שווה ציטוט ולייק נפרד.לרבה אסור "לאבחן"
הוא כלל לא רופא!מציע את הרב ד"ר גד דואר בב"ב
לפני 40-50 שנה עוד לא היה ריטלין.
לפעמים ההורים מתעקשים שלא צריך, כי נראה שהמלמד רוצה חיים קלים,
והם לא מודעים למה שהמלמד רואה מול עיניו בכיתה.
לזה שילדים אחרים מבקשים לא לשבת ליד הילד שלהם, כי איכשהו תמיד יוצא שהוא מציק, דוחף, זז.
יש לידו הרבה התרחשות, והרבה פעמים הוא מתלונן שהרביצו לו (בלי להבין למה.....).
ההורים בטוחים שהמלמד רוצה חיים קלים, ומקשיחים את ליבם בנוגע לריטלין,
בעוד הילד שלהם ממשיך לסבול.יש מלא ילדים שהתחילו לפרוח אחרי ריטלין,
הרבה יותר מאלו שנכבו. (וגם תמיד אפשר לבדוק תרופה דומה).
העצה היא פשוט לתת צאנס ולנסות.
אם לא הולך, תמיד אפשר להפסיק.
מי שחשוב פה הוא הילד, לא המלמד..
רק בגלל זה כבר שווה לאבחן, שאם יתברר שאין בעיה, יהיה לכם מסמך הוכחה כתוב על כך.על זה הכאב, הרב'ה סגור לחלוטין על זה שהוא מאותגר קשב.
וזה שילד לקח ריטלין וראו שזה לא טוב לו נפשית ולכן הפסיקו.
אח"כ הרבה התעקש ולבסוף הילד אושפז במחלקה פסיכיאטרית....
אל תלכו לאף רופא/מאבחן שאפילו לא עושה מבחן "מוקסו", ולא מבקש למלא שאלון קשב כלשהו לדוג ( Dr. Amen Brain Test Questionnaire).פרופסור ווטמברג מכפר סבא, מקבל בפרטי
מניסיון, הוא לא דוחף ישר תרופה
עניין של פוזיציה.הכותרת של האשכול בזויה
שמעתי פעם על תופעה כזו שמי שלא יודע אומר את דברו בביטחון עצמי יותר ממי שיודע.זה לא אמור להיות.
מסתבר שהתשובה היא כן.את אומרת שהילד היה רזה מאד גם קודם לכן,
אולי חוסר תאבון היה לו גם לפני זה?
נ.ב. אני ממליץ על דוקטור מוהרן פרדיאן [ממגדלי השקל] [מקווה שכתבתי נכון].בכל מקרה, בע"ה שהשם ינחה אתכם בעצה טובה!
הזוי ונדיר מאד!וזה שילד לקח ריטלין וראו שזה לא טוב לו נפשית ולכן הפסיקו.
אח"כ הרבה התעקש ולבסוף הילד אושפז במחלקה פסיכיאטרית....
ואני מדברת מנסיון!
אם זה היה כמו שאת אומרת אמורים לשלול את רשיונו של הרופא.ילד לקח ריטלין וראו שזה לא טוב לו נפשית ולכן הפסיקו.
אח"כ הרבה התעקש ולבסוף הילד אושפז במחלקה פסיכיאטרית....
א. התופעה מוכרת וכדאי מאד לנסות להוריד במינון.חייבים לעשות הפרדה ברורה בין נטילת ריטלין לילד שמתקשה בלמידה, ובין ילד תוסס שמתקשה לשלוט על סדר ומשמעת אדוקה כפי שדורש המלמד. וזה כואב! וזה זועק לשמים!
זה כואב כי במקרה האחרון מדובר בילד בעל כישורים גבוהים, שהמלמד לא פעם מבקש לעצמו חיים קלים, והפתרון המזדמן בדמות ריטלין קורץ לו. למה לו להשקיע באופן יחידני בילד מתקשה או ללמוד באמת איך משליטים סדר ומשמעת בכיתה, אם באפשרותו לחייב את ההורים שילעיטו את הילד בריטלין?!
לטרטר את הילד, על כל פיפס, להוציא אותו החוצה, לשלוח אותו למפקח בבוקר ובצהרים, והאחרון במקום להתמודד מול המלמד או מול הילד, מציע בפני ההורים אפשרות אחת ויחידה, או ריטלין, או כל טוב..!
אחד מילדי הקטנים נוטל ריטלין ושלא תדעו מצרות, כי מאותו הרגע שהוא התחיל לקחת, שמחת החיים שלו דעכה. הילד מתנהג כמו אריה מאחורי סורג.
אני מכירה כמה וכמה באופן אישי- שהתחילו לקחת בגיל צעיר ולא יצרו אצלם את ההתניה- ריטלין= חוסר תיאבון, אזי גם בגיל יותר בוגר זה לא גורם להם לחוסר תיאבון.עד היום לא זכור לי ששמעתי ממישהו שלוקח ריטלין שיש לו תיאבון.
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
19.11
י"ח חשוון
פתיחת
קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI
קורס מקוצר
25.11
כ"ד
פתיחת
קורס פרסום קופי+
מלגות גבוהות!
26.11
כ"ה חשוון
אירוע שיתופים ייחודי
בוטים מספרים על עצמם
בואו לשמוע בוגרים מובילים שלנו משתפים אתהסיפור מאחורי הבוטים הייחודיים שהם פיתחו.הצצה מרתקת לעולמות האוטומציה, החדשנות והפתרונות החכמים,עם הזדמנות ללמוד איך גם אתם יכולים לקחת חלק במהפכה הטכנולוגית.
הכניסה חופשית!
27.11
כ"ו חשוון
נפתחה ההרשמה!
קורס צילום חוץ, אירועים וסטודיו - עם בינה מלאכותית!
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קכו
א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו: