קצב וריקוד (קשב וריכוז)

לימור-ש

משתמש מקצוען
לי כואב משהו אחר ודוקא משום שאנשי הוראה מציצים כאן אני כותבת

יש אמת בכך שאנשי הוראה מבקשים לתת ריטלין לילד שמפריע ולא שמים לב לילד שקט
יוצא מכך שהריטלין הוא צורך של המורה
למרות שזה בהחלט גם צורך של הילד

ואני אסביר יותר-
למה אנשי הוראה לא פונים להורים כשרואים ילד בוהה בחלל ומתקשה בלימודים?
למה לא שמים לב שהילד כן יודע חשבון אבל מתבלבל תמיד במבחן בדברים הקטנים שמפילים אותו וזה נטו קשב?
אתם יודעים למה?
כי הוא לא מפריע להם
וזה מהכרות אישית אישית עם הנושא ושיחה עם הורים
אז אולי יש מורים שיקפצו ויגידו אנחנו כן אומרים
אבל זה לא עד כדי כמו כשהילד מפריע

2 אנקטודות שאני עברתי בעצמי:
ילדה שהתקשתה בלימודים והמורות טענו לי למה אני לוחצת על אבחוני קשב
ושאני מלחיצה אותה להצליח יותר רק בגלל שאני רוצה לראות את ה100
והבהרתי והסברתי שאין לי בעיה עם ילד שמביא 70 כשזה היכולות שלו
אבל זאת ילדה שמתוסכלת נוראות רק בגלל שהידע שלה הוא 100 אבל התוצאה היא 70
ובשאלון קשב שהכרחתי את המורה למלא היא כתבה שהכל טוב ומבחינתה אין בעיות
וכשהגענו לנוירולוג הוא התפלא
אמר לי שבד"כ הורים ומורים מגיזים שזה קשב כי רוצים להוציא מהנוירולוג כדורים ואישורים
והנוירולוג מגלה שזה הרבה פחות גרוע
אבל כאן הוא רואה שהמצב הרבה יותר גרוע ממה שהמורה כתבה
ואני בדמעות סיפרתי לו שככה זה כשהילד לא מפריע למורה ויושב בכיתה כמו גולם (וגם מרגיש לפעמים גולם בריבוע)
והרופא הסכים איתי שזה מה שאכן קורה

אנקטודה שניה
בן חמוד שלי שמקבל את אחד מסוגי התרופות לקשב
שנה שעברה עברנו הרבה שינויים עם התרופה והמלמד התקשר כל יום להתלונן על משהו אחר שהוא מפריע
זאת היתה תקופה איומה כי אמרנו למלדמ שלוקח לו זמן להתרגל ועד שהתרגלנו לסוג מסוים זה יצא מהמלאי
השנה ב"ה הכל רגוע
ובאסיפת הורים המלמד שלח שירות ותשבחות על ראש הילד
ובעלי שואל על לימודים
והוא מציג תמונה לא הכי מרנינה
אז למה אתה לא מתיחס לזה?
פשוט כי הילד בשקט לא מפריע
מה זה משנה הידע שלו?

יוצא ששנה שעברה ידענו כל יום מה הידע של הילד
והשנה עם הרבה פחות ידע הילד שלנו הרבה פחות יודע
וגם יותר מתוסכל מזה (את זה אני מרגישה בבית ויודעת)
אבל העיקר שלוה בכיתה...

ספציפית לגבי ההורים הנ"ל
אני מסכימה עם גלבוע
צריך לשלוח אותם לאנשי מקצוע
מורה לא יכול לשכנע כלום בענין
כאמא שנותנת כן תרופות וכו'
אני מאד מבינה הורים שלא רוצים לתת
זה לא כזה פשוט
בטח לא בגילאים גדולים שהילדים כבר מבינים מה הם לוקחים

שליחה לאנשי מקצוע /טיפול רגשי/פסיכולוגי יהיה אמין יותר
ויראה שאת רוצה בטובת הילדה באמת
 

אינסוף

משתמש מקצוען
הדרך היחידה לשכנע מישהו בכל נושא בעולם היא דרך של "הצטרפות והובלה".
ההורים תופשים את צוות ההוראה ואת הילד כ2 צדדים במאבק על לבם. ובמאבק הזה הילד תמיד ינצח.
אם את בצד שלהם ולא בצדהשני תצליחי בס"ד.
איך עושים את זה נכון?
אם תצטרפי אליהם בחששות, באמת, ולא ממס שפתיים, תביני את החששות הקיימים (והם קיימים!) מבעיות תאבון, בעיות גדילה, אולי בעיות פריון (לא נכון!), ירידה בחשק ובשמחת חיים ועוד...
אבל תובילי אותם גם לחששות נוספים שקורים מהמצב העכשוי- פגיעה בדימוי העצמי של הילד, פגיעה חברתית ועוד.
אחרי שהצטרפת לחששות הטבעיים והובלת דיון על נזקים נוספים לילד (ולא לך כמורה, את בכלל לא שיקול אצל ההורים) אז בס"ד תוכלו להדיין ענינית ולהגיע למסקנות שכמה מפליא יהיו בסוף לטובת הכדור.
תלמדי על הנושא. תסבירי שאם כדור אחד לא עובד מנסים אחר. משנים מינויים ועוד ועושים הכל שהילד יקבל כדור מתאים שיעזור לו להתרכז אבל לא יפגע בו.
כשזו הגישה ההורים נותנים.
כותבת מנסיון רב. פגשתי הרבה הורים חוששים שלאחר תהליך נתנו את הכדור המתאים לילד ומודים ע"כ מאד.
מעולם לא התווכחתי עם ההורים או סתרתי את החששות. כן הצבתי מראה לקשיים ולהשלכות של הילד מנקודת מבט נוספת של המורה.
הרבה הצלחה!
 

לימור-ש

משתמש מקצוען
באמת? הילד נרדם כרגיל ואוכל כרגיל? יש לו תיאבון לארוחת בוקר בחיידר?
מה אתם נותנים?
כי אצלינו גם אטנט וגם פוקלין מחסלים את התיאבון ומורידים את איכות השינה והיכולת להירדם.
אשמח לשמוע המלצה אחרת
תנסו ויואנס
פוקלין לא מוריד תאבון אבל לפעמים לא משפיע על הבעיות של הקשר
ונדנודי שינה היא תופעה ידועה בילדי קש"ר בלי קשר לתרופה
 

אינסוף

משתמש מקצוען
מובן שכל הדיון הוא אחרי שיש חוות דעת של נוירלג והמלצה על כדור רק שההורים מסרבים.
ברור ששלב ראשון הוא הפניה למומחים. אבל יש גם שלב שני של הסכמה לדרך הטיפול שבד"כ לוקח הרבה זמן.
 

ליאונרדו

משתמש סופר מקצוען
תנסו ויואנס
פוקלין לא מוריד תאבון אבל לפעמים לא משפיע על הבעיות של הקשר
ונדנודי שינה היא תופעה ידועה בילדי קש"ר בלי קשר לתרופה
פוקלין כן מוריד תאבון
הבן שלי מעל שנה עם פוקלין לא אוכל כלוםםםםם במשך היום.
אבל כלום
כמו ביום צום
לארוחת ערב - מנה כפולה.
ונדודי השינה קיימים רק כשהם עם תרופה,
ביום שלא לקחו תרופה - נרדמים ב7...
כדאי שתעשי מחקר לפני שאת כותבת כל כך בקלות דברים.
 

Studio Bit

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
תופעות לוואי של כדורים לקשב יכולים לעשות כל מיני בעיות נפשיות. ילד שלא כ''כ מודע לעצמו ולא יודע לומר מה הוא מרגיש בדיוק זה יכול להיות סבל בשבילו לא הייתי רץ על כדורים כ''כ מהר ובטח שלא על ריטלין או קונצרטה שיש להם תופעת לוואי
פגשתי פעם מורה שסיפר לי שהיה לו שנה אחת שלאחד התלמידים היו בעיות של קשב וריכוז אז לפני שהוא דיבר עם ההורים הוא פשוט לקח ריטלין לעשות ניסוי על עצמו... הסברתי לו שהבעיה בכדורים האלו שהשפעה של הכדורים האלו שונים מאדם אחד לשני ולכן אין על זה מדע מדיוק ב100 אחוז
 

לימור-ש

משתמש מקצוען
פוקלין כן מוריד תאבון
הבן שלי מעל שנה עם פוקלין לא אוכל כלוםםםםם במשך היום.
אבל כלום
כמו ביום צום
לארוחת ערב - מנה כפולה.
ונדודי השינה קיימים רק כשהם עם תרופה,
ביום שלא לקחו תרופה - נרדמים ב7...
כדאי שתעשי מחקר לפני שאת כותבת כל כך בקלות דברים.
המחקר שלי הוא 3 ילדים שלי
חשבתי שזה מספק
אבל בהחלט יתכן ויש תופעות אחרות וילדים אחרים שזה מתנהג אצליהם אחרת
לא לקחתי בעלות על כל תופעות הקש"ר :)
 

אורגרפ

האור שבגרפ
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
הדמיות בתלת מימד
אין לך שום זכות לשכנע הורים לתת ריטלין.
תפקידך לשכנע לפנו לאנשי מקצוע.
נכון אמת הדבר.
כוונתי לאחר המלצת מומחה וכמובן אחרי אבחון.
ובכל זאת איך מורידים את הפחד?
 
