צריך לזכור דבר נוסף, לפני שפונים להליך משפטי, שהדבר אסור מן התורה.
יש לפנות לבית דין לענייני ממונות.
רק אם הוא לא ציית דינא, והדיינים יראו שנכון לאפשר לכם לפנות לבית משפט, תקבלו כזה היתר.
(בקשר למידת הרחמים הנ"ל, יש מצבים שהמשכיר במצב קשה יותר מן השוכר, כגון מעשים שבל יום, זו"צ שקנו דירה להשקעה, ומשלמים עליה משכנתא מכובדת בכל חודש, ובמקביל משלמים שכירות במקום אחר, לאישה ישנה עבודה חלקית בלבד, והבעל מקבל מהכולל מלגת דתות. בשבלם לתת לשוכר לגור בחינם זו התאבדות של ממש. אין בתורה שום חיוב לתת יותר מחומש לצדקה, ודאי שלא את כל ההכנסות, וודאי ודאי שלא יותר מן ההכנסות. ואני לא כותב מהדמיון אלא מהמציאות.)
יש לפנות לבית דין לענייני ממונות.
רק אם הוא לא ציית דינא, והדיינים יראו שנכון לאפשר לכם לפנות לבית משפט, תקבלו כזה היתר.
(בקשר למידת הרחמים הנ"ל, יש מצבים שהמשכיר במצב קשה יותר מן השוכר, כגון מעשים שבל יום, זו"צ שקנו דירה להשקעה, ומשלמים עליה משכנתא מכובדת בכל חודש, ובמקביל משלמים שכירות במקום אחר, לאישה ישנה עבודה חלקית בלבד, והבעל מקבל מהכולל מלגת דתות. בשבלם לתת לשוכר לגור בחינם זו התאבדות של ממש. אין בתורה שום חיוב לתת יותר מחומש לצדקה, ודאי שלא את כל ההכנסות, וודאי ודאי שלא יותר מן ההכנסות. ואני לא כותב מהדמיון אלא מהמציאות.)