חשוב לפני שאתה מדבר
משתמש פעיל
ואם באותו חודש הם כבר גבו יותר מ64 איך הם ישלמו מידאנחנו קיבלנו מועד הרבנים
מיד שהיה לנו חוזה לא חתום
בשביל המקדמה
ואם באותו חודש הם כבר גבו יותר מ64 איך הם ישלמו מידאנחנו קיבלנו מועד הרבנים
מיד שהיה לנו חוזה לא חתום
בשביל המקדמה
לכן אני חושב שמותר לשלם ממעשר כי זה צדקה למהדרין שכל מי שיש לו כבר אז לו מקבללידיעה ולא הבעת דיעה
בקופת העיר אם יש דירה שניה או יחידה שמכניסה כסף חסכונות או ביטוח חיים חוץ מכיסוי המשכנתא מקבלים עד 200אלף אחרי החסכונות ולכן אם יש לך מהנ"ל הילדים יקבלו פחות לעומת אם אתה לא רוצה לתרום ליתומים י שיש להם קרן שמינה אז תעשה דווקה אצל קופת העיר
זה נכון לגבי קופת העיראני שמעתי פעם שאם יש ביטוחים אז לא מקבלים את הכסף, שכל הכסף זה רק למי שלא מקבל ממקום אחר, אני טועה?
אתה לא טועה וזה מה שאני טוען שלכן זה הכי מהודראני שמעתי פעם שאם יש ביטוחים אז לא מקבלים את הכסף, שכל הכסף זה רק למי שלא מקבל ממקום אחר, אני טועה?
זה הבעיה שגם מי שיש לו כסף מקבל וא"כ זה לא צדקה אלא חברת ביטוח וא"כ אסור לכאו' לשלם ממעשרזה נכון לגבי קופת העיר
לגבי ועד הרבנים וכן ב 'למחייתם', אין שום הגבלה
וכל חבר בקובצה שנפטר ל"ע , מקבלים היתומים לפי התוכנית, ללא קשר להכנסות אחרות
ראשית רוב המשפחות החרדיות נקראות ע"פ הלכה עניות..אתה לא טועה וזה מה שאני טוען שלכן זה הכי מהודר
זה הבעיה שגם מי שיש לו כסף מקבל וא"כ זה לא צדקה אלא חברת ביטוח וא"כ אסור לכאו' לשלם ממעשר
הנני מתנצל אם ממה שכתבתי יצא ח"ו זלזול בקופת צדקה לא משנה איזושהי סה"כ הסברתי גם את המעלה שיש למי שנותן לפי קרטריוניםראשית רוב המשפחות החרדיות נקראות ע"פ הלכה עניות.
ב. כשנותנים צדקה לא מדקדים למי נותנים, או אז - אם לא גם - מקיימים מצוות צדקה.
ובפרט כאן שאינך יודע למי אתה נותן את הכסף.
בקיצור כך לזלזל בועד הרבנים - במשהו מהותי שקוראים לעצמם 'קופת צדקה' - ובפרט שרבנים מלווים את זה - לא נאה ולא יאה.
זה התקנון.אני שמעתי פעם שאם יש ביטוחים אז לא מקבלים את הכסף, שכל הכסף זה רק למי שלא מקבל ממקום אחר, אני טועה?
לגבי ועד הרבנים לפי מה שידוע לי זה לא נכון זה בדיוק כמו קופת העיר, זה קשור להכנסות אחרות, וכך כתוב בחוזה, בשונה מלמחייתם שכתבים בפירוש שלא קשור,זה נכון לגבי קופת העיר
לגבי ועד הרבנים וכן ב 'למחייתם', אין שום הגבלה
וכל חבר בקובצה שנפטר ל"ע , מקבלים היתומים לפי התוכנית, ללא קשר להכנסות אחרות
בדקתי עכשיו את התקנון של ועד הרבנים וזה לא נכוןלגבי ועד הרבנים לפי מה שידוע לי זה לא נכון זה בדיוק כמו קופת העיר, זה קשור להכנסות אחרות, וכך כתוב בחוזה, בשונה מלמחייתם שכתבים בפירוש שלא קשור,
"גם חברים הרשומים בתכניות ביטוחיות יהיו זכאים להקמת קרן עבורם במסגרת כל ישראל ערבים". |
נכון, כנראה משהו חדש, ערכתי מה שכתבתי.בדקתי עכשיו את התקנון של ועד הרבנים וזה לא נכון
בתקנון של ועד הרבנים כתוב:
"גם חברים הרשומים בתכניות ביטוחיות יהיו זכאים להקמת קרן עבורם במסגרת כל ישראל ערבים".
מה שכתבתי פה בעניין ועד הרבנים אינו נכון, טעיתי זה לא קשור להכנסות אחרות.לגבי ועד הרבנים לפי מה שידוע לי זה לא נכון זה בדיוק כמו קופת העיר, זה קשור להכנסות אחרות, וכך כתוב בחוזה, בשונה מלמחייתם שכתבים בפירוש שלא קשור,
ואגב אני פניתי ללמחייתם שיקימו עוד תכנית בנוסף לתכנית שיש להם כבר, דומה לערבים רק לא תלוי בכלום (כמובן תלוי בהצהרת בריאות), שכל יתום ר"ל מקבל בלי שום תנאים 200K או 400K ש"ח, בדומה לתכנית שלהם שיש להם כבר לחודשי.
עוד לא קבלתי התיחסות לעניין,
אגב לבעלזא יש תכנית עצמאית בתרומה של 54 ש"ח חודשית כל יתום ר"ל יקבל לחתונה 200K ש"ח וזה לא תלוי אם יש הכנסות אחרות. (ומי שכתב פה על בעיה של מעשרות לא נתקלתי ברב שאומר שזה לא מעשרות, לתרום לכולל אברכים מותר לתת מעשרות ? הרי יש אברכים בכולל שיש להם מלא כסף ודירות והם לא צריכים את המילגה העלובה של הכולל, אז איך בדיוק מותר לתת ממעשרות לאברכים ?)
ועד הרבנים לא מפספסים חודש גביה אפילו.זה כנראה תלוי אחד בשני אם גובים כל חודש, מקילים בנתינה, ואם לא, מקשים לתת כדי לא להכביד על השותפים.
ובשניהם אתה מחליט מה עדיף. - כי אתה משלם על זה.
ס'דעתי כיון שזו רק השתדלות, שגדולי ישראל המליצו עליה, תעשה מה שקל לך כרגע.
לי יש את שניהם, [א' עבור מישהו אחר] וקופת העיר גובים הרבה יותר פעמים, מה שאני קורא כאן שכנראה זה משום שמקילים על היתומים יותר.
זה נכון לחלוטין, דיברתי איתם, והם משלימים עד 200000 ליתום חוץ מהדירה הקיימת כמובן. אבל מפעילים שיקול דעת.אני שמעתי פעם שאם יש ביטוחים אז לא מקבלים את הכסף, שכל הכסף זה רק למי שלא מקבל ממקום אחר, אני טועה?
כל מילה בסלע.אני בכלל לא מבין מדוע אין מענק על הדרך לאלמנה
מניין הפטרונות הזאת להתעסק רק ביתומים?! ומה עם האלמנה לקבל בלמחייתם ואפילו מענק חד פעמי אחרי הפטירה.
ברור שאלו הכללים - אבל מדוע מראש לא חשבו גם עלייה? או שאני טועה במשהו.
אשמח להבין, כשקרן למחייתם נותן 1500 ש"ח ליתום לחודש, מי מקבל את הכסף? אסור לאלמנה להשתמש בזה לצרכים האישיים שלה?אני בכלל לא מבין מדוע אין מענק על הדרך לאלמנה
מניין הפטרונות הזאת להתעסק רק ביתומים?! ומה עם האלמנה לקבל בלמחייתם ואפילו מענק חד פעמי אחרי הפטירה.
ברור שאלו הכללים - אבל מדוע מראש לא חשבו גם עלייה? או שאני טועה במשהו.
בראיון עבור יתומים - אם אסור לה זו שאלה הלכתית.אשמח להבין, כשקרן למחייתם נותן 1500 ש"ח ליתום לחודש, מי מקבל את הכסף? אסור לאלמנה להשתמש בזה לצרכים האישיים שלה?
עד כמה שאני מבין, מדובר בכסף שניתן לאלמנה לשימוש חופשי.בראיון עבור יתומים - אם אסור לה זו שאלה הלכתית.
אני מדבר על ההתנהלות
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
19.11
י"ח חשוון
פתיחת
קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI
קורס מקוצר
25.11
כ"ד
פתיחת
קורס פרסום קופי+
מלגות גבוהות!
26.11
כ"ה חשוון
אירוע שיתופים ייחודי
בוטים מספרים על עצמם
בואו לשמוע בוגרים מובילים שלנו משתפים אתהסיפור מאחורי הבוטים הייחודיים שהם פיתחו.הצצה מרתקת לעולמות האוטומציה, החדשנות והפתרונות החכמים,עם הזדמנות ללמוד איך גם אתם יכולים לקחת חלק במהפכה הטכנולוגית.
הכניסה חופשית!
27.11
כ"ו חשוון
נפתחה ההרשמה!
קורס צילום חוץ, אירועים וסטודיו - עם בינה מלאכותית!
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קכו
א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו: