פסיק אחרי סוגריים

אלעד ב

משתמש צעיר
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
אולי מישהו יודע האם זה תקין לשים פסיק אחרי סוגריים, למשל סוגריים המכילות מקור מסויים לציטוט כמו: "הרמח"ל מסביר (דעת תבונות),...." או שהסוגריים מהווים מעין פסיק?
תודה
 

vn453

משתמש חדש
לסוגריים ולפסיק יש תפקידים שונים במבנה המשפט.
לפעמים יבוא פסיק אחר הסוגריים ולפעמים לא - הכול לפי המלל המוקף בסוגריים ותפקידו התחבירי.
 

שמואל גרינשטיין

יותר מעצב מגרפיקאי
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי DIP
צילום מקצועי
D I G I T A L
אכן, אפשר לשים פסיק, נקודה, סימן שאלה גם אחרי סוגרים.

אגב, במשפט שהעלית לדוגמא הייתי משנה את הסדר: הרמח"ל (דעת תבונות) מסביר, ואז לא נכנסת כלל לשאלה.

חני
 

999

משתמש מקצוען
נכתב ע"י שמואל גרינשטיין;1115780:
אכן, אפשר לשים פסיק, נקודה, סימן שאלה גם אחרי סוגרים.

אגב, במשפט שהעלית לדוגמא הייתי משנה את הסדר: הרמח"ל (דעת תבונות) מסביר, ואז לא נכנסת כלל לשאלה.

חני

אני חושב שיותר נכון לעשות כך (ולא רק בשביל שלא יהיה פסיק אחרי הסוגריים) והסיבה לכך, משום שיותר נכון שהמקור יהיה צמוד לשם הספר (רמח"ל) ולא אחרי המילה "מסביר".

אגב, אני הייתי מייעץ לכתוב הרמח"ל "ביאר" וכד' בלשון עבר, ולא "מסביר" בלשון הווה. אבל זה לא מוכרח משום שבספרים תורניים מקובל מאד להשתמש בלשון הווה.
 

חיוכון

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
נכתב ע"י אלי גולד;1115795:
אגב, אני הייתי מייעץ לכתוב הרמח"ל "ביאר" וכד' בלשון עבר, ולא "מסביר" בלשון הווה. אבל זה לא מוכרח משום שבספרים תורניים מקובל מאד להשתמש בלשון הווה.

אני חולק עליך !!
זו טעות לכתוב בלשון הווה. הרמח"ל לא מסביר הרמח"ל הסביר !
 

יואל ארלנגר - קקטוס

אוהב קצת מהכל
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
נכתב ע"י חיוכון;1116266:
אני חולק עליך !!
זו טעות לכתוב בלשון הווה. הרמח"ל לא מסביר הרמח"ל הסביר !
זאת היא הדרך המקובלת לכתוב (ביררתי אצל עורך לשוני בכיר), ואולי משום ששפתותיהם דובבות בקבר.
 

999

משתמש מקצוען
נכתב ע"י חיוכון;1116266:
אני חולק עליך !!
זו טעות לכתוב בלשון הווה. הרמח"ל לא מסביר הרמח"ל הסביר !

אתה חולק עלי?

הרי אני כתבתי שיותר מתוקן מבחינת ספרותית לכתוב בלשון עבר, ולא בלשון הווה. אח"כ הוספתי שבספרים תורניים מאד מקובל לכתוב לשון עבר. על מה אתה חולק על המציאות שכך מקובל? אולי אתה לא יודע? אבל זו המציאות. כך גם מדברים בשיעורים תורניים: "שואל" "מקשה" "מתרץ" "מוכיח" הכל בלשון הווה, ואולי משום כך משתמשים כך גם בספרים.

אז על מה אתה חולק אתמהה?
 

מחבר

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
לפי כללי הכתיבה העממיים, הסוגריים הם הפסיק!
 

למען דעת

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
סוגריים עגולים ( )
משמשים את המחבר כדי להוסיף מידע או זוית ראיה נוספת באופן שלא יפגע ברצף הקריאה.
  • למשל: למתן הסבר או הערה למתרחש, תאור פעולה נוספת הקורית באותו הזמן וכן הלאה.
  • לעיתים הסוגריים כוללים תרגום למילה, הפנייה, מראה מקום או ציון סידורי.
  • בסוף משפט המסתיים בסוגריים יש לשים סימן פיסוק מתאים; ואם בתוך הסוגריים יש משפט עצמאי, יש לשים בסופו גם את סימן הפיסוק שלו: נקודה, סימן קריאה, סימן שאלה וכו'.
  • לאחר הסוגריים לא יבוא פסיק מיוחד. יכול לבוא פסיק אחרי סוגריים, אם הפסיק תקין מבחינת מבנה המשפט גם ללא הסוגריים.
https://www.safa-ivrit.org/punctuation/morepunc.php
 

חיוכון

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
נכתב ע"י אלי גולד;1116502:
אתה חולק עלי?

הרי אני כתבתי שיותר מתוקן מבחינת ספרותית לכתוב בלשון עבר, ולא בלשון הווה. אח"כ הוספתי שבספרים תורניים מאד מקובל לכתוב לשון עבר. על מה אתה חולק על המציאות שכך מקובל? אולי אתה לא יודע? אבל זו המציאות. כך גם מדברים בשיעורים תורניים: "שואל" "מקשה" "מתרץ" "מוכיח" הכל בלשון הווה, ואולי משום כך משתמשים כך גם בספרים.

אז על מה אתה חולק אתמהה?
על ההמלצה שלך (ראה את הציטוט שהבאתי בשמך).
 

999

משתמש מקצוען
נכתב ע"י חיוכון;1117789:
על ההמלצה שלך (ראה את הציטוט שהבאתי בשמך).


אולי אתה מתקשה בקריאה. תקרא שוב לאט מה שכתבתי.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק צח

א מִזְמוֹר שִׁירוּ לַיי שִׁיר חָדָשׁ כִּי נִפְלָאוֹת עָשָׂה הוֹשִׁיעָה לּוֹ יְמִינוֹ וּזְרוֹעַ קָדְשׁוֹ:ב הוֹדִיעַ יי יְשׁוּעָתוֹ לְעֵינֵי הַגּוֹיִם גִּלָּה צִדְקָתוֹ:ג זָכַר חַסְדּוֹ וֶאֱמוּנָתוֹ לְבֵית יִשְׂרָאֵל רָאוּ כָל אַפְסֵי אָרֶץ אֵת יְשׁוּעַת אֱלֹהֵינוּ:ד הָרִיעוּ לַיי כָּל הָאָרֶץ פִּצְחוּ וְרַנְּנוּ וְזַמֵּרוּ:ה זַמְּרוּ לַיי בְּכִנּוֹר בְּכִנּוֹר וְקוֹל זִמְרָה:ו בַּחֲצֹצְרוֹת וְקוֹל שׁוֹפָר הָרִיעוּ לִפְנֵי הַמֶּלֶךְ יי:ז יִרְעַם הַיָּם וּמְלֹאוֹ תֵּבֵל וְיֹשְׁבֵי בָהּ:ח נְהָרוֹת יִמְחֲאוּ כָף יַחַד הָרִים יְרַנֵּנוּ:ט לִפְנֵי יי כִּי בָא לִשְׁפֹּט הָאָרֶץ יִשְׁפֹּט תֵּבֵל בְּצֶדֶק וְעַמִּים בְּמֵישָׁרִים:
נקרא  9  פעמים

אתגר AI

באבוד רשעים בינה • אתגר 112

לוח מודעות

למעלה