דרוש מידע קריאה לסדר --- אם אתם מנהלי סמינר \ הורים מודאגים \ בנות עשרה מודאגות\כאובות בעניין הקבלה לסמינרים האשכול הזה במיוחד עבורכם

Yeshivish

משתמש פעיל
רעיון חדשני בטירוף בעניין הסמינרים - הבעיה המדירה שינה מעיניהם של גדו"י הכואבים את כאבכן העצום מידי שנה ואין לאיל ידם
נכתב בעקבות הטקסטים הכואבים שבאשכול השכן.

הבעיה היא מחסור בסמינרים ותיקים בעוד מספר הבנות רק גדל, ולחץ מצד הבנות להתקבל דווקא אליהם. חיידרים וישיבות קטנות וגדולות יש מליון ב"ה כי קל לפתוח ואילו סמינר אין סיכוי להביא אליו בנות מבוקשות אם אם הוא חדש או סניף של או לא קיים מימות מתושלח, כנראה בגלל שלסמינרים נדמה שיש השפעה מכרעת על נושא השידוכים.

מסקנה-צריכים למצוא דרך לפתוח סמינרים חדשים כחול הים בלי ההסתייגות הנ"ל ורבות כהנה וכל האחיות שלי למדו שם וכל החברות שלי תהיינה כאן, ובלי הרתיעה בדבר כה רגיש הקובע בדבר המאסטר בחייהן אליו נשואות עיניהן ולשמו עתידות להשקיע בתעודה עבודה והיד נטויה.

הפתרון - פיצול כל הסמינרים הגדולים לשניים כל שנתיים

אנשים!! לא מבין מה הבעיה לקחת את סמינר וולף לדוגמה מיסודו ובהכוונתו של מרן החזו"א זצ"ל ולחתוך אותו בכוח, פשוט לשים חצי מהמורות + כמה חדשות בחצי אחד וחצי מהמורות בחצי השני, וכך לייצר 2 סמינרי וולף ותיקים עם אותו מנהל הרב וולף מיסודו של מרן החזו"א... ואותן מורות נחשבות - רק בשני בניינים שונים מופרדים וללא כל עדיפות מ1 על השני ועם אותו סינון מוקפד בקבלת הבנות.

עיקר הרעיון הוא שלא יוצרים סניף לסמינר המבוקש שזה לא שווה גרוש אלא אותו סמינר יהיה אותו בפעמיים קופי במאמץ גדול שלא יהיה שום חילוק ומעלה והבדלי השקפה טיב הבנות המתקבלות השנה \ איכות הבנות ב5 הכיתות הקודמות י' ומעלה.

אחרי כל מה שתטענו שכן מקבלים היום את כל מי שרוצים וכו' וכו' הרי זה ברור שפיצצו עד קצה גבול היכולת ואם היה אפשר מבחינת שיקולי כן משתלטים לא משתלטים או מקום בכיתות מקום לעוד כיתות ודומיהם הרי היו מקבלים עוד כמה בנות, נכון? והראיה מזה שיש אובר.

ובכן בואו ניקח את כל הסמינרים הנחשבים ונחלק אותם ניתן לכל אחד שם חדש (לא א' וב' שזה יוצר איזושהי מעלה פסיכולוגית), וקיבלנו כמות כפולה של סמינרים נחשבים באפס מאמץ. במחי מקלדת נשבור את תקרת הזכוכית רבת השנים ונייצר מידי שנה עוד ועוד מוסדות על בקצב של הישיבות שלא צריך כלום מלבד בניין + 2 סטנדר וכסא.
 

מביטה

משתמש פעיל
בבית ספר נאות רחל בביתר זה קרה כבר.
אבל מה יעזור לקחת חלק מהמורות לסמינר אחר? כמות המחנכות תשאר אותו כמות, ומכיתות של חמישים בנות שבענו, וגם אז לא יוכלו לצרף עוד בנות, אז לצורך מה שני מבנים? צריך עוד צוות וצוות טוב.
 

שטיסל

משתמש רשום
בבית ספר נאות רחל בביתר זה קרה כבר.
אבל מה יעזור לקחת חלק מהמורות לסמינר אחר? כמות המחנכות תשאר אותו כמות, ומכיתות של חמישים בנות שבענו, וגם אז לא יוכלו לצרף עוד בנות, אז לצורך מה שני מבנים? צריך עוד צוות וצוות טוב.
מה הקשר
פתחו ביס אזורי חדש וכדי למלא אותו לקחו בנות מנאות רחל שהאזור שלהן משויך לאילת השחר
אין קשר בין הבתי ספר!
(כמו שאין קשר בין 2 הבתי ספר בגבעה a)

ולגבי הצעת פותח האשכול- יכול להיות רעיון טוב
אבל הענין תלוי במנהלי הסמינרים ומקבלי ההחלטות
 

מ. ק.

