ציור - מולד או נרכש?

mig

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עימוד ספרים
צילום מקצועי
נכתב ע"י מאיר14;897465:
בבית יש את הריכוז היותר גבוה מאשר באמצע שיעור

בהחלט שעבור "ציור" להבדיל משרבוט ויצירה סתמית,
זקוקים לשעות שקט, רוגע, ופניות.

אך אני לא חושבת שזה משוואה לטיפוס שקט, מופנם וכד'.
תמיד יכולות להיות שעות הטמפרמנט, לעומת שעות ארוכות בהן לא ניתן להזיז מהצבעים / המכחולים / והגליונות.
(או בעידן המודרני מהמחשב:))
 

*לאה

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
צילום מקצועי
לדעתי, הכשרון לציור הוא מולד אח"כ ההתמקצעות (לבעל הכשרון) בציור נרכשת.
 

sari11

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
איור וציור מקצועי
מוזיקה ונגינה
גם לדעתי מדובר בכישרון+ השקעה,
אבל אחרי שיש את הבסיס של הכישרון-
ההשקעה משפיעה יותר מהכשרון.

יכול להיות צייר עם כישרון גדול שנשאר בחיתולים,
לעומתו מישהו עם נקודת פתיחה נמוכה בהרבה, שעם הרבה השקעה
"השיג" את הנ"ל בהרבה.
 

פיינטר

משתמש רשום
בציור יש שני חלקים בולטים:
המח- שמתרגם את הידע,המראה לציור.
היד- שמציירת בפועל. (מה שנקרא ידיים ימניות)
בשני החלקים מי שנולד עם זה יותר יצליח.
מי שילמד את זה גם יצליח אבל הוא לא יגיע לרמות של חבירו ה'מולד'
כי מישהו עם ידיים שמאליות גם אם יתרגל המון לא ישחיל בקלות חוט
למחט כמו מי שיש לו ידיים ימניות, אפי' אם בחלק של המח הוא כן השתפשף.
 

smadar5

משתמש רשום
נכתב ע"י פיינטר;897557:
בציור יש שני חלקים בולטים:
המח- שמתרגם את הידע,המראה לציור.
היד- שמציירת בפועל. (מה שנקרא ידיים ימניות)
בשני החלקים מי שנולד עם זה יותר יצליח.
מי שילמד את זה גם יצליח אבל הוא לא יגיע לרמות של חבירו ה'מולד'
כי מישהו עם ידיים שמאליות גם אם יתרגל המון לא ישחיל בקלות חוט
למחט כמו מי שיש לו ידיים ימניות, אפי' אם בחלק של המח הוא כן השתפשף.

לא כל כך מסכימה, כל אחד יכול לשפר את היכולת המוטורית שלו, תאום עין יד וכו'
כל אחד יצליח בסוף להשחיל חוט במחט אם הוא יתאמן, וכמו שבהתחלה זה מסורבל ללמוד לכתוב, בסוף כולם שוחים בזה, כי הם כותבים הרבה, כך זה גם פה, ככל שמציירים יותר המיומנות ביד משתפרת! גם למי שיש ידיים שמאליות.
ודרך אגב, הנסיון מראה שדווקא השמאליים מציירים יותר יפה;)
 

daniella f

משתמש צעיר
עיצוב גרפי
הדיון הזה הזכיר לי את הארגון "אמני הציור בפה או ברגל" שתמיד הדהים אותי לראות תוצרים שלהם.
מדובר בארגון של אנשים בעלי מוגבליות ונכים שלמדו להחזיק מכחול בפה/בכף הרגל ולצייר איתו.
האנשים האלו מוכיחים שבכוח ההתמדה והרצון אפשר להגיע רחוק.
קישור לאתר http://www.mfpa.co.il/default.aspx
(מודיעה שזהו אתר חיצוני ויש בו תמונות פרופיל של האמנים וביניהם גם אמניות.)
 

sari11

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
איור וציור מקצועי
מוזיקה ונגינה
נכתב ע"י פיינטר;897557:
בציור יש שני חלקים בולטים:
המח- שמתרגם את הידע,המראה לציור.
היד- שמציירת בפועל. (מה שנקרא ידיים ימניות)
בשני החלקים מי שנולד עם זה יותר יצליח.
מי שילמד את זה גם יצליח אבל הוא לא יגיע לרמות של חבירו ה'מולד'
כי מישהו עם ידיים שמאליות גם אם יתרגל המון לא ישחיל בקלות חוט
למחט כמו מי שיש לו ידיים ימניות, אפי' אם בחלק של המח הוא כן השתפשף.


בדרך כלל זה הולך ביחד.
 

bbr

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
אני לא ציירת ולא בת ציירת, אפילו שאני אוהבת את התחום, אבל אני אנסה לענות על השאלה לפי המקורות...
בשמונה פרקים לרמב"ם מובא שלא יתכן שבן אדם יוולד עם כשרון כמו שאדם לא נולד עם מקצוע, אבל יכול להיות שאדם נולד מוכן (מלשון תכונה) שיהיה לבן אדם יותר קל לעשות משהו שהוא מוכן לו, אבל גם אדם שלא נולד מוכן יכול להגיע לאותה דרגה, עם יותר עמל.
דוגמא: אם אדם נולד מוכן לחכמה, והוא לא ישתמש בזה הוא יהיה טיפש גם אם הוא נולד מוכן וכן להיפך...

חובת התלמידים: כל הכוחות הם בנפש האדם, וכמה שמושכים יותר כח מהנפש, אז יש לו יותר יכולות.
הדוגמא המפורסמת שלאדם עיוור יש יותר חוזק בחושים אחרים, זה רק כי הוא מושך כח מישוש מהנפש, יותר מאדם רגיל.

מכאן מובן שכל האנשים נולדים עם אותם תכונות (במאגר) רק שלאחד יותר קל תכונה אחת על פני אחרת, ואנו נוטים לפתח את מה שיותר קל לנו, אבל אדם שיעבוד מאוד קשה יכול להגיע רחוק גם עם יכולות שיותר קשה לו בהם מלכתחילה...
 

אולי מעניין אותך גם...

אשכולות דומים

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קז

א הֹדוּ לַיי כִּי טוֹב כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:ב יֹאמְרוּ גְּאוּלֵי יי אֲשֶׁר גְּאָלָם מִיַּד צָר:ג וּמֵאֲרָצוֹת קִבְּצָם מִמִּזְרָח וּמִמַּעֲרָב מִצָּפוֹן וּמִיָּם:ד תָּעוּ בַמִּדְבָּר בִּישִׁימוֹן דָּרֶךְ עִיר מוֹשָׁב לֹא מָצָאוּ:ה רְעֵבִים גַּם צְמֵאִים נַפְשָׁם בָּהֶם תִּתְעַטָּף:ו וַיִּצְעֲקוּ אֶל יי בַּצַּר לָהֶם מִמְּצוּקוֹתֵיהֶם יַצִּילֵם:ז וַיַּדְרִיכֵם בְּדֶרֶךְ יְשָׁרָה לָלֶכֶת אֶל עִיר מוֹשָׁב:ח יוֹדוּ לַיי חַסְדּוֹ וְנִפְלְאוֹתָיו לִבְנֵי אָדָם:ט כִּי הִשְׂבִּיעַ נֶפֶשׁ שֹׁקֵקָה וְנֶפֶשׁ רְעֵבָה מִלֵּא טוֹב:י יֹשְׁבֵי חֹשֶׁךְ וְצַלְמָוֶת אֲסִירֵי עֳנִי וּבַרְזֶל:יא כִּי הִמְרוּ אִמְרֵי אֵל וַעֲצַת עֶלְיוֹן נָאָצוּ:יב וַיַּכְנַע בֶּעָמָל לִבָּם כָּשְׁלוּ וְאֵין עֹזֵר:יג וַיִּזְעֲקוּ אֶל יי בַּצַּר לָהֶם מִמְּצֻקוֹתֵיהֶם יוֹשִׁיעֵם:יד יוֹצִיאֵם מֵחֹשֶׁךְ וְצַלְמָוֶת וּמוֹסְרוֹתֵיהֶם יְנַתֵּק:טו יוֹדוּ לַיי חַסְדּוֹ וְנִפְלְאוֹתָיו לִבְנֵי אָדָם:טז כִּי שִׁבַּר דַּלְתוֹת נְחֹשֶׁת וּבְרִיחֵי בַרְזֶל גִּדֵּעַ:יז אֱוִלִים מִדֶּרֶךְ פִּשְׁעָם וּמֵעֲוֹנֹתֵיהֶם יִתְעַנּוּ:יח כָּל אֹכֶל תְּתַעֵב נַפְשָׁם וַיַּגִּיעוּ עַד שַׁעֲרֵי מָוֶת:יט וַיִּזְעֲקוּ אֶל יי בַּצַּר לָהֶם מִמְּצֻקוֹתֵיהֶם יוֹשִׁיעֵם:כ יִשְׁלַח דְּבָרוֹ וְיִרְפָּאֵם וִימַלֵּט מִשְּׁחִיתוֹתָם:כא יוֹדוּ לַיי חַסְדּוֹ וְנִפְלְאוֹתָיו לִבְנֵי אָדָם:כב וְיִזְבְּחוּ זִבְחֵי תוֹדָה וִיסַפְּרוּ מַעֲשָׂיו בְּרִנָּה:כג יוֹרְדֵי הַיָּם בָּאֳנִיּוֹת עֹשֵׂי מְלָאכָה בְּמַיִם רַבִּים:כד הֵמָּה רָאוּ מַעֲשֵׂי יי וְנִפְלְאוֹתָיו בִּמְצוּלָה:כה וַיֹּאמֶר וַיַּעֲמֵד רוּחַ סְעָרָה וַתְּרוֹמֵם גַּלָּיו:כו יַעֲלוּ שָׁמַיִם יֵרְדוּ תְהוֹמוֹת נַפְשָׁם בְּרָעָה תִתְמוֹגָג:כז יָחוֹגּוּ וְיָנוּעוּ כַּשִּׁכּוֹר וְכָל חָכְמָתָם תִּתְבַּלָּע:כח וַיִּצְעֲקוּ אֶל יי בַּצַּר לָהֶם וּמִמְּצוּקֹתֵיהֶם יוֹצִיאֵם:כט יָקֵם סְעָרָה לִדְמָמָה וַיֶּחֱשׁוּ גַּלֵּיהֶם:ל וַיִּשְׂמְחוּ כִי יִשְׁתֹּקוּ וַיַּנְחֵם אֶל מְחוֹז חֶפְצָם:לא יוֹדוּ לַיי חַסְדּוֹ וְנִפְלְאוֹתָיו לִבְנֵי אָדָם:לב וִירֹמְמוּהוּ בִּקְהַל עָם וּבְמוֹשַׁב זְקֵנִים יְהַלְלוּהוּ:לג יָשֵׂם נְהָרוֹת לְמִדְבָּר וּמֹצָאֵי מַיִם לְצִמָּאוֹן:לד אֶרֶץ פְּרִי לִמְלֵחָה מֵרָעַת יֹשְׁבֵי בָהּ:לה יָשֵׂם מִדְבָּר לַאֲגַם מַיִם וְאֶרֶץ צִיָּה לְמֹצָאֵי מָיִם:לו וַיּוֹשֶׁב שָׁם רְעֵבִים וַיְכוֹנְנוּ עִיר מוֹשָׁב:לז וַיִּזְרְעוּ שָׂדוֹת וַיִּטְּעוּ כְרָמִים וַיַּעֲשׂוּ פְּרִי תְבוּאָה:לח וַיְבָרֲכֵם וַיִּרְבּוּ מְאֹד וּבְהֶמְתָּם לֹא יַמְעִיט:לט וַיִּמְעֲטוּ וַיָּשֹׁחוּ מֵעֹצֶר רָעָה וְיָגוֹן:מ שֹׁפֵךְ בּוּז עַל נְדִיבִים וַיַּתְעֵם בְּתֹהוּ לֹא דָרֶךְ:מא וַיְשַׂגֵּב אֶבְיוֹן מֵעוֹנִי וַיָּשֶׂם כַּצֹּאן מִשְׁפָּחוֹת:מב יִרְאוּ יְשָׁרִים וְיִשְׂמָחוּ וְכָל עַוְלָה קָפְצָה פִּיהָ:מג מִי חָכָם וְיִשְׁמָר אֵלֶּה וְיִתְבּוֹנְנוּ חַסְדֵי יי:
נקרא  8  פעמים

אתגר AI

חשבון הנפש • אתגר 17

לוח מודעות

למעלה