מצב
הנושא נעול.

הני מושקוביץ

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
חייבים לעשות איזו מצגת לכנסת שמציגה איך הנהלים מסתדרים במציאות, זה יתחיל עם צוות, לבוש ככונני מד"א במיגון מלא, כשהם "מדלגים" מחברותא לחברותא, שעומדים במרחק של 2 מטר ומשוחחים ביניהם בשפת הידיים... או בחוט עם כוסות...
 

מעניינת

משתמש פעיל
המשתמש נחסם
‏פרסום ראשון ב'כיכר השבת': לאחר ישיבה ממושכת, משרד הבריאות נתן אור ירוק לחזרת הישיבות ללימודים עוד השבוע במתווה ה'קפסולות'. ההחלטה מחר בישיבה אצל רה"מ נתניהו.
אסור לצאת 45 יום
לא הבנתי הרי רוב הבחורים מגיעים מהאזורים האדומים, שבהם לא חוזרים למוסדות כלל, אז איך לישיבות שהם לפחות מאות רבות [וחלק אלפים] של בחורים, חוזרים?
 

שרית קובל

משתמש מקצוען
צילום מקצועי
ולכן רבותינו לא יוכלו לפתוח את הישיבות
אמתין למכתבם של גדולי ישראל, וכפי שיאמרו אעשה.

האם מציאותי או לא?
כשהבן שלי ישאל אותי מה לעשות [או את בעלי, בעצם את בעלי ....] נאמר לו - שהרב שלו בוודאי שאל את גדולי ישראל, ואם הוא פותח הוא יודע מה שהוא עושה.
 

משה גל

משתמש מקצוען
אמתין למכתבם של גדולי ישראל, וכפי שיאמרו אעשה.

האם מציאותי או לא?
כשהבן שלי ישאל אותי מה לעשות [או את בעלי, בעצם את בעלי ....] נאמר לו - שהרב שלו בוודאי שאל את גדולי ישראל, ואם הוא פותח הוא יודע מה שהוא עושה.
אבל הממשלה לא תיתן להם לפתוח
מה לעשות?!
 

משה גל

משתמש מקצוען
הרבנים יודעים מה המדינה מתירה ומה לא -
ואם הם יאמרו לפתוח....
זה מה שאעשה - גם במחיר שמשרד הבריאות לא יאהב את ההחלטה.
יש לא יאהב ויש לא ייתן
והוא פשוט לא ייתן


בכל מקרה, בינתיים גם ר' גרשון ובוודאי ר' דב ור' משה הלל מאוד נחושים לא לפתוח בחשש סכנה הקל ביותר
 

nori

משתמש מקצוען
עיצוב ואדריכלות פנים
אבל ההנחיות הנ"ל לא מציאותיות (לבוש מגן מלא ומרחק 5 מטר לצוות, למשל)
ולכן רבותינו לא יוכלו לפתוח את הישיבות
ישיבות יודעות לתפקד גם ללא צוות צמוד.
את השיעור אפשר למסור גם בטלפון.

וכמו שאמרתי ברור שזה לא מתאים לכל הישיבות ולא לכל הבחורים. אבל יש בחורים שמוכנים לחתום הרגע על המתוה ולעוף לישיבות. לדעת בחור ששאלתי יותר בחורים ירצו משלא ירצו.
 

שרית קובל

משתמש מקצוען
צילום מקצועי
יש לא יאהב ויש לא ייתן
והוא פשוט לא ייתן
מכיוון ואנו מעל גלי האתר... לא אכתוב.

בכל מקרה, בינתיים גם ר' גרשון ובוודאי ר' דב ור' משה הלל מאוד נחושים לא לפתוח בחשש סכנה הקל ביותר
כפי שכתוב במשנה מסכת אבות 'עשה לך רב'.
וכך היה וכך יהיה בעם ישראל מאז ולנצח.

מרן שר התורה יאמר את דברו, ונמתין בסבלנות מרובה.
 

שוהם

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
וכמו שאמרתי ברור שזה לא מתאים לכל הישיבות ולא לכל הבחורים. אבל יש בחורים שמוכנים לחתום הרגע על המתוה ולעוף לישיבות. לדעת בחור ששאלתי יותר בחורים ירצו משלא ירצו.

אכן,
אבל זה לא יקרא ישיבה, אלא בניין מוגן לבחורים שרוצים ללמוד במבנה הישיבה ולא בבית...
 

nori

משתמש מקצוען
עיצוב ואדריכלות פנים
אכן,
אבל זה לא יקרא ישיבה, אלא בניין מוגן לבחורים שרוצים ללמוד במבנה הישיבה ולא בבית...
רוצים ללמוד עם חברותות, בבית מדרש. במתכונת ובסדר של ישיבה בלי להתקוטט עם האח במכינה על הטלפון הביתי.
כל הזמן אומרים שתהיה שגרה חדשה.... אז כן, הישיבות במתכונתם הרגילה לא יפציעו בן יום. אם מישהו חשב ככה.
 

מרחבית

משתמש מקצוען
אכן,
אבל זה לא יקרא ישיבה, אלא בניין מוגן לבחורים שרוצים ללמוד במבנה הישיבה ולא בבית...
עיקר הלימוד בישיבות גדולות (הידועות לי) הוא בחברותות.
הצוות ודאי חשוב ובעיקר השיעור כללי. אך זה לא דורש צמידות.
 

nori

משתמש מקצוען
עיצוב ואדריכלות פנים
הצוות ודאי חשוב ובעיקר השיעור כללי. אך זה לא דורש צמידות.
טוב שהדגשת. חלילה לא התכונתי אחרת.
התכונתי שזה לא חיידר שאם אין צוות אין למידה.
ובמקרה חרום זה עדיף מכלום, ואין לי בכלל ספק שחלק מהצוות יוכל להצטרף בתנאים כאלו ואחרים. אבל לא על זה יקום או יפול המתוה.
 

מרחבית

משתמש מקצוען
טוב שהדגשת. חלילה לא התכונתי אחרת.
התכונתי שזה לא חיידר שאם אין צוות אין למידה.
ובמקרה חרום זה עדיף מכלום, ואין לי בכלל ספק שחלק מהצוות יוכל להצטרף בתנאים כאלו ואחרים. אבל לא על זה יקום או יפול המתוה.
להיפך. רציתי להדגיש שגם בימים כתיקונם, רוב הזמן הלימוד הוא בחברותות.
והשיעורים חשובים ביותר, אך לא דורשים כל-כך צמידות.
עריכה:
אמנם תלוי באיזה גיל הבחורים. אני מדברת בעיקר על המבוגרים יותר.
 