משתמש מקצוען
לא מספיק שהכותרת שלהם וולף
הם צריכים להיות "וולף" בעצמם!
הבנות אותן בנות.
הקבלה היא אותו הדבר.
העבירו בנות מוולף למאיר, עקב חוסר במקום.
בין וולף למאיר אני לא רואה כמעט הבדלים מלבד הגודל.
ולא יפתחו עןד סמינר של 10 כיתות. כן?
חלק מהמורות מלמדות בכל הסמינרים.
ההתמחויות של מאיר וכהנא חלקן ביחד.
מה עוד אפשר לעשות?
גם בסניפים אמתיים של הסמינרים בי-ם, בסופו של דבר יהיה איזה הבדל בינם לבין המקור
 

החיים מצחיקים :)

משתמש מקצוען
הבנות אותן בנות.
הקבלה היא אותו הדבר.
העבירו בנות מוולף למאיר, עקב חוסר במקום.
בין וולף למאיר אני לא רואה כמעט הבדלים מלבד הגודל.
ולא יפתחו עןד סמינר של 10 כיתות. כן?
חלק מהמורות מלמדות בכל הסמינרים.
ההתמחויות של מאיר וכהנא חלקן ביחד.
מה עוד אפשר לעשות?
גם בסניפים אמתיים של הסמינרים בי-ם, בסופו של דבר יהיה איזה הבדל בינם לבין המקור
ההבדל בין וולף למאיר לא גדול אלא ענק ועצום!!!!!!!!!!!
תדברי ותראי את הבנות מכאן ומכאן
סגנון אחר לחלוטין
ממש מענין אותי מאיזה הכרות ועם מי משתי הסמינרים את אומרת את זה
 

זמר

משתמש מקצוען
בבסיס ההצעה שלך מונח שהסמינר הטוב הוא טוב באמת
וזה פשוט בגלל שזה הסמינר שאליו הולכים וזה הסמינר שלאאאא
ואנשים רוצים גם את הסמינר הטוב אבל הכי חשוב להם שהם לא בסמינר ההוא
ותוך כמה שנים יהיה את המקום הנכון והמקום שנכון שלא
איך קרא לזה הגראי"ל זצוק"ל גאוווהה
 
D

Deleted 66182

אורח
לפני המוסדות אולי כדאי לטפל בבעיה שילדה בכתה ז' כעת מקבלת הודעה אם התקבלה או לא לסמינר בעוד שנה וחצי???????????????????
 

פינחס רוזנצוויג

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
אני מנסה להבין:
למה לחלק?, למה לא להכריח כל סמינר לפתוח עוד שתי סניפים?
בטח כי להנהלה קשה לשלוט על צוות ענק כל כך,
אז בשביל לחלק צריך הנהלה חדשה.
וחזרנו לבעית המקור, כולם ירצו לשלוח את הבנות לסמינר עם ההנהלה הישנה.
 
D

Deleted 66182

אורח
סמינר אחד ניסה לעשות זאת ויצא לו שם של בעלי מחלוקת ולא יצא מזה יותר מידי טוב
 
D

Deleted 66182

אורח
מה הוא ניסה לעשות?
לפצל לשניים ובסוף באמת נהיה בלגן מי יהיה איפה מבחינת הצוות והבנות...
צריכים עוד סמינרים!!בלי פיצולים כמו שבישיבות יש מבחר עם הבדלים וסגנונות גם לבנות
במקום 10 כתות במחזור
 

קצרה

משתמש מקצוען
לא מספיק שהכותרת שלהם וולף
הם צריכים להיות "וולף" בעצמם!

הם היו "וולף" בשלב הראשון.
הועברו אליהם כיתות שלמות מוולף בשנתונים הראשונים.

לאט לאט קיבלו צביון וסגנון משל עצמם...
זה מה שיקרה גם לפיצול הבא אם יעשה...
 

Ruty Kepler

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
רעיון חדשני בטירוף בעניין הסמינרים - הבעיה המדירה שינה מעיניהם של גדו"י הכואבים את כאבכן העצום מידי שנה ואין לאיל ידם
נכתב בעקבות הטקסטים הכואבים שבאשכול השכן.

הבעיה היא מחסור בסמינרים ותיקים בעוד מספר הבנות רק גדל, ולחץ מצד הבנות להתקבל דווקא אליהם. חיידרים וישיבות קטנות וגדולות יש מליון ב"ה כי קל לפתוח ואילו סמינר אין סיכוי להביא אליו בנות מבוקשות אם אם הוא חדש או סניף של או לא קיים מימות מתושלח, כנראה בגלל שלסמינרים נדמה שיש השפעה מכרעת על נושא השידוכים.

מסקנה-צריכים למצוא דרך לפתוח סמינרים חדשים כחול הים בלי ההסתייגות הנ"ל ורבות כהנה וכל האחיות שלי למדו שם וכל החברות שלי תהיינה כאן, ובלי הרתיעה בדבר כה רגיש הקובע בדבר המאסטר בחייהן אליו נשואות עיניהן ולשמו עתידות להשקיע בתעודה עבודה והיד נטויה.

הפתרון - פיצול כל הסמינרים הגדולים לשניים כל שנתיים

אנשים!! לא מבין מה הבעיה לקחת את סמינר וולף לדוגמה מיסודו ובהכוונתו של מרן החזו"א זצ"ל ולחתוך אותו בכוח, פשוט לשים חצי מהמורות + כמה חדשות בחצי אחד וחצי מהמורות בחצי השני, וכך לייצר 2 סמינרי וולף ותיקים עם אותו מנהל הרב וולף מיסודו של מרן החזו"א... ואותן מורות נחשבות - רק בשני בניינים שונים מופרדים וללא כל עדיפות מ1 על השני ועם אותו סינון מוקפד בקבלת הבנות.

עיקר הרעיון הוא שלא יוצרים סניף לסמינר המבוקש שזה לא שווה גרוש אלא אותו סמינר יהיה אותו בפעמיים קופי במאמץ גדול שלא יהיה שום חילוק ומעלה והבדלי השקפה טיב הבנות המתקבלות השנה \ איכות הבנות ב5 הכיתות הקודמות י' ומעלה.

אחרי כל מה שתטענו שכן מקבלים היום את כל מי שרוצים וכו' וכו' הרי זה ברור שפיצצו עד קצה גבול היכולת ואם היה אפשר מבחינת שיקולי כן משתלטים לא משתלטים או מקום בכיתות מקום לעוד כיתות ודומיהם הרי היו מקבלים עוד כמה בנות, נכון? והראיה מזה שיש אובר.

ובכן בואו ניקח את כל הסמינרים הנחשבים ונחלק אותם ניתן לכל אחד שם חדש (לא א' וב' שזה יוצר איזושהי מעלה פסיכולוגית), וקיבלנו כמות כפולה של סמינרים נחשבים באפס מאמץ. במחי מקלדת נשבור את תקרת הזכוכית רבת השנים ונייצר מידי שנה עוד ועוד מוסדות על בקצב של הישיבות שלא צריך כלום מלבד בניין + 2 סטנדר וכסא.









קדימה - תתחילו לשבור את המסך בזעם לקטול לתמוך לפסול לצחוק לייאש לקפוץ משמחה לסובב אצבע על הרקה לחבק ת'נכדות שלכן בקיצור מה שבא לכם אבל תפציצו!!!

הרעיון בבסיסו טוב והגיוני, אבל יש בעיות קשות ביישום שלו.
קל מאוד להגיד 'נחלק את הסמינר לשניים'. בפועל זה קשה על גבול הבלתי אפשרי.

מאיפה צץ הבניין הנוסף? מי מממן את ההוצאות העצומות של ההעברה והחלוקה אליו? האם שני הסמינרים נשארים תחת אותה עמותה והנהלה? אם אחד מהם עובר לעמותה חדשה, איך בדיוק הוא מקבל תקצוב? איך יחליטו מי עובר לעמותה החדשה? (מי שעובר לעמותה החדשה, יהיה לו קשה מאוד מאוד להתחיל מאפס עם גיוסי תקציבים ותמיכות מכל הסוגים).
מה עושים עם כל הנכסים של הסמינר - ספריה, מעבדה, חדר מחשבים עם רשיונות ותוכנות יקרות? מי מקבל אותם?

מי מנהל בפועל כל אחד משני הסמינרים? ההנהלה היא חלק קריטי באיכות הסמינר ובשמו הטוב. הסמינר שיקבל מנהלות 'חדשות', יתחיל כבר ממינוס.

מהיכרות עם ניהול כספי ואדמיניסטרטיבי של מוסדות גדולים, השאלות הנ"ל הופכות את העניין כולו לכמעט בלתי-ישים.

כי לשום מנהל אין אינטרס להיכנס לבלבלה הזאת. ואף אחד גם לא יממן לו אותה.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  106  פעמים

אתגר AI

תאומים • אתגר 145

לוח מודעות

למעלה