שאלה כאובה לצלמות המפקיעות את המחיר כלפי מטה....

פיטפוט

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
בחרתם ללכת לפינה מאוד לא נכונה תחת השימוש במילה: "קוטריות".
לומר דעה נוגדת. שברור שתעצבן את קהל הצלמים(אפילו כשהיא נכונה ואפילו במקצת..)
זה לא קוטריות. זו אמירה בעלמא. זו המציאות כפי שאני רואה אותה.

וכמו שאמרתם "אל תדון את האדם עד שתגיע למקומו", אז אנחנו כבר פיטים.
אני לעולם לא אהיה צלמת דגולה ואתם לעולם כבר לא תהיו "לא צלמות".

בהצלחה לכולם/ן מכל הלב! :)
 

השקעה

משתמש מקצוען
צילום מקצועי
אגב שלא ישמע מדברי שאני מצדיקה הורדת מחירים לכדי מצב שלא משתלם לעבוד, ממש לא. פשוט יש אנשים שמעריכים לא נכון כלפי מעלה את מה שהם שווים ובמקום להשקיע בתוצר משקיעים במיתוג ופוליטיקלי קורקטיות וזה מגוכח שזה קונה אנשים כשאין הבדל בתוצר בפועל.

אני אישית קבעתי לעצמי מחיר ריאלי ואין לי כוונה לרדת ממנו שקל, המחיר מורכב מכל המכלול של מה שאני נותנת ללקוח והוא הוגן וריאלי. אם מחר אני אקנה 5 די מרק 3 אני אעלה אותו כי הוא כבר לא יהיה ריאלי. כשאני יודעת שאני טובה במשהו מספיק בשביל המחיר הזה אני עובדת במחיר הזה, תחומים שאני לא בטוחה- אני אעבוד חינם אם צריך ואחרי כן אציב מחיר הוגן שמשתלם לי, וטבעי שיש שיכולים לשלם אותו ויש שלא, לא צריך להתרגש ולהוריד מחיר בגלל זה. מחיר הוגן הוא לא בהכרח מחיר זול, אבל כשאנשים שאין להם הרבה מעל הממוצע למכור מוכרים ללקוח ששווה לשלם להם הרבה יותר מהממוצע מבלי השקעה מקבילה בהעלאת הרמה שלהם זה מה שמצחיק.
מה הממוצע? זה כבר שאלה של המקובל בשוק. יכול להיות גם שבכל מקום זה אחרת בהתאם ליוקר המחיה בו.
 

אפרתה

משתמש מקצוען
נכתב ע"י נוי;1132061:
מזכיר לי את הבדיחה על הרופא שניים המומחה שעשה עקירה בחצי דקה.
התעצבן הלקוח:"בשביל עקירה של חצי דקה אתה לוקח לי 400 ש"ח"?
"אין בעיה" הגיב הרופא בהבנה "בשבילך אני יעשה את זה בשעה"...
יד ביד איתו צועד אותו שדכן שסיים שידוך ודרש את אלף הדולארים מכל צד. אמרו לו המחותנים: על עבודה של שבוע אתה רוצה אלף דולר? ענה השדכן- אפשר להמשיך את זה עוד חודש...
 

טקסט

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
מוזיקה ונגינה
עימוד ספרים
צילום מקצועי
אני הגעת למסקנה מכל האשכול הזה
סוגרים מחיר מראש!!!!!!
ולא מתאכזבים
זה קשה אבל בטוח..........
 

RMO

משתמש מקצוען
צילום מקצועי
נכתב ע"י טקסט;1132207:
אני הגעת למסקנה מכל האשכול הזה
סוגרים מחיר מראש!!!!!!
ולא מתאכזבים
זה קשה אבל בטוח..........

לא רק מחיר.
אופני התשלום, מתי יהיה מוכן החומר, צורת ההגשה, כמה זמן ניתן לבחירת התמונות, זכויות יוצרים, הכל.
 

GolanArt

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
הדמיות בתלת מימד
D I G I T A L
עיצוב ואדריכלות פנים
נכתב ע"י הגלים;1131873:
זה היה נכון גם לסלקום לפני שנה וחצי?


