דרוש מידע פרטים על רמות ב וג

מצב
הנושא נעול.

ראש ישר

משתמש פעיל
ג' חרדי לגמרי כבר שלושים שנה
ב' עשר שנים חרדי בסגנון יותר חרדי ליברלי
זה לא רמות א' שממש מזכיר את בני ברק וכולם מורות
מעבר לזה יש אזורים חילוניים שזה הרחובות של הוילות
איפה שגר ראש השב"כ יורם כהן וגם שי ניצן
ברמות א כולן מורות? וואלה!!!

אני גרה ברמות א. מכירה בעיקר הייטקסטיות
 

אלי תקווה

משתמש צעיר
אני מסכים לחלוטין, בעבר התגוררתי ברמות א' והאוכלוסיה ממש מגוונת ברוב המקומות והאווירה יחסית פתוחה ומקבלת
ההיפך הוא הנכון, הציבור החרדי ברמות ב הוא מאוד קהילתי ופרום באופן משמעותי מרוב האזורים ברמות א' (למעט אזור סולם יעקב)
 

שזמה

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
ב' עשר שנים חרדי בסגנון יותר חרדי ליברלי
זה לא רמות א' שממש מזכיר את בני ברק וכולם מורות

אני מסכים לחלוטין, בעבר התגוררתי ברמות א' והאוכלוסיה ממש מגוונת ברוב המקומות והאווירה יחסית פתוחה ומקבלת
ההיפך הוא הנכון, הציבור החרדי ברמות ב הוא מאוד קהילתי ופרום באופן משמעותי מרוב האזורים ברמות א' (למעט אזור סולם יעקב
אני מנסה להבין,
רמות א' מחולקת לאזור למעלה (סולם יעקב והמסתעף) שהוא ממש סגור וסגנון בני ברקי, והאזור שמתחת שיבת ציון שהוא יותר משוחרר, והאזור החדש שהוא בכלל מאוד מודרני וסגנון יותר ספרדי.
איך רמות ב' לעומת זה? חרדי ליברלי או מאוד קהילתי ופרום?
 

ארי62

משתמש פעיל
איפה שגר ראש השב"כ יורם כהן וגם שי ניצן
הבנתי, בתחילת הרחוב יש שלט 'כאן גר ראש השב"כ'
כבר שנים הוא לא
ובנימה אישית, לדעתי לגבר אשכנזי חרדי ועובד אין מה לעשות ברמות ב', הקהילה החרדית מאוד שמרנית וקהילתית ולא פתוחה לקבלת אנשים שונים ממנה.
הסגנון מאוד ישיבתי אבל מצוי גם לראות כאלה עובדים, ויותר שמשלבים.
 

טיל בליסטי

משתמש פעיל
איך רמות ב' לעומת זה? חרדי ליברלי או מאוד קהילתי ופרום?
גם וגם וגם
יש את חניכי הישיבות ו"המרכזי" ברמות ב' למעלה שזה סגנון קהילתי ,
ואני לא הייתי מגדיר את הקהילה ברמות ב' כפרום
גם בסגנון האברכים הכללי יש כמה סגנונות והאברכים ברמות ב' הם היותר פתוח

בוודאי לעומת האברכים ברמות א' (מי שהזכיר שערי תבונה לא מבין בעולם הזה בכלל, מדובר באולטרה צולים) הרבה יותר מק"ס

עובדים, יש הרבה! מתרכזים בעלית הנוער וגם בשאר הרחובות לגבי בתי כנסת הם מתפללים בשבת בגני ילדים
ומאד נהנים
(בתקופה מסוימת כמה מתפללים קצת פתוחים ,היו מגיעים להתפלל בשבת מרמות א' בגן ילדים אהבו את האווירה פשוט לחצות את הכביש)

אם באמת חסר זה מגוון בתי כנסיות(קצת פחות נוח בגני ילדים) ולכן בימי חול כולם מתפללים בבתי כנסיות של האברכים
מרגישים אורחים

ומכאן כנראה התחושה של אלי תקווה לגבי כל המקום​


 

דוד המלך!

משתמש פעיל
גם וגם וגם
יש את חניכי הישיבות ו"המרכזי" ברמות ב' למעלה שזה סגנון קהילתי ,
ואני לא הייתי מגדיר את הקהילה ברמות ב' כפרום
גם בסגנון האברכים הכללי יש כמה סגנונות והאברכים ברמות ב' הם היותר פתוח

בוודאי לעומת האברכים ברמות א' (מי שהזכיר שערי תבונה לא מבין בעולם הזה בכלל, מדובר באולטרה צולים) הרבה יותר מק"ס
אולטרה צולים זה הגדרה מדוייקת
 

אלי תקווה

משתמש צעיר
גם וגם וגם
יש את חניכי הישיבות ו"המרכזי" ברמות ב' למעלה שזה סגנון קהילתי ,
ואני לא הייתי מגדיר את הקהילה ברמות ב' כפרום
גם בסגנון האברכים הכללי יש כמה סגנונות והאברכים ברמות ב' הם היותר פתוח

בוודאי לעומת האברכים ברמות א' (מי שהזכיר שערי תבונה לא מבין בעולם הזה בכלל, מדובר באולטרה צולים) הרבה יותר מק"ס

עובדים, יש הרבה! מתרכזים בעלית הנוער וגם בשאר הרחובות לגבי בתי כנסת הם מתפללים בשבת בגני ילדים
ומאד נהנים
(בתקופה מסוימת כמה מתפללים קצת פתוחים ,היו מגיעים להתפלל בשבת מרמות א' בגן ילדים אהבו את האווירה פשוט לחצות את הכביש)

אם באמת חסר זה מגוון בתי כנסיות(קצת פחות נוח בגני ילדים) ולכן בימי חול כולם מתפללים בבתי כנסיות של האברכים
מרגישים אורחים

ומכאן כנראה התחושה של אלי תקווה לגבי כל המקום​


אף אחד לא אמר ששערי תבונה הם ליברלים... הכוונה הייתה לרמות א' ממשכן שרגא ומטה.. האברכים שם יותר פתוחים מהאברכים ברמות ב'.
לגבי תפילה בגני ילדים, יש הרבה אנשים שלא מרגישים בנוח להתפלל באיזה מניין 'חאפר' ללא ספרים מינימלים וזו תחושה מאוד משונה למי שלא רגיל בכך, ומה שנשאר זה או חניכי והמרכזי שזה שווה בדיוק לשערי תבונה, או אצל המזרחיסטים שזה קצה אחר.
 

אבו מאיר

משתמש מקצוען
אל תגזים גם אתה חחח :ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO:
אנחנו גרים ברמות ג' ובעלי מתפלל בוינר לפחות 2 תפילות ביום!
אני אומר לך אני לא הגזמתי. באמת!
אני גרתי במה שנקרא 'רמות ג' למטה'. ( בלשון המקומית...)
צמוד לצא''י וטשכנוב ולא היה לי מה לחפש בוינר מקסימום הלכתי לזיכרון אברהם...
 

אנוכי

משתמש מקצוען
ובנימה אישית, לדעתי לגבר אשכנזי חרדי ועובד אין מה לעשות ברמות ב', הקהילה החרדית מאוד שמרנית וקהילתית ולא פתוחה לקבלת אנשים שונים ממנה.
אבל ברמות ב' יש למשל גנים של ממ"ח מה שאין בא', נראה שלחרדי מודרני יש יותר מה לחפש בב', אם זה ברמה שיש אפילו מוסדות.
 

אלי תקווה

משתמש צעיר
אבל ברמות ב' יש למשל גנים של ממ"ח מה שאין בא', נראה שלחרדי מודרני יש יותר מה לחפש בב', אם זה ברמה שיש אפילו מוסדות.
לא צריך להגזים עם קצוות..
אני מדבר על גברים שיצאו מעולם הישיבות ועדיין מרגישים חלק מסוים ממנו אבל הם מצד שני לא מצאו את עצמם בספסלי הכוללים ויצאו לעבוד אבל הם לא במקום לממ"ח.
זה חלק ממה שהדגשתי במה שכתבתי קודם, הקצוות ברמות ב' הם מאוד קיצוניים ומאוד קשה למצוא קבוצה שמאחדת את הרוב הממוצע והקלאסי
 

שזמה

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
ומה שנשאר זה או חניכי והמרכזי שזה שווה בדיוק לשערי תבונה, או אצל המזרחיסטים שזה קצה אחר.
אתה יודע מה זה שערי תבונה שאתה משווה לזה? (כפי שכתבו זה אולטרה צולים או בלשון אחרת בני ברק של ירושלים וכד')
 

עלה למעלה עלה

משתמש רשום
בחיידר ברמות ב' "אורלוויק"
יש גם את האברכים
וגם מודרנים בקצה של הסקאלה בסגנון ממ"ח (סוג אנשים שעושים פסח בדובאי)
זה שילוב מעניין שלא כל כך קיים במקומות אחרים
 

שזמה

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
יש את חניכי הישיבות ו"המרכזי" ברמות ב' למעלה שזה סגנון קהילתי ,
ואני לא הייתי מגדיר את הקהילה ברמות ב' כפרום
גם בסגנון האברכים הכללי יש כמה סגנונות והאברכים ברמות ב' הם היותר פתוח
איפה נמצאים חניכי הישיבות והמרכזי?
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קה

א הוֹדוּ לַיי קִרְאוּ בִּשְׁמוֹ הוֹדִיעוּ בָעַמִּים עֲלִילוֹתָיו:ב שִׁירוּ לוֹ זַמְּרוּ לוֹ שִׂיחוּ בְּכָל נִפְלְאוֹתָיו:ג הִתְהַלְלוּ בְּשֵׁם קָדְשׁוֹ יִשְׂמַח לֵב מְבַקְשֵׁי יי:ד דִּרְשׁוּ יי וְעֻזּוֹ בַּקְּשׁוּ פָנָיו תָּמִיד:ה זִכְרוּ נִפְלְאוֹתָיו אֲשֶׁר עָשָׂה מֹפְתָיו וּמִשְׁפְּטֵי פִיו:ו זֶרַע אַבְרָהָם עַבְדּוֹ בְּנֵי יַעֲקֹב בְּחִירָיו:ז הוּא יי אֱלֹהֵינוּ בְּכָל הָאָרֶץ מִשְׁפָּטָיו:ח זָכַר לְעוֹלָם בְּרִיתוֹ דָּבָר צִוָּה לְאֶלֶף דּוֹר:ט אֲשֶׁר כָּרַת אֶת אַבְרָהָם וּשְׁבוּעָתוֹ לְיִשְׂחָק:י וַיַּעֲמִידֶהָ לְיַעֲקֹב לְחֹק לְיִשְׂרָאֵל בְּרִית עוֹלָם:יא לֵאמֹר לְךָ אֶתֵּן אֶת אֶרֶץ כְּנָעַן חֶבֶל נַחֲלַתְכֶם:יב בִּהְיוֹתָם מְתֵי מִסְפָּר כִּמְעַט וְגָרִים בָּהּ:יג וַיִּתְהַלְּכוּ מִגּוֹי אֶל גּוֹי מִמַּמְלָכָה אֶל עַם אַחֵר:יד לֹא הִנִּיחַ אָדָם לְעָשְׁקָם וַיּוֹכַח עֲלֵיהֶם מְלָכִים:טו אַל תִּגְּעוּ בִמְשִׁיחָי וְלִנְבִיאַי אַל תָּרֵעוּ:טז וַיִּקְרָא רָעָב עַל הָאָרֶץ כָּל מַטֵּה לֶחֶם שָׁבָר:יז שָׁלַח לִפְנֵיהֶם אִישׁ לְעֶבֶד נִמְכַּר יוֹסֵף:יח עִנּוּ בַכֶּבֶל (רגליו) רַגְלוֹ בַּרְזֶל בָּאָה נַפְשׁוֹ:יט עַד עֵת בֹּא דְבָרוֹ אִמְרַת יי צְרָפָתְהוּ:כ שָׁלַח מֶלֶךְ וַיַּתִּירֵהוּ מֹשֵׁל עַמִּים וַיְפַתְּחֵהוּ:כא שָׂמוֹ אָדוֹן לְבֵיתוֹ וּמֹשֵׁל בְּכָל קִנְיָנוֹ:כב לֶאְסֹר שָׂרָיו בְּנַפְשׁוֹ וּזְקֵנָיו יְחַכֵּם:כג וַיָּבֹא יִשְׂרָאֵל מִצְרָיִם וְיַעֲקֹב גָּר בְּאֶרֶץ חָם:כד וַיֶּפֶר אֶת עַמּוֹ מְאֹד וַיַּעֲצִמֵהוּ מִצָּרָיו:כה הָפַךְ לִבָּם לִשְׂנֹא עַמּוֹ לְהִתְנַכֵּל בַּעֲבָדָיו:כו שָׁלַח מֹשֶׁה עַבְדּוֹ אַהֲרֹן אֲשֶׁר בָּחַר בּוֹ:כז שָׂמוּ בָם דִּבְרֵי אֹתוֹתָיו וּמֹפְתִים בְּאֶרֶץ חָם:כח שָׁלַח חֹשֶׁךְ וַיַּחְשִׁךְ וְלֹא מָרוּ אֶת (דבריו) דְּבָרוֹ:כט הָפַךְ אֶת מֵימֵיהֶם לְדָם וַיָּמֶת אֶת דְּגָתָם:ל שָׁרַץ אַרְצָם צְפַרְדְּעִים בְּחַדְרֵי מַלְכֵיהֶם:לא אָמַר וַיָּבֹא עָרֹב כִּנִּים בְּכָל גְּבוּלָם:לב נָתַן גִּשְׁמֵיהֶם בָּרָד אֵשׁ לֶהָבוֹת בְּאַרְצָם:לג וַיַּךְ גַּפְנָם וּתְאֵנָתָם וַיְשַׁבֵּר עֵץ גְּבוּלָם:לד אָמַר וַיָּבֹא אַרְבֶּה וְיֶלֶק וְאֵין מִסְפָּר:לה וַיֹּאכַל כָּל עֵשֶׂב בְּאַרְצָם וַיֹּאכַל פְּרִי אַדְמָתָם:לו וַיַּךְ כָּל בְּכוֹר בְּאַרְצָם רֵאשִׁית לְכָל אוֹנָם:לז וַיּוֹצִיאֵם בְּכֶסֶף וְזָהָב וְאֵין בִּשְׁבָטָיו כּוֹשֵׁל:לח שָׂמַח מִצְרַיִם בְּצֵאתָם כִּי נָפַל פַּחְדָּם עֲלֵיהֶם:לט פָּרַשׂ עָנָן לְמָסָךְ וְאֵשׁ לְהָאִיר לָיְלָה:מ שָׁאַל וַיָּבֵא שְׂלָו וְלֶחֶם שָׁמַיִם יַשְׂבִּיעֵם:מא פָּתַח צוּר וַיָּזוּבוּ מָיִם הָלְכוּ בַּצִּיּוֹת נָהָר:מב כִּי זָכַר אֶת דְּבַר קָדְשׁוֹ אֶת אַבְרָהָם עַבְדּוֹ:מג וַיּוֹצִא עַמּוֹ בְשָׂשׂוֹן בְּרִנָּה אֶת בְּחִירָיו:מד וַיִּתֵּן לָהֶם אַרְצוֹת גּוֹיִם וַעֲמַל לְאֻמִּים יִירָשׁוּ:מה בַּעֲבוּר יִשְׁמְרוּ חֻקָּיו וְתוֹרֹתָיו יִנְצֹרוּ הַלְלוּיָהּ:
נקרא  0  פעמים

אתגר AI

רגעים מכריעים בחיים • אתגר 116

לוח מודעות

למעלה