דרוש מידע קריאה לסדר --- אם אתם מנהלי סמינר \ הורים מודאגים \ בנות עשרה מודאגות\כאובות בעניין הקבלה לסמינרים האשכול הזה במיוחד עבורכם

מרובע

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
D I G I T A L
למה אי אפשר להמשיך עם הנהלה אחת ולהרחיב את המוסד עד אין סוף?
האם יש מגבלה על מספר בנות במוסד אחד?
שיעשו חמישים כיתות מקבילות בעשרים בניינים וגמרנו.
 

צור ציור צורה

משתמש פעיל
למה אי אפשר להמשיך עם הנהלה אחת ולהרחיב את המוסד עד אין סוף?
האם יש מגבלה על מספר בנות במוסד אחד?
שיעשו חמישים כיתות מקבילות בעשרים בניינים וגמרנו.
היום במוסדות של 5 כיתות במחזור נהיה תחושה של מפעל...
אז יותר כיתות????
 

Yeshivish

משתמש פעיל
@Ruty Kepler נפלא מאוד מאוד
השאלות נכונות כולן
מאיפה צץ הבניין הנוסף? מי מממן את ההוצאות העצומות של ההעברה והחלוקה אליו? האם שני הסמינרים נשארים תחת אותה עמותה והנהלה? אם אחד מהם עובר לעמותה חדשה, איך בדיוק הוא מקבל תקצוב? איך יחליטו מי עובר לעמותה החדשה? (מי שעובר לעמותה החדשה, יהיה לו קשה מאוד מאוד להתחיל מאפס עם גיוסי תקציבים ותמיכות מכל הסוגים).
מה עושים עם כל הנכסים של הסמינר - ספריה, מעבדה, חדר מחשבים עם רשיונות ותוכנות יקרות? מי מקבל אותם?
אבל -
כל הרעיון הוא להשאיר הכל כמתכונתו ורק להגדיל
ההנהלה אותה הנהלה מכל בחינה
הכסף אותו כסף רק בגדול יותר וכשם שגדל עד כאן - כן יצמח עד בלי די ונאמר אמן
רק הבניין מאיפה צץ? אכן, שאלה במקומה
 

ככר השוק

משתמש מקצוען
ככל שמוסד גדול יותר הוא רווחי יותר. העלות השולית הפוחתת לכל תלמידה נוספת גורמת לכך שמשתלם למנהל לדחוף 48 בנות בכיתה, ופחות משתלם לו לעצור ב32 ולפתוח כיתה נוספת.
שאלת המקום היא לא מהותית. הרשות המקומית חייבת להקצות מספיק כיתות לתיכונים מוכרים. יש כיפופי ידיים בין המנהלים לרשות בדיוק בגלל שהמנהלים מעונינים שהמצב ישאר כמו שהוא ברמת הרווחיות והאוטונומיה שמתאימה להם, ופחות טובה לציבור כולו.

התיכונים הם תרנגולת מטילה ביצי זהב. תיכון מגיע לאיזון תקציבי כשהוא מעל 2 כיתות תקניות בשנתון. משם והלאה הרווח הנקי עולה.
 

Ruty Kepler

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
ככל שמוסד גדול יותר הוא רווחי יותר. העלות השולית הפוחתת לכל תלמידה נוספת גורמת לכך שמשתלם למנהל לדחוף 48 בנות בכיתה, ופחות משתלם לו לעצור ב32 ולפתוח כיתה נוספת.
שאלת המקום היא לא מהותית. הרשות המקומית חייבת להקצות מספיק כיתות לתיכונים מוכרים. יש כיפופי ידיים בין המנהלים לרשות בדיוק בגלל שהמנהלים מעונינים שהמצב ישאר כמו שהוא ברמת הרווחיות והאוטונומיה שמתאימה להם, ופחות טובה לציבור כולו.

התיכונים הם תרנגולת מטילה ביצי זהב. תיכון מגיע לאיזון תקציבי כשהוא מעל 2 כיתות תקניות בשנתון. משם והלאה הרווח הנקי עולה.

לא מסכימה איתך לגבי התועלת למנהלים. הכיתות הגדולות הן בעייתיות מבחינה חינוכית ולימודית. לרוב המורות אין דרך להשתלט על 48 בנות. המחנק בכיתות נוראי והחדרים קטנים והבנות חוגגות וההורים מתלוננים.
כיתה סבירה של 38 בנות תשאיר מספיק רווח, ותתן לסמינר יותר תועלת חברתית/רוחנית/ לימודית, מאשר הכיתות של היום המתקרבות לחמישים.

בהודעה שלך ציירת כאילו העיריה משתוקקת להקצות עוד מבנים וכיתות, והמנהלים לא רוצים. זה פשוט לא נכון. מעדיפה לא לרדת פה לפרטים, לגבי סצנת הסמינרים הירושלמית המוכרת לי, כדי שהאשכול לא יימחק.
 
נערך לאחרונה ב:

Ruty Kepler

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
ועוד משהו:
בעיית הסמינרים היא לא בעיה אחת, ממילא גם הפתרון לא יוכל להיות אחד.
המצב משתנה מעיר לעיר, מעדה לעדה.
לא דומה המצב של הסמינרים החסידיים בבני ברק (את מי בדיוק יכפילו שם?) למצב של הסמינרים הליטאים. ושניהם שונים מהכלל חסידי בירושלים, למשל (שם יש מונופול מוחלט של שחקן יחיד).

פתרון אמיתי יהיה חייב להיות נקודתי, בהתאם לכל מקום.
ולהיות מנוהל בידי מישהו אחראי מאוד, שיש לו גם שיניים, וגם אפשרויות תקציביות.
 

מ. ק.

משתמש מקצוען
יש מעלה נוספת ביותר בנות שאז המסלולים מגוונים יותר כי יש ביקוש למקצועות נוספים
או שיעשו מה שעשו כהנא ומאיר בבני ברק, אם לדעת חכמה באלעד, שחלק מהמסלולים נפתחו ביחד.
וכן אהל רחל בבני ברק, והכלל חסידי בבני ברק, יש להם מסלולים משותפים
 

צור ציור צורה

משתמש פעיל
או שיעשו מה שעשו כהנא ומאיר בבני ברק, אם לדעת חכמה באלעד, שחלק מהמסלולים נפתחו ביחד.
וכן אהל רחל בבני ברק, והכלל חסידי בבני ברק, יש להם מסלולים משותפים
ואם מדברים על הלימודי מקצוע, יש הרבה מה לשפר!
ההיצע דל מאוד!
 

ככר השוק

משתמש מקצוען
לא מסכימה איתך לגבי התועלת למנהלים. הכיתות הגדולות הן בעייתיות מבחינה חינוכית ולימודית. לרוב המורות אין דרך להשתלט על 48 בנות. המחנק בכיתות נוראי והחדרים קטנים והבנות חוגגות וההורים מתלוננים.
כיתה סבירה של 38 בנות תשאיר מספיק רווח, ותתן לסמינר יותר תועלת חברתית/רוחנית/ לימודית, מאשר הכיתות של היום המתקרבות לחמישים.

בהודעה שלך ציירת כאילו העיריה משתוקקת להקצות עוד מבנים וכיתות, והמנהלים לא רוצים. זה פשוט לא נכון. מעדיפה לא לרדת פה לפרטים, לגבי סצנת הסמינרים הירושלמית המוכרת לי, כדי שהאשכול לא יימחק.
כתבתי- יש כיפופי ידיים בין הרשות למנהלים ולכן אין מספיק הקצאת כיתות. בכל מקום הנימוקים אחרים. מנח"י מתנה הקצאת כיתות בשקיפות בתהליכי רישום. כבר שנים.
ברשות אחרת הייתי עדה לתהליך שבו הרשות הצהירה שאם שני תיכונים קטנים (בכל אחד 15 בנות בכיתה, באותה רשת, אותו קהל יעד) יתאחדו, היא בונה לתיכון בנין עם חדרי ספח, חדר מחשבים ומעבדה שיאפשרו מגמות קצת יותר אפקטיביות מגרפיקה ממוחשבת. כמובן שהרשת לא הסכימה כי 2 תיכונים זה 2 מינויים למנהלים. כמובן שהרשות לא נתנה בינוי, כמובן שהתלמידות מפסידות בכל יום מה שהיו יכולות לקבל אם לא ההתפצלות האמבית שהטעם היחיד לה הוא אינטרס פוליטי.
כמובן שהטיעון הרשמי הוא "קו חינוכי שונה"
 

ASASAS

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
פתרון אמיתי יהיה חייב להיות נקודתי, בהתאם לכל מקום.
ולהיות מנוהל בידי מישהו אחראי מאוד, שיש לו גם שיניים, וגם אפשרויות תקציביות.
אולי תכתבי על זה....;):cry:
עוד אחד מן הנושאים בציבור החרדי שחייבים להציף...
 

Ruty Kepler

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
אפשר הסבר?
מכירים כמה....
אולי סמינרים סקטוריאליים שהתלמידות הן ממגוון חוגים.

כיום אין בירושלים סמינרים סקטוריאליים שהתלמידות ממגוון חוגים.
יש את גור, בעלזא, בויאן וויזניץ - התלמידות הכלל-חסידיות שם הן מיעוט בלתי נספר ובלתי נחשב. רוב מוחלט של ההורים הכלל-חסידיים לא ישלחו לאף אחד מהארבעה האלו, כל אחד מסיבותיו.

יש את הכיתות החסידיות בישן, שהוא השחקן היחיד עם המונופול הגורף.
הסמינר הכלל-חסידי הנוסף בירושלים, הוא כרגע פחות אופציה עבור רוב ההורים, מסיבות שלא כאן המקום לנבור בהן.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  106  פעמים

אתגר AI

תאומים • אתגר 145

לוח מודעות

למעלה