נערך לאחרונה ב:

אורגרפ

האור שבגרפ
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
הדמיות בתלת מימד
ריטלין לא תמיד זה חובה
יש פעמים שהריטילין או דומיהם חובה להמשך הצלחת התלמיד
כגון אם יש לו בעיות קריאה ואינו מצליח להתרכז בהמשך הקניית הקריאה.
וע"י נטילת משהו העוזר לריכוז יוכל להתקדם ולדעת לקרוא, האם זה לא חובה???
הרי ילד שאינו יודע לקרוא מסכן ענק.....
 

אורגרפ

האור שבגרפ
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
הדמיות בתלת מימד
ילד שיכול להסתדר בלי ריטלין וזה לא פוגע בו, אז שיהיה בלי
ואם יש למורה שלו בעיה עם זה שיחליף מקצוע (מדברת מעמדת מורה)
נכון מאוד!
ילד שההיפראקטיביות שבו אינו הורס את הלמידה ואת חיי החברה, מוטב שלא ייקח.
אבל ילד שאינו מצליח בלימודים והתוצאות שלו שואפות לאפס ודאי להפנות אותו לבדיקת מוקסו וכד' .
 

אורגרפ

האור שבגרפ
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
הדמיות בתלת מימד
כאמא לילד קש"ר
לקח הרבה זמן עד שהתאמנו לו את הסוג והמינון. אבל כיום, כבר כמה שנים שאין שוםםםםם תופעות לוואי.
והילד מרוכז, רגוע, ומשתלב היטיב בלימודים!!
כ"כ ממליצה!!!!
אמתנכון הדבר.
אם מגיעים למינון הנכון ולתרופה הנכונה (לוקח זמן...) אין תופאות לוואי.
 

בת צלפחד

משתמש מקצוען
ב"ה אני כ- 24 שנים מורה.
היו שנים שקבלתי תלמידות כבר "מרוטלנות" מהעבר. שאלתי למה?
ענו לי שכבר בגיל 5 הגננת אמרה שיש קושי , התחננתי להורים שננסה להפסיק ונראה מה קורה... כי תמיד טוב לנסות מדי פעם להפסיק [ לדעתי...] בקושי רב הם הסכימו ואז פניתי לכל המורות המלמדות בכיתה ואמרתי להן שיש כאן תלמידה שמפסיקה ריטלין ונראה אם משהי שמה לב למשהו... אף אחת לא שמה לב לכלום אחרי כחודשיים נגשה אלי מורה לחשבון ואמרה שהיא חושבת שאולי זו פלונית...
אבל אני שמתי לב שהילדה התחילה לפרוח , גילינו שהיא רקדנית מעולה, מלאת חיות וחן , עם הריטלין היא הייתה פשוט קפואה....מאובנת....
אז כמוה היו לי כמה... ולפעמים מרב הרצון הטוב לטפל... מחלקים סתם סוכריות....
מאידך כנ"ל מדי פעם בכמה שנים אני מבחינה בתלמידה שזה הכרחי ממש ואני מבקשת מההורים שינסו.
הייתה לי תלמידה לא מזמן שבלי ריטלין הייתה 0 ועם ריטלין הייתה 100 !!!
למרות זאת חייבים להבין שהקושי בנטילת הכדור גדול מאד, אין תאבון... ועוד דברים מציקים אז אם אפשר היו בנות שאפשרתי ביום ששי חופש מהריטלין ...ומדי פעם יום חופשי... יש ילדים שעם ה"בוקר טוב " שלהם רואים אם לקחו או לא. לא זכור לי מקרה של הורים שבתם הייתה זקוקה נואשות ולא שיתפו פעולה. צריך לבוא להורים לא בצורה של תכתיב , אלא לשתף מניסיון אישי , להבין את המקום שלהם כמה קשה להם להתמודד כל בוקר עם המאבק עם הילד... הייתה לי אם שספרה שכל בוקר זה לוקח הטכס כחצי שעה [ לרסק, לבלוע , לפעמים מקיאים את זה... ] מי שלא "חווה" את זה לא יודע בכמה עגמת נפש זה כרוך בקיצור תחשבו שהילד הזה הוא ילדכם ואז תחשבו אם הייתם ממליצים לו כך ....
 

ייצ'ק

משתמש מקצוען
להרבה ילדים הריטלין עושה סיבוב בראש והם נהיים שונים..
תשאלו מי שלקח..
ילד שלא רוצה ללמוד אפשר לשכנע רק בטובות ופרסים......
בהצלחה
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  106  פעמים

אתגר AI

תאומים • אתגר 145

לוח מודעות

למעלה