זה כמובן לא נכון....
אין קשר ביו מותרות לבין "הונאה".

הונאה זה לקחת מחיר מעל שווי המוצר- זה הכל.

המצג שלך כאילו כל צלמת חלאקה היא אומנית ובעלת טביעת אצבע יחודית בעבודתה הוא פשוט לא נכון.

יש מחירי שוק מקובלים בכל תחום- ויש בהחלט טווח בתוך העסק בין גדול לקטן.

כשנוצר פער משמעותי בין שווי המוצר האמיתי לבין המחיר בו הוא נמכר - זו בועה.

אני רחוק מלחשוב ש250 זה סכום גבוה מדי לצילום- אבל המצג שלך מטעה.

1. סלקום זו חברה ציבורית, לכן הדוגמה שלך לא טובה.
2. לקחת מחיר מעל השווי, אין דבר כזה. יש לקבל מעל השווי. אל תגיד לי שאם היית מקבל מחיר כפול עבור הדירה שלך היית מתחסד...
3.נכון. יש מחירי שוק, ואם בא לי להיות כפול? למה? כי אני במיקום טוב למשל? כי אני חושב שאני הכי טוב למשל? אז מה אני מושחת? אולי זו הונאה?
4.בועה? מעניין את הסבתא שלי! אני מקבל, אני לוקח!
5.השוק הוא ח ו פ ש י . רק מה, מוצרי יסוד או צרכים, שם שייכת החמלה והתחשבות!

אני אוחז כך: קיבלת הצעה, תשקול, תחליט. לא טוב לך למישהו אחר.

קח את הכל בכיף, אנחנו עושים שטייגן ;)

וחבר'ה, בגללכם תמיר נכנס ללחץ והלך לו כמעט התריס...
 

הגלים

משתמש מקצוען
צילום מקצועי
נכתב ע"י GolanArt;1132319:
1. סלקום זו חברה ציבורית, לכן הדוגמה שלך לא טובה.
2. לקחת מחיר מעל השווי, אין דבר כזה. יש לקבל מעל השווי. אל תגיד לי שאם היית מקבל מחיר כפול עבור הדירה שלך היית מתחסד...
3.נכון. יש מחירי שוק, ואם בא לי להיות כפול? למה? כי אני במיקום טוב למשל? כי אני חושב שאני הכי טוב למשל? אז מה אני מושחת? אולי זו הונאה?
4.בועה? מעניין את הסבתא שלי! אני מקבל, אני לוקח!
5.השוק הוא ח ו פ ש י . רק מה, מוצרי יסוד או צרכים, שם שייכת החמלה והתחשבות!

אני אוחז כך: קיבלת הצעה, תשקול, תחליט. לא טוב לך למישהו אחר.

קח את הכל בכיף, אנחנו עושים שטייגן ;)

וחבר'ה, בגללכם תמיר נכנס ללחץ והלך לו כמעט התריס...


מה המשמעות של חברה ציבורית ומה השלכות לענין הזה?

בודאי שיש לדרוש מעל השווי- זה בדיוק ההגדרה של בועה.
אתה יכול לדרוש מה שאתה רוצה- ואלי למשך טווח קצר גם תקבל.
עדיין יש בכל תחום פירמידה. ואין לי בעיה עם התמחור כשלעצמו- הבעיה שלי עם אנשים שעפים על עצמם ושמים את עצמם כמומחים בשעה שהם לא כאלה. שמוכרים מותג ומצג שוא שאין כלום מאחוריו.

כולם אוהבים לשלם הרבה על מוצר איכותי.
אבל שכשהם משלמים הרבה ומקבלים תמורה ירודה???

תמיד תמיד תמיד- הציפיה שלך ממוצר- היא בהתאם למחיר ששלמת עליו.
אדם שקונה חולצה בשוק ב10 מקבל בהבנה כל תופעה וכל אי עמידות של המוצר.
כשמדובר בחולצה ב200$ ויתברר לקונה שמדובר באיכות ירודה מאוד- אז הוא לא רק יתאכזב- הוא יאשים את הקונה ברמאות ובהונאה.

מישהו הבטיח לו משהו?
מישהו הכריח אותו לקנות?

ממש לא- אבל עצם המחיר -אמור להעיד על איכותו. אז כשצלם מתחיל משחק אותה צלם על- זו הונאה.

אני מראש ממש לא התחברתי למושג שחיתות בהקשר הזה. הגדרתי זאת אחרת.
התנהלות שרחוקה מאוד מ"משא ומתן באמונה" .
החל מהארוע הראשון שצלמתי לפני 7 שנים תמיד תמיד תמחרתי את עצמי טיפהלה מתחת למה שחשבתי שאני ראוי לו. כשחשבתי שאני שווה 1000- לקחתי 900 ושהמוצר שלי שווה 8000 אני מבקש 7500.


אולי אני תמים ואולי אני נאיבי. (לא אולי - אני כזה) אבל האגו שעוטף צלמים מסוימים מרחיק אותי מכל אפשרות לעבוד איתם.

אז יש פירמידה של מחירים ובאופן טבעי צלם עולה עם השנים הנסיון והאיכות גם במחיר. וזה בדיוק בדיוק מה שכתבה כאן גם הגברת מ"פיקצ'ר פרפקט" להעלות מחר זה קל מאוד- לרדת זה קשה מאוד מאוד. ואם מישהו עף על עצמו ויעשה את הדרך הקצרה יכול לגלות את סופו כסופו של דני.

" כשחיפשת את הקיצור- אז נפלת- זה הסיפור"

וכם אני מכיר גם את הצלמים שמשנים מחיר בהתאם לאולם ודורשים על חתונה באבניו מחיר יקר בהרבה מהמחיר בארמונות חן. וישנו מחיר בהתאם למצב הרוח של הלקוח.
זה חוקי? כן. זה בדיוק המסחר. לנהל מו"מ ולנצל כל פרצה שתכניס לך עוד 100 שח.

אני לא רוצה לנהל את העסק שלי כך.
אני צלם- לא סוחר.
 

tamiro

משתמש מקצוען
צילום מקצועי
עץ הכוכבים

לסבי ישנה חצר ועץ אחד נפלא בה
אין כמוהו בעולם כך אומר לי סבא
לא פירות עליו צומחים כי הרי ממילא
הפירות סופם לרקוב מי צריך את אלה?

זהו עץ של כוכבים מאירי עיניים
שם צומחים הם וגדלים כמו על השמיים
כשמראים לו תפוחים, כל תפוח דוב הוא,
הוא מראה את כוכביו ואומר: מה טובו.

הוא אוסף את כוכביו ויורד העירה
ביריד למכור אותם עשרה בלירה
בואו, בואו אנשים זוהי שעת הכושר
כוכבים תקנו בזול ותזכו באושר.

וקהל גדול סביבו צוחק ומתבדח
סבא, למה לא תמכור גם חצי ירח?
וכולם קונים חוטפים גזר צנון ואורז
אבל חופן כוכבים? לא, תודה, אין צורך.

מסתכל בהם הסב ונפשו נרגשת
עיניהם ודאי עיוורות ואוזנם חרשת
הביתה שב הוא עם סלו בלא טיפה של עצב
האוצר נשאר אצלו ואצלם הכסף.

לסבי ישנה חצר ועץ אחד מופלא בה
אין כמוהו בעולם כך אומר לי סבא.

מילים: לייב מורגנטוי
לחן:
נורית הירש
תרגום:
יורם טהרלב
 

רבקי פרידמן

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
צילום מקצועי
נכתב ע"י הגלים;1132390:
מה המשמעות של חברה ציבורית ומה השלכות לענין הזה?

בודאי שיש לדרוש מעל השווי- זה בדיוק ההגדרה של בועה.
אתה יכול לדרוש מה שאתה רוצה- ואלי למשך טווח קצר גם תקבל.
עדיין יש בכל תחום פירמידה. ואין לי בעיה עם התמחור כשלעצמו- הבעיה שלי עם אנשים שעפים על עצמם ושמים את עצמם כמומחים בשעה שהם לא כאלה. שמוכרים מותג ומצג שוא שאין כלום מאחוריו.

כולם אוהבים לשלם הרבה על מוצר איכותי.
אבל שכשהם משלמים הרבה ומקבלים תמורה ירודה???

תמיד תמיד תמיד- הציפיה שלך ממוצר- היא בהתאם למחיר ששלמת עליו.
אדם שקונה חולצה בשוק ב10 מקבל בהבנה כל תופעה וכל אי עמידות של המוצר.
כשמדובר בחולצה ב200$ ויתברר לקונה שמדובר באיכות ירודה מאוד- אז הוא לא רק יתאכזב- הוא יאשים את הקונה ברמאות ובהונאה.

מישהו הבטיח לו משהו?
מישהו הכריח אותו לקנות?

ממש לא- אבל עצם המחיר -אמור להעיד על איכותו. אז כשצלם מתחיל משחק אותה צלם על- זו הונאה.

אני מראש ממש לא התחברתי למושג שחיתות בהקשר הזה. הגדרתי זאת אחרת.
התנהלות שרחוקה מאוד מ"משא ומתן באמונה" .
החל מהארוע הראשון שצלמתי לפני 7 שנים תמיד תמיד תמחרתי את עצמי טיפהלה מתחת למה שחשבתי שאני ראוי לו. כשחשבתי שאני שווה 1000- לקחתי 900 ושהמוצר שלי שווה 8000 אני מבקש 7500.


אולי אני תמים ואולי אני נאיבי. (לא אולי - אני כזה) אבל האגו שעוטף צלמים מסוימים מרחיק אותי מכל אפשרות לעבוד איתם.

אז יש פירמידה של מחירים ובאופן טבעי צלם עולה עם השנים הנסיון והאיכות גם במחיר. וזה בדיוק בדיוק מה שכתבה כאן גם הגברת מ"פיקצ'ר פרפקט" להעלות מחר זה קל מאוד- לרדת זה קשה מאוד מאוד. ואם מישהו עף על עצמו ויעשה את הדרך הקצרה יכול לגלות את סופו כסופו של דני.

" כשחיפשת את הקיצור- אז נפלת- זה הסיפור"

וכם אני מכיר גם את הצלמים שמשנים מחיר בהתאם לאולם ודורשים על חתונה באבניו מחיר יקר בהרבה מהמחיר בארמונות חן. וישנו מחיר בהתאם למצב הרוח של הלקוח.
זה חוקי? כן. זה בדיוק המסחר. לנהל מו"מ ולנצל כל פרצה שתכניס לך עוד 100 שח.

אני לא רוצה לנהל את העסק שלי כך.
אני צלם- לא סוחר.
מזדהה עם מה שאתה כותב, לכן עד עכשיו עבדתי עם מחירים בסקלה הנמוכה של השוק בתור מתחילה ועכשיו (אחרי שנה + אינטנסיבית) רוצה לעלות.
אצלי לפחות מה שמטריד אותי בלעלות מחירים - זה ממש לא - האם יבאו לקוחות. מי שצריך לבוא יגיע,
אלא - אם אני ראוייה למחיר הזה. ברור שהעסק מבחינת ההוצאות שלו דורש את את זה - אבל נראה לי שלאדם מאוד קשה להעריך את עצמו.
ותכלס' לכל אחד מאיתנו יש סטים מעולים וסטים פחות מוצלחים...
אז באמת איך אתה יכול להעריך כמה אתה שווה וכמה אתה יכול להעלות במחיר ביחס לרמה שלך?
(שואלת באמת, כבר בניתי חחירון חדש והוא הולך להתפרסם באתר שלי שבתהליכי בנייה. צריך ביטחון גמור בזה...)
 

הגלים

משתמש מקצוען
צילום מקצועי
נכתב ע"י רבקי פרידמן;1132417:
מזדהה עם מה שאתה כותב, לכן עד עכשיו עבדתי עם מחירים בסקלה הנמוכה של השוק בתור מתחילה ועכשיו (אחרי שנה + אינטנסיבית) רוצה לעלות.
אצלי לפחות מה שמטריד אותי בלעלות מחירים - זה ממש לא - האם יבאו לקוחות. מי שצריך לבוא יגיע,
אלא - אם אני ראוייה למחיר הזה. ברור שהעסק מבחינת ההוצאות שלו דורש את את זה - אבל נראה לי שלאדם מאוד קשה להעריך את עצמו.
ותכלס' לכל אחד מאיתנו יש סטים מעולים וסטים פחות מוצלחים...
אז באמת איך אתה יכול להעריך כמה אתה שווה וכמה אתה יכול להעלות במחיר ביחס לרמה שלך?
(שואלת באמת, כבר בניתי חחירון חדש והוא הולך להתפרסם באתר שלי שבתהליכי בנייה. צריך ביטחון גמור בזה...)


השאלה טובה מהתשובה.

יש 2 גישות לאיך מתמחרים.
הגישה הראשונה אומרת "תבדוק הוצאות- תבדוק כמה אתה רוצה להרויח ותחבר". עם כל הכבוד הגישה הזו אינה ישימה בעיני כלל ולמעשה אף אחד לא עובד על פיה.

באופן מעשי תמיד מוכר מוצר או שרות בודק את טווח המחירים בשוק וקובע את עצמו על רצף הסקאלה בין 1 ל100.
כלומר את יודעת מה טווח המחירים המקובל באזור שלך שמוחלק נניח ל5 רמות. את ע עכשיו הצבת את עצמך במדרגה השניה כי היית מתחילה ועכשיו את עולה למדרגה השלישית.

זה בא עם הזמן וע"פ הפידבקים שאת מקבלת מהחברה- מכמות העבודות שמגיעה אלייך וכו'.


בנוסף ואולי זה היה צריך להיות החלק הראשון.

את צריכה ליצור טבלה מסויימת שבה את מנסה להעריך את יחס הסגירה לכל מחיר.

זה קשה מאוד לעשות בצורה מדויקת אבל זה כלי חשוב מאוד.

נניח על כל 100 שהתקשרו לצלומי ילד חלאקה.
המספרים רק לדוגמא -אני לא מכיר א תהשוק.

100% יסגרו ב50 ש"ח.
95% יסגרו ב120 ש"ח.
80% יסגרו ב250 ש"ח
60% יסגרו ב450 ש"ח
30% יסגרו ב600 ש"ח
10% יסגרו ב100 ש"ח
3% יסגרו ב1500 ש"ח

את צריכה לדעת כמה פונים אלייך בחודש- וכמה עבודות את יכולה לקחת על עצמך מבחינת הזמן.

מתמטיקאים היו יכולים לעשות מהנתונים האלה נוסחה פשוטה שיכולה למקסם את הרווחים.
 

רבקי פרידמן

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
צילום מקצועי
נכתב ע"י הגלים;1132468:
השאלה טובה מהתשובה.

יש 2 גישות לאיך מתמחרים.
הגישה הראשונה אומרת "תבדוק הוצאות- תבדוק כמה אתה רוצה להרויח ותחבר". עם כל הכבוד הגישה הזו אינה ישימה בעיני כלל ולמעשה אף אחד לא עובד על פיה.

באופן מעשי תמיד מוכר מוצר או שרות בודק את טווח המחירים בשוק וקובע את עצמו על רצף הסקאלה בין 1 ל100.
כלומר את יודעת מה טווח המחירים המקובל באזור שלך שמוחלק נניח ל5 רמות. את ע עכשיו הצבת את עצמך במדרגה השניה כי היית מתחילה ועכשיו את עולה למדרגה השלישית.

זה בא עם הזמן וע"פ הפידבקים שאת מקבלת מהחברה- מכמות העבודות שמגיעה אלייך וכו'.


בנוסף ואולי זה היה צריך להיות החלק הראשון.

את צריכה ליצור טבלה מסויימת שבה את מנסה להעריך את יחס הסגירה לכל מחיר.

זה קשה מאוד לעשות בצורה מדויקת אבל זה כלי חשוב מאוד.

נניח על כל 100 שהתקשרו לצלומי ילד חלאקה.
המספרים רק לדוגמא -אני לא מכיר א תהשוק.

100% יסגרו ב50 ש"ח.
95% יסגרו ב120 ש"ח.
80% יסגרו ב250 ש"ח
60% יסגרו ב450 ש"ח
30% יסגרו ב600 ש"ח
10% יסגרו ב100 ש"ח
3% יסגרו ב1500 ש"ח

את צריכה לדעת כמה פונים אלייך בחודש- וכמה עבודות את יכולה לקחת על עצמך מבחינת הזמן.

מתמטיקאים היו יכולים לעשות מהנתונים האלה נוסחה פשוטה שיכולה למקסם את הרווחים.
כרגע אחד הסיבות שאני מעלה זה כי אני רוצה לדלל את כמות הלקוחות (במילים אחרות לעבוד פחות ולהרוויח יותר, כי אני עובדת עכשיו בצורה לא הגיונית)
הייתי שמחה להצליח לחבר כזו סטטיסטיקה - אבל אני לא בטוחה שזה הגיוני. היום בעידן הממוחשב כל אחד פונה לקהל כ"כ רחב ומגוון! לרב האנשים שיש להם רכבים פרטיים לא משנה לנסוע עוד רבע שעה חצי שעה למקום שהם רוצים. כך שקהל היעד ענק.
זה לא שאתה מסתכל על השכונה / העיר שלך שאפשר להכיר את סגנון התושבים ולהעריך כמה הם יוציאו.
כמובן שאני מדברת על האמצע - שהוא הבעיתי (ברור שבקצוות זה יהיה 100 % ו 3%
 

levy

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
נכתב ע"י למען דעת;1132447:
כדאי לקרוא:

תודה רבה!
זה מתאים לכל בעלי המקצוע, וגם אם ניישם רק חלק, או רק ניכנס לאווירה, כבר נוכל להרוויח יותר...
 

הגלים

משתמש מקצוען
צילום מקצועי
מאוד לא התחברתי לקובץ שעלה כאן.

יכול להעלות עסקים מסוימים על דרך המלך ולרסק לחלוטין אחרים.
 

הגלים

משתמש מקצוען
צילום מקצועי
נכתב ע"י רבקי פרידמן;1132484:
כרגע אחד הסיבות שאני מעלה זה כי אני רוצה לדלל את כמות הלקוחות (במילים אחרות לעבוד פחות ולהרוויח יותר, כי אני עובדת עכשיו בצורה לא הגיונית)
הייתי שמחה להצליח לחבר כזו סטטיסטיקה - אבל אני לא בטוחה שזה הגיוני. היום בעידן הממוחשב כל אחד פונה לקהל כ"כ רחב ומגוון! לרב האנשים שיש להם רכבים פרטיים לא משנה לנסוע עוד רבע שעה חצי שעה למקום שהם רוצים. כך שקהל היעד ענק.
זה לא שאתה מסתכל על השכונה / העיר שלך שאפשר להכיר את סגנון התושבים ולהעריך כמה הם יוציאו.
כמובן שאני מדברת על האמצע - שהוא הבעיתי (ברור שבקצוות זה יהיה 100 % ו 3%

אז נשאל זאת אחרת.

במחיר שאת מבקשת היום- כמה לא סוגרים איתך בגלל המחיר?
ב200 שח יותר- האם האחוז הזה ישתנה ? לאיזה כיוון? (כן לפעמים העלאת מחיר יכולה גם לעזור).
אם כן- כמה תרויחי או תפסידי מהמהלך?
 

רבקי פרידמן

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
צילום מקצועי
נכתב ע"י הגלים;1132562:
אז נשאל זאת אחרת.

במחיר שאת מבקשת היום- כמה לא סוגרים איתך בגלל המחיר?
ב200 שח יותר- האם האחוז הזה ישתנה ? לאיזה כיוון? (כן לפעמים העלאת מחיר יכולה גם לעזור).
אם כן- כמה תרויחי או תפסידי מהמהלך?

