שיתוף | למה צריך מילה חיז'מאייעס במילון

תמר21

משתמש סופר מקצוען
איור וציור מקצועי
עריכה והפקת סרטים
מעשה ביהודי ירושלמי שעלה לאוטובוס אגד בימי חול המועד. הוא פנה בחיוך לנהג ואמר לו: "גוט מויעד". לתדהמת הנוסעים, השיב לו הנהג הערבי בזעם: "בא'נה אל תקלל, אני יודע אידיש!"...

:) :) :)
ממש יודע מעולה..
והוא לא הסביר מה הוא הבין מהאידיש שהוא יודע?
עכשיו אפשר להבחין בהבדל הדק בין להבין ללדעת...
תעזבו, בל"נ לא מתעסקת עם אידיש וזהו :D
חג - שמח.
מקובל עליכם?

(בכלל, ממתי פונים לשאינו י'הודי בברכת 'חג שמח'? מה הקשר?...
עם 'חג שמח' פונים לי'הודי שגם הוא חוגג את החג ויודע מה להשיב...
לפנות לגוי? לא מובן.)
 

יענקי R

ספר יהלום - עימוד נוצץ ברמה אחרת
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
עימוד ספרים
צילום מקצועי
עריכה תורנית
עריכה והפקת סרטים
המילה חיז'מאייס נמצאת בשימוש רק אצל החרדים, סדר היום של חרדי ממוצע מחייב שימוש רציף במילה. כך שעה אחת מיומו של חרדי נראית:
משה מתעורר לפנות בוקר לקול צלצול הפלאפון, הוא מרים בבעתה ושומע קול צעקני המדווח שקו הנייעס העולמי השיק בעבורו מספר קו אישי מוגן מרבנים, חסימות ושאר ירקות... חיז'מאייס ראשון ליום חדש.
הוא יוצא עייף ויגע ממפתן ביתו ומגלה כי המדרגות עמוסות בשיירי ארוחת הערב של משפחת אלעפיפי,כשעליהם חגים המוני מעופפים שעמלים לנקר בלחם המעופש למחצה. חיז'מאייס.
את העיתון הוא מגלה מקומט זרוק אי שם במעמקי פח עלוני הצדקה. השכנים כנראה לא שמעו על הלכות גזל. חיז'מאייס? כן. חיז'מאייס.
בעודו פוסע בזריזות לבית הכנסת הוא חש חבטה עזה בקודקודו, בווום. טראאאח. חיז'מאייס. עוד קופת צדקה אנונימית שהחליטה לזכות את העוברים והשבים לתרום צדקה. וזאת כמובן בקופות ענק מולחמות לתמרור על אם הדרך. תרמת? קיבלת. חיז'מאייס.
משה'לה מנסה להמשיך בדרכו לבית הכנסת בעודו מעסה את קרקפתו הכואבת והנה ספלאאש. מקלחת קרה בריח לואיזה. השכנה למעלה מנקה את המרפסת. יפה מצידם על שטרחו לכוון את הצינור שיטפטף בדיוק למרכז המדרכה, כך אף אחד לא יצא יבש. חיז'מאייס כבר אמרנו?
חיז'מאייס.
נתן! הצילו! תראה מה עשית!!!
חיז'מאייס עד מתי???

ויענו כולם ויאמר: חיז'מאייס, חיז'מאייס.

:eek::eek::eek:
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיד

א בְּצֵאת יִשְׂרָאֵל מִמִּצְרָיִם בֵּית יַעֲקֹב מֵעַם לֹעֵז:ב הָיְתָה יְהוּדָה לְקָדְשׁוֹ יִשְׂרָאֵל מַמְשְׁלוֹתָיו:ג הַיָּם רָאָה וַיָּנֹס הַיַּרְדֵּן יִסֹּב לְאָחוֹר:ד הֶהָרִים רָקְדוּ כְאֵילִים גְּבָעוֹת כִּבְנֵי צֹאן:ה מַה לְּךָ הַיָּם כִּי תָנוּס הַיַּרְדֵּן תִּסֹּב לְאָחוֹר:ו הֶהָרִים תִּרְקְדוּ כְאֵילִים גְּבָעוֹת כִּבְנֵי צֹאן:ז מִלִּפְנֵי אָדוֹן חוּלִי אָרֶץ מִלִּפְנֵי אֱלוֹהַּ יַעֲקֹב:ח הַהֹפְכִי הַצּוּר אֲגַם מָיִם חַלָּמִישׁ לְמַעְיְנוֹ מָיִם:
נקרא  17  פעמים

אתגר AI

חלון ראווה • אתגר 123

לוח מודעות

למעלה