דרוש מידע רעידות אדמה בארצנו

מצב
הנושא נעול.

ריפקא

משתמש סופר מקצוען
מוזיקה ונגינה
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
למה בורא עולם הרעיד את האדמה?
אולי יחזק מי מכם
 

ש. צ. וינמן

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
עימוד ספרים
עריכה תורנית
ברכות, נ"ט, ע"א:
"ועל הזוועות... בשעה שהקב"ה זוכר את בניו ששרויים בצער בין אומות העולם, מוריד שתי דמעות לים הגדול, וקולו נשמע מסוף העולם ועד סופו."

רבינו חננאל:
"כי בשעה שרואה הקב"ה צער ישראל, שמצערין אותם האומות , מחשב להביא מבול וזוכר ברית ומוריד שתי דמעות. חס ושלום דמעה ממש, אלא מעין טיפות כעין דמעות. ומתנחם הקב"ה שלא להחריב עולמו. ומתגלגלות ויורדות לים הגדול, וקולן הולך מסוף בעולם ועד סופו. זה הוא גיהא (רעידת אדמה).
זו כולו להראות לישראל, שהקב"ה לא עזבם ולא שכחם ולא נטשם, וכי עתיד להחזירן. כל זה לחזק את ליבן, שלא יתייאשו מן הגאולה.
אלא יסבלו על הצרות עד שישלים הזמן שגזר הקב"ה להיותם בגלות, כמו שגזר בראשונה ועבדום ועינו אותם ארבע מאות שנה. זמן אותה הגלות היה ידוע וזה אינו ידוע. אלא מכל פנים יש זמן קצוב לגלות, ומראה הקב"ה בעולמו כמו אותות, להראות שיש לפני הקב"ה כמין קושי מפני ישראל שהם בגלות, גולן ומטולטלין. וכי רחמיו עליהם, לא נטשם. וכי עתיד להחזירן כבתחילה.
והם כשרואים כך, אומרים הנה הקב"ה רחמיו עלינו וזכרוננו לפניו, ומתחזקים ביראתו, ומחזיקים בתורתו וחוקיו ומשפטיו
 

תמר פלג

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
גם בבית אבא מעניש את ילדיו...
מה שבטוח שהכל ברחמים ולטובתנו!!
גם אם לא תמיד אנחנו רואים את זה.
אותי זה מרגיע לחשוב שהכל בחשבון מדוקדק(בכל תחום בחיים...)
 

מקצה הארץ-:)

משתמש מקצוען
אותי זה מרגיע לחשוב שהכל בחשבון מדוקדק (בכל תחום בחיים...)
נכון. ואמר לי פעם הצדיק הרב שמעון בוסו שליט"א נכדו של הבבא סאלי זצ"ל
"מה יעזור לך אם תחשוש, (היה ענין אחר) הבעיה תיפתר?"
לכן כשנחשוב שאנו בידיים שלו כאב הנושא את היונק והרי לא תוכל לברוח ממה שנגזר עליך, ובכל מצב ומקום שבו תהיה הוא איתך לטוב ולטובה אז...

עצה קטנה שהיא גדולה: כתב *רבינו יונה ז"ל בשערי תשובה שאין בכח אף אדם לברוח מהיסורים שנגזרו עליו והרי זה העולם נקרא "נוה התלאות".
רק בענין אחד יוכל לברוח מיסורי חולי הגוף והנפש והוא ע"י שייסר עצמו על התורה ותחת זה שהיה רגיל ללמוד דף אחד יוסיף עוד קצת. וביסורים אלו שמתיסר להבין את הלימוד למרות הקושי כל רגע של עמל נוסף מוריד ממנת היסורים האחרים. לכן עצה טובה למשל אדם שאין בכוחו ללמוד יותר מרבע שעה ברצף (הלכתי פחות או יותר על הכי קצת...:)) יוסיף עוד מעט וכשרואה שכלו כל הקיצין ואת הסוגיא הזו הוא כבר לא יבין.. ינסה עוד רגע קט (ומהניסיון אף יבין) והיסורים הללו יכפרו עוונותיו וימעטו יסורי גו"נ.

*וזאת יש לדעת שרבינו יונה הוא אחד הראשונים והוא גם מהפוסקים וממילא אם כתב כאן כך בספרו ודאי שכך יפסקו בשמים. מפי מורי שליט"א.


ומן הסתם גם הנשים בענינם כל אחת שתמסור נפשה על ענין מסוים למעלה מכוחותיה ולו במעט בעז"ה כן יפחתו ויתמעטו יסוריה.
 

המחזק

משתמש מקצוען
D I G I T A L
התייחסות נדירה של ראש הישיבה הגאון רבי משה הלל הירש לרעידות האדמה שפקדו את טורקיה וסוריה וגם את ישראל.
אומר ראש הישיבה: "החורבן שקרה כעת בחו"ל גורם מחשבה מה היה קורה חלילה אם זה היה קורה בארץ ישראל, וממילא מה זה אומר לנו. חורבן נגרם בגלל שנאת חינם, ובמיוחד היום שיש שנאת חינם גדולה בין הציבורים". "החיוב שלנו הוא לפעול נגד שנאת חינם, לחשוב איך לוותר לשני, לחשוב מה טובת השני, וכמובן כמו שהחזון איש אומר, שאי אפשר להגיע לשלמות במידות בלי שקיעות בתורה. למעשה צריך להתחזק בשני הדברים הללו, בין אדם לחבירו על כל ההיבטים, וגם להתחזק בשקיעות בלימוד התורה, וזה בע"ה ימנע את החורבן ויביא שלום לכלל ישראל". התייחסות מיוחדת מובאת גם מראש הישיבה הגרמ"צ ברגמן, שאמר בדבריו: "הגמרא אומרת, אין פורענות באה לעולם אלא בשביל ישראל, ורש"י כותב, 'ליראם כדי שיחזרו בתשובה', ודברי חז"ל הם אפילו אם הפורענות מתרחשת במקום רחוק מאיתנו. הכל הכל בא לעורר אותנו זה מכוון אלינו, ואין מי שיכול להגיד שלום עלי נפשי ואני את נפשי הצלתי. על רעמים כתוב שבאים בשביל לפשוט עקמומיות שבלב. על אחת כמה וכמה כשהקב"ה מזעזע את הקרקע תחתינו, חייבים להתעורר". ראש הישיבה הגרב"מ אזרחי התבטא אף הוא על האסון הנורא אומר בצער, כי "למרות שהם גויים צריכים להצטער בצרתם", וציין את דברי הנביא בישעיה כ"א, פסוק ג', מתואר בנביא הפורענות שאירעה בבבל והנביא כותב: "על כן מלאו מותני חלחלה, צירים אחזוני כצירי יולדה, נעוויתי לשמוע, נבהלתי מראות". אומר רש"י, הנביא הוא רחום ומתאנח על פורענות האומות. "זה נורא ואיום", אמר הגרב"מ אזרחי, "אין לי מה לומר יותר מאשר כתוב בנביא", והוסיף, "גם בקריעת ים סוף המלאכים לא אמרו שירה בגלל הפורענות של מצרים. ומה שעם ישראל כן אמרו שירה, היה זה על חלק ההצלה שלהם, לא על הפורענות של מצרים. צריך להצטער על הפורענות הגדולה".
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמט

א הַלְלוּיָהּ שִׁירוּ לַיהוָה שִׁיר חָדָשׁ תְּהִלָּתוֹ בִּקְהַל חֲסִידִים:ב יִשְׂמַח יִשְׂרָאֵל בְּעֹשָׂיו בְּנֵי צִיּוֹן יָגִילוּ בְמַלְכָּם:ג יְהַלְלוּ שְׁמוֹ בְמָחוֹל בְּתֹף וְכִנּוֹר יְזַמְּרוּ לוֹ:ד כִּי רוֹצֶה יְהוָה בְּעַמּוֹ יְפָאֵר עֲנָוִים בִּישׁוּעָה:ה יַעְלְזוּ חֲסִידִים בְּכָבוֹד יְרַנְּנוּ עַל מִשְׁכְּבוֹתָם:ו רוֹמְמוֹת אֵל בִּגְרוֹנָם וְחֶרֶב פִּיפִיּוֹת בְּיָדָם:ז לַעֲשׂוֹת נְקָמָה בַּגּוֹיִם תּוֹכֵחֹת בַּלְאֻמִּים:ח לֶאְסֹר מַלְכֵיהֶם בְּזִקִּים וְנִכְבְּדֵיהֶם בְּכַבְלֵי בַרְזֶל:ט לַעֲשׂוֹת בָּהֶם מִשְׁפָּט כָּתוּב הָדָר הוּא לְכָל חֲסִידָיו הַלְלוּיָהּ:
נקרא  30  פעמים

לוח מודעות

למעלה