האמת? לא הבנתי מה באת לומר
אתם כתבתם
בשבילי רובין זה בהחלט שיפור ניכר מאוד מחת"ס
וצורת ההתנסחות הזו לא נכונה, וזו (במחילה) טעות יסודית, שמשתמעת מהרבה הודעות כאן באשכול,
כביכול כשרות זה נושא של חוג או קהילה או חסידות.
זאת אומרת שבאותה מידה מידה ש"אצלנו נוהגים", נניח, לטבול חלה בדבש כל חודש תשרי, ובחוג אחר נוהגים לטבול חלה בדבש רק בראש השנה,
באותה המידה מתאים לומר שבחוג שלנו אוכלים הכשר X, ובחוג אחר אוכלים הכשר Y.
אחרי כל הסליחה, זה ממש שטויות במיץ עגבניות.
80% מדרישות הכשרות משותפות לכל היהדות האורטודוקסית. ואפילו ההבדלים שיש, זה בעיקר בתיעדוף. (למשל בשר חלק, אין ויכוח שגם לאשכנזים זה יותר מהודר, רק שלספרדים יש אומרים שבשר לא חלק ממש אסור באכילה).
רוב ההבדלים בין ההכשרים זה פשוט במקצועיות ובאחריות. עד כמה משקיעים בשביל לוודא שהדרישות נשמרות.
עד כמה יש משגיח צמוד לאורך כל שלבי הייצור והייבוא והמכירה. (שזה הכי מייקר את ההשגחה - כל שעה של משגיח עולה כסף).
עד כמה הולכים לבדוק כל חומר גלם מאיפה הוא מגיע.
עד כמה עירניים לכל שאלה הלכתית שמגיעה.
וכו' וכו'.
זה בעיקר ההבדלים בין ההכשרים.
ואין לזה כמעט קשר לחוג או לקהילה או להקפדות שמקובלות או לא מקובלות אצלנו.
ועם קצת בירורים, אפשר בהחלט לדעת מה הרמה של הכשרויות.
וגם מי שהחליט שהוא מסתפק ברמת ההשגחה שיש לחוג חתם סופר בני ברק, שלא ירמה את עצמו שהוא מקבל אותו המוצר של ההשגחה של רובין.
זה פשוט לא אותו דבר. יש רולס רויס, ויש סוסיתא. מה לעשות. זה לא קשור לחוג, לקהילה, לחסידות. זה מציאות פשוטה.