קפצתי לביקור[ת]

גדי ישראלי

משתמש מקצוען
בס"ד
לו יצוייר
  • שלום ראובן, מה שלומך? מה אתה עושה?
  • שלום יעקב, הכל בסדר ב"ה. אני מצייר.
  • יפה. מה אתה מצייר?
  • מכונית. כמו שעיניך רואות...
  • זה מכונית? אתה בטוח?
  • ודאי! הרי אני מצייר מכונית.
  • אהה. אתה פעם ראית מכונית במציאות?
  • ברור! אני לא מבין, הרי אני מצייר אותה.
  • אז אולי תכתוב "מכונית" כדי שאנשים ידעו.
  • מה זאת אומרת? הרי זה כל הציור...
  • לא, כי לי זה נראה יותר כמו תיש מרקד---
  • תיש?? תיש אמרת???
  • האמת, אולי מהזוית שלי זה נראה ככה... חכה רגע, בא נתחלף... אוה, מהזוית הזו אם אני עוצם עין אחת זה באמת דומה יותר למכונית... כן... יש בזה מן המכונית.
  • ב"ה, כבר נלחצתי... אתה יודע, רציתי גם לצייר אנשים ליד. מה אתה אומר?
  • עזוב, עזוב, אם תנסה לצייר אנשים לך תדע מה יצא לך, בא נתמקד במכונית... תשמע לי, תתמקד במכונית.
    ***
כעבור שעה...
  • היי ראובן! מה עושה היום?
  • מצייר.
  • מה מצייר?
  • מכונית. הרי היא לפניך!
  • יש לך אוטו?
  • לא. למה?
  • אז תעזוב את השטות הזאת ותעשה משהו מועיל שיכניס לך כסף לאוטו. בכלל, כמה תעשה על הקשקוש הזה?
  • האמת שאני לא עושה את זה בשביל הכסף. אני נהנה להביע את הרגשות שלי דרך אמנות.
  • אומנות אמרת? אז זוז, תן לראות במה מדובר.
  • נו, מה אתה אומר?
  • תגיד אתה רציני?
  • למה, מה קרה?
  • ציירת סובארו? היית שם פה מזראטי, משהו ששווה להסתכל עליו.
  • תשמע, לא נתתי דגש לדגם של הרכב. הנושא היה---
  • ומה הכומתות המוזרות על האנשים האלו? שים להם חליפות ועניבות שישדרו נכבדות, כסף...
  • אלו לא כומתות, אלו---
  • לא יודע... לא יודע... אני סקפטי מאד לגבי התחושות בדיוק שהבעת כאן. לא הייתי מנפנף עם הדבר הזה בגלריה.
  • תראה, אתה צריך להבין שבעיניים של---
  • טוב, ראובן, עם רגשות לא מתווכחים. אני עדיין בעד לעבוד אפילו בניקוי גרפיטי מאשר לייצר אחד.
  • תודה. שהשם ישמור גם אותך.
    ***
    ועוד שעתיים עברו...

    הצייר המאושר הסיר את הלוט מעל תמונתו בפאתוס והחווה קידה תיאטרלית לעבר הצופים.
    רחש עבר בקהל. עיני כולם ננעצו ביצירת המופת ללא יכולת להתיק את מבטם.

    מנהל התערוכה ניגש אל הצייר בהדרת כבוד:
  • מר ראובן. איזה ציור נפלא!
  • ברצינות?
  • מעולם לא הייתי רציני יותר. איזו הבעה וחיות, המכונית נראית ממש תוך כדי נסיעה והאנשים כל כך אמיתיים.
  • תודה רבה לך. כיף לשמוע.
  • תשמע, זו יצירת אומנות.
  • תודה, ממש תודה.
  • ואתה יודע מה? אפשר אפילו לקחת מוסר מהיצירה שלך.
  • באמת?
  • כן. חשבתי שאם מכונית של משיכת מכחול נראית אמיתית ממש, כמה דברים נראים לנו כאילו אמיתיים ובאמת הם לא...
  • וואו, רעיון יפה.
  • תודה ראובן! שמור לך מקום נכבד בתצוגת האמנות שלנו, נדבר.
  • תודה לך אדון לוי, נהיה בקשר. יום טוב!
 

kola

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
סליחה,
לא מספיק מובן
 

גדי ישראלי

משתמש מקצוען
נכתב ע"י משויטט;n5039217:
יפה מאוד.
הפאנץ' הוא שאין פאנץ'? או שפספסתי משהו?

דווקא ממך ידידי היקר, לא הייתי מצפה.

הבה ואמנה לך בתמצות לפחות שלשה מסרים:

מסר א' (למבקר) – "אנחנו רואים את העולם במבט שלנו, כלומר רואים את עצמנו בעולם".

מסר ב' (למבוקר) – "לעולם אל תראה חצי עבודה".

אבל המסר אליו התכוון המחבר הינו מסר ג' – "כדי לבקר אמנות, צריך להיות אמן בכדי לזהות אותה".

 

משויטט

משתמש מקצוען
נכתב ע"י גדי ישראלי;n5039554:
דווקא ממך ידידי היקר, לא הייתי מצפה.

הבה ואמנה לך בתמצות לפחות שלשה מסרים [פאנצ'ים כלשונך]:

פאנץ' א' (למבקר) – "אנחנו רואים את העולם במבט שלנו, כלומר רואים את עצמנו בעולם".

פאנץ' ב' (למבוקר) – "לעולם אל תראה חצי עבודה".

אבל הפאנץ' אליו התכוון המחבר הינו פאנץ' ג' – "כדי לבקר אמנות, צריך להיות אמן בכדי לזהות אותה".

פאנץ', בניגוד למסר, הוא טוויסט מפתיע. שורת מחץ. סיומת שלא חשבת עליו.
אסביר לך למה התכוונתי:
הובלת בחן וכישרון רב את העלילה הדיאלוגית הזו, ומשום מה התפתחה אצלי תחושת ציפייה לאיזו תפנית מפתיעה שתבוא לבסוף.
וכשהסיפור הסתיים ממש איך שאמור היה להסתיים בתבניתו הבנאלית, בלי איזו הפתעה קטנה, חשבתי אולי אני מפספס משהו.
ברור שיש מסר, ואולי אקח אותו איתי לעד, אבל לא חיפשתי את זה.
(אם למשל בסוף היה מתברר שגם מנהל הגלריה, שנהנה מן הציור, חשב שמדובר בכלל בציור בטריות שנפלו מהקו באמצע הייצור, ולא במה שהתכוון המצייר, אזי יש לנו פה פאנץ' תפל וכו')
 

עדיאל

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
מצטער, איני רואה כאן מסר של לא להראות חצי עבודה.
שכן מצויר מס' 2 לא נהנה מן הציור גם לו היה רואה את העבודה בשלמותה, הוא לא מאמין באמנות ובציור ומבחינתו
קהל יעד ג', שוחרי וחובבי האמנות, הם ורק הם הנהנים מן הציורים האלה, כך שבפרק ב' לפחות, חסר מסר. או שהתכוונת למסר אחר, שמה שבעיני אדם אחד נראה כבזבוז זמן משווע, בעיני אחרים היא הצלחה מסחררת. גם זה מסר.

אני מסכים עם משויטט לגבי הצורך בפאנץ, וגם לגבי כך שלפעמים חוסר הפאנץ' הוא הפאנץ'. כתבת התרחשות מאד מסוימת וקולחת, ללא פתיחה וסיום
 

גדי ישראלי

משתמש מקצוען
נכתב ע"י משויטט;n5039640:
פאנץ', בניגוד למסר, הוא טוויסט מפתיע. שורת מחץ. סיומת שלא חשבת עליו.
אסביר לך למה התכוונתי:
הובלת בחן וכישרון רב את העלילה הדיאלוגית הזו, ומשום מה התפתחה אצלי תחושת ציפייה לאיזו תפנית מפתיעה שתבוא לבסוף.
וכשהסיפור הסתיים ממש איך שאמור היה להסתיים בתבניתו הבנאלית, בלי איזו הפתעה קטנה, חשבתי אולי אני מפספס משהו.
ברור שיש מסר, ואולי אקח אותו איתי לעד, אבל לא חיפשתי את זה.
(אם למשל בסוף היה מתברר שגם מנהל הגלריה, שנהנה מן הציור, חשב שמדובר בכלל בציור בטריות שנפלו מהקו באמצע הייצור, ולא במה שהתכוון המצייר, אזי יש לנו פה פאנץ' תפל וכו')

כעת הבנתי אותך. עירבבתי אותך עם תגובות אחרות.
אכן, כיוונתי יותר למסר ולא סיומת מפתיעה. כמו שהגדיר זאת עדיאל כדיאלוג קולח וכמו שמוכיחה צורת הכתיבה.
אבל עזוב את זה, יותר בוער לי עכשו למה רק "אולי" תיקח איתך את המסר? תאמין לי, כתוב אותו על קוויטל, שים בכיס, ותקרא אותו 3 פעמים ביום.
 

גדי ישראלי

משתמש מקצוען
נכתב ע"י עדיאל;n5039902:
מצטער, איני רואה כאן מסר של לא להראות חצי עבודה.
שכן מצויר מס' 2 לא נהנה מן הציור גם לו היה רואה את העבודה בשלמותה, הוא לא מאמין באמנות ובציור ומבחינתו
קהל יעד ג', שוחרי וחובבי האמנות, הם ורק הם הנהנים מן הציורים האלה, כך שבפרק ב' לפחות, חסר מסר. או שהתכוונת למסר אחר, שמה שבעיני אדם אחד נראה כבזבוז זמן משווע, בעיני אחרים היא הצלחה מסחררת. גם זה מסר.

אני מסכים עם משויטט לגבי הצורך בפאנץ, וגם לגבי כך שלפעמים חוסר הפאנץ' הוא הפאנץ'. כתבת התרחשות מאד מסוימת וקולחת, ללא פתיחה וסיום

פרק ב' = מסר א', ראה הודעתי למעלה.
או בנוסח למדני: פ"ב מ"א, עיי' לעיל.
 

מריומה~

מהמשתמשים המובילים!
אהבתי את הקטע, ואת צורת הגשתו
מצטרפת לקודמי,
הענין הוא שלפעמים לסופר/לכתוב יש רעיון או מסר שרוצה להעביר וזה עומד לו חזק בתוך ראשו אבל להעביר אותו הוא לא הצליח.
במקרה כזה צריך להניח לקטע זמן מה וחשוב אליו כעבור זמן כאילו ממקום חדש ומתענין ולנסות לחוות את הקטע, מה רצה הסופר להביע
 

אלין

משתמש רשום
קראתי את הטקסט טוב ועם כל הרקע יש כאן סוג של פאנץ' סמוי
אני נמנעת מלכתוב אותו כי אני לא רוצה לגרור סתם תגובות אם גדי לא התכוון לזה
 

גדי ישראלי

משתמש מקצוען
נכתב ע"י אלין;n5041604:
קראתי את הטקסט טוב ועם כל הרקע יש כאן סוג של פאנץ' סמוי
אני נמנעת מלכתוב אותו כי אני לא רוצה לגרור סתם תגובות אם גדי לא התכוון לזה

והמשכיל - ידום.
 

אולי מעניין אותך גם...

לוח לימודים

מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכד

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד לוּלֵי יי שֶׁהָיָה לָנוּ יֹאמַר נָא יִשְׂרָאֵל:ב לוּלֵי יי שֶׁהָיָה לָנוּ בְּקוּם עָלֵינוּ אָדָם:ג אֲזַי חַיִּים בְּלָעוּנוּ בַּחֲרוֹת אַפָּם בָּנוּ:ד אֲזַי הַמַּיִם שְׁטָפוּנוּ נַחְלָה עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ:ה אֲזַי עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ הַמַּיִם הַזֵּידוֹנִים:ו בָּרוּךְ יי שֶׁלֹּא נְתָנָנוּ טֶרֶף לְשִׁנֵּיהֶם:ז נַפְשֵׁנוּ כְּצִפּוֹר נִמְלְטָה מִפַּח יוֹקְשִׁים הַפַּח נִשְׁבָּר וַאֲנַחְנוּ נִמְלָטְנוּ:ח עֶזְרֵנוּ בְּשֵׁם יי עֹשֵׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ:
נקרא  5  פעמים

אתגר AI

געגוע קיצי • אתגר 138

לוח מודעות

למעלה