דרוש מתכון רוצה להכין פודינג תפוזים עכשיו, יש לך מתכון?

הרי זהב

משתמש סופר מקצוען
הכנתי פעם, משהו מבושל עם קונפלור ומיץ תפוזים טבעי. ואין לי מושג איפה לחפש.
כל האתרים בנושא חסומים לי.
מי שתעזור, תבוא עליה הברכה
 

ממלמלת

משתמש סופר מקצוען
הפקות ואירועים
המשתמש נחסם
מתוך אמאבא

אנחנו נמצאים בתחילתה של עונת התפוזים, אבל מזג האויר עודנו חמים ונעים ומדי פעם אפילו מתחשק עדיין לאכול משהו קר. את הפודינג שלהלן טעים לאכול קר מהמקרר וגם חם אחרי הבישול, איך שמתחשק.
יתרונות נוספים הם קלות ומהירות ההכנה, ומיעוט המרכיבים שבזכותו אפשר להכין אותו גם באופן ספונטני ובלי תכנון מראש. מבחינת בריאות אני לא בטוחה שהויטמינים נשמרים בחימום אבל כמות הסוכר היא יחסית קטנה כך שזה בטוח בריא יותר מדברים אחרים...



המצרכים
2 כוסות מיץ תפוזים (רצוי מיץ טרי שזה עתה סחטתם).
2 כפות קורנפלור מומסות היטב ב-½ כוס מים (לערבב היטב שלא יהיו גושים).
1-2 כפות סוכר או סוכר חום לפי הטעם ולפי רמת המתיקות של התפוזים עצמם.



אופן ההכנה
בסיר קטן יוצקים את מיץ התפוזים והסוכר ומביאים לרתיחה.
בינתיים ממיסים את הקורנפלור עם המים בתוך כוס, בוחשים היטב שלא יהיו גושים.
כשהמיץ רק מתחיל לרתוח יוצקים לסיר את הקורנפלור, ומנמיכים לאש נמוכה.
החל משלב זה יש לערבב ללא הפסקה כ-3 דקות עד שהפודינג מתעבה.
מסירים מהאש ומחלקים לקעריות.
לאכול חם או חם לפי הטעם.
 

ממלמלת

משתמש סופר מקצוען
הפקות ואירועים
המשתמש נחסם
עוד אחת מזפטיג

החומרים:

500 מ"ל (נפח של בקבוק מי עדן, או שתי כוסות) מיץ תפוזים טרי. רצוי לטעום קצת ולראות אם הוא מתוק מספיק ואם יש לו מספיק טעם של תפוזים.

כפית תמצית וניל, אם לא השתמשתם בפודינג וניל (ר' הרכיב הבא)

שתיים וחצי כפיות גדושות קורנפלור מומסות ברבע כוס מים (רצוי לערבב טוב, שלא יהיו גושים) או שתיים וחצי כפיות גדושות של פודינג וניל לא אינסטנט מהול במים (סבתא השתמשה בפודינג וניל, אבל אני מוצאת שבשנים האחרונות קצת קשה להשיג אותו. בכל מקרה, האפקט יוצא זהה)

אופציה: כפית-שתי כפות סוכר חום, לפי הטעם.

אופציה: כף-שתיים מיץ לימון (רצוי גם סחוט טרי. היי, כבר לכלכתם את המסחטה)

ההכנה:

שמים בסיר קטן את המיץ ותמצית הוניל (אם לא משתמשים בפודינג), מכסים ומביאים לרתיחה לא-אלימה. אם המיץ לא טעים מספיק, מוסיפים לו את מיץ הלימון (שנותן טעם "הדרי") ואת הסוכר (כדי שיהיה מתוק). כשהמיץ רותח בעדינות, נותנים ערבוב למים+קורנפלור/פודינג וניל (כי האבקה שוקעת) ומוסיפים לסיר. מערבבים מיד ומנמיכים את האש. ממשיכים לערבב על אש קטנה בערך חמש דקות, עד שהמיץ מתעבה. חשוב לערבב כדי שהקורנפלור לא יתגבש לגושים. כשהפודינג מתמצק, תרגישו שיש יותר התנגדות בערבוב, ואם תוציאו את הכף ותציירו עליה פס עם האצבע, תוכלו לראות "שביל" על הכף. זה אומר שהוא מוכן. מחלקים את הפודינג לקעריות. רצוי לתת לפודינג להתקרר לטמפרטורת החדר ורק אז לכסות (בניילון נצמד, למשל, או בתחתיות של ספלים) ולשים במקרר, אבל אם אין לכם זמן ו/או כוח, אפשר גם לכסות מיד. זה פשוט ייצור מין "קמטים" על פני השטח של הפודינג, אבל זה לא משפיע על הטעם או המרקם. הוא פשוט נראה פחות יפה. הפודינג צריך להיות במקרר לפחות שלוש שעות, למרות שאני גם אוהבת אותו פושר ונוזלי-למחצה.

אופציות שדרוג למתקדמים (שעוד לא ניסיתי אבל לגמרי הייתי מנסה אם לא הייתי מתקמצנת לקנות את החומרים ו/או לא הייתי חושבת שהפודינג של סבתא מושלם כמו שהוא):

-להוסיף לפודינג, אחרי הבישול ולפני שמוזגים לכוסות, כף ליקר תפוזים, כמו קוואנטרו למשל.

-אחרי שהפודינג קר ויציב, להמיס שמנת מתוקה עם שוקולד מריר ביחס של 1:1 (בערך 100 גרם משניהם) ולשפוך אותם למעלה בתור שכבת גנאש למוזרים שאוהבים שוקולד-תפוז.

-להוסיף כמה טיפות של מי זהר לפודינג. תפוזים+תפוזים=טוב.

-להגיש עם קצפת מעל, רצוי כזו שהוקצפה עם קצת סוכר וקצת ליקר תפוזים.
 

ממלמלת

משתמש סופר מקצוען
הפקות ואירועים
המשתמש נחסם
ועוד אחד: (קפה עכבר)
פודינג תפוזים

החומרים:

כפית גדושה זסט/גרידה מתפוז כתום

1 כף סוכר לבן

3 כפות מדידה קורנפלור

2 כוסות מיץ תפוזים (או מיץ הדרים כתומים מעורב)

קורט מלח

1 כף חמאה = 15 גרם

להמתקה נוספת: דבש, סירופ אגבה - לפי הטעם (שמתי 2 כפות דבש)


אופן ההכנה:

לערבב את גרידת/זסט התפוז עם כף הסוכר.לשים את התערובת בסיר קטן (2 ליטר). להוסיף ולערבב פנימה:

קורנפלור, מיץ תפוזים וקורט מלח. לערבב היטב עד שהקורנפלור נמס ואין כלל גושים.

לבשל את התערובת בבחישה ולהביא לרתיחה(זה יקרה מהר).

להנמיך את הלהבה ולבשל את הרפרפת בבחישה דקות ספורות עד שהיא מסמיכה .

להסיר מהלהבה ולבחוש פנימה את כף החמאה .(ניתן להוסיף מעט מי פריחת תפוז- לא חובה).

לטעום ולתקן מתיקות לפי הטעם (2 כפות דבש רגיל או דבש בטעם תפוז או סירופ אגבה).

לצנן מעט את הפודינג ולהעביר לכלי הגשה בכל גודל רצוי.

לצנן במקרר עד שמתייצב למשך שעתיים לפחות.

ניתן להגיש בעיטור קצפת.
 

ממלמלת

משתמש סופר מקצוען
הפקות ואירועים
המשתמש נחסם
ואחרון וקצת שונה

(מתוך 'הארץ')

את הרפרפת, הפודינג או איך שלא תקראו לו, אפשר להכין במהירות שיא (7 דקות הכל כולל הכל) בתום הארוחה, כדי לאכול אותה חמה ומפנקת כראוי, (למרות שבהחלט ניתן גם להכין מראש ולהגיש קר, גם בקיץ, או בכלל למי שלא מחבב קינוחים חמים). היא עשויה מסממן חורף נוסף שלנו - מיץ תפוזים טרי, ואינה מתוקה במיוחד. במלים אחרות - היא מושלמת לילדים וגם להוריהם.


חומרים ל-5 מנות


2 כוסות מיץ תפוזים טריכף סוכר5 כפות סולתלקישוט - ריבה או שוקולד.


לא להתפשר על הטריות. מיץ תפוזים סחוט (צילום: גלי פיאלקוב)


מוכנים? היכון, הכינו



מכינים שתי כוסות מיץ תפוזים טרי וריחני. שופכים את המיץ לסיר קטן ומעמידים על אש נמוכה. מוסיפים פנימה את כף הסוכר. מדובר במתיקות קלה. אפשר להמתיק יותר, אבל ממש לא חובה. בסך הכל חשוב שהסוכר יסתור את חמיצות התפוזים, המתיקות המתונה תורמת גם לבריאות של הקינוח וגם לטעם האותנטי של המנה.


כשמיץ התפוזים כבר חמים, אבל עוד לא רותח, מוסיפים אליו בתנועת ערבוב מתמדת את הסולת. הערבוב חשוב מאוד כדי שלא ייווצרו גושים (שאגב, אצלנו בבית דווקא מאוד מחבבים). בוחשים עד לרתיחה וממשיכים לבשל ולבחוש במשך עוד כ-4 דקות עד שהרפרפת מסמיכה.


שלא יווצרו גושים. מערבבים את התפוזים עם הסולת (צילום: גלי פיאלקוב)


מסירים מהאש ומיד, בזמן שהרפרפת עדיין חמה, מקציפים בעזרת מיקסר במשך מספר דקות. הפעולה מכניסה אוויר לתוך הרפרפת ומאפשרת לה לא להיות כבדה מדי.


ולפני סיום מערבבים שוב במיקסר (צילום: גלי פיאלקוב)


עם סיום ההקצפה יוצקים לכלי הגשה יפים, והקינוח מוכן. ניתן לקשט ולהוסיף צבע עם חצי כפית ריבה מעל, או עם קוביות או גרידת שוקולד, לחובבי השילוב שוקולד-תפוז, אבל בהחלט אפשר (ואפילו רצוי אם תשאלו אותי) לאכול סתם כך, נטורל. בתיאבון.
 

ממלמלת

משתמש סופר מקצוען
הפקות ואירועים
המשתמש נחסם
ועכשיו אני הולכת לנסות...
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

א לְדָוִד אֵלֶיךָ יְהוָה נַפְשִׁי אֶשָּׂא:ב אֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:ג גַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:ד דְּרָכֶיךָ יְהוָה הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ה הַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:ו זְכֹר רַחֲמֶיךָ יְהוָה וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:ז חַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יְהוָה:ח טוֹב וְיָשָׁר יְהוָה עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:ט יַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:י כָּל אָרְחוֹת יְהוָה חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יא לְמַעַן שִׁמְךָ יְהוָה וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יב מִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יְהוָה יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יג נַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:יד סוֹד יְהוָה לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טו עֵינַי תָּמִיד אֶל יְהוָה כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טז פְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יז צָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יח רְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יט רְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כ שָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כא תֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כב פְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  7  פעמים

אתגר AI

פלינדרום • אתגר 52

לוח מודעות

למעלה