זה כבר יותר הגיוני לחשב את זה ככה.
אני יפסיד חלק מהלקוחות שלי אבל מקווה שלא את הרוב
לפי מה אני מחשבת? בסופו של דבר כמה לקחו את הבסיס מול אלו שלקחו חבילות יקרות יותר. הרוב שילמו בסוף על יקר יותר מבחינתי זה סימן שלא "יסננו" אותי על מחיר שהו יותר גבוה לא בצורה קיצונית
תודה על כיווני החשיבה
 

אפרתה

משתמש מקצוען
גם אני לא אהבתי את הקובץ שהועלה למרות שאני עובדת בחלק מהשיטות שהוא מציע. לא אהבתי את הגישה שהלקוח הוא סוג של תפוז שכדאי לסחוט ממנו את המקסימום ולשם כך רצוי לפתח מה יותר שיטות יחודיות. מה עוד? בנאדם עובד גם לנשמה, חוץ מעבודת פינוי אשפה. ולכן אם כל העבודה הוא עסוק שאיך להרויח אלף שקלים נוספים- אין לו שום נשמה בעבודה.
 

moti!a

משתמש סופר מקצוען
צילום מקצועי
נכתב ע"י רותי בן שימ;1132092:
בחרתם ללכת לפינה מאוד לא נכונה תחת השימוש במילה: "קוטריות".
לומר דעה נוגדת. שברור שתעצבן את קהל הצלמים(אפילו כשהיא נכונה ואפילו במקצת..)
זה לא קוטריות. זו אמירה בעלמא. זו המציאות כפי שאני רואה אותה.

וכמו שאמרתם "אל תדון את האדם עד שתגיע למקומו", אז אנחנו כבר פיטים.
אני לעולם לא אהיה צלמת דגולה ואתם לעולם כבר לא תהיו "לא צלמות".

בהצלחה לכולם/ן מכל הלב! :)

קוטריות התכוונתי ללקוחות שמקטרות על המחיר ולא על הצלמות אם זה לא היה ברור :)
 

hafakot

משתמש פעיל
עיצוב גרפי
איזה דיון מעניין...

לעניות דעתי, כל לקוח מוצא את הצלם שמתאימה לכיס שלו. צלם שמשקיע על ציוד, תאורה, סטודיו אביזרים וכו' לא יקח מחיר מינימום אחרת הוא ייצטרך למלא קופות בצמתים כדי לסגור את ה"חורים" בהכנסה.
אני נתקלתי בהרבה אנשים שמעריכים מקצועיות ומשלמים עליה. יש הבדל בין צלמת מתחילה לבעלת נסיון. ויש הבדל אם בשכונה יש 20 צלמות מוכשרות או 2.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמו

א הַלְלוּיָהּ הַלְלִי נַפְשִׁי אֶת יְהוָה:ב אֲהַלְלָה יְהוָה בְּחַיָּי אֲזַמְּרָה לֵאלֹהַי בְּעוֹדִי:ג אַל תִּבְטְחוּ בִנְדִיבִים בְּבֶן אָדָם שֶׁאֵין לוֹ תְשׁוּעָה:ד תֵּצֵא רוּחוֹ יָשֻׁב לְאַדְמָתוֹ בַּיּוֹם הַהוּא אָבְדוּ עֶשְׁתֹּנֹתָיו:ה אַשְׁרֵי שֶׁאֵל יַעֲקֹב בְּעֶזְרוֹ שִׂבְרוֹ עַל יְהוָה אֱלֹהָיו:ו עֹשֶׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ אֶת הַיָּם וְאֶת כָּל אֲשֶׁר בָּם הַשֹּׁמֵר אֱמֶת לְעוֹלָם:ז עֹשֶׂה מִשְׁפָּט לָעֲשׁוּקִים נֹתֵן לֶחֶם לָרְעֵבִים יְהוָה מַתִּיר אֲסוּרִים:ח יְהוָה פֹּקֵחַ עִוְרִים יְהוָה זֹקֵף כְּפוּפִים יְהוָה אֹהֵב צַדִּיקִים:ט יְהוָה שֹׁמֵר אֶת גֵּרִים יָתוֹם וְאַלְמָנָה יְעוֹדֵד וְדֶרֶךְ רְשָׁעִים יְעַוֵּת:י יִמְלֹךְ יְהוָה לְעוֹלָם אֱלֹהַיִךְ צִיּוֹן לְדֹר וָדֹר הַלְלוּיָהּ:
נקרא  21  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה