חדשות בארץ צו בג"ץ על הפסקה זמנית של תלושי המזון של ש"ס

אדם חכם

משתמש פעיל

בג"ץ הוציא צו ארעי האוסר על הממשלה לחלק את תווי המזון של מלגת ש"ס שעברו בוועדת הכספים, במתכונתם הנוכחית | חלוקת הכספים נעצרת רגע שאחרי שאושרה בוועדת הכספים​

3aaf882f78fe79cc6132.jpg

בג"ץ הוציא צו זמני נגד החלטת משרד הפנים על חלוקת תלושי מזון. הסיבה היא כפי שצוין היא שזה כ"מעשה עשוי", מעשה שלא יהיה אפשר לבטלו מרגע שהכסף יועבר, לא יוכלו לקחת אתת התלושים בחזרה ממשפחות הנזקקים במידה ובית המשפט יפסול את התלושים.

הצו ניתן עד לקבלת החלטה אחרת בעניין. עוד צוין כי אין בצו "כדי להביע דעה לגופם של דברים לכאן או לכאן".

כזכור, לפני יומיים וועדת הכספים אישרה העברה התקציבית על סך 400 מיליון שקלים למשרד הפנים עבור חלוקת תלושי מזון, במסגרת הבטחת הבחירות של יו"ר ש"ס, אריה דרעי.

גורמים בכירים בש"ס אמרו כי "מאות אלפי משפחות עניות המכניסות 1,760 שקל לנפש בממוצע לחודש ומחכות בכיליון עיניים לתלושי המזון ובמיוחד בתקופת החגים, תלויות כעת בידי השופט שטיין שמרוויח בממוצע 85,000 שקלים בחודש ומונע מהם 300 שקל תלושי מזון. מנותקים!"

עו"ד דר' אליעד שרגא, יו"ר התנועה לאיכות השלטון אמר "רגע לפני החג הצלחנו למנוע את קיפוחם של ניצולי השואה. נעמוד על המשמר בכדי שהזכאות לתווי מזון לא תהיה בהתאם לאמות המוסר של אריה דרעי"
 

אדם חכם

משתמש פעיל
יו״ר הועדה לצמצום פערים ח״כ אברהם בצלאל: ״שופטי בג״ץ בהחלטתם התמוהה, פוסלים החלטת ממשלה שקיבלה את אישור כל הגורמים המשפטיים, וגוזרים חרפת רעב על השכבות החלשות ביותר בחברה, מכל המגזרים והערים, רגע לפני חגי תשרי. בלתי מתקבל על הדעת הקלות ראש והיד הקלה על ההדק. היכן החמלה? כנראה שהשבע לעולם לא יבין את הרעב״.
 

גונן

משתמש מקצוען
׳כאן 11׳ בפרסום ראשון: היועמ״שית מיארה צפויה להגן על עמדת יו״ר ש״ס אריה דרעי והממשלה בדיון בבג״ץ בעניין חלוקת תלושי המזון. תמר אלמוג: ״היעוץ המשפטי היו מעורבים במתווה הזה והוא שונה לפי דרישתם ולכן הם צפויים להגן עליו השבוע בבג״צ״.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכד

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד לוּלֵי יְהוָה שֶׁהָיָה לָנוּ יֹאמַר נָא יִשְׂרָאֵל:ב לוּלֵי יְהוָה שֶׁהָיָה לָנוּ בְּקוּם עָלֵינוּ אָדָם:ג אֲזַי חַיִּים בְּלָעוּנוּ בַּחֲרוֹת אַפָּם בָּנוּ:ד אֲזַי הַמַּיִם שְׁטָפוּנוּ נַחְלָה עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ:ה אֲזַי עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ הַמַּיִם הַזֵּידוֹנִים:ו בָּרוּךְ יְהוָה שֶׁלֹּא נְתָנָנוּ טֶרֶף לְשִׁנֵּיהֶם:ז נַפְשֵׁנוּ כְּצִפּוֹר נִמְלְטָה מִפַּח יוֹקְשִׁים הַפַּח נִשְׁבָּר וַאֲנַחְנוּ נִמְלָטְנוּ:ח עֶזְרֵנוּ בְּשֵׁם יְהוָה עֹשֵׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ:
נקרא  6  פעמים

לוח מודעות

למעלה