מדי בוקר אני מקבלת לתיבת הדוא"ל החינמית שלי את עיתון המבשר. מהדורה חינמית.
אני פותחת את אתר JDN, לא משלמת על כך אגורה.
עושה חיפוש בגוגל, נכנסת לאתר של מזג אויר, שומעת מוזיקה בקול חי מיוזיק, משתפת קבצים, מעלה תמונות, מחפשת מסלול נסיעה או מספר טלפון. שקל לא הוצאתי.
גם על הדפדפן שאני גולשת בו עכשיו לא שילמתי.
מבלי לשים לב, אנחנו נהנים מדי יום מעשרות שירותים חינמיים. רשימות התפוצה צומחות ומתרבות, העיתונים המקומיים ממלאים את תיבות הדואר, אתרים חדשים קמים ותוכנות חדשות יוצאות לשוק. רק מיעוט קטן גובה כסף על המוצרים.
זהו העולם העסקי היום, כך הוא עובד. פרוג לא יוצא דופן.
אמנם רב הגולשים לא משלמים כסף לפרוג בצורה ישירה אך כן בצורה עקיפה - בחשיפה לפרסומות שהמפרסמים שילמו עליהן כסף רב. ללא גולשים אין רייטינג, ומשכך אין פרסומות.
כמו שכתב
@ניהול האתר בפוסט
הזה - האתר מעונין להגדיל את הטראפיק מה שיותר.
אנחנו לא אורחים באתר. אנחנו משתמשים. זהו הבדל גדול.
אתר כמו פרוג עם מספר גבוה של גלישות וכמות גדולה מאד של פרסומות אמור להיות ריווחי. בנוסף, פרוג מרויחים פה שיווק לקורסים שלהם.
המשתמשים תורמים לאתר לא פחות משהם נתרמים.
משכך, מי שמרגיש צורך, יש לו את הזכות המלאה להתלונן על כך שחווית המשתמש שלו נפגעה.
ההנהלה, כמו כל נותן שירות אחר אמורה להיות קשובה לבקשות.
איך היא תמשיך מכאן והלאה? זאת ההחלטה העסקית שלה. אך זכותו של כל משתמש לחוות את דעתו. ואדרבה, כל אתר שמח לקבל פידבק. פרוג השקיע רבות בעיצוב האתר, בשיפור מהירות הגלישה, בנוחיות. חווית משתמש חשובה מאד.
להודות תמיד כדאי וראוי ויש בהחלט על מה. הכרת הטוב, גם לנותן שירות שמרויח מכך היא מידה יהודית.
ובהזמנות זאת אודה לכל העוסקים במלאכה. יישר כח.