נערך לאחרונה ב:
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קז

א הֹדוּ לַיי כִּי טוֹב כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:ב יֹאמְרוּ גְּאוּלֵי יי אֲשֶׁר גְּאָלָם מִיַּד צָר:ג וּמֵאֲרָצוֹת קִבְּצָם מִמִּזְרָח וּמִמַּעֲרָב מִצָּפוֹן וּמִיָּם:ד תָּעוּ בַמִּדְבָּר בִּישִׁימוֹן דָּרֶךְ עִיר מוֹשָׁב לֹא מָצָאוּ:ה רְעֵבִים גַּם צְמֵאִים נַפְשָׁם בָּהֶם תִּתְעַטָּף:ו וַיִּצְעֲקוּ אֶל יי בַּצַּר לָהֶם מִמְּצוּקוֹתֵיהֶם יַצִּילֵם:ז וַיַּדְרִיכֵם בְּדֶרֶךְ יְשָׁרָה לָלֶכֶת אֶל עִיר מוֹשָׁב:ח יוֹדוּ לַיי חַסְדּוֹ וְנִפְלְאוֹתָיו לִבְנֵי אָדָם:ט כִּי הִשְׂבִּיעַ נֶפֶשׁ שֹׁקֵקָה וְנֶפֶשׁ רְעֵבָה מִלֵּא טוֹב:י יֹשְׁבֵי חֹשֶׁךְ וְצַלְמָוֶת אֲסִירֵי עֳנִי וּבַרְזֶל:יא כִּי הִמְרוּ אִמְרֵי אֵל וַעֲצַת עֶלְיוֹן נָאָצוּ:יב וַיַּכְנַע בֶּעָמָל לִבָּם כָּשְׁלוּ וְאֵין עֹזֵר:יג וַיִּזְעֲקוּ אֶל יי בַּצַּר לָהֶם מִמְּצֻקוֹתֵיהֶם יוֹשִׁיעֵם:יד יוֹצִיאֵם מֵחֹשֶׁךְ וְצַלְמָוֶת וּמוֹסְרוֹתֵיהֶם יְנַתֵּק:טו יוֹדוּ לַיי חַסְדּוֹ וְנִפְלְאוֹתָיו לִבְנֵי אָדָם:טז כִּי שִׁבַּר דַּלְתוֹת נְחֹשֶׁת וּבְרִיחֵי בַרְזֶל גִּדֵּעַ:יז אֱוִלִים מִדֶּרֶךְ פִּשְׁעָם וּמֵעֲוֹנֹתֵיהֶם יִתְעַנּוּ:יח כָּל אֹכֶל תְּתַעֵב נַפְשָׁם וַיַּגִּיעוּ עַד שַׁעֲרֵי מָוֶת:יט וַיִּזְעֲקוּ אֶל יי בַּצַּר לָהֶם מִמְּצֻקוֹתֵיהֶם יוֹשִׁיעֵם:כ יִשְׁלַח דְּבָרוֹ וְיִרְפָּאֵם וִימַלֵּט מִשְּׁחִיתוֹתָם:כא יוֹדוּ לַיי חַסְדּוֹ וְנִפְלְאוֹתָיו לִבְנֵי אָדָם:כב וְיִזְבְּחוּ זִבְחֵי תוֹדָה וִיסַפְּרוּ מַעֲשָׂיו בְּרִנָּה:כג יוֹרְדֵי הַיָּם בָּאֳנִיּוֹת עֹשֵׂי מְלָאכָה בְּמַיִם רַבִּים:כד הֵמָּה רָאוּ מַעֲשֵׂי יי וְנִפְלְאוֹתָיו בִּמְצוּלָה:כה וַיֹּאמֶר וַיַּעֲמֵד רוּחַ סְעָרָה וַתְּרוֹמֵם גַּלָּיו:כו יַעֲלוּ שָׁמַיִם יֵרְדוּ תְהוֹמוֹת נַפְשָׁם בְּרָעָה תִתְמוֹגָג:כז יָחוֹגּוּ וְיָנוּעוּ כַּשִּׁכּוֹר וְכָל חָכְמָתָם תִּתְבַּלָּע:כח וַיִּצְעֲקוּ אֶל יי בַּצַּר לָהֶם וּמִמְּצוּקֹתֵיהֶם יוֹצִיאֵם:כט יָקֵם סְעָרָה לִדְמָמָה וַיֶּחֱשׁוּ גַּלֵּיהֶם:ל וַיִּשְׂמְחוּ כִי יִשְׁתֹּקוּ וַיַּנְחֵם אֶל מְחוֹז חֶפְצָם:לא יוֹדוּ לַיי חַסְדּוֹ וְנִפְלְאוֹתָיו לִבְנֵי אָדָם:לב וִירֹמְמוּהוּ בִּקְהַל עָם וּבְמוֹשַׁב זְקֵנִים יְהַלְלוּהוּ:לג יָשֵׂם נְהָרוֹת לְמִדְבָּר וּמֹצָאֵי מַיִם לְצִמָּאוֹן:לד אֶרֶץ פְּרִי לִמְלֵחָה מֵרָעַת יֹשְׁבֵי בָהּ:לה יָשֵׂם מִדְבָּר לַאֲגַם מַיִם וְאֶרֶץ צִיָּה לְמֹצָאֵי מָיִם:לו וַיּוֹשֶׁב שָׁם רְעֵבִים וַיְכוֹנְנוּ עִיר מוֹשָׁב:לז וַיִּזְרְעוּ שָׂדוֹת וַיִּטְּעוּ כְרָמִים וַיַּעֲשׂוּ פְּרִי תְבוּאָה:לח וַיְבָרֲכֵם וַיִּרְבּוּ מְאֹד וּבְהֶמְתָּם לֹא יַמְעִיט:לט וַיִּמְעֲטוּ וַיָּשֹׁחוּ מֵעֹצֶר רָעָה וְיָגוֹן:מ שֹׁפֵךְ בּוּז עַל נְדִיבִים וַיַּתְעֵם בְּתֹהוּ לֹא דָרֶךְ:מא וַיְשַׂגֵּב אֶבְיוֹן מֵעוֹנִי וַיָּשֶׂם כַּצֹּאן מִשְׁפָּחוֹת:מב יִרְאוּ יְשָׁרִים וְיִשְׂמָחוּ וְכָל עַוְלָה קָפְצָה פִּיהָ:מג מִי חָכָם וְיִשְׁמָר אֵלֶּה וְיִתְבּוֹנְנוּ חַסְדֵי יי:
נקרא  8  פעמים

אתגר AI

חשבון הנפש • אתגר 17

לוח מודעות

למעלה