שיתוף | אז הוזמנתי לכנס של אתרוג

Natan Galant

כתיבה שדגה לך לקוחות, ובכמויות!
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
עיצוב ואדריכלות פנים
@מרחבית @עיגול רבוע @עדיאל
אבוי אם תחששו להעיר לי.

כתבתי את הטור בכפולה:
פעם אחת הטור שעלה, ועוד טור מקביל שונה לחלוטין, אבל על אותו עיקרון. הטור שפורסם הוא הגרסה המרוככת יותר...

שימו לב שבטורים שלי הדמות הראשית כמעט תמיד נלעגת.
גם במקרה דנן.
חשבתי שהוא יצא מגוחך באופן די ברור, לא?
הוא מדמיין תילי תילים של מחשבות ורצונות על שכנו החף מפשע.
בעוד שהשכן לא עשה מאומה.

@לדLed ביארה יפה את העניין.
 

עדיאל

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
חשבתי שהוא יצא מגוחך באופן די ברור, לא?
הוא מדמיין תילי תילים של מחשבות ורצונות על שכנו החף מפשע.
בעוד שהשכן לא עשה מאומה.

צודק שהוא יצא המגוחך בסיפור, עדיין, הקללות העסיסיות על ראש שכנו הן עסיסיות מדי, יתכן שלמרות דמותו המגוחכת, מטר התגובות שלו לא מספיק הוגחכו בטור.
 

בא יבוא

משתמש מקצוען
הדמות שלך בסדר גמור. הבעיה היא בקונוטציה. ולכן - ההתייחסות של געציל או איך שקוראים לו לשכן - מחזקת את גוו השחוח של עלוב היום.
 

בן מיכאל

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
היטבתם להסביר, תודה.

@עיגול רבוע גם אתה כותב דברי טעם, וטוב שכתבת אותם.
רציתי לשאול איך יתכן שדברי שני ניקים מנוגדים יהיו דברי טעם, אבל חששתי כי תגיב כי גם דבריי הינם דברי טעם, אז כתבתי רק שרציתי לכתוב וכו'....
 

Natan Galant

כתיבה שדגה לך לקוחות, ובכמויות!
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
עיצוב ואדריכלות פנים
רציתי לשאול איך יתכן שדברי שני ניקים מנוגדים יהיו דברי טעם, אבל חששתי כי תגיב כי גם דבריי הינם דברי טעם, אז כתבתי רק שרציתי לכתוב וכו'....
נו, גם אתה כתבת דברי טעם...
 

Natan Galant

כתיבה שדגה לך לקוחות, ובכמויות!
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
עיצוב ואדריכלות פנים
הדמות שלך בסדר גמור. הבעיה היא בקונוטציה. ולכן - ההתייחסות של געציל או איך שקוראים לו לשכן - מחזקת את גוו השחוח של עלוב היום.
ממ... לא, לא הבנתי.
 

עיגול רבוע

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
עריכה תורנית
שיתוף זה עבודה זרה שבני נח לא הוזהרו בה (לרוב הפוסקים)...
כמובן.
ו"מכות" זו המסכת שאחרי "סנהדרין".
אבל ממכות אלו אין אנחנו רחוקים,
"כי קרוב אליך הדבר מאד" (לדעת חלק מהראשונים הכוונה היא למצות תלמוד תורה. וכן מבואר בת"י שם),
וכמובן השיתוף הנאסר הוא דווקא מפני שהקב"ה הוא אחד יחיד ומיוחד, וכל אשר בלתו אין בו יחידות אלא הכל משותף. והענין עמוק מאד, ולא כאן המקום לכך.


ואם כבר שבתי לאשכול זה,
אבהיר: הבקורת מצדי כלפי כותב מסוים היא בדרך כלל עדות להערכתי אליו.
יש כאן אשכולות "מופרכים מעיקרא" במדה כזאת שאינני חושב להתקרב אליהם בכלל.
"אין אומרים בקרו גמל, אלא בקרו טלה".
 

