נכתב ע"י ראש_יהודי;897040:תודה תודה על התשובות!
ואני שואלת שוב, איך בכלל ניתן לדעת אם יש כישרון.
(מעלים ציור לפורום ושואלים את המומחים? )
נכתב ע"י Danbarlev;896903:אני חושב שכל תחום דומה לסולם יש שנולדים כמה שלבים מעל ואחרים פחות .. ואולי לא על הסולם בכלל
אבל לכולם ניתנת האפשרות לעלות בה
אמנם התנאי ההרכחי הוא לאהוב את זה ... וממילא תבא ההשקעה והכשרון
בדרך כלל אדם עם כשרון לדבר מסויים נאמר ציור יאהב יותר לצייר ומתוך כך מצייר יותר ומצליח יותר
אדם עם פחות כשרון , לא מתחבר לזה .. כי לא יוצא לו , אז לא מצייר ולא מתקדם
וכך זה בכל תחום ....
לענ״ד
אני חושב שזה אמנם מאוד מקדם אך לא נחוץנכתב ע"י קקטוס;897313:לפני שעונים על שאלה כזאת, צריך לברר האם כשרונות כלשהם, הם מולדים או מתפתחים, או כתוצאה מלמידה סביבתית.
ילד שרואה איך מציירים, אבא שלו, אמא שלו ואחיו, מציירים במשך כל היום על כל דבר שזז, הוא גדל עם תפיסה מפותחת לנושא הציור, הוא יודע בגיל 3 את כל הצבעים על תתי הגוונים שלהם, הוא מכיר את המילה 'פרספקטיבה' ואט אט הוא גם קולט מה זה, ואיך עושים את זה, הוא גם מקבל הערכה גדולה ועניין סביב הציורים שהוא מביא מהגן, הבנתם את הכיוון?
אני אחד הקטנים במשפחה שהרבה בה מציירים ברמה גבוהה למדי, לא כולנו ציירנו בגיל קטן, אני כן, אחיותי למדו ציור והן מוציאות תוצאות לא רעות, לאחת מהם יש כבר תואר שני בתחום, אחי מתחתי קלט לפני שנה שנתים שהוא יודע לצייר, ומאז הוא מצייר כמטורף ללא הפסקה, ובאמת הוא לא צריך להשלים חסכים של עשרים שנה, אלא מיד נכנס לעניינים, בגלל ההשפעה הסביבתית.
אני מקווה שהבנתי נכון את השאלה, והכוונה למיומניות ציור בלבד, ולא לחוש אמנותי מפותח, שהוא תלוי אישיות ומושפע לחלוטין מהסביבה, אני לא פסיכולוג/ גנטיקאי/ או משהו דומה, אבל ככה נראה לי.
נכתב ע"י מאיר14;897441:אך רוב ככל הציירים (למיטב ידיעתי)
הם כאלו שבילדותם לא היו ילדי רחוב (שמרבים לשחק בחוץ - לא במובן השלילי)
אלא על פי רוב לאחר לימודיהם היו שוכנים יותר בבתיהם מאשר בחוץ (מכל סיבה שהיא)
זה מה שנתן להם את ההתמקדות והיכולת להפיג את השעמום בציור וכדו'
אינני צייר
אבל מכיר אני זאת מקרוב
נכתב ע"י mig;897451:תאוריה חלשה...
אני מכירה כאלו ציירים, ציירים שובבים שובבים,
ואת כשרון הציור פיתחו פשוט בזמן השיעורים...
נכתב ע"י מאיר14;897465:אני מכיר זאת מקרוב במציאות (לא אצל אחד וגם לא שתיים) לא מתאוריה
מלבד זאת
זה שמציירים בעת שיעור וכדו'
אינו שולל כלל את המציאות שגם בבית דוגרים ומציירים
להיפך
בבית יש את הריכוז היותר גבוה מאשר באמצע שיעור
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
26.09
כ"ג אלול
פתיחת
קורס מאסטר בשיווק דיגיטלי
מלגות גבוהות!
19.11
י"ח חשוון
פתיחת
קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI
קורס מקוצר
25.11
כ"ד
פתיחת
קורס פרסום קופי+
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קז
א הֹדוּ לַיי כִּי טוֹב כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:ב יֹאמְרוּ גְּאוּלֵי יי אֲשֶׁר גְּאָלָם מִיַּד צָר:ג וּמֵאֲרָצוֹת קִבְּצָם מִמִּזְרָח וּמִמַּעֲרָב מִצָּפוֹן וּמִיָּם:ד תָּעוּ בַמִּדְבָּר בִּישִׁימוֹן דָּרֶךְ עִיר מוֹשָׁב לֹא מָצָאוּ:ה רְעֵבִים גַּם צְמֵאִים נַפְשָׁם בָּהֶם תִּתְעַטָּף:ו וַיִּצְעֲקוּ אֶל יי בַּצַּר לָהֶם מִמְּצוּקוֹתֵיהֶם יַצִּילֵם:ז וַיַּדְרִיכֵם בְּדֶרֶךְ יְשָׁרָה לָלֶכֶת אֶל עִיר מוֹשָׁב:ח יוֹדוּ לַיי חַסְדּוֹ וְנִפְלְאוֹתָיו לִבְנֵי אָדָם:ט כִּי הִשְׂבִּיעַ נֶפֶשׁ שֹׁקֵקָה וְנֶפֶשׁ רְעֵבָה מִלֵּא טוֹב:י יֹשְׁבֵי חֹשֶׁךְ וְצַלְמָוֶת אֲסִירֵי עֳנִי וּבַרְזֶל:יא כִּי הִמְרוּ אִמְרֵי אֵל וַעֲצַת עֶלְיוֹן נָאָצוּ:יב וַיַּכְנַע בֶּעָמָל לִבָּם כָּשְׁלוּ וְאֵין עֹזֵר:יג וַיִּזְעֲקוּ אֶל יי בַּצַּר לָהֶם מִמְּצֻקוֹתֵיהֶם יוֹשִׁיעֵם:יד יוֹצִיאֵם מֵחֹשֶׁךְ וְצַלְמָוֶת וּמוֹסְרוֹתֵיהֶם יְנַתֵּק:טו יוֹדוּ לַיי חַסְדּוֹ וְנִפְלְאוֹתָיו לִבְנֵי אָדָם:טז כִּי שִׁבַּר דַּלְתוֹת נְחֹשֶׁת וּבְרִיחֵי בַרְזֶל גִּדֵּעַ:יז אֱוִלִים מִדֶּרֶךְ פִּשְׁעָם וּמֵעֲוֹנֹתֵיהֶם יִתְעַנּוּ:יח כָּל אֹכֶל תְּתַעֵב נַפְשָׁם וַיַּגִּיעוּ עַד שַׁעֲרֵי מָוֶת:יט וַיִּזְעֲקוּ אֶל יי בַּצַּר לָהֶם מִמְּצֻקוֹתֵיהֶם יוֹשִׁיעֵם:כ יִשְׁלַח דְּבָרוֹ וְיִרְפָּאֵם וִימַלֵּט מִשְּׁחִיתוֹתָם:כא יוֹדוּ לַיי חַסְדּוֹ וְנִפְלְאוֹתָיו לִבְנֵי אָדָם:כב וְיִזְבְּחוּ זִבְחֵי תוֹדָה וִיסַפְּרוּ מַעֲשָׂיו בְּרִנָּה:כג יוֹרְדֵי הַיָּם בָּאֳנִיּוֹת עֹשֵׂי מְלָאכָה בְּמַיִם רַבִּים:כד הֵמָּה רָאוּ מַעֲשֵׂי יי וְנִפְלְאוֹתָיו בִּמְצוּלָה:כה וַיֹּאמֶר וַיַּעֲמֵד רוּחַ סְעָרָה וַתְּרוֹמֵם גַּלָּיו:כו יַעֲלוּ שָׁמַיִם יֵרְדוּ תְהוֹמוֹת נַפְשָׁם בְּרָעָה תִתְמוֹגָג:כז יָחוֹגּוּ וְיָנוּעוּ כַּשִּׁכּוֹר וְכָל חָכְמָתָם תִּתְבַּלָּע:כח וַיִּצְעֲקוּ אֶל יי בַּצַּר לָהֶם וּמִמְּצוּקֹתֵיהֶם יוֹצִיאֵם:כט יָקֵם סְעָרָה לִדְמָמָה וַיֶּחֱשׁוּ גַּלֵּיהֶם:ל וַיִּשְׂמְחוּ כִי יִשְׁתֹּקוּ וַיַּנְחֵם אֶל מְחוֹז חֶפְצָם:לא יוֹדוּ לַיי חַסְדּוֹ וְנִפְלְאוֹתָיו לִבְנֵי אָדָם:לב וִירֹמְמוּהוּ בִּקְהַל עָם וּבְמוֹשַׁב זְקֵנִים יְהַלְלוּהוּ:לג יָשֵׂם נְהָרוֹת לְמִדְבָּר וּמֹצָאֵי מַיִם לְצִמָּאוֹן:לד אֶרֶץ פְּרִי לִמְלֵחָה מֵרָעַת יֹשְׁבֵי בָהּ:לה יָשֵׂם מִדְבָּר לַאֲגַם מַיִם וְאֶרֶץ צִיָּה לְמֹצָאֵי מָיִם:לו וַיּוֹשֶׁב שָׁם רְעֵבִים וַיְכוֹנְנוּ עִיר מוֹשָׁב:לז וַיִּזְרְעוּ שָׂדוֹת וַיִּטְּעוּ כְרָמִים וַיַּעֲשׂוּ פְּרִי תְבוּאָה:לח וַיְבָרֲכֵם וַיִּרְבּוּ מְאֹד וּבְהֶמְתָּם לֹא יַמְעִיט:לט וַיִּמְעֲטוּ וַיָּשֹׁחוּ מֵעֹצֶר רָעָה וְיָגוֹן:מ שֹׁפֵךְ בּוּז עַל נְדִיבִים וַיַּתְעֵם בְּתֹהוּ לֹא דָרֶךְ:מא וַיְשַׂגֵּב אֶבְיוֹן מֵעוֹנִי וַיָּשֶׂם כַּצֹּאן מִשְׁפָּחוֹת:מב יִרְאוּ יְשָׁרִים וְיִשְׂמָחוּ וְכָל עַוְלָה קָפְצָה פִּיהָ:מג מִי חָכָם וְיִשְׁמָר אֵלֶּה וְיִתְבּוֹנְנוּ חַסְדֵי יי: