עזרה שיהיה נקי בבקשה!!! מה עדיף לתוכנית ערבים, קופת העיר או ועדת הרבנים.

לידיעה ולא הבעת דיעה
בקופת העיר אם יש דירה שניה או יחידה שמכניסה כסף חסכונות או ביטוח חיים חוץ מכיסוי המשכנתא מקבלים עד 200אלף אחרי החסכונות ולכן אם יש לך מהנ"ל הילדים יקבלו פחות לעומת אם אתה לא רוצה לתרום ליתומים י שיש להם קרן שמינה אז תעשה דווקה אצל קופת העיר
לכן אני חושב שמותר לשלם ממעשר כי זה צדקה למהדרין שכל מי שיש לו כבר אז לו מקבל
ולא שסתם כמו ביטוח שכל א' מקבל
לכאו' זה הרבה יותר צדקה
 

מהודר!

סופר מקצוען באינדיזיין!!!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עימוד ספרים
עריכה תורנית
אני שמעתי פעם שאם יש ביטוחים אז לא מקבלים את הכסף, שכל הכסף זה רק למי שלא מקבל ממקום אחר, אני טועה?
 

חסיד נפלא

משתמש צעיר
אני שמעתי פעם שאם יש ביטוחים אז לא מקבלים את הכסף, שכל הכסף זה רק למי שלא מקבל ממקום אחר, אני טועה?
זה נכון לגבי קופת העיר
לגבי ועד הרבנים וכן ב 'למחייתם', אין שום הגבלה
וכל חבר בקובצה שנפטר ל"ע , מקבלים היתומים לפי התוכנית, ללא קשר להכנסות אחרות
 
אני שמעתי פעם שאם יש ביטוחים אז לא מקבלים את הכסף, שכל הכסף זה רק למי שלא מקבל ממקום אחר, אני טועה?
אתה לא טועה וזה מה שאני טוען שלכן זה הכי מהודר
זה נכון לגבי קופת העיר
לגבי ועד הרבנים וכן ב 'למחייתם', אין שום הגבלה
וכל חבר בקובצה שנפטר ל"ע , מקבלים היתומים לפי התוכנית, ללא קשר להכנסות אחרות
זה הבעיה שגם מי שיש לו כסף מקבל וא"כ זה לא צדקה אלא חברת ביטוח וא"כ אסור לכאו' לשלם ממעשר
 

סומה

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
.אתה לא טועה וזה מה שאני טוען שלכן זה הכי מהודר

זה הבעיה שגם מי שיש לו כסף מקבל וא"כ זה לא צדקה אלא חברת ביטוח וא"כ אסור לכאו' לשלם ממעשר
ראשית רוב המשפחות החרדיות נקראות ע"פ הלכה עניות.
ב. כשנותנים צדקה לא מדקדים למי נותנים, או אז - אם לא גם - מקיימים מצוות צדקה.
ובפרט כאן שאינך יודע למי אתה נותן את הכסף.

בקיצור כך לזלזל בועד הרבנים - במשהו מהותי שקוראים לעצמם 'קופת צדקה' - ובפרט שרבנים מלווים את זה - לא נאה ולא יאה.
 
ראשית רוב המשפחות החרדיות נקראות ע"פ הלכה עניות.
ב. כשנותנים צדקה לא מדקדים למי נותנים, או אז - אם לא גם - מקיימים מצוות צדקה.
ובפרט כאן שאינך יודע למי אתה נותן את הכסף.

בקיצור כך לזלזל בועד הרבנים - במשהו מהותי שקוראים לעצמם 'קופת צדקה' - ובפרט שרבנים מלווים את זה - לא נאה ולא יאה.
הנני מתנצל אם ממה שכתבתי יצא ח"ו זלזול בקופת צדקה לא משנה איזושהי סה"כ הסברתי גם את המעלה שיש למי שנותן לפי קרטריונים
 

רמיזא

משתמש מקצוען
זה נכון לגבי קופת העיר
לגבי ועד הרבנים וכן ב 'למחייתם', אין שום הגבלה
וכל חבר בקובצה שנפטר ל"ע , מקבלים היתומים לפי התוכנית, ללא קשר להכנסות אחרות
לגבי ועד הרבנים לפי מה שידוע לי זה לא נכון זה בדיוק כמו קופת העיר, זה קשור להכנסות אחרות, וכך כתוב בחוזה, בשונה מלמחייתם שכתבים בפירוש שלא קשור,

ואגב אני פניתי ללמחייתם שיקימו עוד תכנית בנוסף לתכנית שיש להם כבר, דומה לערבים רק לא תלוי בכלום (כמובן תלוי בהצהרת בריאות), שכל יתום ר"ל מקבל בלי שום תנאים 200K או 400K ש"ח, בדומה לתכנית שלהם שיש להם כבר לחודשי.
עוד לא קבלתי התיחסות לעניין,

אגב לבעלזא יש תכנית עצמאית בתרומה של 54 ש"ח חודשית כל יתום ר"ל יקבל לחתונה 200K ש"ח וזה לא תלוי אם יש הכנסות אחרות. (ומי שכתב פה על בעיה של מעשרות לא נתקלתי ברב שאומר שזה לא מעשרות, לתרום לכולל אברכים מותר לתת מעשרות ? הרי יש אברכים בכולל שיש להם מלא כסף ודירות והם לא צריכים את המילגה העלובה של הכולל, אז איך בדיוק מותר לתת ממעשרות לאברכים ?)
 

מור יוסף

משתמש פעיל
לגבי ועד הרבנים לפי מה שידוע לי זה לא נכון זה בדיוק כמו קופת העיר, זה קשור להכנסות אחרות, וכך כתוב בחוזה, בשונה מלמחייתם שכתבים בפירוש שלא קשור,
בדקתי עכשיו את התקנון של ועד הרבנים וזה לא נכון
בתקנון של ועד הרבנים כתוב:
"גם חברים הרשומים בתכניות ביטוחיות יהיו זכאים להקמת קרן עבורם במסגרת כל ישראל ערבים".
 

רמיזא

משתמש מקצוען
בדקתי עכשיו את התקנון של ועד הרבנים וזה לא נכון
בתקנון של ועד הרבנים כתוב:
"גם חברים הרשומים בתכניות ביטוחיות יהיו זכאים להקמת קרן עבורם במסגרת כל ישראל ערבים".
נכון, כנראה משהו חדש, ערכתי מה שכתבתי.
 
נערך לאחרונה ב:

פוניבז'-וולף

משתמש פעיל
זה כנראה תלוי אחד בשני אם גובים כל חודש, מקילים בנתינה, ואם לא, מקשים לתת כדי לא להכביד על השותפים.
ובשניהם אתה מחליט מה עדיף. - כי אתה משלם על זה.
ס'דעתי כיון שזו רק השתדלות, שגדולי ישראל המליצו עליה, תעשה מה שקל לך כרגע.
לי יש את שניהם, [א' עבור מישהו אחר] וקופת העיר גובים הרבה יותר פעמים, מה שאני קורא כאן שכנראה זה משום שמקילים על היתומים יותר.
 

רמיזא

משתמש מקצוען
לגבי ועד הרבנים לפי מה שידוע לי זה לא נכון זה בדיוק כמו קופת העיר, זה קשור להכנסות אחרות, וכך כתוב בחוזה, בשונה מלמחייתם שכתבים בפירוש שלא קשור,

ואגב אני פניתי ללמחייתם שיקימו עוד תכנית בנוסף לתכנית שיש להם כבר, דומה לערבים רק לא תלוי בכלום (כמובן תלוי בהצהרת בריאות), שכל יתום ר"ל מקבל בלי שום תנאים 200K או 400K ש"ח, בדומה לתכנית שלהם שיש להם כבר לחודשי.
עוד לא קבלתי התיחסות לעניין,

אגב לבעלזא יש תכנית עצמאית בתרומה של 54 ש"ח חודשית כל יתום ר"ל יקבל לחתונה 200K ש"ח וזה לא תלוי אם יש הכנסות אחרות. (ומי שכתב פה על בעיה של מעשרות לא נתקלתי ברב שאומר שזה לא מעשרות, לתרום לכולל אברכים מותר לתת מעשרות ? הרי יש אברכים בכולל שיש להם מלא כסף ודירות והם לא צריכים את המילגה העלובה של הכולל, אז איך בדיוק מותר לתת ממעשרות לאברכים ?)
מה שכתבתי פה בעניין ועד הרבנים אינו נכון, טעיתי זה לא קשור להכנסות אחרות.
 

