כללי שאלה אתית ומוסרית, לכל מעצבי הלוגואים שבינינו.

לוגו שמצאתי במאגר תמונות מתאים בדיוק ללקוח שלי. מה לעשות?

  • לעולם לא אשתמש בלוגו ממאגר תמונות, בגלל שצריך לוגו שאין בשום מקום בעולם!

    הצבעות: 41 23.8%
  • לעולם לא אשתמש בלוגו ממאגר תמונות, כי הלקוח משלם לי על תוצר מעשה ידיי!

    הצבעות: 41 23.8%
  • אשתמש בו ללא חשש, הלקוח לא צריך לדעת, העיקר שזה יעזור לו להצליח!

    הצבעות: 7 4.1%
  • קודם אעדכן את הלקוח ואשאל אותו, ורק אם ייאשר אשתמש ומן הסתם אעשה לו הנחה.

    הצבעות: 16 9.3%
  • אפעיל שיקול דעת. כל מקרה לגופו, אבל בהחלט יש מצב שאבחר להשתמש בלוגו ממאגר תמונות.

    הצבעות: 67 39.0%

  • סה"כ מצביעים
    172

חיים בניסטי

מהמשתמשים המובילים!
המשתמש נחסם
ולעניין הסקר, מסכימה עם @גרפיקה יהלום לגבי האופציה שלא נתת (לשנות לוגו קיים...)

תודה @לוטוס !
עניתי לה על כך:

בגדול, מה שכתבת הוא לקחת השראה ולעצב לוגו חדש לחלוטין. מכיוון שזה יוצא מגדר ה"שימוש בלוגו ממאגר תמונות", לא כללתי אפשרות זו בסקר.
 

מלפפון

משתמש סופר מקצוען
היי מלפפון,

אני מעריך מאוד דעתך, וחושב שהיא מגיעה מניסיון עשיר ולא מהאוויר, אך כמובן שאבקש את סליחתך כשאחלוק עלייך. לוגו, הוא הרבה מעבר לצורה, לצבע או לפונט. לוגו הוא מרכז התדמית של המותג.
מודעה נעלמת אחרי כמה ימים. לוגו, נשאר לנצח גורם מספר 1 להחלטות הרכישה של לקוחות המותג.

מספיק להכיר מחירים של פרויקטי מיתוג גדולים, כדי להבין שמותגים כבדים וגדולים מבינים ומכירים בערך הלוגו, ולא זורקים כסף מפני שאיזה איש מכירות שכנע אותם שלוגו הוא חשוב:
1. הלוגו של חברת הסייבר סיימנטק, עלה $1,280,000,000.
2. הלוגו של חברת החדשות BBC, עלה $1,800,000
3. הלוגו של פפסי, עלה $1,000,000

ואלו רק מחירי הלוגואים בלבד, ללא כל פרויקט המיתוג שכולל שם, סלוגן, שפה, וכללל מה שמסביב.

מודעה היא כלי שרואים את התוצאות שלו מיד. לוגו ומיתוג הם כלים הרבה יותר עמוקים, והרבה יותר רווחים ומשפיעים לטווח הארוך.
לא אוכל שלא להפנות אותך בשמחה לקרוא את החלק הראשון שבספרי, "חכמים יותר".

תודה על העלאת הנושא! מעריך מאוד את דעתך!
קראתי בעיון.

הבאת כאן דוגמאות יפות למיתוג של חברות גדולות.
אבל--
כדי לסקור את החשיבות בצורה נכונה, לא מספיק לכתוב מה העלות של הלוגו בפפסי, אלא לסקר את כל דרכה של החברה מכל הכיוונים.
כי אם אבוא ואגיד ללקוח מטפל רגשי- מה אתה רוצה, ביקשתי ממך לשלם לי 2000 על הלוגו.
פפסי שילמו מליון..
אחטא לאמת, נכון?
כדי להביא דוגמאות יש להקיף את מכלול הנתונים.

אנשים אוהבים להסתכל מלמעלה.
רואים חברה מצליחה- ומנסים לתהות על קנקנה להבין מה הביא אותה לפסגה.
הם לא מודעים לכך שהיו חברות שהתחילו בדיוק כמו אותה חברה ונפלו, אבל אף אחד לא יודע על זה, כי מעולם לא שמעו עליהן..

אני רוצה להפך,
סיקור על חברה קטנה כיום, או נכון יותר- עסק.
שאחד המעצבים הטובים כאן יעצב לו לוגו מנצח,
ונחזה יחד בעלייתה המטאורית.

כשיקרה כזה דבר:
א. אקנה את ספר סיפור חיי המיתוג והמיצוב של אותו עסק בלי צורך להד סטארט. פשוט אקנה.
ב. אתן משקל אדיר ללוגו, ואמליץ ללקוחות לשלם עליו מליון שקל, כי הוא יביא להם טריליון.
 

שרה זלמנוב

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
בגדול אני מסכימה עם הדברים שלך @אליהו פריד , פחות עם התוקף.

לא עשיתי זאת אף פעם (שימוש בלוגו מוכן), ולא חושבת שאעלה על דעתי לעשות זאת, אבל בהחלט נכנסת לראות השראות וכיוונים, כי מה לעשות? לא תמיד זרם היצירתיות נשפך ועולות לאוויר סקיצות בזו אחר זו....
(אגב, סתם שאלה שעולה לי תוך כדי:
לשם מה בעצם אנשים בונים / יוצרים / מקשקשים שלל צורות, צבעים ומילים ומעלים אותם לכל כך הרבה פלטפורמות אם לא לשם השימוש בהן?)


לא הגדרתי את עצמי אף פעם כ'מעצבת לוגואים'. אבל במשמעות של המקצוע שלי כמעצבת גרפית נכללת גם האופציה לעצב ולבנות לוגואים. זה לא אומר שאני לא יודעת לפתח שפה גרפית, ולהבין בצורניות. קרה לי (אמיתי!) שציירתי ביד סקיצה ללוגו.. זה לא היה נראה לי, היה חסר לי שם ליטוש ולא הצלחתי לפצח אותו. נכנסתי לראות "השראות".. ומצאתי את אותה הסקיצה שציירתי לעצמי כלוגו של חברת וואטאבר בחו"ל. (ברור שהסקיצה שלי הייתה בעברית ומה שראיתי בגוגל היה באנגלית, אבל אפשר היה לראות את הדימיון בין שניהם).
אז? זה או שאתה מעצב תותח על חלל או שאתה פשוט לא במקצוע הנכון??!

אבל אם בכ"ז היה קורה לי, איך הייתי מתייחסת לזה? סביר להניח שהייתי מנסה למצוא עוד השראות או כיוונים בעצמי, ואם זה לא היה מצליח לקרות בשום אופן, משתפת את הלקוח/ה ובטח שבטח לא הייתי מבקשת מיליון יורו על הלוגו ש"עיצבתי" לה.


לטענתם של אלו שחושבים שלוגו לא חשוב עבור פרסום / זינוק / היכרות המותג..
אני אחלוק לעולם.
בגלל שאני רואה את הלוגו של אוסם דווקא, אני קונה את השקדי מרק הספציפים האלה.
וביום שהם יורידו את הלוגו שלהם מהחבילה, סביר להניח שלא אגיע אליה בכלל. מעוצבת ויפה ככל שתהיה, עם התוכן המדוייק להפליא שהיא תכיל, פשוט לא אקנה אותה.
והפוך, אם אחפש נעליים לילדים ואפגוש בלוגו בצבעי זהב ושחור באותיות מלכותיות, לא אכנס לחנות הזו, והיא תפסיד מכירה.
או אם אדע שיש קהל יעד שמחפש את החלב עם הכי הרבה אחוזי שומן והכי פחות מים (פרתי בקיצור), ואצור לוגו של סמיילי מאושר, סביר להניח שהם לא יקנו את החלב...
ומכאן, שללוגו יש חשיבות וחשיבות עליונה על המוצר / העסק שאותו הוא משרת. והוא משרת.

בכל דבר בחיים אנו זקוקים לסיעתא דשמיא, @עמירם יוסף
אך לצערי אני אאלץ להסתייג מהתגובה הזו ואשאל אותך,
היית בונה סוכה עם פטיש מפלסטיק? למה לא? ה' יעזור והסוכה תעמוד! לא ככה?
אם יש כ"כ הרבה הוכחות שככל שתאריך בזמן ותעמיק במחשבה (= תעבוד יותר, הלקוח ישלם יותר, תרוויח יותר) זה יניב תוצאת מוצר מושלמת יותר, זה בהחלט ימכור יותר ויהיה שווה יותר.
זו אולי פסיכולוגיה שלימה. אבל היא עובדת.
עסק שהלוגו שלו לא ישרת את המטרה שלו, לא ימכור.
 

חיים בניסטי

מהמשתמשים המובילים!
המשתמש נחסם
אני רוצה להפך,
סיקור על חברה קטנה כיום, או נכון יותר- עסק.
שאחד המעצבים הטובים כאן יעצב לו לוגו מנצח,
ונחזה יחד בעלייתה המטאורית.

וואו... כמעט כל לקוח שלי עמו אני משוחח חצי שנה/שנה אחרי המיתוג, מספר לי על עלייה מטאורית. זה ממש לא בשמיים, אני חי את זה עם הלקוחות שלי, ואני חושב שכל מעצב לוגואים שמגדיר את עצמו כך מכיר זאת מקרוב.

ברגע שעסק ממותג כמו שצריך, הוא חושב אחרת, מתנהל אחרת, מרגיש אחרת וזה מניע אותו לגדול ולהצליח!
אם תצאי מלמבורגיני מפוארת מול קהל אנשים, את תרגישי אחרת מאשר תצאי מרכב חבוט או אפילו מרכב סטנדרטי - רק בגלל התדמית שיצרת לעצמך ברגע שיצאת מרכב יוקרתי.

מחקרים מראים שאנשים שיושבים זקופים בכיסא שלהם, הם בעלי בטחון עצמי יותר מהקולגות שלהם.

וכל מה שאמרתי עד עכשיו - רק קצה המזלג של השפעת המיתוג על בעליו.
על לקוחות הקצה, ההשפעה הרבה יותר משמעותית. שוב, מזמין אותך לקרוא את הפרק "מהות וחשיבות הלוגואים בעולמנו" בספר שלי. יש שם דוגמאות רלוונטיות, מחקרים והוכחות להשפעת התדמית בדיוק מהסוג שאת מחפשת.

בגדול אני מסכימה עם הדברים שלך @אליהו פריד , פחות עם התוקף.

תודה רבה על תגובה ארוכה, מפורטת, חשובה ומבורכת לדיון!
 

לנדא

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
אני חושבת שאפשר לפרק את השאלה הזו ל2 מישורים.
וכל אחד יתן על הנושא זות ראיה קצת אחרת- אך המסקנה בשתיהם אחת.

כשעסק פונה אליך לעצב לוגו מדויק לעסק שלו.
יש כאן
א. את הזוית שלך מול הלקוח.
ב. הזוית שלך מול הצלחת העסק.


נתיחס לסוגיה א:
הלקוח פנה אליך- הוא פנה בעקבות תיק עבודות שלך או המלצות וכדו עליך, הוא מחפש את המקצועיות שלך ונותן אמון מלא בך שאתה תהיה מעצב הלוגו של העסק שלו.

הבחינה הזו אפשר לקרוא לה בחינה מוסרית
ואפשר לקרא לה בחינה "מקצועית"

כשאתה לוקח לוגו משאטר-
1. אתה פוגם באמון הבסיסי שהלקוח תלה בך כמפורט לעיל.
2. אתה פשוט פוגם במקצועיות שלך....
מעצב מקצועי אמור להיות מסוגל ליצור לוגו מושלם, המדויק לצרכי העסק.
לא להעתיק, לא לקנות, פשוט ליצור מאפס ועד לפיפס הכי קטן המדויק בשלמות.

לאור הנ"ל הפתרון לבחינה הזו:
1. או שאתה מעצב מקצועי ומוסרי.- ובונה לוגו מאפס מדויק, מוקפד, עד הפרט הקטן "כמו שצריך"
2. או שאתה מעצב מוסרי- אך לא מקצועי-
ואתה אומר ללקוח בכנות: "ת'שמע- המקצועיות שלי שזה בהתאמת "לוגו קנוי מוכן"
המחר שלי כולל את בנית הבריף והאסטרטגיה- בשביל שאדע אכן להתאים+ מחיר החיפוש להתאמה מושלמת +המחיר של הקניה. זה יוצא לך מצד אחד זול יותר מבניה "מותאמת אישית מאפס" אך זה לא יצא מוקפד ומדויק בצורה המושלמת. (וע"ע סוגיה ב)
(ואגב, זה מזכיר לי שכבר מזמן רציתיי להעלות כאן לדיון פוסטים במספר נושאים מקצועיים ובינהם... האם הוגן לתת ללקוח מחר נמוך ולהחליט בלב שהוא יקבל גם "תמורה בהתאם" בלי ליידע אותו במה שכרוך בזה שהמחיר הוא נמוך ובהשלכות של זה ...)

נתיחס לסוגיה ב:
הזוית שלך מול הצלחת העסק.
כמו שכתבו כאן לעיל הצלחת עסק מורכבת מהמון פרמטרים- הראשונה שבהם הא ס"ד כמובן כמו שהוזכר...
ואחריה יש עוד פרמטרים שאפשר לקרא להם "השתדלות"- אנחנו ייכולים לעשות השתדלות- אבל לא יכולים "להבטיח" הצלחה.

אלא מה?
ההשתדלות של בעל העסק להצלחת העסק שלו היא לעשות פעולות שווקיות, להשקיע כסף בפרסום וכו וכו.... וההשתדלות שלנו כנותנ השרות שלו- היא לעשות את הכי הכי הכי טוב שיכול להיות- כדי למתג את העסק שלו בצורה הכי הכי מדויקת.
כדי שיכנס לתודעת הצרכנים בצורה הכי נכונה....
וגם בהשתדלות יש פרמטרים נוספים כמו פרסום, שיווק וכו כמו שהוזכר,
אולי הלוגו הוא לא "הכל" (הגם שהוא חלק נכבד)
אך מכיון שהדיון כאן הוא על מעצב שנשכר לעצב לוגו.
אז מבחנתו כרגע- הוא צריך לעשות את המקסימום כלומר לעשות את הכל שהוא צריך לעשות במסגרת הלוגו.
אז מה זה לעשות הכל???
לעשות הכל זה לעשות לוגו מדויק לעסק לאור ניתוח נכון של הבריף והאסטרטגיה.
לעולם, לעולם... לא כול להיות שלוגו שנקח "קומפלט משאטר" יהיה מדויק!!!
הוא יכול להיות "מתלבש" הוא יכול להיות "מסתדר" הוא יכול להיות "כמעט" אבל מדויק הוא לא יהיה...
כי גם צורניות ששאבה "השראה משאטר"
תהיה בהכרח חייבת עיבודים נדרשים ודיוקים- כדי להתאימם במדויק.
תהיה חייבת עבודה מוקפדת מאד על הטיפוגרפיה כדי להיות מדויקת (ולא סתם החלפת השם)
תהיה חייבת חשיבה על קומפזציה נכונה, על צבעוניות מותאמת וכדו
כדי לתת מענה מדויק מוקפד ומותאם. כי כשם שאן פרצופיהם שווים כך אין עסק זהה "בדיוק" לזה שמשאטר....
ונכון, הצלחת העסק, יכולה להיות גם עם לוגו לא "מדויק" וראינו עסקים ש"הצליחו" גם בלי לוגו או עם לוגו ,זוועה".
אך הדיון כאן הוא לא על "כן או לא לוגו
אלא על תפקידו של המעצב- כאחד שנשכר לעשות את המקסימום מבחינתו בנושא.
ולעשות את המקסימום- פרושו- לדייק בצורה הכי הכי מושלמת את הלוגו לעסק.
ליצור לוגו מוקפד, מושלם, מדויק- התואם את הערכים המדויקים של העסק
כדי למצות את מקסימום ההשתדלות שלו כמעצב בנושא "הצלחת העסק".

