GRN
משתמש סופר מקצוען
מנהל קבוצה
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
•
עיצוב ואדריכלות פנים
כבר מזמן שכחתי את התיאוריה כך שאני לא יכולה לחוות דעה, אבל מאוד נהנתי מהגישה של חשיבה מחוץ לקופסא!נכתב ע"י mat;1113725:אני רוצה לקרוא תיגר על התיאוריה של המוזיקה תיאוריה שלדעתי מעוותת.
כולם מכירים דו רה מי פה סול לה סי.
כולם מכירים את המקלדת באורגן 7 לבנים ו 5 שחורים. סי דו / מי פה שני לבנים צמודים.
ישבתי וחשבתי מי המציא את זה ומה ההגיון. ולא מצאתי שום הגיון ההיפך מצאתי טיפשות.
השיטה של היום שמה דגש על סולם לה מינור וסולם דו מזור. אם אתה רוצה לנגן סולם אחר תתבלבל.
נתחיל בזה שטון זה תדר מסוים "לה" זה תדר 440hz לה באוקטבה הבאה זה 880hz בין לבין זה מחולק ל12 טונים מהם בוחרים 7 טונים בשביל הסולם.
הבעיה מבחינתי מתחילה במקלדת תארו לכם במקום מקדלת כזאת היתה מקלדת של שחור לבן שחור לבן. 6 לבנים ו 6 שחורים.
אז זה פשוט לדעת מה זה סולם מזור שלוש לבנים ואחרי זה 4 שחורים. אם אני רוצה לעלות טון אני פשוט עולה עם אותה מתכונת, אני לא צריך ללמוד איך מבצעים סולם רה מזור. וכן על זה הדרך.
סולם מינורי הוא 2 לבנים 3 שחורים ו2 לבנים.
אם רוצים לעשות חצי טון הופכים את הסדר.
נלך לגיזרת האקורדים. צריך ללמוד איך עושים רק סוג של אקורד למשל אם למדנו מינור. אנחנו יודעים לעשות מינור בכל הטונים, כנל אם זה חצי טון אז הופכים בין הלבנים לשחורים.
כמה פשוט.
נניח למדתם לנגן לפי תוים על המקלדת הזאת. אתם לא צריכים להשתמש בטרנספורמציה בשביל לנגן טון אחר. פשוט מזיזים את היד.
גם בשמות של הטונים אני חושב שזה שזה בעיה לפחות למי שמתחיל ללמוד. כי אין קשר בין המילה דו למה שהוא מבטא וגם זה לא סימטרי בין מי לפה ובין סי לדו יש רק חצי טון.
לדעתי הכי טוב היה אם היו משתמשים עם מספרים או מ 1 עד 12 או מ 1 עד 6 עם חצאים.
אז אם אתם יודעים למה זה לא ככה תספרו.