רמיזא

משתמש מקצוען
זה כנראה תלוי אחד בשני אם גובים כל חודש, מקילים בנתינה, ואם לא, מקשים לתת כדי לא להכביד על השותפים.
ובשניהם אתה מחליט מה עדיף. - כי אתה משלם על זה.
ס'דעתי כיון שזו רק השתדלות, שגדולי ישראל המליצו עליה, תעשה מה שקל לך כרגע.
לי יש את שניהם, [א' עבור מישהו אחר] וקופת העיר גובים הרבה יותר פעמים, מה שאני קורא כאן שכנראה זה משום שמקילים על היתומים יותר.
ועד הרבנים לא מפספסים חודש גביה אפילו.
 

פוניבז'-וולף

משתמש פעיל
אני שמעתי פעם שאם יש ביטוחים אז לא מקבלים את הכסף, שכל הכסף זה רק למי שלא מקבל ממקום אחר, אני טועה?
זה נכון לחלוטין, דיברתי איתם, והם משלימים עד 200000 ליתום חוץ מהדירה הקיימת כמובן. אבל מפעילים שיקול דעת.
למשל אני מכיר מישהו שדנו שם בקופה כיון שחצי מהירושה יורשים הילדים, אז אין לאלמנה אפילו דירה...
 

סומה

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
אני בכלל לא מבין מדוע אין מענק על הדרך לאלמנה
מניין הפטרונות הזאת להתעסק רק ביתומים?! ומה עם האלמנה לקבל בלמחייתם ואפילו מענק חד פעמי אחרי הפטירה.
ברור שאלו הכללים - אבל מדוע מראש לא חשבו גם עלייה? או שאני טועה במשהו.
 

השודקד הלטס

משתמש רשום
אני בכלל לא מבין מדוע אין מענק על הדרך לאלמנה
מניין הפטרונות הזאת להתעסק רק ביתומים?! ומה עם האלמנה לקבל בלמחייתם ואפילו מענק חד פעמי אחרי הפטירה.
ברור שאלו הכללים - אבל מדוע מראש לא חשבו גם עלייה? או שאני טועה במשהו.
כל מילה בסלע.
 

דוצי

משתמש פעיל
אני בכלל לא מבין מדוע אין מענק על הדרך לאלמנה
מניין הפטרונות הזאת להתעסק רק ביתומים?! ומה עם האלמנה לקבל בלמחייתם ואפילו מענק חד פעמי אחרי הפטירה.
ברור שאלו הכללים - אבל מדוע מראש לא חשבו גם עלייה? או שאני טועה במשהו.
אשמח להבין, כשקרן למחייתם נותן 1500 ש"ח ליתום לחודש, מי מקבל את הכסף? אסור לאלמנה להשתמש בזה לצרכים האישיים שלה?
 

סומה

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
אשמח להבין, כשקרן למחייתם נותן 1500 ש"ח ליתום לחודש, מי מקבל את הכסף? אסור לאלמנה להשתמש בזה לצרכים האישיים שלה?
בראיון עבור יתומים - אם אסור לה זו שאלה הלכתית.
אני מדבר על ההתנהלות
 

דוצי

משתמש פעיל
בראיון עבור יתומים - אם אסור לה זו שאלה הלכתית.
אני מדבר על ההתנהלות
עד כמה שאני מבין, מדובר בכסף שניתן לאלמנה לשימוש חופשי.
לדוגמא, אם חלילה יש 6 יתומים, האלמנה מקבלת 9000 ש"ח לאיזה צורך שהיא רוצה.
לא מדובר בכסף שנכנס לחשבון בנק של היתום...
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  106  פעמים

אתגר AI

תאומים • אתגר 145

לוח מודעות

למעלה