בן מיכאל

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
אם כבר שבתי לאשכול זה,
אבהיר: הבקורת מצדי כלפי כותב מסוים היא בדרך כלל עדות להערכתי אליו.
יש כאן אשכולות "מופרכים מעיקרא" במדה כזאת שאינני חושב להתקרב אליהם בכלל.
"אין אומרים בקרו גמל, אלא בקרו טלה".
אתה סתם מתחנף לבוס..., הואל בטובך ועמוד על שלך וצפצף עליו! - נקום ממנו את נקמת כולנו.....
הרב @פנס בערפל גם אצלי זוהו עדות להערכתי וכו', אבל עוד מעט תכתוב שאני סתם מתחנף וכו' וגו' וד"ל ואכמ"ל ור"ל ויש לצחוק בדוחק.
 

עיגול רבוע

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
עריכה תורנית
אתה סתם מתחנף
אני חושב שהתחנפות מטִבעה איננה סתם, היא עם חשבון...
אבל אין זו שגיאה בלשון, שכן מגיעה לה להתחנפות שיקראו לה "סתם מתחנף", כלומר ערכה של ההתחנפות שווה לדבר בלא ערך...
 

שרה מגן

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
עימוד ספרים
עריכה תורנית
כתבו כאן רבות על איכותו ורמתו של הטור, מצטרפת לגדולים.
ניסיתי להבין מה ה"נקודה" שאולי היא הקו המבדיל שהפריע או לא לחלק מהמסבירנים.
פסחים מט ב:
"תניא אמר רבי עקיבא כשהייתי עם הארץ אמרתי מי יתן לי תלמיד חכם ואנשכנו כחמור"
כאן המושג משתקף בזמן אמת. אך בד בבד יש את הנפילה הדרמטית.
ואופס,
לא ברור האם הנפילה מרככת את הכעס והסלידה. או הכעס גובר על הנפילה.
מה הרגש הנכון כאן? (יש כזה דבר רגש נכון?)
אהדה? סלידה? רחמים? כעס? קבלה? רוגז?
אולי הכל?
טור מעורר מחשבות.
 

שי קיש

משתמש מקצוען
איור וציור מקצועי
@שי קיש
למה אתה לא מעלה את זה לפה? (או גם לפה)
יש לך הרשאות!!
תודה על הפירגון :)
אני בכל זאת מעדיף לתת את ההחלטה לכך בידי מנהל הפורום ( מכללי הפורום נשמע לי
שהוא נועד לביטוי במלל פרט ליוצא דופן )
 

Ammo

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
D I G I T A L
@פנס בערפל , הרגשת דז'ה וו משתלטת עלי.
כמו בפעמים אחרות שקראתי את הקטעים שלך.
הפעם כמו פעמים אחרות, בעבר ובעתיד, בטוחני,
@לדLed (29 שניות!) ייצגה את הטור שלך באופן מעולה- כאן.
היא הוסיפה שכבה נוספת לעוגת הצוקו לאטה הנפלאה שלך.
חושבני, שהיא המשך ישיר שאי אפשר לפספס,
זה לא אומר שלדעתי היה חסר משהו במאפה.
זה אומר, שהיות שזה היה כל כך טוב,
ניתן להתעמק בזה ולמצוא מה שלא בהכרח התכוונת. או שלא ידעת שהתכוונת. או שלא אני הבנתי שהתכוונת.
הנה לזה בדיוק כוונתי.
(טכנית, אם ניקח את הנמשל בחשבון, היא החריבה את העוגה, חיטטה ואכלה כל פרור ולא השאירה לנו דבר. אז בואו לא נחשבן.)

@עיגול רבוע הרים פוינט מעניין לאור. זה מצוין.
נהניתי יחסית מהדיון, למרות שהיה יכול להיות פורה יותר? אולי?

@מי שחשב שהתנהל פה וויכוח,
מותר לי להזכיר שאף אחד לא צודק במאה אחוז? זה פשוט לא ייתכן מבחינה הסתברותית.
ולכן יוצא שלכולם יש אחוזים מסוימים מהצדק בדבריהם, אי לכך, זה דיון. יש זאנר כזה.
זה מעניין את - אותי. רק אותי. בסדר.
לפחות אותי. ונשארתי במתח.
 
נערך לאחרונה ב:

Natan Galant

כתיבה שדגה לך לקוחות, ובכמויות!
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
עיצוב ואדריכלות פנים

עיגול רבוע

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
עריכה תורנית
אני מאוד מודה לאלו שהעניקו לי טפיחות עידוד.
אני מאוד מתעודד ממענק אוהד כזה כאשר אני מגלה שיש לי אחים לדעה וקריאתי משמשת גם להם לפה ואינני קול קורא במדבר.
לגופו של ענין, היות ואני חש שיתכן שחסר לי בהבנת הנקרא בסוגה הזאת, עדיף שלא אתבטא בקול בוטח.
 

לדLed

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי


אבל--- כאילו---
למה הסגירת חשבונות כאן?
(אני צוחקת כמובן. לאלו שלא מבינים את הסוגה, או את החיוך הענק שמרוח על הפנים שלי. )
ו @פנס בערפל , יהיה נחמד אם תדאג לעוד עוגות בסגנון. פשוט נראה שהחבר'ה קצת רעבים ולא לקחתי בחשבון את כל הפורום. לא ידעתי גם שיראו אותי כשהתגנבתי ו'יישרתי' שם... בכל מקרה, אני מתנגדת לשימוש בשורש ח.ר.ב. השתמשתי בסכין, הפרוסות היו מעוצבות בצורה סימטרית! העוגה הלכה אל מותה (ללא התנגדות) כיצירת אומנות מרהיבה.
איש לא החריב דבר.
(אני שוב צוחקת. למרות שחשבתי שזה שאני משמיעה קולות רמים ומתקשה למחות את הדמעות תוך כדי הקלדה, אמור לספק רמז עבה דיו.)
יום נעים לכולם!

עריכה: הכתב העבה...??? מה זה??
אוקי זו כבר התנכלות אישית.
מה כבר עשיתי? מימיכם לא גנבתם עוגה מהמקרר לפני כולם? אף פעם לא החזרתם את התבנית עם הצד השלם כלפי חוץ המקרר שיראה כאילו היא עדיין לא טופלה?? למה צריך להרחיק לכת עד כתב בולט שכזה... :(??
 

Ammo

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
D I G I T A L
@לדLed (10 שניות!)
הכיתוב עבה כי הכנסת את הכל לתוך התגיות [USER] [/USER].
יפה מאוד. עלית על הטריק.

תודה על כל ההסברים בסוגריים. התחשבת בנו מאוד, על אף שזה הורס את הקטע. נכון?
כשמסבירים בדיחה וכל זה... מ/לשות

*אנחה*

עריכה: היות ש @לדLed (45 שניות!) הסופרת של הדור, הסוגריים בעצם עשויים בצורה מוצלחת ביותר שכמעט תורמת לקטע.
 

לדLed

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
@לדLed (10 שניות!)
הכיתוב עבה כי הכנסת את הכל לתוך התגיות [USER] [/USER].
יפה מאוד. עלית על הטריק.

תודה על כל ההסברים בסוגריים. התחשבת בנו מאוד, על אף שזה הורס את הקטע. נכון?
כשמסבירים בדיחה וכל זה... מ/לשות

*אנחה*

עריכה: היות ש @לדLed (45 שניות!) הסופרת של הדור, הסוגריים בעצם עשויים בצורה מוצלחת ביותר שכמעט תורמת לקטע.
לא, זה לא בגלל התגיות.
האקר בשם @נתן גלנט השתלט לי על הפיסקה. שמא חשב ששודדת עוגות שכמותי צריכה השגחה מעבר לשעות הבייביסטר הרגילות של פרוג?
אנשים טועים בי כל כך. בעיקר מפני שאני הרבה יותר מתוחכמת מלהשקיע את זמני היקר בשוד עוגות. מינימום סניף בנק ברבי עקיבא, ויש עוד אפשרויות.
 

אולי מעניין אותך גם...

אשכולות דומים

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכג

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת אֵלֶיךָ נָשָׂאתִי אֶת עֵינַי הַיֹּשְׁבִי בַּשָּׁמָיִם:ב הִנֵּה כְעֵינֵי עֲבָדִים אֶל יַד אֲדוֹנֵיהֶם כְּעֵינֵי שִׁפְחָה אֶל יַד גְּבִרְתָּהּ כֵּן עֵינֵינוּ אֶל יְהוָה אֱלֹהֵינוּ עַד שֶׁיְּחָנֵּנוּ:ג חָנֵּנוּ יְהוָה חָנֵּנוּ כִּי רַב שָׂבַעְנוּ בוּז:ד רַבַּת שָׂבְעָה לָּהּ נַפְשֵׁנוּ הַלַּעַג הַשַּׁאֲנַנִּים הַבּוּז לִגְאֵיוֹנִים:
נקרא  11  פעמים

לוח מודעות

למעלה