קופיקס ועוד

פרספכתיבה

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
פרסום וקופי
יוצרי ai
קוקה קולה יותר טעים לי.... נתת דוגמא למוצר ששפך מליארדים על מיתוג ואולי נפלתי פה.... אבל כל מיני חברות אחרות שלא אזכיר את שמן-עשו מיתוג, שינו את השם והאריזה ועדיין בדקתי,שתיתי, טעים לי כמו תרופה, לא קונה. ואם הם יחליטו להיות יוקרתיים ולמכור בקבוק ב-8 שקל עדיין הטעם מזעזע לי בפה.
פתחו באזור שלי חנות נעליים ,הפרסומות שידרו יוקרה, החנות עצמה מעוצבת כדבעי, תאורה עמומה ויוקרתית, שם ארופאי נמלץ.
תכל'ס ראיתי את הסחורה והיא עממית מאד ורואים על הנעליים שהן לא חזקות- אז לא מדבר אלי התאורה והסטייל.

רחלי טל המבחן האמיתי הוא ביום שקוקה קולה ישיקו מוצר בטעם מנטה\מלפפון-תפוז\כרוב-גזר ממותג ומתוקשר כמו שהם יודעים לעשות היטב...

אני בטוחה שגם אם הטעם שלו יהיה זהה למוצרים שאת לא קונה כיום כי הם נראים לך פשוטים ולא איכותיים - את תהיי בטוחה שהבעיה היא בבלוטות הטעם שלך ולא במוצר...כי הרי זה "קוקה קולה"! אז זה בטוח המשקה הכי טעים שיש...
 

רחלי טל

משתמש מקצוען
רחלי טל המבחן האמיתי הוא ביום שקוקה קולה ישיקו מוצר בטעם מנטה\מלפפון-תפוז\כרוב-גזר ממותג ומתוקשר כמו שהם יודעים לעשות היטב...

אני בטוחה שגם אם הטעם שלו יהיה זהה למוצרים שאת לא קונה כיום כי הם נראים לך פשוטים ולא איכותיים - את תהיי בטוחה שהבעיה היא בבלוטות הטעם שלך ולא במוצר...כי הרי זה "קוקה קולה"! אז זה בטוח המשקה הכי טעים שיש...
עזבו את קוקה קולה. לרוב גולשי פרוג נראה לי אין את התקציבים השמנים שלהם :)

אני מדברת על משהו אחר- ומחזקת את מה שרשמת בהודעה הראשונה- היום נהיה כיוון כזה שהכל ממותג כיוקרתי, וממילא יקר. כשמדובר במוצר איכותי באמת- מקובל עלי, אבל כשמוכרים מוצר פשוט במחיר יקר בגלל המיתוג- זה מרגיז ובד"כ לא עושה את העבודה.
 

עורך תורני

משתמש צעיר
רחלי טל המבחן האמיתי הוא ביום שקוקה קולה ישיקו מוצר בטעם מנטה\מלפפון-תפוז\כרוב-גזר ממותג ומתוקשר כמו שהם יודעים לעשות היטב...

אני בטוחה שגם אם הטעם שלו יהיה זהה למוצרים שאת לא קונה כיום כי הם נראים לך פשוטים ולא איכותיים - את תהיי בטוחה שהבעיה היא בבלוטות הטעם שלך ולא במוצר...כי הרי זה "קוקה קולה"! אז זה בטוח המשקה הכי טעים שיש...

אם זה המבחן, אז הם נכשלו בגדול, ע"ע 'קוקה קולה chery', לזקנים מבינינו שזוכרים את זה.

ללמדך, שקוקה קולה פשוט טעים...
 

פרספכתיבה

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
פרסום וקופי
יוצרי ai
אם זה המבחן, אז הם נכשלו בגדול, ע"ע 'קוקה קולה chery', לזקנים מבינינו שזוכרים את זה.

ללמדך, שקוקה קולה פשוט טעים...

אני לא זוכרת מוצר כזה אבל מאמינה שהיה...
(זה לדעתי מה שיקרה גם עם השוקולד בלונדיס בטעם מלח של עלית...)

אבל יש ניסוי ידוע שאתם יכולים לנסות בבית ולכתוב על התוצאות:
קחו בקבוק RC\פפסי של ליטר ורוקנו אותו ל2 בקבוקים ריקים של חצי ליטר-אחד בקבוק RC ואחד בקבוק של קוקה קולה ריק שמילאתם בRC.

עכשיו תנו לחובב קוקה קולה לשתות מבקבוק הקוקה קולה המדומה (כמובן בלי שהוא מודע למה שעשיתם). ותראו את תגובתו....

יש אמנם כאלו שישימו לב באיזה שהוא שלב ש"זה לא זה" אבל רובם ככולם לא יחושו בהבדל. נסו ותיווכחו! זה הכל בראש. אנחנו הכנסנו למודע שלנו (בעקבות שטיפת מוח שעברנו עם השנים) את האקסיומה שזה הכי טעים וכשהמוח רואה את המותג הזה הוא מגיב בהתאם למה שתכנתנו אותו-ליצור לנו חווית טעם מושלמת והרגשה שבחרנו בשיא. לאו דווקא על בסיס מציאותי של טעם הכי טוב. היוקרה הזו היא בלון נפוח. רק בגלל שהוא כל כך עבה ומשומן קשה עד בלתי אפשרי לפוצץ אותו.
 

עורך תורני

משתמש צעיר
אני לא זוכרת מוצר כזה אבל מאמינה שהיה...
(זה לדעתי מה שיקרה גם עם השוקולד בלונדיס בטעם מלח של עלית...)

אבל יש ניסוי ידוע שאתם יכולים לנסות בבית ולכתוב על התוצאות:
קחו בקבוק RC\פפסי של ליטר ורוקנו אותו ל2 בקבוקים ריקים של חצי ליטר-אחד בקבוק RC ואחד בקבוק של קוקה קולה ריק שמילאתם בRC.

עכשיו תנו לחובב קוקה קולה לשתות מבקבוק הקוקה קולה המדומה (כמובן בלי שהוא מודע למה שעשיתם). ותראו את תגובתו....

יש אמנם כאלו שישימו לב באיזה שהוא שלב ש"זה לא זה" אבל רובם ככולם לא יחושו בהבדל. נסו ותיווכחו! זה הכל בראש. אנחנו הכנסנו למודע שלנו (בעקבות שטיפת מוח שעברנו עם השנים) את האקסיומה שזה הכי טעים וכשהמוח רואה את המותג הזה הוא מגיב בהתאם למה שתכנתנו אותו-ליצור לנו חווית טעם מושלמת והרגשה שבחרנו בשיא. לאו דווקא על בסיס מציאותי של טעם הכי טוב. היוקרה הזו היא בלון נפוח. רק בגלל שהוא כל כך עבה ומשומן קשה עד בלתי אפשרי לפוצץ אותו.

בגדול, יש בזה משהו. אבל בענין הקוקה קולה אני חולק, זה פשוט טעים והאחרים ממש לא...
 

אות לי

משתמש סופר מקצוען
חמישה שקלים - שישה שקלים - לא חדשות כבר
אלו החדשות החדשות :

"עסקת קופיקס תהפוך את רמי לוי למה שהוא לא רצה אף פעם להיות: שופרסל. בפעם הראשונה לוי יצטרך למכור בשני מחירים, כי לא ניתן להחזיק סניפים במרכזי הערים ללא הבדל בתמחור עם רשת הדיסקאונט רמי לוי. כמו שופרסל, שמחזיקה בשלוש תת רשתות עם שלושה מחירים (אקספרס, שלי ודיל), קופיקס בעצם תהפוך ל'שופרסל אקספרס' של רמי לוי - וזו בדיוק הבעיה", כך אמר היום גורם בשוק ההון שהתייחס לעסקת רמי לוי-קופיקס.

שלשום דיווחה רמי לוי שיווק השקמה כי חתמה על הסכם לרכישת 20% מקופיקס גרופ בתמורה לכ-21 מיליון שקל, שיוזרמו לתוך החברה. העסקה מגלמת לקופיקס גרופ שווי של 84 מיליון שקל "לפני הכסף" – ביחס לשווי שוק של 135 מיליון שקל. התמורה בעסקה תתבצע במזומן ו/או בשווי מזומן - הקצאת מניות רמי לוי לקופיקס.

קופיקס גרופ מחזיקה ברשת בתי הקפה וב-50% מרשת המרכולים סופר קופיקס – שבה לוי מתעניין. ההשקעה תיעשה כך שללוי יוקצו מניות בקופיקס גרופ – והוא ייכנס לשליטה משותפת עם בעלי השליטה הנוכחיים אבי כץ ובתו חגית שינובר. ללוי ניתנה אופציה התקפה לשנתיים לרכישת השליטה בקופיקס (50.01%), בתמורה להקצאת מניות נוספות.
 

יעל זפרני

מיתוג ופרסום עסקים
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי DIP
פרסום וקופי
צילום מקצועי

צילומנציה

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
אומרים שלישראלים יושבת ציפור על הכתף שכל הזמן מפמפמת לו "אל תהיה פרייאר" , והקטע הזה עולה על כל שיקול רציונלי של כדאיות. דהיינו הישראלי הממצוע- היה רעב, היה צמא. שילם במקום אחר 8 ש"ח, אבל לקופיקס לא נכנס כדי לדפוק אותם, שהעלו את המחיר ל-6
ולישראלי צריך לדבר בשפתו. כמו שאני מכירה את רמי לוי הוא אומן בלדבר בשפה של הישראלי המצוי, ולכן נראה לי שהם יצלחו את הקושי ויצליחו בסוף.
 

מלפפון

משתמש סופר מקצוען
רמי לוי בא במטרה אמיתית של הוזלה.
הוא רב עם שופרסל כדי לראות מה המחיר שלהם, ולדאוג שהמחיר שלו יהיה עוד יותר זול.
פעם היתה עליו כתבה באחד העיתונים, בה הודה שהוא עוקב אחר מחירי הרשתות האחרות כדי לעשות מחיר עוד יותר נמוך מהן.
והוא מוכיח את עצמו.
הציבור לא פראייר.
אני מוצאת הבדלים משמעותיים במחירים של רמי לוי והשאר, למרות שברמי לוי באמת אין את כל ההצע.
קופיקס התחילו במגמה שלו ופתאום זגזגו.
מעניין איך הוא יפעל, וכמה מניות של מאן דאמר מקנים לו ה20% שלו.

אבל פתחתי את האשכול לא בשביל קופיקס ורמי לוי, אלא בשבילנו.
מה עדיף:
תמחור זול והרבה לקוחות,
או יקר ומעט לקוחות?

האם אכן כמו שפרספכתיבה כתבה: יקר= ריק?
מתי עסק יכול להיות ממותג כיוקרתי, ומתי אסור לו לפעול כך?

כל הזמן צפה במוחי מחשבה:
ניקח שני עסקים. שניהם מתחילים. מוכרים מחשבים ניידים. המחשבים איכותיים באותה מידה פחות או יותר, עובדים טוב, ומכילים נתונים זהים.
הם פתחו חנויות, אחד בתחילת רבי עקיבא, שני בסוף רבי עקיבא.
הראשון אומר: למה שאתאבד על פרסום? אין לי תקציב ואני זהיר. לא מוציא כסף שאין לי.
הוא מפשפש בכיסו, מוציא כמה דולרים, שם אותם על כח הפרסום, הגרפיקאית שלהם מכינה לו מודעה, אין לו מיתוג, החנות לא יוקרתית, והמחירים בהתאם.

השני אומר: אני מוכר מחשבים ממותגים!! הוא עושה לו תכנית יעד, עד שנתיים הוא הופך להיות המחשב הממותג ביותר בציבור החרדי.
לוקח הלוואה מהבנק בסך מליון שקלים, פורס תקציב באפיקים, מתמרח על פני עמודים שלמים ביתד בקהילה משפחה המבשר והמודיע, יש לו ג'ינגל ברדיו: מחשבים זה 'בלוטוס'. כולם מזמרים את הגינגל כי הוא קליט, ו-- הוא מקבל לקוחות.

מה קורה בעוד שנתיים?
מה קורה בעוד עשור?