לאור הנ"ל הפתרון לבחינה הזו:
אם אתה רוצה לעשות את המקסימום שלך למען הצלחת העסק- גם אם נכנסת לשאטר וראית שם איזה "רעיון" "כיוון" "פתחת תראש" ו"קייבלת השראה" הלוגו הסופי המוקפד והמדויק- יהיה רחוק כרחוק מזרח ממערב מלוגו "שאטר" הקנוי.


אז ככה:
יש כל מיני דרכי התנהלות.כל מיני השקפות.
כל מיני מעצבים. ברמות שונות, ומשתנות.

תשובתי היא לאור כל האמור לעייל:
אם אתה רוצה להיות מעצב שממלא אחר 3 פרמטרים עקריים אלו:
1. מוסרי
2. מקצועי מאד ושואף עוד ועוד למקצועיות.
3. עושה את המקסימום שביכלתך המוגבלת למען הצלחת הלקוחות.

אזי תעצב לוגו, מושלם ביצירה עצמיית שלך
(ואל תפחד מפתיחת הראש באתרי השראה- רק כדי שהיצירה המדויקת העצמית תהיה מושלמת...)
תשקיע בו את כל המחשבה שהוא יהיה מדויק לעסק.
תפנש אותו ביד אוהבת
תוסיף את כל המאמצים והמירב שלך כדי שהוא יהיה מושלם ומוקפד עד הפיפס הכי קטן.
ואם עשית את כל הנ"ל.... ובאמת השקעת ביצירת הלוגו את כל הראוי משלך....
אזי עשית את תפקידך על הצד המושלם
(גם אם בסוף גילית בשאטר משהו שאולי אולי יכול להזכיר את הדמיון בין נוגה לצדק....;))

ובקיצור:
אמור לא ללוגו משאטר אמור כן ל-התמקצעות, מקצועיות חתירה למצוינות ונתינת תמורה מלאה ללקוח בלב שלם.


בהצלחה ענקית!!!


(וכמובן אם אתה בוחר להיות מעצב שלא ממלא את אחד מ 3 הפרמטרים הנ"ל אז התשובה היא כמובן שונה....
ובהערה חשובה מאד אוסיף- שכל הנ"ל נכתב למקרים שבהם הלקוח פנה אליך כדי שתמלא לו את 3 הפרמטרים הנ"ל.. ולא כשלפעמם במודע אתה- בשיתוף הלקוח בוחרים לא למלא פרמטרים אלו....
לדוגמא: רוצים לוגו ל"ערב גיבוש כיתתי"- המחיר הוא לא "לוגו מדויק לעסק"- והתמורה היא בהתאם...
או כמו שניתנה דוגמא להלן- שהלקוח לא מעונין כלל בלוגו אלא ב"אלמנט יפה למודעה" - וידעת אותו על ההשלכות של זה, ובחר כך, וכן על זו הדרך...)
 
נערך לאחרונה ב:

גם אני לא

משתמש מקצוען
תסלחו לי אבל תפסיקו לבלבל ת'סכל!!
כשמעצב לוגואים או גרפיקאי מעצב לוגו הוא מעצב אותו עבור הצרכנים הפשוטים שלא משנה להם מהיכן נלקח הלוגו שלהם אלא שהוא יפה וקליט והאנשים אוהבים אותו
זה כמו ששף אף פעם לא יהיה מרוצה כשילך למסעדה וכו' גם במקרה הנ"ל כך.
 

חיים בניסטי

מהמשתמשים המובילים!
המשתמש נחסם
אני חושבת שאפשר לפרק את השאלה הזו ל2 מישורים.
וכל אחד יתן על הנושא זות ראיה קצת אחרת- אך המסקנה בשתיהם אחת.

תשובה מקיפה ומפורטת שמתייחסת כמעט לכל תרחיש אפשרי, ואני מוצא את עצמי קורא ומסכים.
יישר כוח.

תסלחו לי אבל תפסיקו לבלבל ת'סכל!!
כשמעצב לוגואים או גרפיקאי מעצב לוגו הוא מעצב אותו עבור הצרכנים הפשוטים שלא משנה להם מהיכן נלקח הלוגו שלהם אלא שהוא יפה וקליט והאנשים אוהבים אותו
זה כמו ששף אף פעם לא יהיה מרוצה כשילך למסעדה וכו' גם במקרה הנ"ל כך.

הייתי שמח לענות לך, אך השפה בה השתמשת מונעת זאת ממני.
אשמח אם תגובותיך הבאות תהיינה רגועות יותר.
 

קריאייטיבית

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
דעתי בענין היא כזו
בגדול, לקוח שבא למעצב ומבקש לוגו וכן משלם עליו עלות מלאה לא אמור בשום אופן לקבל לוגו מוכן ממאגר זה או אחר.
המעצב כן יכול להעזר במאגרים על מנת להגיע לתוצר מושלם ומלוטש אבל התוצאה חייבת להיות חדשנית, ייחודית ומשקפת לגמרי את תכונות המוצר ואת הבריף המדויק של העסק.
יחד עם זאת, ישנם מקרים לא מעטים בהם נדרש מעצב לעצב מודעה בלבד והוא מחליט על דעת עצמו יחד עם הלקוח לחדש את הלוגו. הוא נותן ללקוח הצעת מחיר והלקוח מבחינתו מעדיף להשאר עם הלוגו הקודם מה שהורס לגמרי את המודעה..
במקרה כזה, למה לא לקחת משהו סמלי ונחמד משאטרסטוק?
מקרה זה הוא רק דוגמא לעוד מקרים רבים כמו: עסק חדש שאינו בר אמצעים. עסק קטנטן שלא מעונין בלוגו מי יודע מה..
וכמובן שהמחיר על לוגו כזה הוא בהתאם, זול בהרבה.
כמו כן, גם אם לוקחים משהו מוכן ממאגר, מומלץ לתת איזשהו טאצ' אישי, איזשהו משהו שכן יצור ייחודיות מינימלית.

הרבה הצלחה!
 

חויד

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
לא קראתי הכל, ואגיב בקצרה:

לקחת קומפלט לוגו ממאגר - אני חושבת שזו פחיתות למעצב.
אישית מרגיש לי סוג של פגיעה באגו, כאילו, אתה לא מספיק טוב...

אבל -
לקחת ממאגר ולבצע התאמה לצורך, או להתבסס על אייקון קיים אך להוסיף/לשדר/לשנות/להתאים וכו', בזה אני לא רואה בעיה.
או להתבסס כסוג של השראה.
ולהפך אדרבא - לעיתים זה יכול לקצר תהליכים בבניה ועיצוב.

רק הסתייגות: כל זאת, רק אחרי שיש בסיס אסטרטגי נכון ומדייק, ערכים, ושורות בריף קולעת ונכונה. רק אחרי כל התהליך הזה (שהוא לרוב יותר ארוך ומורכב מעיצוב הלוגו עצמו) ניתן להסיק ולהחליט האם אייקון ממאגר כלשהוא אכן עונה על הצורך הספציפי.
 

יונתן ליפשיץ

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עיצוב פונטים
1. הלוגו של חברת הסייבר סיימנטק, עלה $1,280,000,000.
ברור לי שזו טעות הקלדה.
סתם שלא יטעו בטוח שיש פה 3 אפסים מיותרים.
-------------------------------------------------------------------------
וכן, כדאי להיות ישר ולידע את הלקוח מה הוא קיבל ואפשר לעבור הלאה לפרויקט הבא.
 

kosta770

חבר קהילה: מעצבים גרפיים
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי DIP
פרסום וקופי
עריכה והפקת סרטים
עימוד ספרים
מזכיר לי משהו שאחד מהקופירייטרים החזקים ביותר במגזר שלח לי פעם.

IMG-20180903-WA0003.jpg
 

יונתן ליפשיץ

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עיצוב פונטים
מסכים עם @אליהו פריד שפחות מעניין לשמוע דעה ממעצב שבקושי יודע לעצב צורת אות.
פחות מסכים עם ניפוח לא פרופורציונלי של התחום.
השוק גדול ויש מקום לכל רמות המעצבים.
ואף אחד לא מרמה את אף אחד אפילו שיש מי שאולי יוכל לתת שירות טוב יותר.
וכמו ששיר טוב יכול להיכתב ע"י בחור צעיר שפשוט הצליח לעמוד על נקודה של אמת ולרגש מליונים
גם אם הוא יודע רק 4 אקורדים כך לוגו טוב יכול להיות מעוצב ע"י מעצב מתחיל שיש לו את זה.
כמובן שאין תחליף לעבודה קשה וניסיון וזה מאפשר למעצב עם הזמן להפיק תוצר ברמה גבוהה יותר ובצורה עקבית יותר.
ועדיין יהיה לו איזה לוגו מתחילת הדרך שפשוט תפס את הנקודה ולא ימוש מהפורטפוליו שלו גם לאחר שנים רבות ועבודות רבות שאולי הוא השקיע עליהן יותר וגם קיבל עליהן יותר. ככה זה:)
ובלי אינטואיציה בריאה וקצת שחרור לא יועילו כל האסטרטגיות שבעולם.
 

חיים בניסטי

מהמשתמשים המובילים!
המשתמש נחסם
ברור לי שזו טעות הקלדה.
סתם שלא יטעו בטוח שיש פה 3 אפסים מיותרים.

חחח, חיכיתי לזה:

upload_2018-9-3_1-21-54.png


והנה עוד מקור:

upload_2018-9-3_1-22-50.png


והנה עוד מקור:
upload_2018-9-3_1-24-26.png



בגדול סיימנטק קנתה בסכום הזה את חברת "VeriSign" כדי להשתמש ב'וי' שבלוגו שלה.
נשמע הזוי, אבל הסיפור אמיתי.


והלוגו של נייקי עלה 35 דולר.

סליחה, אבל הייתי חייבת....

חחח גם לזה חיכיתי!
וגם לוגו הציפור המקורי של טוויטר נרכש במאגר תמונות, והיוצר שלו הרוויח 6$ :)
 

יונתן ליפשיץ

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עיצוב פונטים
חחח, חיכיתי לזה:

בגדול סיימנטק קנתה בסכום הזה את חברת "VeriSign" כדי להשתמש ב'וי' שבלוגו שלה.
נשמע הזוי, אבל הסיפור אמיתי.
אולי חיכית, אבל...
התשלום במקרה זה הוא עבור המוניטין והתדמית שה-V הזה מייצג ולא עבור מה שהוא מייצר.
הרי ברור שהם לא היו משלמים אפילו סכום רחוק מזה בהרבה (בהרבה, בהרבה בהרבה עם 6 אפסים) עבור לוגו זהה ולא מוכר שלדעתם היה משרת נאמנה את התדמית שהם רוצים למכור.
וזה פשוט.
אז אולי דברים פה קצת הוצאו מהקשרם?:)
(צטט את זה;))
 
נערך לאחרונה ב:

חיים בניסטי

מהמשתמשים המובילים!
המשתמש נחסם
בכל אופן... אני שמח לשתף כאן את הצבעתי.
הסיבה שבחרתי באופציה הזו היא בגלל כותרת האשכול - אתיות ומוסריות.
לא דיברתי כאן על מקצועיות, מכיוון שהערך הזה משתנה ממעצב למשנהו; לאחד זה בגדר ייהרג ואל יעבור, ולשני זו אופציה לגיטימית.
על מקצועיות אפשר להתווכח עד מחר כי היא דבר אינדיבידואלי, לעומת אתיקה וקוד מוסר שהם דברים שמשותפים פחות או יותר לכולם.

מבחינה אתית ומוסרית - לא הייתי מסוגל לעשות דבר כזה.

upload_2018-9-3_1-45-31.png


שמחתי לקרוא את כל התגובות, ושמחתי להעיר אתכם קצת עם דיון בריא... מקווה שלא יצאו מהאשכול הזה כמה ניקים פגועים ופצועים. אחרי הכל זה פורום מקצועי, ואם לא נדון על הנושאים האלו כאן - מה נותר לנו?

תודה לכולכם! :)

התשלום במקרה זה הוא עבור המוניטין והתדמית שה-V הזה מייצג

זה בדיוק העניין - "ה-V הזה", כפי שאצבעותיך הקלידו, הוא לוגו, ועבור מה שהוא מייצג (תדמית המותג) בוצע התשלום האסטרונומי הזה :)
הם די הפכו לבדיחה אחרי זה, ולא קשה להבין למה.
 

יונתן ליפשיץ

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עיצוב פונטים
זה בדיוק העניין - "ה-V הזה", כפי שאצבעותיך הקלידו, הוא לוגו, ועבור מה שהוא מייצג (תדמית המותג) בוצע התשלום האסטרונומי הזה :)
הם די הפכו לבדיחה אחרי זה, ולא קשה להבין למה.
נו נו...
גם אם הלוגו הזה היה משאטר הוא אולי היה נמכר באותו הסכום.
אין כאן משמעות לאיכות הלוגו בטח שלא ביחס לסכום ששולם "עבורו".
כך שודאי זו דוגמה לא נכונה להמחשת חשיבות של לוגו באמצעות סכום ששולם תמורתו.

וכל מה שהם הפכו לבדיחה זה כי כנראה לא הצליח להם הסיבוב שהם תכננו לעשות על וולסטריט.
עם זה היה מצליח זה היה נחשב לגאונות והיה נכתבים על זה פוסטים רבים ה"מוכיחים" על משמעותו של לוגו בעולם הטיפשי בו אנו חיים.
 
נערך לאחרונה ב:

חיים בניסטי

מהמשתמשים המובילים!
המשתמש נחסם
נו נו...
גם אם הלוגו הזה היה משאטר הוא אולי היה נמכר באותו הסכום.
אין כאן משמעות לאיכות הלוגו בטח שלא ביחס לסכום ששולם "עבורו".
כך שודאי זו דוגמה לא נכונה להמחשת חשיבות של לוגו באמצעות סכום ששולם תמורתו.

וכל מה שהם הפכו לבדיחה זה כי כנראה לא הצליח להם הסיבוב שהם תכננו לעשות על וולסטריט.
עם זה היה מצליח זה היה נחשב לגאונות והיה נכתבים על זה פוסטים רבים ה"מוכיחים" על משמעותו של לוגו בעולם הטיפשי בו אנו חיים.

יונתן, לא אמרתי שהלוגו הזה שווה את הסכום הזה, ובוודאי שאני לא חושב כך.
אבל - ברגע שחברות ענק משקיעות סכומים הזויים על תדמית, זה מעורר את יצר הסקרנות לחקור למה. למה להשקיע בתדמית ובלוגו, אם אפשר לבנות בכסף הזה עוד מפעל, לרכוש עוד חברה, לפתוח עוד סניפים?
ואז, כשאתה חוקר, אתה לומד על מדע קבלת ההחלטות, על הצורך האנושי לבחור במותג ולהשתייך לחברה מסיומת, על נושאים פסיכולוגיים כאלו ואחרים - ואז נופל האסימון, למה תדמית כל כך חשובה.

כמובן שלוגו לבדו אינו מספיק ליצור תדמית, והוא חלק ממכלול, אבל הוא זה שבא במגע ישיר עם לקוח הקצה ופעם אחר פעם משפיע על ההחלטה שלו לבחור במותג.

אולי באמת אנו חיים בעולם "טיפש" כדבריך, אך זו מציאות, וכדאי להשלים איתה ולבחון איך אפשר לרתום אותה לטובתנו.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  108  פעמים

אתגר AI

תאומים • אתגר 145

לוח מודעות

למעלה