ציור - מולד או נרכש?

ראש_יהודי

משתמש פעיל
אשמח לשמוע מהניסיון של הציירים כאן,
ציור זה משהו שנולדים איתו?
או שניתן ללמוד אותו גם אם אין כישרון,
איך בכלל יודעים אם יש כישרון
(כמובן שאני מבינה שגם אם נולדים איתו מחזקים את הכשרון ע"י לימודים)

תודה לעונים
 

Danbarlev

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
אני חושב שכל תחום דומה לסולם יש שנולדים כמה שלבים מעל ואחרים פחות .. ואולי לא על הסולם בכלל
אבל לכולם ניתנת האפשרות לעלות בה

אמנם התנאי ההרכחי הוא לאהוב את זה ... וממילא תבא ההשקעה והכשרון

בדרך כלל אדם עם כשרון לדבר מסויים נאמר ציור יאהב יותר לצייר ומתוך כך מצייר יותר ומצליח יותר

אדם עם פחות כשרון , לא מתחבר לזה .. כי לא יוצא לו , אז לא מצייר ולא מתקדם

וכך זה בכל תחום ....

לענ״ד
 

Danbarlev

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
למעשה על זה נאמר יגעתי ולא מצאתי ... אל תאמין
 

smadar5

משתמש רשום
מסכימה עם כל הנאמר, למרות שיש בהחלט כשורים שנולדים אתם כמו חוש מרחבי(שרואים ילדים שמצירים עם פרספקטיבה בלי שאף אחד לימד אותם) חוש דמיון מפותח, זכרון חזותי וכו' (כמו שאמרת, הם נולדו כמה שלבים בסולם...)
 

אלינור

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
אני עדין מתלבטת בשאלה זו,

תארוטית לדעתי [כמעט] כל אחד יכול ללמוד לצייר,

אם ישקיע מספיק.
 

ראש_יהודי

משתמש פעיל
תודה תודה על התשובות!
ואני שואלת שוב, איך בכלל ניתן לדעת אם יש כישרון.
(מעלים ציור לפורום ושואלים את המומחים? :) )
 

אלינור

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
זה משהו שיקח זמן, עם כל ציור יש השתפרות,
כדאי לצייר כמות מסוימת של ציורים - נאמר 10 ציורים, אם אחרי הציור ה10 לא מתייאשים יש על מה לדבר... ;)
 

Danbarlev

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
נכתב ע"י ראש_יהודי;897040:
תודה תודה על התשובות!
ואני שואלת שוב, איך בכלל ניתן לדעת אם יש כישרון.
(מעלים ציור לפורום ושואלים את המומחים? :) )

לא מבין את השאלה ...

מציירים - יצא יפה - יש כשרון

יצא לא יפה/לא מתחברת/אחרי העיגול מה עושים?/איזה שיעמום/ וכהנה רבות - כנראה שיש פחות כשרון...
 

בת שבע הבלין

משתמש צעיר
נכתב ע"י Danbarlev;896903:
אני חושב שכל תחום דומה לסולם יש שנולדים כמה שלבים מעל ואחרים פחות .. ואולי לא על הסולם בכלל
אבל לכולם ניתנת האפשרות לעלות בה

אמנם התנאי ההרכחי הוא לאהוב את זה ... וממילא תבא ההשקעה והכשרון

בדרך כלל אדם עם כשרון לדבר מסויים נאמר ציור יאהב יותר לצייר ומתוך כך מצייר יותר ומצליח יותר

אדם עם פחות כשרון , לא מתחבר לזה .. כי לא יוצא לו , אז לא מצייר ולא מתקדם

וכך זה בכל תחום ....

לענ״ד

לא ייאמן!
אלו מילותי אחת לאחת בכל פעם שמישהו שואל אותי
את השאלה הזו - מלבד משל הסולם,
השוואה מצויינת:)
 

RacheliArt

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
איור וציור מקצועי
צילום מקצועי
בדומה למשפחת ברלב, גם כל 4 ילדי משפחת וינר-שם משפחתי הקודם- היו(ועודם) מוכשרים לציור
אבל מתוכם רק אני(הבכורה) עוסקת בזה...
היתר עסוקים בדברים אחרים.
אבל זה עובר חבל"ז בתורשה
אצל שלושתנו האחיות-לכולן יש ילדים מוכשרים(מי יותר ומי פחות)בציור
אצל אחי הקטן הילד עוד קטנטן...אבל יש חזון למועד...
 

yaakovh

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
אני מאמין שזה דבר מולד שמתפתח לאן שתקח את זה.
אף פעם לא למדתי ציור ולא "רכשתי" את זה חוץ מקורס בפרוג של ציור בפוטושופ. שלא לימדו שם ציור אלא פוטושופ.
יש כאלה שלא נולדו עם זה והם למדו לצייר. אני חושב שהם למדו להעתיק מציאות לנייר ולא יותר. כי להמציא ולדמיין הם לא יכולים.
 

אוהב0ישראל

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
אומר את האמת - תמיד חשבתי שכל אחד יוכל ללמוד לצייר. כנראה שכשלחייט יש חליפה הוא חושב שכל אחד יכול לרכוש אותה:)...
אבל נפגשתי עם כל כך הרבה אנשים בימי חיי, שממש התחבטו מול העפרון ולא הצליחו להוציא קו אל קו, עד שהבנתי שלא לכל אחד יש את זה.
 

יואל ארלנגר - קקטוס

אוהב קצת מהכל
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
לפני שעונים על שאלה כזאת, צריך לברר האם כשרונות כלשהם, הם מולדים או מתפתחים, או כתוצאה מלמידה סביבתית.
ילד שרואה איך מציירים, אבא שלו, אמא שלו ואחיו, מציירים במשך כל היום על כל דבר שזז, הוא גדל עם תפיסה מפותחת לנושא הציור, הוא יודע בגיל 3 את כל הצבעים על תתי הגוונים שלהם, הוא מכיר את המילה 'פרספקטיבה' ואט אט הוא גם קולט מה זה, ואיך עושים את זה, הוא גם מקבל הערכה גדולה ועניין סביב הציורים שהוא מביא מהגן, הבנתם את הכיוון?
אני אחד הקטנים במשפחה שהרבה בה מציירים ברמה גבוהה למדי, לא כולנו ציירנו בגיל קטן, אני כן, אחיותי למדו ציור והן מוציאות תוצאות לא רעות, לאחת מהם יש כבר תואר שני בתחום, אחי מתחתי קלט לפני שנה שנתים שהוא יודע לצייר, ומאז הוא מצייר כמטורף ללא הפסקה, ובאמת הוא לא צריך להשלים חסכים של עשרים שנה, אלא מיד נכנס לעניינים, בגלל ההשפעה הסביבתית.
אני מקווה שהבנתי נכון את השאלה, והכוונה למיומניות ציור בלבד, ולא לחוש אמנותי מפותח, שהוא תלוי אישיות ומושפע לחלוטין מהסביבה, אני לא פסיכולוג/ גנטיקאי/ או משהו דומה, אבל ככה נראה לי.
 

אברוּמי

מהמשתמשים המובילים!
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
טכנית, כל אחד עשוי ללמוד כל דבר. פרט למקרה של "דיסלקציה" בתחום.
בדיוק כמו שכל ילד יכול לרכוש את יכולת הקרוא והכתוב.

ברוסיה למשל, יש חינוך לציור ונגינה
כך שכל תלמיד שני יוצא שילוב של מוצארט-רמברנדנט
כך התרשמתי בכל אופן.

אבל, כמו שכבר הגדיר במדוייק דן ברלב, צריך גם לאהוב את זה.
אחרת, אין סיכוי להתקדם.
 

