אך לעולם לא לפניהםנכתב ע"י vn453;1115679:לפעמים יבוא פסיק אחר הסוגריים ולפעמים לא
נכתב ע"י שמואל גרינשטיין;1115780:אכן, אפשר לשים פסיק, נקודה, סימן שאלה גם אחרי סוגרים.
אגב, במשפט שהעלית לדוגמא הייתי משנה את הסדר: הרמח"ל (דעת תבונות) מסביר, ואז לא נכנסת כלל לשאלה.
חני
נכתב ע"י אלי גולד;1115795:אגב, אני הייתי מייעץ לכתוב הרמח"ל "ביאר" וכד' בלשון עבר, ולא "מסביר" בלשון הווה. אבל זה לא מוכרח משום שבספרים תורניים מקובל מאד להשתמש בלשון הווה.
זאת היא הדרך המקובלת לכתוב (ביררתי אצל עורך לשוני בכיר), ואולי משום ששפתותיהם דובבות בקבר.נכתב ע"י חיוכון;1116266:אני חולק עליך !!
זו טעות לכתוב בלשון הווה. הרמח"ל לא מסביר הרמח"ל הסביר !
נכתב ע"י חיוכון;1116266:אני חולק עליך !!
זו טעות לכתוב בלשון הווה. הרמח"ל לא מסביר הרמח"ל הסביר !
https://www.safa-ivrit.org/punctuation/morepunc.phpסוגריים עגולים ( )
משמשים את המחבר כדי להוסיף מידע או זוית ראיה נוספת באופן שלא יפגע ברצף הקריאה.
- למשל: למתן הסבר או הערה למתרחש, תאור פעולה נוספת הקורית באותו הזמן וכן הלאה.
- לעיתים הסוגריים כוללים תרגום למילה, הפנייה, מראה מקום או ציון סידורי.
- בסוף משפט המסתיים בסוגריים יש לשים סימן פיסוק מתאים; ואם בתוך הסוגריים יש משפט עצמאי, יש לשים בסופו גם את סימן הפיסוק שלו: נקודה, סימן קריאה, סימן שאלה וכו'.
- לאחר הסוגריים לא יבוא פסיק מיוחד. יכול לבוא פסיק אחרי סוגריים, אם הפסיק תקין מבחינת מבנה המשפט גם ללא הסוגריים.
על ההמלצה שלך (ראה את הציטוט שהבאתי בשמך).נכתב ע"י אלי גולד;1116502:אתה חולק עלי?
הרי אני כתבתי שיותר מתוקן מבחינת ספרותית לכתוב בלשון עבר, ולא בלשון הווה. אח"כ הוספתי שבספרים תורניים מאד מקובל לכתוב לשון עבר. על מה אתה חולק על המציאות שכך מקובל? אולי אתה לא יודע? אבל זו המציאות. כך גם מדברים בשיעורים תורניים: "שואל" "מקשה" "מתרץ" "מוכיח" הכל בלשון הווה, ואולי משום כך משתמשים כך גם בספרים.
אז על מה אתה חולק אתמהה?
נכתב ע"י חיוכון;1117789:על ההמלצה שלך (ראה את הציטוט שהבאתי בשמך).
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
18.11
י"ז חשוון
וובינר מרתק!
המדריך (הלא שלם) לסטוריטלינג
הרצאה ייחודית עם ירון פרל ממשרד הפרסום מקאן, על עולם הסטוריטלינג. מספרי סיפורים נולדים ככה או שאפשר ללמוד את זה? מה הופך סיפור אחד ל״תעירו אותי כשזה מסתיים״ ואחר ל״ספרו לי את זה שוב!״, והקשר לעולם הקריאייטיב.
הכניסה חופשית!
19.11
י"ח חשוון
פתיחת
קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI
קורס מקוצר
19.11
י"ח חשוון
אירוע שיתופים ייחודי
בוטים מספרים על עצמם
בואו לשמוע בוגרים מובילים שלנו משתפים אתהסיפור מאחורי הבוטים הייחודיים שהם פיתחו.הצצה מרתקת לעולמות האוטומציה, החדשנות והפתרונות החכמים,עם הזדמנות ללמוד איך גם אתם יכולים לקחת חלק במהפכה הטכנולוגית.
הכניסה חופשית!
25.11
כ"ד
פתיחת
קורס פרסום קופי+
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קכד
א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד לוּלֵי יי שֶׁהָיָה לָנוּ יֹאמַר נָא יִשְׂרָאֵל:ב לוּלֵי יי שֶׁהָיָה לָנוּ בְּקוּם עָלֵינוּ אָדָם:ג אֲזַי חַיִּים בְּלָעוּנוּ בַּחֲרוֹת אַפָּם בָּנוּ:ד אֲזַי הַמַּיִם שְׁטָפוּנוּ נַחְלָה עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ:ה אֲזַי עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ הַמַּיִם הַזֵּידוֹנִים:ו בָּרוּךְ יי שֶׁלֹּא נְתָנָנוּ טֶרֶף לְשִׁנֵּיהֶם:ז נַפְשֵׁנוּ כְּצִפּוֹר נִמְלְטָה מִפַּח יוֹקְשִׁים הַפַּח נִשְׁבָּר וַאֲנַחְנוּ נִמְלָטְנוּ:ח עֶזְרֵנוּ בְּשֵׁם יי עֹשֵׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ: