שחיטת פרה קדושה?

  • פותח הנושא mat
  • פורסם בתאריך

GRN

משתמש סופר מקצוען
מנהל קבוצה
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
עיצוב ואדריכלות פנים
נכתב ע"י mat;1113725:
אני רוצה לקרוא תיגר על התיאוריה של המוזיקה תיאוריה שלדעתי מעוותת.

כולם מכירים דו רה מי פה סול לה סי.

כולם מכירים את המקלדת באורגן 7 לבנים ו 5 שחורים. סי דו / מי פה שני לבנים צמודים.

ישבתי וחשבתי מי המציא את זה ומה ההגיון. ולא מצאתי שום הגיון ההיפך מצאתי טיפשות.

השיטה של היום שמה דגש על סולם לה מינור וסולם דו מזור. אם אתה רוצה לנגן סולם אחר תתבלבל.

נתחיל בזה שטון זה תדר מסוים "לה" זה תדר 440hz לה באוקטבה הבאה זה 880hz בין לבין זה מחולק ל12 טונים מהם בוחרים 7 טונים בשביל הסולם.

הבעיה מבחינתי מתחילה במקלדת תארו לכם במקום מקדלת כזאת היתה מקלדת של שחור לבן שחור לבן. 6 לבנים ו 6 שחורים.
אז זה פשוט לדעת מה זה סולם מזור שלוש לבנים ואחרי זה 4 שחורים. אם אני רוצה לעלות טון אני פשוט עולה עם אותה מתכונת, אני לא צריך ללמוד איך מבצעים סולם רה מזור. וכן על זה הדרך.
סולם מינורי הוא 2 לבנים 3 שחורים ו2 לבנים.
אם רוצים לעשות חצי טון הופכים את הסדר.

נלך לגיזרת האקורדים. צריך ללמוד איך עושים רק סוג של אקורד למשל אם למדנו מינור. אנחנו יודעים לעשות מינור בכל הטונים, כנל אם זה חצי טון אז הופכים בין הלבנים לשחורים.
כמה פשוט.

נניח למדתם לנגן לפי תוים על המקלדת הזאת. אתם לא צריכים להשתמש בטרנספורמציה בשביל לנגן טון אחר. פשוט מזיזים את היד.

גם בשמות של הטונים אני חושב שזה שזה בעיה לפחות למי שמתחיל ללמוד. כי אין קשר בין המילה דו למה שהוא מבטא וגם זה לא סימטרי בין מי לפה ובין סי לדו יש רק חצי טון.

לדעתי הכי טוב היה אם היו משתמשים עם מספרים או מ 1 עד 12 או מ 1 עד 6 עם חצאים.

אז אם אתם יודעים למה זה לא ככה תספרו.
כבר מזמן שכחתי את התיאוריה כך שאני לא יכולה לחוות דעה, אבל מאוד נהנתי מהגישה של חשיבה מחוץ לקופסא!
 

מיכל ע

משתמש צעיר
מוזיקה ונגינה
תמי:
לפי שיטתך: למה אי אפשר לעשות טרנספוזיציה ולהשאיר את המקלדת כפי שהיא?
זה מפתח יותר את השמיעה המוסיקלית? לא הבנתי? אם זה אותו דבר אז בשביל מה אני צריכה את מקלדת הענק הזאת?

וחוץ מזה שהמציאות לא מוכיחה את האמת!
זה שהמצב קיים זה כפי שאמרתי אצל תלמידות שלומדות שנה עד שלוש, וזה באמת מה שהן מכירות כי מלכתחילה נתקעו איתם על 2 הסולמות האלה, אבל אם יעבדו באותה אינטנסיביות על שאר הסולמות הם יקנו גם אותם
אבל לא ניכנס לזה כי MAT אומר שבכלל זה מיותר לעבוד על סולמות נוספים ;)
 

מיכל ע

משתמש צעיר
מוזיקה ונגינה
לסיכום: אתה רוצה להפוך את המקלדת לגיטרה, מה שמטריד אותי זאת העובדה שצריך לחקור למה הצורה של המקלדת הנוכחית היא כמו שהיא, הרי חייב להיות הגיון מאחורי זה, לא מדובר באנשים "טיפשים" שהמציאו את זה, אולי יהיו לנו כמה תשובות אחרי המחקר...
 

תמי1

משתמש מקצוען
מיכל, את יותר מידי נותנת אמון בקדמונים שהמציאו את המקלדת. למה לא יכול להיות שעם השנים עלו רעיונות חדשניים ונוחים יותר? ברור שיש הגיון, וברור שיכול להיות עוד הגיון אחר... לא?
 

מיכל ע

משתמש צעיר
מוזיקה ונגינה
נכתב ע"י תמי1;1115223:
מיכל, את יותר מידי נותנת אמון בקדמונים שהמציאו את המקלדת.

זה נכון

נכתב ע"י תמי1;1115223:
למה לא יכול להיות שעם השנים עלו רעיונות חדשניים ונוחים יותר? ברור שיש הגיון, וברור שיכול להיות עוד הגיון אחר... לא?

כן, אבל מכאן ועד להגיד שהתאוריה מעוותת וטיפשית הדרך ארוכה, לכן אני רוצה לדעת מה עומד מאחורי התאוריה הישנה לפני שאני אקבל את החדשה
 

נוי

משתמש סופר מקצוען
פרסום וקופי
מוזיקה ונגינה
אחת הסיבות לשחורים הדקים שבין לבין היא למיטב הבנתי לקצר את הדרך של הידיים הצריכות לעוף בפרלוד של שופן, לדוגמא.
עם מקלדת ענק שכזו הרבה יצירות תהיינה כמעט בלתי אפשריות לביצוע.
(כמעט, כי מוצרט הצליח בעת שאצבעותיו היו קצרות לבצע ביצועים וירטואוזיים)
מבנה המקלדת מותאם לצורת היד, וכדאי להיזכר שהיא לא הומצאה לאורגנית אלא לצ'מבלו- הגלגול הקודם של הפסנתר ולאורגן האמיתי, מה שנקרא: עוגב.
בכלים אלו יש משמעות גדולה לאופן ההקשה על איכות הביצוע עד לניואנסים הכי דקים.
 

נוי

משתמש סופר מקצוען
פרסום וקופי
מוזיקה ונגינה
נכתב ע"י מיכל123;1115226:
אולי ההגיון הוא; להקשות על מי שלא מוכשר מאד ?
למה מוכשר? שנה, שנתיים בנגינה ויש לך את זה. (תלוי גם במורה ובשיטת ההוראה כמובן)
זה לא קטע של כשרון מוסיקאלי בדווקא. זו פשוט התמצאות בסולמות ובמרווחים.
 

Line In

משתמש רשום
אני מציעה שמי שעומד להשיק את המוצר הנ"ל, יצרף גם חוברות תוים ממתחילים ועד דיפלומה.
לדעתי העיבודים יהיו די משעממים. (בלי יכולת לנגן אוקטבות \ סקסטות \ אקורדים...) אלא אם כן יש ביננו אנשים בעלי אצבעות לתווך ארוך.
אגב, אין סיכוי לקבל דיפלומה בשום מצב מבלי לעבור על חומרים של באך, הנדל, מוצרט וכו' וכו' ובמקלדת כזו- אין מצב!

אני לחלוטין לא מצליחה להבין איך אפשר לנגן על הדבר הזה :confused:
סתם מעניין אותי, בעל הרעיון ניגן פעם יצירות על מקלדת???
 

אפכא מסתברא

משתמש סופר מקצוען
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
נכתב ע"י נוי;1115266:
אחת הסיבות לשחורים הדקים שבין לבין היא למיטב הבנתי לקצר את הדרך של הידיים הצריכות לעוף בפרלוד של שופן, לדוגמא.
עם מקלדת ענק שכזו הרבה יצירות תהיינה כמעט בלתי אפשריות לביצוע.
(כמעט, כי מוצרט הצליח בעת שאצבעותיו היו קצרות לבצע ביצועים וירטואוזיים)
מבנה המקלדת מותאם לצורת היד, וכדאי להיזכר שהיא לא הומצאה לאורגנית אלא לצ'מבלו- הגלגול הקודם של הפסנתר ולאורגן האמיתי, מה שנקרא: עוגב.
בכלים אלו יש משמעות גדולה לאופן ההקשה על איכות הביצוע עד לניואנסים הכי דקים.
כמו שהבנתי מבין השורות, מה שהציק למאט זה לא שופן אלא מרדכי בן דוד וכיו"ב. אף אחד לא מחפש לעשות טרנספוזיציות על מוצרט, בטהובן וידידיהם, אלא על שירים שרוצים לשיר והמנעד של השרים אינו מדו עד דו (במז'ור) ומלה עד לה (במינור)... ואגב, אני תרגלתי סולמות רבע שעה בכל יום (טוב, חוץ משבת, כן?) במשך 9 שנים, כך שיש לי את זה גם בעינים עצומות, אבל חשבתי על כל האורגניסטיות הצעירות, שכל מאוויין זו המוסיקה העכשווית - ליווי שירה, הרקדה וכו' ועל האורגניסטים הצעירים המבקשים לנגן בחתונות בלי לשבור מחדש את הראש אם צריך לקפוץ לסולם של שנים וחצי טונים יותר גבוה/נמוך. להם הרעיון של מאט הוא ממש בשורה.
מי יודע, אולי תהיינה בעתיד שתי שיטות (כמו שיש איצבוע גרמני ואיצבוע ברוקי בחליליות).
 

Line In

משתמש רשום
אין בעיה, גם כשמדובר לנגן רק בלה מינור, רמת הנגינה תהיה מאד רדודה.
גם בכיוון של אקורד אוטומטי בשמאל- לא הגיוני. אז צריך לקצר את האקורדים.. וכו'
גם בכיוון של ימין - זה להסתפק כמעט רק בנגינה של המלודיה עצמה.
 

אפכא מסתברא

משתמש סופר מקצוען
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
ליין אין, כנראה לא ירדתי לסוף דעתך או שלא ירדת את לסוף דעתו של מאט - זה מה שהוא רוצה למנוע, שלא ינגנו כל הזמן בלה או בדו, אלא שכאשר עוברים מסולם לסולם תישאר צורת הנגינה של אותה המנגינה באותה תבנית.
 

mat

------- Magicode -------
נכתב ע"י מיכל ע;1115233:
כן, אבל מכאן ועד להגיד שהתאוריה מעוותת וטיפשית הדרך ארוכה, לכן אני רוצה לדעת מה עומד מאחורי התאוריה הישנה לפני שאני אקבל את החדשה

נכתב ע"י מיכל ע;1115213:
לסיכום: אתה רוצה להפוך את המקלדת לגיטרה, מה שמטריד אותי זאת העובדה שצריך לחקור למה הצורה של המקלדת הנוכחית היא כמו שהיא, הרי חייב להיות הגיון מאחורי זה, לא מדובר באנשים "טיפשים" שהמציאו את זה, אולי יהיו לנו כמה תשובות אחרי המחקר...

אתם בעצמכם הסברתם לנו את הסיבה למה המקלדת נראת ככה.

כי בתחילה היו רק 7 לבנים ואחרי זה שידרגו עם השחורים. אז זה באמת לא טיפשי אבל זה סוג של חובבנות לעשות את זה איך שהם עשו.


נכתב ע"י Line In;1115296:
לדעתי העיבודים יהיו די משעממים. (בלי יכולת לנגן אוקטבות \ סקסטות \ אקורדים...) אלא אם כן יש ביננו אנשים בעלי אצבעות לתווך ארוך.
אגב, אין סיכוי לקבל דיפלומה בשום מצב מבלי לעבור על חומרים של באך, הנדל, מוצרט וכו' וכו' ובמקלדת כזו- אין מצב!

אני לחלוטין לא מצליחה להבין איך אפשר לנגן על הדבר הזה :confused:
סתם מעניין אותי, בעל הרעיון ניגן פעם יצירות על מקלדת???

נכתב ע"י נוי;1115266:
אחת הסיבות לשחורים הדקים שבין לבין היא למיטב הבנתי לקצר את הדרך של הידיים הצריכות לעוף בפרלוד של שופן, לדוגמא.
עם מקלדת ענק שכזו הרבה יצירות תהיינה כמעט בלתי אפשריות לביצוע.
(כמעט, כי מוצרט הצליח בעת שאצבעותיו היו קצרות לבצע ביצועים וירטואוזיים)
מבנה המקלדת מותאם לצורת היד, וכדאי להיזכר שהיא לא הומצאה לאורגנית אלא לצ'מבלו- הגלגול הקודם של הפסנתר ולאורגן האמיתי, מה שנקרא: עוגב.
בכלים אלו יש משמעות גדולה לאופן ההקשה על איכות הביצוע עד לניואנסים הכי דקים.


אני רואה ששוב אתם לא מבינים את מה שאני אמרתי, אני מציע ההיפך לקצר את המקלדת לא להאריך אותה, אני מציע 6 לבנים במקום 7 לבנים.

תראו את הסבר שלי קודם ואת הדוגמה שעשיתי בלייב.

http://fiddle.jshell.net/e5wc9/5/show/light/

אולי אתם רואים מקלדת ענק. כי שמתי שם 128 קלידים ו11 אוקטבות לפי התקן של מידי.

מ 16hz עד 25khz



צפה בקובץ המצורף 175191
 

קבצים מצורפים

  • 11.png
    KB 17.2 · צפיות: 12

מיכל ע

משתמש צעיר
מוזיקה ונגינה
אני הסברתי למה הוסיפו את השחורים, השאלה היא למה דווקא בצורה הזו? ולא כמו שאתה עשית?
(יש לי הרגשה שנוי נגעה במשהו)
 

dizi

משתמש רשום
ה

אכן תהיתי למה הקלידים במקלדת סודרו דוקא כך, ותודה למיכל על ההסבר. לדעתי דוקא יש יתרון מסויים בכך שזה מסודר לא כפי שהציע מט , כי באופן הנוכחי הסולמות והאקורדים נבדלים זה מזה גם ויזואלית, דבר שמקל על ההבחנה והזיכרון. לי אישית אין שמיעה אבסולוטית, ואני לא יכולה לזהות באיזה סולם אני שומעת , אך אני יכולה לנסות על המקלדת ולזהות, והמראה החזותי של הסולם בפרוש יעזור לי לזכור באיזה סולם זה היה.
 

גיטי 123

משתמש סופר מקצוען
נכתב ע"י dizi;1115904:
אכן תהיתי למה הקלידים במקלדת סודרו דוקא כך, ותודה למיכל על ההסבר. לדעתי דוקא יש יתרון מסויים בכך שזה מסודר לא כפי שהציע מט , כי באופן הנוכחי הסולמות והאקורדים נבדלים זה מזה גם ויזואלית, דבר שמקל על ההבחנה והזיכרון. לי אישית אין שמיעה אבסולוטית, ואני לא יכולה לזהות באיזה סולם אני שומעת , אך אני יכולה לנסות על המקלדת ולזהות, והמראה החזותי של הסולם בפרוש יעזור לי לזכור באיזה סולם זה היה.

צריך למצוא איזה שהוא רעיון של הפרדה ויזואלית בין האוקטבות, וכן עוד סימן פנימי- שיעזור לזכור מהאמצע- (למשל איפה "מי" או "לה" שהם שימושים לפתיחה.)

מאט- תנסה להכניס את הרעיונות בתוך המחשת הקלידים שלך.
 

mat

------- Magicode -------
נכתב ע"י מיכל ע;1115487:
אני הסברתי למה הוסיפו את השחורים, השאלה היא למה דווקא בצורה הזו? ולא כמו שאתה עשית?
(יש לי הרגשה שנוי נגעה במשהו)

אני חושב שאתם לא הבנתם את מה שאמרתי. בגלל הציטוטים הבאים.

נכתב ע"י מיכל ע;1115184:
אז בשביל מה אני צריכה את מקלדת הענק הזאת?
אני לא דיברתי על מקלדת ענק. ההיפך מקלדת יותר קצרה ממה שיש עכשיו.

נכתב ע"י מיכל ע;1115184:
אבל לא ניכנס לזה כי MAT אומר שבכלל זה מיותר לעבוד על סולמות נוספים ;)

אם הייתם מבינים את המקלדת שתיכננתי הייתם מבינם שמיותר ללמוד את אותו סולם בטונים נוספים.

לגבי מה שנוי אמרה.
אם היא התכוונה למקלדת הענקית שזה בעיה לנגן עליה אני לא דיבר על מקלדת ענקית.

אם היא התכוונה שהשחורים מנפיקים צליל אחר מהלבנים בגלל שהנקישה עליהם שונה אז באמת יש מקום למקלדת העכשוית אבל זה סוג של אמירה שהקלידים השחורים פסולים לנגינה ביצירות מיוחדות.
 

נוי

משתמש סופר מקצוען
פרסום וקופי
מוזיקה ונגינה
נוי התכוונה שצורת המקלדת המסורתית תואמת לצורת היד.:)

שימו לב שהאצבעות שלנו לא באותו אורך, כמו כן, האצבע הרביעית היא החלשה מכולן.
(כמה עבדנו עליה, כמה...)
אחרי מליוני תרגילי סולמות ותרגילי אצבעות שעשיתי אי פעם כתלמידה, וכשלימדתי פסנתר גם הוריתי לעשות, אוכל לומר שאני מרגישה שצורת המקלדת תוכננה באופן שיתאים ליד האנושית שתוכל להפיק צלילים שטוחים/עגולים/חדים/מקפיצים/רכים בהתאם להבעה הנחוצה.

אגב, ניגנתי פעם יצירה בארבע ידיים יחד עם בחורה מאוד מאוד מוכשרת שנולדה עם ארבע אצבעות מעוותות בכל יד ולא כל אצבע הייתה בשליטה מלאה.
נראה לי שאם בשבילה היו מתכננים מקלדת תואמת לנתונים הפיזיים שלה, היה לה הרבה יותר קל. היא התמודדה בגבורה, אם כי היה מוטל עלי לשמש כגיבוי בקטעים מורכבים.

שורה תחתונה: מעבר לעניין המודוסים שהזכירה מיכל (כל הכבוד שזכרת, למדנו את זה, עד כמה שזכור לי בשיעור הראשון של אלתור, כשנדרשנו לאלתר במודוסים) נראה לי לצורת המקלדת יש משמעות בהתאמה למבנה האנטומי של היד.

ייתכן שאמצא לזה הוכחות מדעיות בהמשך.
 

mat

------- Magicode -------
נכתב ע"י נוי;1116193:
נוי התכוונה שצורת המקלדת המסורתית תואמת לצורת היד.:)

שימו לב שהאצבעות שלנו לא באותו אורך, כמו כן, האצבע הרביעית היא החלשה מכולן.
(כמה עבדנו עליה, כמה...)
אחרי מליוני תרגילי סולמות ותרגילי אצבעות שעשיתי אי פעם כתלמידה, וכשלימדתי פסנתר גם הוריתי לעשות, אוכל לומר שאני מרגישה שצורת המקלדת תוכננה באופן שיתאים ליד האנושית שתוכל להפיק צלילים שטוחים/עגולים/חדים/מקפיצים/רכים בהתאם להבעה הנחוצה.

אגב, ניגנתי פעם יצירה בארבע ידיים יחד עם בחורה מאוד מאוד מוכשרת שנולדה עם ארבע אצבעות מעוותות בכל יד ולא כל אצבע הייתה בשליטה מלאה.
נראה לי שאם בשבילה היו מתכננים מקלדת תואמת לנתונים הפיזיים שלה, היה לה הרבה יותר קל. היא התמודדה בגבורה, אם כי היה מוטל עלי לשמש כגיבוי בקטעים מורכבים.

שורה תחתונה: מעבר לעניין המודוסים שהזכירה מיכל (כל הכבוד שזכרת, למדנו את זה, עד כמה שזכור לי בשיעור הראשון של אלתור, כשנדרשנו לאלתר במודוסים) נראה לי לצורת המקלדת יש משמעות בהתאמה למבנה האנטומי של היד.

ייתכן שאמצא לזה הוכחות מדעיות בהמשך.

אוקי לא כל כך הבנתי איך המקלדת שלי לא תואמת את צורת היד.

בכל מקרה אני חושב שבשביל להוכיח כזה דבר צריך פשוט לעשות מחקר על זה.

אני גם חושב שזה לא הרבה שונה מהמקלדת העכשיות.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמג

א מִזְמוֹר לְדָוִד יְהוָה שְׁמַע תְּפִלָּתִי הַאֲזִינָה אֶל תַּחֲנוּנַי בֶּאֱמֻנָתְךָ עֲנֵנִי בְּצִדְקָתֶךָ:ב וְאַל תָּבוֹא בְמִשְׁפָּט אֶת עַבְדֶּךָ כִּי לֹא יִצְדַּק לְפָנֶיךָ כָל חָי:ג כִּי רָדַף אוֹיֵב נַפְשִׁי דִּכָּא לָאָרֶץ חַיָּתִי הוֹשִׁיבַנִי בְמַחֲשַׁכִּים כְּמֵתֵי עוֹלָם:ד וַתִּתְעַטֵּף עָלַי רוּחִי בְּתוֹכִי יִשְׁתּוֹמֵם לִבִּי:ה זָכַרְתִּי יָמִים מִקֶּדֶם הָגִיתִי בְכָל פָּעֳלֶךָ בְּמַעֲשֵׂה יָדֶיךָ אֲשׂוֹחֵחַ:ו פֵּרַשְׂתִּי יָדַי אֵלֶיךָ נַפְשִׁי כְּאֶרֶץ עֲיֵפָה לְךָ סֶלָה:ז מַהֵר עֲנֵנִי יְהוָה כָּלְתָה רוּחִי אַל תַּסְתֵּר פָּנֶיךָ מִמֶּנִּי וְנִמְשַׁלְתִּי עִם יֹרְדֵי בוֹר:ח הַשְׁמִיעֵנִי בַבֹּקֶר חַסְדֶּךָ כִּי בְךָ בָטָחְתִּי הוֹדִיעֵנִי דֶּרֶךְ זוּ אֵלֵךְ כִּי אֵלֶיךָ נָשָׂאתִי נַפְשִׁי:ט הַצִּילֵנִי מֵאֹיְבַי יְהוָה אֵלֶיךָ כִסִּתִי:י לַמְּדֵנִי לַעֲשׂוֹת רְצוֹנֶךָ כִּי אַתָּה אֱלוֹהָי רוּחֲךָ טוֹבָה תַּנְחֵנִי בְּאֶרֶץ מִישׁוֹר:יא לְמַעַן שִׁמְךָ יְהוָה תְּחַיֵּנִי בְּצִדְקָתְךָ תוֹצִיא מִצָּרָה נַפְשִׁי:יב וּבְחַסְדְּךָ תַּצְמִית אֹיְבָי וְהַאֲבַדְתָּ כָּל צֹרֲרֵי נַפְשִׁי כִּי אֲנִי עַבְדֶּךָ:
נקרא  1  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה