תח"צ שינוי מסלול קו 885 ממודיעין עילית לבית שמש

avi++

משתמש מקצוען
המסלול הישן מיגאל אלון/שער העיר, עד ישעיהו הנביא/יונה בן אמיתי הוא 12 ק"מ.
לפי המסלול החדש זה 8.5 ק"מ.
חוץ מזה שאין מה להשוות נסיעה במסלול הישן בחפציבה או הקריה או רמה ב', לבין נסיעה מהירה במסלול החדש בנהר הדן או לוי אשכול. כך שהמסלול החדש צפוי לחסוך המון זמן. וכאבי ראש. אפשר להשתגע מכל הסיבובים בקריה חפציבה רמה ב' שורק לוז במסלול הישן.
זה מסלול להיום מהמסוף לנחל קישון/שורק
זה מסלול לעוד שבוע בדיוק מהיציאה מהעיר לאותו המקום
בקיזוז ההליכה המסלול הנוכחי יותר מהר ב2 דק'
 

די

משתמש סופר מקצוען
בקיזוז ההליכה המסלול הנוכחי יותר מהר ב2 דק'
בפועל, המסלול היום יכול לקחת 40 דק' רק האיסוף בבית שמש, לעומת המסלול החדש שלכאורה בשעות ריקות יקח קצת פחות ממה שמופיע שם (כנראה בגלל שעוד לא עשו בפועל את המסלול באוטובוס, לא יודעים זמן מדוייק). וגם בשעות העומס יקח הרבה פחות מ40 דק' (מה שקורה היום).
 

ללי.ללי

לאי ללי (לשעבר)
מנוי פרימיום
עיצוב ואדריכלות פנים
המסלול הישן מיגאל אלון/שער העיר, עד ישעיהו הנביא/יונה בן אמיתי הוא 12 ק"מ.
לפי המסלול החדש זה 8.5 ק"מ.
חוץ מזה שאין מה להשוות נסיעה במסלול הישן בחפציבה או הקריה או רמה ב', לבין נסיעה מהירה במסלול החדש בנהר הדן או לוי אשכול. כך שהמסלול החדש צפוי לחסוך המון זמן. וכאבי ראש. אפשר להשתגע מכל הסיבובים בקריה חפציבה רמה ב' שורק לוז במסלול הישן.

במסלול החדש יש 25 תחנות
רמה ד- 6 תחנות (חדש לגמרי)
רמה ג - 5 תחנות (חצי חדש)
רמה א - 3 תחנות
נהר הדן - 3 תחנות (חדש- נותן מענה לרמת אברהם + חלק מרמה ב (בעיקר למטה)
סובב קריה וקצה נהר הירדן- 6 תחנות (כמו המסלול הקודם)

במסלול הישן יש 31 תחנות בעיר
רמה ג - 3 תחנות
רמה א - 10 תחנות (יצטרכו לצאת לנחל הקישון/נחל שורק)
רמה ב- 6 תחנות (רובם ממש נתקעים)
קריה - 7 תחנות
חפציבה - 3 תחנות (מרחק עצום למסלול החדש)

הוסיפו עוד תחנות לרמה ד + 2 תחנות לרמה ג
אבל את רמה א + רמה ב + חפציבה- דפקו בגדול
יש מקומות שהם לא באמת הגיוניים ללכת ברגל בטח לא בשעות לילה...
 

די

משתמש סופר מקצוען
חפציבה - 3 תחנות (מרחק עצום למסלול החדש)
אפשר לרדת בלוי אשכול/הגלעד, הליכה של פחות מ15 דק' למקומות הכי רחוקים בחפציבה.
(כל הדיון הוא על מקרי קיצון שכבר אין אוטובוסים פנימיים).
לא חושב שזה נכון לומר שדפקו את חפציבה. אדרבה מוזר שעד היום נוסע מרמה ג' (בלי לדבר על רמה ד') צריך לקחת אוטובוס פנימי כדי להגיע ל885, ואז להסתובב בכל רחוב בקריה וחפציבה.
 