Danbarlev

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
נכתב ע"י קקטוס;897313:
לפני שעונים על שאלה כזאת, צריך לברר האם כשרונות כלשהם, הם מולדים או מתפתחים, או כתוצאה מלמידה סביבתית.
ילד שרואה איך מציירים, אבא שלו, אמא שלו ואחיו, מציירים במשך כל היום על כל דבר שזז, הוא גדל עם תפיסה מפותחת לנושא הציור, הוא יודע בגיל 3 את כל הצבעים על תתי הגוונים שלהם, הוא מכיר את המילה 'פרספקטיבה' ואט אט הוא גם קולט מה זה, ואיך עושים את זה, הוא גם מקבל הערכה גדולה ועניין סביב הציורים שהוא מביא מהגן, הבנתם את הכיוון?
אני אחד הקטנים במשפחה שהרבה בה מציירים ברמה גבוהה למדי, לא כולנו ציירנו בגיל קטן, אני כן, אחיותי למדו ציור והן מוציאות תוצאות לא רעות, לאחת מהם יש כבר תואר שני בתחום, אחי מתחתי קלט לפני שנה שנתים שהוא יודע לצייר, ומאז הוא מצייר כמטורף ללא הפסקה, ובאמת הוא לא צריך להשלים חסכים של עשרים שנה, אלא מיד נכנס לעניינים, בגלל ההשפעה הסביבתית.
אני מקווה שהבנתי נכון את השאלה, והכוונה למיומניות ציור בלבד, ולא לחוש אמנותי מפותח, שהוא תלוי אישיות ומושפע לחלוטין מהסביבה, אני לא פסיכולוג/ גנטיקאי/ או משהו דומה, אבל ככה נראה לי.
אני חושב שזה אמנם מאוד מקדם אך לא נחוץ
אישית לא היתה השפעה חברתית אני הראשון שהתחיל צייר , אמנם כל האחים ואחיות עם כשרון לציור, אבל לא ההורים.. אני מתכוון לא במיוחד...
 

מאיר14

משתמש מקצוען
עימוד ספרים
אמנם ציור זה סוג של כשרון
הכולל גם אמנות פיסול או כתיבה ועיצוב
כמובן שהדבר מתבטא טוב יותר לאחר למידה ותירגול

אך רוב ככל הציירים (למיטב ידיעתי)
הם כאלו שבילדותם לא היו ילדי רחוב (שמרבים לשחק בחוץ - לא במובן השלילי)
אלא על פי רוב לאחר לימודיהם היו שוכנים יותר בבתיהם מאשר בחוץ (מכל סיבה שהיא)
זה מה שנתן להם את ההתמקדות והיכולת להפיג את השעמום בציור וכדו'

אינני צייר
אבל מכיר אני זאת מקרוב
 

mig

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עימוד ספרים
צילום מקצועי
נכתב ע"י מאיר14;897441:
אך רוב ככל הציירים (למיטב ידיעתי)
הם כאלו שבילדותם לא היו ילדי רחוב (שמרבים לשחק בחוץ - לא במובן השלילי)
אלא על פי רוב לאחר לימודיהם היו שוכנים יותר בבתיהם מאשר בחוץ (מכל סיבה שהיא)
זה מה שנתן להם את ההתמקדות והיכולת להפיג את השעמום בציור וכדו'

אינני צייר
אבל מכיר אני זאת מקרוב

תאוריה חלשה...
אני מכירה כאלו ציירים, ציירים שובבים שובבים,
ואת כשרון הציור פיתחו פשוט בזמן השיעורים...
 

מאיר14

משתמש מקצוען
עימוד ספרים
נכתב ע"י mig;897451:
תאוריה חלשה...
אני מכירה כאלו ציירים, ציירים שובבים שובבים,
ואת כשרון הציור פיתחו פשוט בזמן השיעורים...

אני מכיר זאת מקרוב במציאות (לא אצל אחד וגם לא שתיים) לא מתאוריה

מלבד זאת
זה שמציירים בעת שיעור וכדו'
אינו שולל כלל את המציאות שגם בבית דוגרים ומציירים
להיפך
בבית יש את הריכוז היותר גבוה מאשר באמצע שיעור
 

Danbarlev

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
נכתב ע"י מאיר14;897465:
אני מכיר זאת מקרוב במציאות (לא אצל אחד וגם לא שתיים) לא מתאוריה

מלבד זאת
זה שמציירים בעת שיעור וכדו'
אינו שולל כלל את המציאות שגם בבית דוגרים ומציירים
להיפך
בבית יש את הריכוז היותר גבוה מאשר באמצע שיעור

לגמרי מסכים!
לפעמים האהבה לציור או לכל פעילות אישית יותר מתעצמת בהיותו טיפוס בייתי ומופנם יותר

ודבר שאוהבים לעשות עושים גם בשיעור או בכל זמן אחר..

ואהבה פרושה כשרון!
 

אולי מעניין אותך גם...

אשכולות דומים

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קז

א הֹדוּ לַיי כִּי טוֹב כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:ב יֹאמְרוּ גְּאוּלֵי יי אֲשֶׁר גְּאָלָם מִיַּד צָר:ג וּמֵאֲרָצוֹת קִבְּצָם מִמִּזְרָח וּמִמַּעֲרָב מִצָּפוֹן וּמִיָּם:ד תָּעוּ בַמִּדְבָּר בִּישִׁימוֹן דָּרֶךְ עִיר מוֹשָׁב לֹא מָצָאוּ:ה רְעֵבִים גַּם צְמֵאִים נַפְשָׁם בָּהֶם תִּתְעַטָּף:ו וַיִּצְעֲקוּ אֶל יי בַּצַּר לָהֶם מִמְּצוּקוֹתֵיהֶם יַצִּילֵם:ז וַיַּדְרִיכֵם בְּדֶרֶךְ יְשָׁרָה לָלֶכֶת אֶל עִיר מוֹשָׁב:ח יוֹדוּ לַיי חַסְדּוֹ וְנִפְלְאוֹתָיו לִבְנֵי אָדָם:ט כִּי הִשְׂבִּיעַ נֶפֶשׁ שֹׁקֵקָה וְנֶפֶשׁ רְעֵבָה מִלֵּא טוֹב:י יֹשְׁבֵי חֹשֶׁךְ וְצַלְמָוֶת אֲסִירֵי עֳנִי וּבַרְזֶל:יא כִּי הִמְרוּ אִמְרֵי אֵל וַעֲצַת עֶלְיוֹן נָאָצוּ:יב וַיַּכְנַע בֶּעָמָל לִבָּם כָּשְׁלוּ וְאֵין עֹזֵר:יג וַיִּזְעֲקוּ אֶל יי בַּצַּר לָהֶם מִמְּצֻקוֹתֵיהֶם יוֹשִׁיעֵם:יד יוֹצִיאֵם מֵחֹשֶׁךְ וְצַלְמָוֶת וּמוֹסְרוֹתֵיהֶם יְנַתֵּק:טו יוֹדוּ לַיי חַסְדּוֹ וְנִפְלְאוֹתָיו לִבְנֵי אָדָם:טז כִּי שִׁבַּר דַּלְתוֹת נְחֹשֶׁת וּבְרִיחֵי בַרְזֶל גִּדֵּעַ:יז אֱוִלִים מִדֶּרֶךְ פִּשְׁעָם וּמֵעֲוֹנֹתֵיהֶם יִתְעַנּוּ:יח כָּל אֹכֶל תְּתַעֵב נַפְשָׁם וַיַּגִּיעוּ עַד שַׁעֲרֵי מָוֶת:יט וַיִּזְעֲקוּ אֶל יי בַּצַּר לָהֶם מִמְּצֻקוֹתֵיהֶם יוֹשִׁיעֵם:כ יִשְׁלַח דְּבָרוֹ וְיִרְפָּאֵם וִימַלֵּט מִשְּׁחִיתוֹתָם:כא יוֹדוּ לַיי חַסְדּוֹ וְנִפְלְאוֹתָיו לִבְנֵי אָדָם:כב וְיִזְבְּחוּ זִבְחֵי תוֹדָה וִיסַפְּרוּ מַעֲשָׂיו בְּרִנָּה:כג יוֹרְדֵי הַיָּם בָּאֳנִיּוֹת עֹשֵׂי מְלָאכָה בְּמַיִם רַבִּים:כד הֵמָּה רָאוּ מַעֲשֵׂי יי וְנִפְלְאוֹתָיו בִּמְצוּלָה:כה וַיֹּאמֶר וַיַּעֲמֵד רוּחַ סְעָרָה וַתְּרוֹמֵם גַּלָּיו:כו יַעֲלוּ שָׁמַיִם יֵרְדוּ תְהוֹמוֹת נַפְשָׁם בְּרָעָה תִתְמוֹגָג:כז יָחוֹגּוּ וְיָנוּעוּ כַּשִּׁכּוֹר וְכָל חָכְמָתָם תִּתְבַּלָּע:כח וַיִּצְעֲקוּ אֶל יי בַּצַּר לָהֶם וּמִמְּצוּקֹתֵיהֶם יוֹצִיאֵם:כט יָקֵם סְעָרָה לִדְמָמָה וַיֶּחֱשׁוּ גַּלֵּיהֶם:ל וַיִּשְׂמְחוּ כִי יִשְׁתֹּקוּ וַיַּנְחֵם אֶל מְחוֹז חֶפְצָם:לא יוֹדוּ לַיי חַסְדּוֹ וְנִפְלְאוֹתָיו לִבְנֵי אָדָם:לב וִירֹמְמוּהוּ בִּקְהַל עָם וּבְמוֹשַׁב זְקֵנִים יְהַלְלוּהוּ:לג יָשֵׂם נְהָרוֹת לְמִדְבָּר וּמֹצָאֵי מַיִם לְצִמָּאוֹן:לד אֶרֶץ פְּרִי לִמְלֵחָה מֵרָעַת יֹשְׁבֵי בָהּ:לה יָשֵׂם מִדְבָּר לַאֲגַם מַיִם וְאֶרֶץ צִיָּה לְמֹצָאֵי מָיִם:לו וַיּוֹשֶׁב שָׁם רְעֵבִים וַיְכוֹנְנוּ עִיר מוֹשָׁב:לז וַיִּזְרְעוּ שָׂדוֹת וַיִּטְּעוּ כְרָמִים וַיַּעֲשׂוּ פְּרִי תְבוּאָה:לח וַיְבָרֲכֵם וַיִּרְבּוּ מְאֹד וּבְהֶמְתָּם לֹא יַמְעִיט:לט וַיִּמְעֲטוּ וַיָּשֹׁחוּ מֵעֹצֶר רָעָה וְיָגוֹן:מ שֹׁפֵךְ בּוּז עַל נְדִיבִים וַיַּתְעֵם בְּתֹהוּ לֹא דָרֶךְ:מא וַיְשַׂגֵּב אֶבְיוֹן מֵעוֹנִי וַיָּשֶׂם כַּצֹּאן מִשְׁפָּחוֹת:מב יִרְאוּ יְשָׁרִים וְיִשְׂמָחוּ וְכָל עַוְלָה קָפְצָה פִּיהָ:מג מִי חָכָם וְיִשְׁמָר אֵלֶּה וְיִתְבּוֹנְנוּ חַסְדֵי יי:
נקרא  8  פעמים

אתגר AI

חשבון הנפש • אתגר 17

לוח מודעות

למעלה