אני מעריכה אנשים שיודעים להקשיב לשני, גם אם הדעות חלוקות
ומשכך, אני מוצאת לנכון לכתוב את דעתי, מקווה שהדברים יהיו נעימים לקריאה.
ואדגיש- אני כותבת את הדברים מתוך אמונה שפרוג הוא אתר עם פוטנציאל גדול והוא גם די ייחודי מסוגו.
אני רוצה להתייחס למשפט הזה, שלמעשה משקף את הלך הרוח של המדיניות החדשה שהאתר מתווה פה לאחרונה.
בחצי שנה האחרונה ננקטו צעדים על מנת להפוך את האתר לרווחי.
צודק מאד וחכם מאד.
ברשת ישנם שני סוגי רווחים- רווח ישיר ורווח עקיף.
רווח ישיר אומר- אתה נהנה ממני, אתה מתפרנס ממני? תשלם.
או במילים של פרוג- תעשה
מנוי פרימיום.
הגיוני.
רווח עקיף אומר אחרת- תהיו פה אצלי, בפלטפורמה שלי ואני יעשה עליכם פרסום מהצד, וארוויח בגדול.
או במילים של פרוג- באנרים , פרסומות גלויות וסמויות.
הגיוני.
המציאות בעולם הרחב מראה שרווח עקיף עובד הרבה יותר
ככל שיש יותר משתמשים , החשיפה יותר גדולה, החברות הגדולות מזהות אותך כפלטפורמה מוצלחת ומכאן הדרך לפרסום דווקא אצלך.
איך מייצרים מעגל משתמשים גדול?
1- מספקים להם
חווית משתמש מלאה
2- נותנים להם פלטפורמה
שמשתלמת להם.
ואם כבר דברנו על גוגל, שהיא כידוע, לא דפדפן האינטרנט היחיד, אבל יצביע זה שאקספולרר מוגדר אצלו כדף הבית ולא כרום. וזה למה?
כי גוגל דאגו לתת לנו דפדפן נח, מגוון, משוכלל- חווית משתמש מושלמת.
וגם נתנו לנו פלפטפורמה משתלמת- אנשים פותחים דרכם כתובת מייל, מעדכנים תמונת פרופיל, יש להם שטח איחסון בענן עד 15 גיגה בחינם, אפשרות לשלוח מייל ברשימת תפוצה עד 250 איש ועוד עשרות אופציות שהפיתוח שלהן עולה הון והן מוגשות כחינם לציבור הרחב.
ולמה ? המטרה העיקרית שלהם היא- תהיו אצלי, בשטח שלי, על הפלטפורמה שלי, תרוויחו עלי אבל תהיו בכיס שלי.
ואז אני ארוויח עליכם בענק בעשרות דרכים אחרות.
גם וואצאפ באה בגישה הזאת
עד עידן הוואצפ כולנו שילמנו בלי למצמץ על SMS. ברור לנו שכמו שמשלמים על דקת שיחה ככה משלמים על הודעה כתובה.
באה וואצאפ ואמרה, אל תשלמו לי כלום, תתכתבו בחינם. חסכה לנו עשרות שקלים.
ולא רק זה- נתנה לנו חווית משתמש מעולה של הודעות קוליות ושליחת קבצים ותמונות בקלי קלות
וגם פלטפורמה משתלמת מאד עם סטטוס, פרופיל, קבוצות של עשרות משתמשים ועוד.
אנשים מתפרסמים ומתפרנסים מוואצאפ ברמות מטורפות
תארו לעצמכם מה היה קורה אם וואצאפ היתה אומרת- הודעות טקסט חופשי בחינם, אבל הודעות קוליות או העלאת סטטוס- רק למנוי פרימיום.
הם היו צודקים מאד.
אבל אנשים היו מוצאים דרך להסתדר גם בלי זה, או אולי היו גם כאלה שהיו משלמים על זה
אבל אין ספק שהם לא היו מגיעים לפעילות השוקקת שיש באפליקציה שלהם כיום.
וזה מה שהפך אותם לענקיים!
כמובן, גם גוגל וגם וואצאפ גובות תשלום על חשבונות עסקיים ועל אופציות משודרגות, אבל אלו מגיעים
כתוספת על מצע חינמי נרחב ומשוכלל.
אתה יכול לומר- גם אצלנו יש מצע חינמי- תתכתבו כאן בכיף אבל אם תרצו להוסיף תמונת פרופיל או לשלוח הודעה פרטית או לקדם אתה עסק שלך- זה כבר שדרוג עסקי ותצטרכו לשלם עליו.
זה נכון , אבל המציאות הרווחת כיום בשוק היא שתמונת פרופיל, חתימה אישית, החלפת שם וקידום מותג ברמה בסיסית- כל אלה הם אופציות בייסיק חינמיות בכל אפליקציה אחרת.
זה נכון. פרוג מוגדר לקהל יעד מאד מסוים אבל גם בשטח הזה אתם יכולים לגדול.
אני למשל, סטודנטית במכללה מאד שמורה, הכיתה שלי מונה 30 נשים שהן מאד הסגנון של משתמשות הפורום. וכולן חשופות לרשת. מתוך 30, רק 3 גולשות בפרוג.
המשפחה שלי מונה בלי עין הרע מעל עשור אחים ואחיות, רק 3 מתוכם גולשים בפרוג.
מה שאומר שעדיין יש לכם לאן לגדול.
ואני מנסה להציע רעיונות על בסיס מה שכתבתי לעיל, שיכולים להפוך אתכם לעוד יותר מוכרים.
ראיתי שנפתח כאן לוח של יד 2. כיום, הלוח הזה פתוח לפרסום ולצפיה רק למנויי פרימיום.
פרסום רק למנוי אני יכולה להבין את הלוגיקה אבל אני לא מצליחה להבין מה ההיגיון שעומד מאחורי העובדה שהלוח הזה פתוח לצפייה רק למנויים.
אתם בעצם מקטינים את החשיפה מתוך מטרה שמי שרוצה לראות מודעה כלשהי, שישלם
מנוי פרימיום. ועכשיו, כשמנוי פרימיום הוא עם התחייבות לשנה, האופציה שמישהו יעשה מנוי בגלל הלוח- שואפת לבודדים ממש . רוב הסיכויים שאותו אחד שמתעניין במודעה ינסה לבקש ממנוי אחר שיעתיק לו את הפרטים או שיוותר על המודעה- מה שאומר, פגיעה משמעותית באפקטיביות של הלוח.
וכידוע, הציבור שלנו אוהב לקנות ולמכור מאנ"ש
אם יפתח פה לוח פעיל ושוקק של יד שתיים, עם מאפיינים ייחודיים למגזרים שלנו , גם משתמשים שהם לא גרפיקאים או צלמים יגיעו לכאן בגלל הלוח, ממילא יהיו מחוברים כדי לגלות מציאות שוות דרך הלוח וכמות הניקים כאן תגדל.
בלוח הזה תוכלו להרוויח באופן ישיר על מודעות מודגשות, מודעות קופצות, מודעות מוגדלות וכד'. וגם באופן עקיף- על ידי מפרסמים חיצוניים שירצו לפרסם דווקא כאן, בגלל כמות הגולשים הגדולה.
עוד אופציה-
לוח מסודר של החלפת דירות בארץ ובחו"ל. כרגע אנשים עושים את זה כאן באשכולות ארוכים ומסורבלים. אבל לו היתה כאן אופציה נוחה, קלה וחינמית של שיתוף פעולה מוצלח ונח לשימוש עם דירות וצימרים ברחבי הארץ או בחו"ל אצל ישראלים יורדים, זה היה יכול לעוף.
הפוטנציאל הזה קיים ואתם יכולים למנף אותו באמצעות עמוד מסודר בו כל אחד יכול לפרסם את דירתו כולל תמונות, המלצות משתמשים ודירוג אישי.
עוד אופציה-
אפשר לייצר כאן אינדקס אמנים מסודר
לדוגמא- דף של גרפיקאים, כל גרפיקאי מקבל קוביה שבה יש מיתוג לעסק שלו. לחיצה על הקוביה מובילה לתיקיית העבודות שלו ולהמלצות של גולשים . לאמנים מכל הארץ יהיה משתלם להיות כאן, לפרסם את עצמם בחינם באופן בסיסי, להיות פעילים באשכולות כדי לקבל הכרה בציבור ודירוג מהגולשים.
אתם תוכלו להרוויח באמצעות קידום ממומן שאגב גוגל עושה על זה הון , באמצעות חשיפה לקורסים המשלימים שלכם ועוד.
תוספות כאלה ואחרות, ואני מניחה שיש עוד מלא, היו יכולות להקפיץ את רמת השימוש כאן , מבלי לפגוע במקצועיות של הפורומים הסגורים שקיימים לבעלי המקצוע.
באמצעות שיווק נכון ואתם הבית לענייני שיווק, אפשר יהיה לקדם את האתר ברמה שכל כלה לא תתחיל לחפש צלם לחתונה לפני שתיכנס לאינדקס האומנים שלכם,
וכל אברך לא יחשוב לקנות רכב יד 2 לפני שיבדוק האם יש מוכר חרדי אמין שיכול להציע רכב כזה,
וכל עקרת בית לא תפתח עונה לפני שהיא מוודאת איך היא משלימה סטים ממלאנג' או מקידישיק בלוח יד 2
וכל משפחה שרוצה להחליף דירה בחו"ל תברר דבר ראשון כאן, בלוח החלפת דירות אמין עם המלצות משלנו.
בקצב הזה, כמות הניקים תכפיל את עצמה
ולא ירחק היום שקוקה קולה לא תחשוב על מסע שיווק בציבור החרדי בלי לעבור, כאן , בפרוג-
האתר של הציבור החרדי.