האם אנשים ילכו דווקא ל'בלוטוס' כי עושה להם רושם שהמחשבים שם איכותיים יותר?
או ל'קומת המחשבים', כי שם זול יותר ויש גם איכות?

מה קורה לכיס של בעלי בלוטוס וקומת המחשבים בעצמם?
האם הרווח שלהם (בניכוי ההוצאות הראשוניות והמשניות, הוא מליון שקל פרסום, והשני 1550 ש"ח) נושא הבדל ענק?

זה מה שמעניין אותי.
 

לא אני

משתמש סופר מקצוען
רמי לוי בא במטרה אמיתית של הוזלה.
הוא רב עם שופרסל כדי לראות מה המחיר שלהם, ולדאוג שהמחיר שלו יהיה עוד יותר זול.
פעם היתה עליו כתבה באחד העיתונים, בה הודה שהוא עוקב אחר מחירי הרשתות האחרות כדי לעשות מחיר עוד יותר נמוך מהן.
והוא מוכיח את עצמו.
הציבור לא פראייר.
אני מוצאת הבדלים משמעותיים במחירים של רמי לוי והשאר, למרות שברמי לוי באמת אין את כל ההצע.
קופיקס התחילו במגמה שלו ופתאום זגזגו.
מעניין איך הוא יפעל, וכמה מניות של מאן דאמר מקנים לו ה20% שלו.

אבל פתחתי את האשכול לא בשביל קופיקס ורמי לוי, אלא בשבילנו.
מה עדיף:
תמחור זול והרבה לקוחות,
או יקר ומעט לקוחות?

האם אכן כמו שפרספכתיבה כתבה: יקר= ריק?
מתי עסק יכול להיות ממותג כיוקרתי, ומתי אסור לו לפעול כך?

כל הזמן צפה במוחי מחשבה:
ניקח שני עסקים. שניהם מתחילים. מוכרים מחשבים ניידים. המחשבים איכותיים באותה מידה פחות או יותר, עובדים טוב, ומכילים נתונים זהים.
הם פתחו חנויות, אחד בתחילת רבי עקיבא, שני בסוף רבי עקיבא.
הראשון אומר: למה שאתאבד על פרסום? אין לי תקציב ואני זהיר. לא מוציא כסף שאין לי.
הוא מפשפש בכיסו, מוציא כמה דולרים, שם אותם על כח הפרסום, הגרפיקאית שלהם מכינה לו מודעה, אין לו מיתוג, החנות לא יוקרתית, והמחירים בהתאם.

השני אומר: אני מוכר מחשבים ממותגים!! הוא עושה לו תכנית יעד, עד שנתיים הוא הופך להיות המחשב הממותג ביותר בציבור החרדי.
לוקח הלוואה מהבנק בסך מליון שקלים, פורס תקציב באפיקים, מתמרח על פני עמודים שלמים ביתד בקהילה משפחה המבשר והמודיע, יש לו ג'ינגל ברדיו: מחשבים זה 'בלוטוס'. כולם מזמרים את הגינגל כי הוא קליט, ו-- הוא מקבל לקוחות.

מה קורה בעוד שנתיים?
מה קורה בעוד עשור?

האם אנשים ילכו דווקא ל'בלוטוס' כי עושה להם רושם שהמחשבים שם איכותיים יותר?
או ל'קומת המחשבים', כי שם זול יותר ויש גם איכות?

מה קורה לכיס של בעלי בלוטוס וקומת המחשבים בעצמם?
האם הרווח שלהם (בניכוי ההוצאות הראשוניות והמשניות, הוא מליון שקל פרסום, והשני 1550 ש"ח) נושא הבדל ענק?

זה מה שמעניין אותי.
זו שאלה עסקית מאד מעניינת.
אבל היא חסרת תשובה.
גם פרופסור לכלכלה או למנהל עסקים לא יוכל לתת לך תשובה ברורה.
זו בעצם החלטה של כל בעל עסק בתחילת דרכו.
כמו שהוא צריך לענות על השאלה "מה אני רוצה לעשות"
הוא צריך לענות על השאלות "איך אני רוצה".
ו - אין מומלץ יותר או פחות.
אלו פשוט שתי שיטות עבודה שונות לחלוטין.
 

יעל זפרני

מיתוג ופרסום עסקים
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי DIP
פרסום וקופי
צילום מקצועי
לדעתי זה עניין של מזל.
לא חושבת שיש לזה תשובה אחת.
 

צילומנציה

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
ר

מה קורה לכיס של בעלי בלוטוס וקומת המחשבים בעצמם?
האם הרווח שלהם (בניכוי ההוצאות הראשוניות והמשניות, הוא מליון שקל פרסום, והשני 1550 ש"ח) נושא הבדל ענק?

זה מה שמעניין אותי.
אין ספק שאם הרווח בסופו של דבר היה זהה איש לא היה הולך על "בלוטוס" ומסכן את כספו.
השקעה בעסק דינה כהשקעות בשוק ההון-: הסיכוי = לסיכון. אפשר להרויח בענק אבל גם ליפול בענק. המציאות מוכיחה-: דרוש יותר מזל משכל. וכבר אמר החכם מכל אדם : "לא לחכמים לחם".
לא כל כך נראה לי שרמי לוי ישב בתחילת דרכו (כשירש את חנות המכולת הקטנה בירושלים) ועשה לעצמו את כל החישובים הללו. הוא הלך בדרכו- וה' היה עימו. אחרים שניסו להעתיק אותו נעלמו כבר מזמן בתהום נשייה כי הפסידו בגלל התימחור הזול.
 

רוטב שום

משתמש מקצוען
אם זה המבחן, אז הם נכשלו בגדול, ע"ע 'קוקה קולה chery', לזקנים מבינינו שזוכרים את זה.

ללמדך, שקוקה קולה פשוט טעים...

לידיעתך קוקה קולה cherry נמצא על בסיס קבוע בחול וכן קוקה קולה בטעם וניל

הטעמים החדשים של קוקה קולה לא מתאימים לטעם הישראלי שאוהב יותר מתוק

בדיוק כמו שהחומר של הכלים בארץ מכיל יותר חומר פעיל בגלל צריכת שמן רבה

אני לא חושבת שיש החלטה גורפת מה עדיף יוקרתי או עממי
הכל אפשר למכור עיין ערך חנויות של לידר שמוכרות עממי וזול והסחורה נגמרת כל הזמן
בדיוק כמו בקידישיק
 

רוטב שום

משתמש מקצוען
רמי לוי בא במטרה אמיתית של הוזלה.
הוא רב עם שופרסל כדי לראות מה המחיר שלהם, ולדאוג שהמחיר שלו יהיה עוד יותר זול.
פעם היתה עליו כתבה באחד העיתונים, בה הודה שהוא עוקב אחר מחירי הרשתות האחרות כדי לעשות מחיר עוד יותר נמוך מהן.
והוא מוכיח את עצמו.
הציבור לא פראייר.
אני מוצאת הבדלים משמעותיים במחירים של רמי לוי והשאר, למרות שברמי לוי באמת אין את כל ההצע.
קופיקס התחילו במגמה שלו ופתאום זגזגו.
מעניין איך הוא יפעל, וכמה מניות של מאן דאמר מקנים לו ה20% שלו.

אבל פתחתי את האשכול לא בשביל קופיקס ורמי לוי, אלא בשבילנו.
מה עדיף:
תמחור זול והרבה לקוחות,
או יקר ומעט לקוחות?

האם אכן כמו שפרספכתיבה כתבה: יקר= ריק?
מתי עסק יכול להיות ממותג כיוקרתי, ומתי אסור לו לפעול כך?

כל הזמן צפה במוחי מחשבה:
ניקח שני עסקים. שניהם מתחילים. מוכרים מחשבים ניידים. המחשבים איכותיים באותה מידה פחות או יותר, עובדים טוב, ומכילים נתונים זהים.
הם פתחו חנויות, אחד בתחילת רבי עקיבא, שני בסוף רבי עקיבא.
הראשון אומר: למה שאתאבד על פרסום? אין לי תקציב ואני זהיר. לא מוציא כסף שאין לי.
הוא מפשפש בכיסו, מוציא כמה דולרים, שם אותם על כח הפרסום, הגרפיקאית שלהם מכינה לו מודעה, אין לו מיתוג, החנות לא יוקרתית, והמחירים בהתאם.

השני אומר: אני מוכר מחשבים ממותגים!! הוא עושה לו תכנית יעד, עד שנתיים הוא הופך להיות המחשב הממותג ביותר בציבור החרדי.
לוקח הלוואה מהבנק בסך מליון שקלים, פורס תקציב באפיקים, מתמרח על פני עמודים שלמים ביתד בקהילה משפחה המבשר והמודיע, יש לו ג'ינגל ברדיו: מחשבים זה 'בלוטוס'. כולם מזמרים את הגינגל כי הוא קליט, ו-- הוא מקבל לקוחות.

מה קורה בעוד שנתיים?
מה קורה בעוד עשור?

האם אנשים ילכו דווקא ל'בלוטוס' כי עושה להם רושם שהמחשבים שם איכותיים יותר?
או ל'קומת המחשבים', כי שם זול יותר ויש גם איכות?

מה קורה לכיס של בעלי בלוטוס וקומת המחשבים בעצמם?
האם הרווח שלהם (בניכוי ההוצאות הראשוניות והמשניות, הוא מליון שקל פרסום, והשני 1550 ש"ח) נושא הבדל ענק?

זה מה שמעניין אותי.

המבחן הוא בתוצאה האם עמד מאחורי המילה שלו
אם הבטיח איכות ובסוף לא היתה איכות, או הבטיח שרות ואין וכו' וכו'
ובהחלט יכול להיות שאחד מוכר יותר בפחות כסף
ושני מוכר פחות ביותר כסף
והתוצאה זהה - לשניהם יש הכנסות זהות
 

אסתי וויס

משתמש צעיר
דוקא בענין קוקה קולה אני מרגישה בהבדל והוא גם טעים לי יותר כי הוא הכי פחות מתוק מפפסי/rc
וגם אני כל הזמן תוהה לעצמי על השאלה מה עדיף פחות לקוחות ויותר סטייל או הרבה ועממי
 

yyeudit

משתמש צעיר
יש כל מיני קונספירציות על חנויות שהמתחרים שלהם זה בבעלותם וככה הם לא מפסידים את הלקוחות שמחפשים בזול
יכול להיות ששווה לפעמים לפתוח שתי חנויות אחד במחיר ממוצע ואחד במחיר יקר וככה הסטייליסטים הולכים ליקר ואלה שמחפשים בזול הולכים לשניה שלאומת הראשונה היא זולה
 

לאה בלוי

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי

אין לזה תשובה שאפשר לכתוב כאן.
קודם כל כי זה מסובך בפני עצמו.
וחוצמזה, כי זה תלוי בהרבה גורמים:
הרווח שיש לך מכל מכירה
ההשקעה
הסיכון
עלויות קבועות ומשתנות
מחירים של המתחרים
ההתייחסות של הלקוחות אליך ואל המתחרים
מניעי קניה של הצרכן
הכמות שאת יכולה למכור בכל רמת מחיר
המטרה שלך
החזון
היכולות שלך בעתיד
עלות היציאה שלך מהתחום
...

בגדול, בכלל לא בטוח שמחירים גבוהים יותר יובילו אותך לעבודה פחותה, אפילו אם יהיו לך פחות לקוחות. אולי תשקיעי הרבה בשיחות מכירה שלא יניבו סגירות, כי המחיר יקר? אולי יגיעו לקוחות מסוג אחר שדורש יותר פינוק?

יש לנו באופן טבעי המון הנחות יסוד לא נכונות בנושא הזה.

יש גם הנחות נכונות: מחיר נמוך באופן מיוחד הוא מחשיד, מחיר גבוה יוצר תחושה של ערך. לכן צריך לבחון את הסיבה שאנחנו מעדיפים לתמחר באופן מסוים ולשים לידה סימן שאלה. לא בטוח שהסיבה הזו מתבססת על משהו נכון לגמרי. שום דבר לא מובן מאליו בנושא הזה.

מצטערת שלא מצליחה להביא כללי אצבע. זה לא נושא של שחור ולבן אלא עבודה על כל עסק לגופו.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  54  פעמים

אתגר AI

תרפיה בבעלי חיים • אתגר 143

לוח מודעות

למעלה