שמוא דו

משתמש מקצוען
לדעתי ההבדל היחיד נהיה זה שעד עכשיו מי שהאוטובוס לא הגיע לו מתחת לבית היה צריך גם לעשות סבוב בכל בית שמש ובסוף לקחת עוד אוטובוס ועכשיו צריך אולי עוד אוטובוס אבל לפחות המסלול לא יהיה כזה ארוך
 

שמואל מאיר

מיתוג עסקי | בניית אתרים
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
פרסום וקופי

נבחר

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית
2 תגובות שכתבתי באשכול מקביל, בכל זאת 2 צדדים למטבע
אחזור ואומר את דעתי העניה לגבי השכונות (הותיקות של בית שמש) שמפסידים משינוי קווים למיניהם:
אי אפשר גם וגם. או שלכולם יש רק קו מהיר, או שלכולם יש קו שמסתובב בכל השכונה. לא שייך שתושב מהשכונות החדשות יקח אוטובוס פנימי להגיע לקו בינערוני, ואז יסתובב איתו בכל הסמטאות של השכונות הישנות.
וכיון שמכל מיני שיקולי תקציבים למיניהם, ובגלל מדיניות משרד התחבורה, בשכונות החדשות האוטובוסים נוסעים רק במסלול ישיר ולא מסתובבים בשכונות, חייבים לבצע התאמה בשכונות הישנות.
אז תגידו - למה לא מוסיפים עוד קו חדש לשכונות החדשות? נכון, אתם צודקים. אבל כיון שזה לא קורה, ועד שזה יקרה, חייבים לבצע התאמה.

תחשבו לדוג' שקו 402 בירושלים יעשה סיבוב רק בסנהדריה המורחבת ואז יחזור לציר הראשי: לא הגינוי נכון? כנ"ל.

נכון, הרבה מאד נפגעו מזה
לדוג': תושבי רמה ד', ורמה ג1, וחלק מרמה ג2, ורמת אברהם שעד היום גם נסעו בקו פנימי וגם אחרי זה נסעו בקו מאסף בכל סמטאות בית שמש
מה תגידו - מה הקשר בין סבל אחד לשני? שיעשו קו מאסף לכולם! או 2 קווים! או תחנה מרכזית! או לא יודע מה!
נכון צודקים. אבל עד אז, עד שישיגו תקציב, או עד שתשנה מדיניות משרד התחבורה, חובה שתהיה מדיניות אחידה לכולם:
או קו ישיר לכולם, או קו מאסף לכולם.

נ.ב. בלי קשר לצדקת המאבק - חבל על המאמץ: זה לא ישתנה, ודאי לא בפעימה הנוכחית. צא ולמד מהמאבק הצודק הרבה יותר בשינוי שהיה בקווי בני ברק, היה החתמות המוניות ופגישות עם חברי מועצה ועוד, כלום לא עזר. המסלול המקורי שנקבע זה מה שנשאר בסוף.
 

תאורת חרום

משתמש סופר מקצוען
לגבי מודיעין עילית, הרבה יותר קל שהאטובוס יעבור על שדרות בית הלל, ויהיה אפשרות לרדת מאוטובוס עירוני ולעבור ישר לאוטובוס לבית שמש.
וכן תיהיה תחנה ביציאה מהעיר, ונפסיק לראות מראות של אנשים שעומדים בתחנה, ורואים את האוטובוס עובר מול העיניים ולא עוצר. וכן בחזור למודיעין עילית, תיהיה אפשרות לרדת עם כל הילדים לתחנה, (או ממול התחנה) שמשם עולים ישר לאוטובוס עירוני ולא להיסחב.

לגבי בית שמש, לא כל כך מכיר, אבל פעם אחת היינו צריכים להגיע לרמה ד' ואיזה קושי זה היה.
 

תאורת חרום

משתמש סופר מקצוען
2 תגובות שכתבתי באשכול מקביל, בכל זאת 2 צדדים למטבע
ובגלל מדיניות משרד התחבורה, בשכונות החדשות האוטובוסים נוסעים רק במסלול ישיר ולא מסתובבים בשכונות, חייבים לבצע התאמה בשכונות הישנות.


מה המדיניות החדשה בגדול? והיכן זה משפיע?
 

מ....

משתמש פעיל
אני חושבת שזה מסלול מצוין!!
אין הגיון שהאוטובוס יכנס לתוככי הקריה במסלול מתיש שאפילו קווים של ירושלים לא נכנסים לשם ורמה ג' וד' יצטרכו לסוע באוטובוס נוסף.
מלב הרמה יש כל 2 דקות אוטובוס לנהר הירדן עם נסיעה ל כמה דקות בודדות כך שזה לא כזה נורא להחליף אוטובוס . ולרמה ג' וד' האוטובוסים זה מינימום 15 דקות נסיעה איתם
המסלול החדש גם לא נכנס לתוככי השכונות. הוא רק מסלול מרכזי בבית שמש...
 

avi++

משתמש מקצוען
וכן תיהיה תחנה ביציאה מהעיר, ונפסיק לראות מראות של אנשים שעומדים בתחנה, ורואים את האוטובוס עובר מול העיניים ולא עוצר
ברור שזה יקרה, זה קורה באוטובוסים פנימיים כל היום, למה שכאן זה לא יקרה? כאן הוא פשוט לא יעצור מחוסר מקום או מחוסר עצבים:mad: ולא מחוסר תחנה...
 

מיכל ב'

כתבת
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
פרסום וקופי
צריך לעשות שני מסלולים.
אחד במסלול הקודם, ונוסף במסלול החדש.
אם אין אפשרות להוציא יותר אוטובוסים, אז לעשות את זה ברוטציה.
נניח האוטובוס היה עד היום בשעות של 8, 10, 12 וכו.
אז היום יהיה במסלול החדש בשעות 8, 12, 4
ובמסלול הישן- 10, 2 והלאה.
כך מי שצריך דווקא לרמה ד' יוכל להתאים את עצמו, ואם אין לו ברירה,
אז יסע באוטובוס פנימי במסלול הישן כמו שהיה רגיל.
וכן להפך.
בקיצור, לנסות להתחשב בכולם עם המגבלות.
 

מ....

משתמש פעיל
ואז התדירות תהיה פעם בשעה וחצי כל קו.
זה תדירות ממש נמוכה וזה מתכון לבלאגן...
הקו החדש משתדל להתחשב בכולם. יש שכונה אחת שנפגעה ולא סתם הורידו את האוטובוס דוקא משכונה זו- זה רחוב מאד עמוס שמכביד מאד על מסלול הנסיעה.
 

כוכב103

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עיצוב ואדריכלות פנים
עימוד ספרים
אני מסתכלת מכיוון מודיעין עילית-
השינוי הוא מבורך ביותר

עכשיו תהיה גישה נוחה לקו הזה
סוף סוף מישהו עם ראש על הכתפיים חשב על ציבור הנוסעים ולא על הנוחות שלו.
זה גם נסיעה יותר חלקה, גם יותר נגיש, גם קרוב כמעט לכל העיר במרחק של 10-15 דקות ברגל, וגם ניזון מכל הקווים.

הלואי שהיו מעבירים במסלול הזה את כל הקווים שיוצאים מחוץ לעיר.

כל הרעיון של המסוף ההזוי הזה הוא רעיון אוילי
ממתי עושים מסוף ששום קו לא מגיע אליו?
 

avi++

משתמש מקצוען
גם יותר נגיש, גם קרוב כמעט לכל העיר במרחק של 10-15 דקות ברגל, וגם ניזון מכל הקווים
כמעט... חוץ מגרין פארק וברכפלד למעלה ונתיבות המשפט בסוף... ובטוח יש עוד שכונות שנשמטו
ממתי עושים מסוף ששום קו לא מגיע אליו?
כל הקווים (חוץ מ3, שכמעט מגיע) מגיעים למסוף
 

די

משתמש סופר מקצוען
לגבי מודיעין עילית, הרבה יותר קל שהאטובוס יעבור על שדרות בית הלל, ויהיה אפשרות לרדת מאוטובוס עירוני ולעבור ישר לאוטובוס לבית שמש.
לא מבין למה לא יעשו מסלול קצר בתוך מודיעין עילית (לפחות כמו מוקדים של 133 תחנה אחת בברכפלד, אחת בק"ס, אחת במזרחיות וכו'). אבל ברור שמסלול בבית הלל עדיף מה"מסלול" הקודם ש885 יצא מהמסוף.
לגבי בית שמש, לא כל כך מכיר, אבל פעם אחת היינו צריכים להגיע לרמה ד' ואיזה קושי זה היה.
אז זהו שעכשיו האוטובוס נכנס לתוך שדרות האמוראים רמה ד'.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  106  פעמים

אתגר AI

תאומים • אתגר 145

לוח מודעות

למעלה