לא לזה נצמדנו.לזה נצמדתם מכל מה שהיה כתוב בטור המוצלח הזה?
ובקטנה: אם אתם לא אוהבים פארודיות או לא מצליחים להתעלם מהשימוש במושגים מסוימים באופן שונה מהרגיל, לשם הבריאות האישית שלכם פשוט תגבילו את הצריכה. זה הז'אנר.
לא לזה נצמדנו.
כשמכל שימורים של מרקחת משובחת מכיל זבובון קטן, אנחנו מתריעים על המצאותו בו ולא שואלים אם לזה נצמדנו.
ב"ה הבריאות לא נפגעת מכך. על מה שיש להתריע - מתריעים.
אם בכל אופן לא הבנתי משהו, אשמח להסבר.
והסבר קצר:
על ההתרשמות אפשר להתווכח- כל אחד יגיד מה ההתרשמות שלו ויאללה מכות!השאלה מה ההתרשמות הכללית שהקורא הממוצע מקבל.
לנתח תמיד אפשר בכל מיני צורות.
ומה שאני ניסיתי לעשות, זה להסביר שהיא איננה כוללנית, אלא מוצגת מנקודת מבטו של זעליג מיודענו, והיא אישית וספציפית לעולמם הבדיוני שלו ושל שכנו בלבד! ולהוסיף שמדובר בז'אנר קומי ושלהתייחס אליו באותה רצינות כמו למאמר דעה זה מוטעה, אבל יכול להיות שיש בו מן האמת.לא הבנתי את הפילוסופיה.
היות ובין הדברים הושחלה כאן (לפי הבנתי) תובנה מסוימת, שלדעתי יש להוקיע אותה אם היא מוצגת ככוללנית במידה מסוימת, זה מה שניסיתי לעשות.
אם זהו! לא אעז להמשיך.זהו!
היטבתם להסביר, תודה.ממליצה להתנזר מהמרקחות של אותה חברה אם זבובונים לא עושים לכם טוב.
והסבר קצר:
@פנס בערפל כותב פארודיות על דברים שקורים במציאות. אנחנו חיים בחברה חרדית של עובדי ה'. ויש לנו הרבה שכנים חרדיים, בני תורה ועוסקים בתורה. האם זה אומר שכל מי שלובש פראק וחובש מגבעת מצוחצחת הריהו בהכרח אדם טהור משכמו ומעלה? לא. זוהי חברה, מקבץ של אינדיבידואלים עם תכונות שונות. יש טובים ויש רעים, ויש פארודיות עליהם.
מצד שני.
זעליג הוא לא יוצלח- כפי שהוא מעיד על עצמו במפורש, אז השקפת העולם שלו היא כזו. הוא מסתכל מלמטה על רוב האנשים, והכותב עשה עבודה מעולה עם כתיבת המונולגים שלו בצורה משכנעת ואותנטית. זה שהוא כתב על שכנו בן התורה שהוא שחצן, לא בהכרח אומר שהוא כזה! זו הייתה ההתרשמות שלו, מוטעית או נכונה- מי יודע, מתוך נעליו של האיש שחייו בזבל.
זעליג חושב ככה.
אם אתה מסכים איתו או לא- זה כבר מצביע על פרטים באישיות או בחוויות האישיות שלך, לא של אף אחד אחר.
לסיכום:
זהו קטע קומי. אם תקחו כל דמות ותחקרו את מעשיה, דעותיה ומחשבותיה, לרוב יהיה בהם גרעין או שניים או עשרה, של אמת. כי זו המטרה בעצם. להצליף בנו במעטה החיוך.
מצד שני, כדאי לקרוא את זה בהומור ובקלילות, ולא להיכנס ללופים לוגיים של 'מי עשה מה, למה, ולמה הכותב הביא לזה'.
חבל, כל ההנאה נהרסת.
לשאלותייך:נעזוב רגע לגמרי את הקטע המדובר, ונשאל שאלה כללית על העמדה שלך: האם תקבלי כל פרסום של כל קטע אישי באשר הוא? כזה, שלא מתיימר לטעון משהו?
אפשר לא לפסול הרגשה של אף אחד. האם זה אומר שאפשר לפרסם כל דבר בעולם שהוא הרגשה אישית? ואין מקום לכל ביקורת במקרה כזה?
והאם, שוב כשאלה כללית על עמדתך, כל ז'אנר קומי אמור להתקבל? ומה לדעתך משפיע יותר על אנשים - ז'אנר קומי או טור דעה?
3. כל ז'אנר קומי אמור להתקבל כל עוד הוא לא פוגע במישהו או לא- מוסרי.
אלא שאני מפקפק בהבנתי את הז'אנר הזה, ולכן לא אוכל לשפוט את מה שמובן ממנו,
כמוני כמוךדווקא לכן, גם אני מרגישה לא בנוח שדווקא בן תורה מככב בדמות המתנשא.
@פנס בערפל, אני חש כאן בסוג של רודנות, משטרת מחשבות מצד הנהלת הפורום...אני חוזר בי מעמדתי הברורה בנושא.
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
18.11
י"ז חשוון
וובינר מרתק!
המדריך (הלא שלם) לסטוריטלינג
הרצאה ייחודית עם ירון פרל ממשרד הפרסום מקאן, על עולם הסטוריטלינג. מספרי סיפורים נולדים ככה או שאפשר ללמוד את זה? מה הופך סיפור אחד ל״תעירו אותי כשזה מסתיים״ ואחר ל״ספרו לי את זה שוב!״, והקשר לעולם הקריאייטיב.
הכניסה חופשית!
19.11
י"ח חשוון
פתיחת
קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI
קורס מקוצר
19.11
י"ח חשוון
אירוע שיתופים ייחודי
בוטים מספרים על עצמם
בואו לשמוע בוגרים מובילים שלנו משתפים אתהסיפור מאחורי הבוטים הייחודיים שהם פיתחו.הצצה מרתקת לעולמות האוטומציה, החדשנות והפתרונות החכמים,עם הזדמנות ללמוד איך גם אתם יכולים לקחת חלק במהפכה הטכנולוגית.
הכניסה חופשית!
25.11
כ"ד
פתיחת
קורס פרסום קופי+
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קכג
א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת אֵלֶיךָ נָשָׂאתִי אֶת עֵינַי הַיֹּשְׁבִי בַּשָּׁמָיִם:ב הִנֵּה כְעֵינֵי עֲבָדִים אֶל יַד אֲדוֹנֵיהֶם כְּעֵינֵי שִׁפְחָה אֶל יַד גְּבִרְתָּהּ כֵּן עֵינֵינוּ אֶל יי אֱלֹהֵינוּ עַד שֶׁיְּחָנֵּנוּ:ג חָנֵּנוּ יי חָנֵּנוּ כִּי רַב שָׂבַעְנוּ בוּז:ד רַבַּת שָׂבְעָה לָּהּ נַפְשֵׁנוּ הַלַּעַג הַשַּׁאֲנַנִּים הַבּוּז לִגְאֵיוֹנִים: