אולי אחדד את דבריי.
לא באתי לצאת נגד הציור הריאליסטי. להפך, אני מעריכה ריאליזם עד מאוד, ואני חושבת שיש לו מקום נכבד מאוד באמנות.
אבל עדיין, אני חושבת שגם בריאליזם, מעבר לטכניקה ולאומנות המדהימה שביצירת דבר הנראה מציאותי ואפילו עד כדי תמונה - חייבת להיות טמונה איזו שהיא אמירה, משהו מעבר שמבטא רעיון.
לו נקצין ונשווה זאת לצילום - גם בצילום, עצם הבחירה של הצלם לצלם חפץ מסוים, ולעשות זאת מזווית מסוימת, בתאורה מסוימת ובקומפוזיציה מסוימת, כולן באות לשרת את האמירה שלו.
מה שאני רואה בסדרת הציורים הזו, זה פשוט סדרה של חפצים אקראיים שצוירו באופן מעורר הערצה. אני, לפחות, לא ראיתי שום אמירה שהצייר בא לבטא, ולכן תהיתי האם ניתן לקרוא לזה בשם 'אמנות' או שמא 'אומנות' - מרשימה, אמנם, אבל בלי שאר הרוח וההשראה.
ובקיצור - אם זו הייתה סדרת צילומים, מה הייתה האמירה שבה?
זו דעתי, לפחות.
לא באתי לצאת נגד הציור הריאליסטי. להפך, אני מעריכה ריאליזם עד מאוד, ואני חושבת שיש לו מקום נכבד מאוד באמנות.
אבל עדיין, אני חושבת שגם בריאליזם, מעבר לטכניקה ולאומנות המדהימה שביצירת דבר הנראה מציאותי ואפילו עד כדי תמונה - חייבת להיות טמונה איזו שהיא אמירה, משהו מעבר שמבטא רעיון.
לו נקצין ונשווה זאת לצילום - גם בצילום, עצם הבחירה של הצלם לצלם חפץ מסוים, ולעשות זאת מזווית מסוימת, בתאורה מסוימת ובקומפוזיציה מסוימת, כולן באות לשרת את האמירה שלו.
מה שאני רואה בסדרת הציורים הזו, זה פשוט סדרה של חפצים אקראיים שצוירו באופן מעורר הערצה. אני, לפחות, לא ראיתי שום אמירה שהצייר בא לבטא, ולכן תהיתי האם ניתן לקרוא לזה בשם 'אמנות' או שמא 'אומנות' - מרשימה, אמנם, אבל בלי שאר הרוח וההשראה.
ובקיצור - אם זו הייתה סדרת צילומים, מה הייתה האמירה שבה?
זו דעתי, לפחות.