שירת הברבור פרק 1

israelintop

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
מוזיקה ונגינה
נכתב ע"י קקטוס;n4890054:
את צודקת מאוד עד המשפט "והעיקר אין תיאור של רגשות ברמה היוצרת וכו'...."
זה הדבר שהופך את הסיפור למעולה.


אתה, לא את.

ולאו ביטאתי את עצמי מספיק טוב.

כוונתי לא היתה דווקא לרגשות וסגנון ח. ברטלר.

היה חסר צבע.

אצליך, קקטוס, שומעים את נשימות אלברטו דרך המסך, וצבען הסגול של פרחי האביב חי במוחשיות.

בהצלחה
 

בת חורין

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
נכתב ע"י מלפפון;n4889755:
כתיבה מאלפת.
מה המטרה של הסיפור?
האם המסר לקוראים הוא 'ושוב יום אחד לםני מיתתך'?

המטרה של הסיפור היא לספר סיפור.
 

לבן

משתמש סופר מקצוען
נכתב ע"י בת חורין;n4890454:
המטרה של הסיפור היא לספר סיפור.

כל כך נכון ; למסגר ולתלות לכל כותבי הסיפורים בני זמננו.
 

חגי פאהן

משתמש סופר מקוצען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
נכתב ע"י לבן;n4891197:
כל כך נכון ; למסגר ולתלות לכל כותבי הסיפורים בני זמננו.

לי נראה שלכל סיפור צריכה להיות מטרה. שלמה המלך אמר בחכמתו "לא יחפוץ כסיל בתבונה, כי אם בהתגלות לבו", כלומר חשוב לו לבטא את רחשי לבו בכל מחיר בלי תבונה. עכשיו, באמת כל אחד רוצה לבטא את רגשותיו באשר הם, אבל צריך להתבונן איך לוקחים כל פרט ופרט מהביטוי (יצירה/סיפור/שיר וכו') לעבודת ה', דהיינו מה לומדים ממנו לעבודתנו, וכך היו הראשונים עושים כאשר היו מספרים סיפורים. בדורנו קשה ככה אך אפשרי, אבל המינימום הוא שתהיה פואנטה לכל הסיפור.
(הדברים נאמרו בכלליות ולא בהקשר לסיפור מסוים)
 

לבן

משתמש סופר מקצוען
נכתב ע"י חגי פאהן;n4891543:
לי נראה שלכל סיפור צריכה להיות מטרה. שלמה המלך אמר בחכמתו "לא יחפוץ כסיל בתבונה, כי אם בהתגלות לבו", כלומר חשוב לו לבטא את רחשי לבו בכל מחיר בלי תבונה. עכשיו, באמת כל אחד רוצה לבטא את רגשותיו באשר הם, אבל צריך להתבונן איך לוקחים כל פרט ופרט מהביטוי (יצירה/סיפור/שיר וכו') לעבודת ה', דהיינו מה לומדים ממנו לעבודתנו, וכך היו הראשונים עושים כאשר היו מספרים סיפורים. בדורנו קשה ככה אך אפשרי, אבל המינימום הוא שתהיה פואנטה לכל הסיפור.
(הדברים נאמרו בכלליות ולא בהקשר לסיפור מסוים)

בוודאי שסיפור ללא מסר, וללא רעיון- הוא טיפשי.
הנושא הוא, שהמסר לא חייב להיות כתוב, ובוודאי שהוא לא אמור להיות מודגש, מובא שוב ושוב, נתקע בעיניים ועושה טעם רע בפה. וזה מה שקורה בספרות בת ימינו. לפעמים אתה מרגיש שהסופר אומר לך "הבנת את המסר? בטח לא עד הסוף, קבל עוד פרק עם המסר העצום שהתגלה לי באישון ליל, ועוד שורה שאומרת אותו, ועוד משפט שממצה אותו. שתבין לגמרי".

ומסר, לכל הדעות, הוא דבר שכל אחד יכול לקחת אותו למקום שלו וללב שלו, אם הסופר מסכים, ברוב טובו, להשאיר לקורא את מרחב המחיה הלגיטמי הזה.
 

נריה מגן

משתמש מקצוען
נכתב ע"י לבן;n4891553:
בוודאי שסיפור ללא מסר, וללא רעיון- הוא טיפשי.
הנושא הוא, שהמסר לא חייב להיות כתוב, ובוודאי שהוא לא אמור להיות מודגש, מובא שוב ושוב, נתקע בעיניים ועושה טעם רע בפה. וזה מה שקורה בספרות בת ימינו. לפעמים אתה מרגיש שהסופר אומר לך "הבנת את המסר? בטח לא עד הסוף, קבל עוד פרק עם המסר העצום שהתגלה לי באישון ליל, ועוד שורה שאומרת אותו, ועוד משפט שממצה אותו. שתבין לגמרי".

ומסר, לכל הדעות, הוא דבר שכל אחד יכול לקחת אותו למקום שלו וללב שלו, אם הסופר מסכים, ברוב טובו, להשאיר לקורא את מרחב המחיה הלגיטמי הזה.

כל מילה נכונה. שמעתי פעם הגדרה יפה על העניין: אם פעם היו סופרים שהאכילו את הקוראים מסרים עם כפית, היום עושים את זה עם מצקת...
יש איזו תחושה בקרב הרבה סופרים שאם הם לא האביסו את הקורא במסרים הסיפור לא מספיק טוב, אבל עד כמה שאני יודע, אם מאביסים מישהו בכוח - בסופו של דבר הוא מקיא.
 

נתין

משתמש פעיל
נכתב ע"י נריה מגן;n4891656:
כל מילה נכונה. שמעתי פעם הגדרה יפה על העניין: אם פעם היו סופרים שהאכילו את הקוראים מסרים עם כפית, היום עושים את זה עם מצקת...
יש איזו תחושה בקרב הרבה סופרים שאם הם לא האביסו את הקורא במסרים הסיפור לא מספיק טוב, אבל עד כמה שאני יודע, אם מאביסים מישהו בכוח - בסופו של דבר הוא מקיא.

איסתרק ומהללא-ל ויוזבד היו חותמים על כל מילה שכתבתם.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק לא

א לַמְנַצֵּחַ מִזְמוֹר לְדָוִד:ב בְּךָ יְהוָה חָסִיתִי אַל אֵבוֹשָׁה לְעוֹלָם בְּצִדְקָתְךָ פַלְּטֵנִי:ג הַטֵּה אֵלַי אָזְנְךָ מְהֵרָה הַצִּילֵנִי הֱיֵה לִי לְצוּר מָעוֹז לְבֵית מְצוּדוֹת לְהוֹשִׁיעֵנִי:ד כִּי סַלְעִי וּמְצוּדָתִי אָתָּה וּלְמַעַן שִׁמְךָ תַּנְחֵנִי וּתְנַהֲלֵנִי:ה תּוֹצִיאֵנִי מֵרֶשֶׁת זוּ טָמְנוּ לִי כִּי אַתָּה מָעוּזִּי:ו בְּיָדְךָ אַפְקִיד רוּחִי פָּדִיתָה אוֹתִי יְהוָה אֵל אֱמֶת:ז שָׂנֵאתִי הַשֹּׁמְרִים הַבְלֵי שָׁוְא וַאֲנִי אֶל יְהוָה בָּטָחְתִּי:ח אָגִילָה וְאֶשְׂמְחָה בְּחַסְדֶּךָ אֲשֶׁר רָאִיתָ אֶת עָנְיִי יָדַעְתָּ בְּצָרוֹת נַפְשִׁי:ט וְלֹא הִסְגַּרְתַּנִי בְּיַד אוֹיֵב הֶעֱמַדְתָּ בַמֶּרְחָב רַגְלָי:י חָנֵּנִי יְהוָה כִּי צַר לִי עָשְׁשָׁה בְכַעַס עֵינִי נַפְשִׁי וּבִטְנִי:יא כִּי כָלוּ בְיָגוֹן חַיַּי וּשְׁנוֹתַי בַּאֲנָחָה כָּשַׁל בַּעֲוֹנִי כֹחִי וַעֲצָמַי עָשֵׁשׁוּ:יב מִכָּל צֹרְרַי הָיִיתִי חֶרְפָּה וְלִשֲׁכֵנַי מְאֹד וּפַחַד לִמְיֻדָּעָי רֹאַי בַּחוּץ נָדְדוּ מִמֶּנִּי:יג נִשְׁכַּחְתִּי כְּמֵת מִלֵּב הָיִיתִי כִּכְלִי אֹבֵד:יד כִּי שָׁמַעְתִּי דִּבַּת רַבִּים מָגוֹר מִסָּבִיב בְּהִוָּסְדָם יַחַד עָלַי לָקַחַת נַפְשִׁי זָמָמוּ:טו וַאֲנִי עָלֶיךָ בָטַחְתִּי יְהוָה אָמַרְתִּי אֱלֹהַי אָתָּה:טז בְּיָדְךָ עִתֹּתָי הַצִּילֵנִי מִיַּד אוֹיְבַי וּמֵרֹדְפָי:יז הָאִירָה פָנֶיךָ עַל עַבְדֶּךָ הוֹשִׁיעֵנִי בְחַסְדֶּךָ:יח יְהוָה אַל אֵבוֹשָׁה כִּי קְרָאתִיךָ יֵבֹשׁוּ רְשָׁעִים יִדְּמוּ לִשְׁאוֹל:יט תֵּאָלַמְנָה שִׂפְתֵי שָׁקֶר הַדֹּבְרוֹת עַל צַדִּיק עָתָק בְּגַאֲוָה וָבוּז:כ מָה רַב טוּבְךָ אֲשֶׁר צָפַנְתָּ לִּירֵאֶיךָ פָּעַלְתָּ לַחֹסִים בָּךְ נֶגֶד בְּנֵי אָדָם:כא תַּסְתִּירֵם בְּסֵתֶר פָּנֶיךָ מֵרֻכְסֵי אִישׁ תִּצְפְּנֵם בְּסֻכָּה מֵרִיב לְשֹׁנוֹת:כב בָּרוּךְ יְהוָה כִּי הִפְלִיא חַסְדּוֹ לִי בְּעִיר מָצוֹר:כג וַאֲנִי אָמַרְתִּי בְחָפְזִי נִגְרַזְתִּי מִנֶּגֶד עֵינֶיךָ אָכֵן שָׁמַעְתָּ קוֹל תַּחֲנוּנַי בְּשַׁוְּעִי אֵלֶיךָ:כד אֶהֱבוּ אֶת יְהוָה כָּל חֲסִידָיו אֱמוּנִים נֹצֵר יְהוָה וּמְשַׁלֵּם עַל יֶתֶר עֹשֵׂה גַאֲוָה:כה חִזְקוּ וְיַאֲמֵץ לְבַבְכֶם כָּל הַמְיַחֲלִים לַיהוָה:
נקרא  5  פעמים

אתגר AI

הבעות פנים • אתגר 57

לוח מודעות

למעלה