בטחוני פיגוע ירי בבקעת הירדן • אם ושתי בנותיה למשפחת די הי"ד

פרוגמטי

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
D I G I T A L
כאן חדשות: הפיגוע הרצחני בבקעת הירדן: ניתן להעריך שזהות המחבלים ידועה למערכת הביטחון. אופן ביצוע הפיגוע מעיד על תכנון מוקדם של המחבלים
 

קצר ולענין

משתמש מקצוען
פרסום וקופי
עריכה תורנית
התקשורת הפלסטינית דיווחה היום (ראשון) כי הרכב ששימש את המחבלים שביצעו את פיגוע הירי בכביש הבקעה ביום שישי האחרון אותר. מספר שעות לפני כן, ביקר שר הביטחון יואב גלנט בצפון השומרון ואמר: "הגעתי הערב לצפון השומרון כדי לעקוב מקרוב אחר המאמצים שעושים כוחות צה״ל בלחימה בטרור. כוחות הביטחון עמלים בוקר ולילה על מנת להקנות ביטחון לאזרחי ישראל". עוד הוסיף גלנט כי ״אם יש מישהו מהמחבלים שחושב שבתקופת החגים הוא יחמוק מידו הארוכה של צה״ל, הוא טועה. כל מי שיבצע, ולו את הפעולה הקטנה ביותר, אנחנו נבוא איתו חשבון ונביא אותו לדין״.

גורמי צבא אישרו הערב את הדיווחים ברשתות הפלסטיניות ולפיהם כוחות הביטחון הפלסטיניים איתרו בשכם את הרכב שבו נסעו המחבלים שביצעו את הפיגוע בבקעת הירדן בשישי האחרון. בפיגוע נרצחו האחיות רינה ומאיה די בנות ה-16 ו-20, ואימן נפצעה אנושות. לפי הדיווח הרכב הוחרם על ידי הכוחות הפלסטיניים. במערכת הביטחון בדקו את הדיווח על מנת לדלות פרטים שיסייעו במצוד אחר המחבלים. במקביל, נבדק חשד שחוליית המחבלים נמלטה לצפון השומרון והמצוד הורחב לאזורים נוספים ביהודה ושומרון.

על פי הערכות, המחבלים קיבלו סיוע מסייענים בבריחה ובמקום המסתור. גורם ביטחוני אמר כי "המחבלים לא יכולים להסתתר ולהיעלם בלי קבלת סיוע. זה עניין של זמן עד שנניח עליהם את הידיים. צה"ל ושב"כ מפעילים מאמצים של 24/7 כדי לסגור מעגל. הם בסוף יעשו טעות ואנחנו נגלה אותה".
 
בשורה עצובה: לאה (לוסי) די הי"ד, אמן של הבנות שנרצחו בפיגוע הירי בבקעת הירדן נפטרה בביה"ח הדסה. מביה"ח נמסר, "לצערנו, למרות מאמצים עילאיים ובלתי פוסקים, עקב פגיעתה האנושה, הצוות נאלץ לקבוע היום את מותה" יהי זכרה ברוך
 

ספידי

משתמש מקצוען
[
המרכז הרפואי הדסה הודיע בצהריים (שני) כי לוסי (לאה) די, שנפצעה ביום שישי האחרון באורח אנוש בפיגוע הירי בבקעת הירדן, נפטרה מפצעיה. בנותיה מאיה ורינה הי"ד, שנרצחו בפיגוע, הובאו אתמול למנוחות.

עם פציעתה פונתה די בת ה-48 במסוק להדסה עין כרם כשהיא במצב אנוש. הצוותים הרפואיים נלחמו על חייה לאורך הימים האחרונים - ביחידת הטראומה, בחדר הניתוח וביחידה לטיפול נמרץ בה טופלה.

"לצערנו, למרות מאמצים עילאיים ובלתי פוסקים, עקב פגיעתה האנושה, הצוות נאלץ לקבוע היום את מותה", נמסר מבית החולים. "צוות השירות הסוציאלי בהדסה, יחד עם הנהלת המועצה המקומית אפרת וגורמי הרווחה של המועצה, מלווים את המשפחה בשעותיה הקשות".

ראש הממשלה בנימין נתניהו ספד: "בשם כל אזרחי ישראל אני שולח תנחומים מעומק הלב למשפחת די על פטירתה של אם המשפחה, לאה (לוסי) ז"ל, שנרצחה בפיגוע הקשה בבקעה ביום שישי האחרון, יחד עם שתי בנותיה מאיה ורינה ז"ל".

ראש האופוזיציה, ח"כ יאיר לפיד, כתב: "הלב נשבר עם הידיעה על מותה של לאה די, יום לאחר ששתי בנותיה הובאו לקבורת עולם. אסון בלתי נתפס. ברגעים כאלה אני וכל עם ישראל מחזקים את המשפחה ומחבקים אותה בשעותיה הקשות. יהי זכרן של לאה, מאיה ורינה ברוך".


יו"ר המחנה הממלכתי, ח"כ בני גנץ, מסר: "יחד עם עם ישראל כולו, אני מבקש להביע צער עמוק על מותה של לאה די, אימן של מאיה ורינה ז"ל שנרצחו בפיגוע המתועב בבקעה, ולשלוח את תנחומיי הכנים למשפחה בשעתה הקשה והכואבת. סומך על כוחות הביטחון שפועלים גם כעת, שישימו ידם על המרצחים ושולחיהם ויבואו איתם חשבון".

נשיא המדינה יצחק הרצוג ספד: "כמה קיווינו, כמה התפללנו, אך לצערנו לאה, אמא של רינה ומאיה די זכרן לברכה, שנפצעה אנושות בפיגוע בבקעה, מתה מפצעיה. בשם העם בישראל כולו אני שולח תנחומים חמים למשפחת די ומתפלל שלא ידעו עוד צער. יהי זכרה ברוך ומבורך".
/SPOILER]
 

ספידי

משתמש מקצוען
ליאו די, בעלה של לוסי ואביהן של מאיה ורינה ז"ל, בהצהרה לתקשורת: "אף פעם לא נקבל טרוריזם כלגיטימי או נאשים את הקורבנות, טרור זה תמיד רע. פונה לתקשורת העולמית - תראו לי את הצבע האמיתי שלכם. האם משפחתי באמת מאיימת על שלום עולמי? האם מעשה כזה מוצדק? קדימה תתעוררו"

ליאו די ששכל את אשתו ושתי בנותיו בפיגוע בבקעת הירדן, פנה בדבריו במסיבת העיתונאים למחבל: "מה יצא לך מזה? איזה ערכים אתה מעביר לילדים שלך כשרצחת את המשפחה שלי? אתה רוע טהור"
 

זהו שמי!

משתמש סופר מקצוען
צילום מקצועי

מצמרר: הלחישה של האב והבעל השכול ליאו די לחזן בתפילת החג!

מצמרר: ליאו די בעלה של לאה הי"ד ואביהם של רינה ומאיה הי"ד, התפלל במהלך החג בבית הכנסת באפרת. במהלך התפילה ניגש אל החזן ולחש על אוזנו מספר מילים שאותם הציבור לא שמע, מיד לאחר הלחישה התפילה נעשתה בשירה גדולה ובשמחה.

לאחר התפילה ניגש מתי לאופר, אחד המתפללים לחזן ובירר מה הוא לחש באותם רגעים.
"התפללתי ליד משפחת די בחג." סיפר מתי לאופר, תושב אפרת. "לאחר שעבר על קהילתנו ימים מאוד לא פשוטים, בעת כניסת החג נכנסת משפחת די לבית הכנסת- זקופי קומה ובראש מורם."

"הלב מתחיל להרגיש את האבלות"​

"בבוקר אני מגיע כמה דקות לפני התפילה. משפחת די כבר שם. הרב ליאו רואה אותי, וניגש אליי ומציע לי חיבוק חם ואוהב, ומאחל לי חג שמח. אבל עדיין, בבית הכנסת עדיין מרגישים את המתח שבין העצבות לשמחה. שליחי הציבור מתקשים למצוא את האיזון שמתאים לקהילה. ראבק, זה קשה."
"תפילת הלל, מזמור ראשון – לא שרים. טוב, אולי החזן לא מרגיש שמתאים להתחיל בשירה. אולי המזמור הבא…מזמור שני 'בצאת ישראל ממצרים' – החזן לא שר. הלב מתחיל להרגיש את האבלות, אני מתחיל להבין שאת ההלל האחרון של חג הפסח אנחנו כבר לא נשיר. עצב, כאב, דמעות של ממש."

"באותו הרגע הרב ליאו קם ממקומו, ונע במהירות לכיוון החזן"​

"אבל באותו הרגע הרב ליאו קם ממקומו, ונע במהירות לכיוון החזן. הרב ליאו מניח בעדינות את ידו על החזן, מחבק אותו, ולוחש משהו באוזנו."

"החזן, מסתכל על הרב ליאו ומיד פותח בשירה שמרוממת את הנפש לגובהי מרומים. 'מה לך הים, כי תנוס' מכאן והלאה, שרנו. שרנו ביחד. את כל ההלל."

"מה אמר לו הרב ליאו?"​

"מה אמר לו הרב ליאו? ניגשתי אל החזן אחרי התפילה, ובקשתי אם הוא מוכן לשתף איתי את מה שענה לו הרב ליאו."

"Please, make it joyous" – "אנא, שהתפילה תהיה משמחת"
"וכן היה, משמח, וקצת עצוב. אבל בעיקר בעיקר – מנחם."
 

פרוגמטי

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
D I G I T A L
כרמל דנגור: כמעט חודש אחרי הפיגוע בבקעת הירדן: צה"ל, ימ"מ ושב"כ חיסלו בשכם את 2 המחבלים שרצחו את לוסי ובנותיה מאיה ורינה די ז"ל. סייען נוסף נורה, ולהבנתי גם הוא חוסל.
 

אפרים יעקובזון

משתמש סופר מקצוען
הודעה משותפת לדוברות שב"כ, דוברות משמר הגבול ודובר צה"ל בפעילות משותפת של שב"כ, מג״ב,ימ"מ וצה"ל במרחב חטיבת שומרון נהרגו הבוקר (4/5) חסן קטנאני ומעאד מצרי, פעילי חמא"ס, הרוצחים של לאה (לוסי), מאיה ורינה די ז"ל אשר נרצחו בתאריך 07/04 פיגוע ירי סמוך לישוב חמרה בבקעת הירדן. עם התרחשות הפיגוע החל מאמץ מודיעיני ומבצעי משמעותי של שב"כ וצה"ל אשר הוביל לאיתור דירת המסתור בקסבה בשכם. בעקבות מידע מודיעיני ממוקד של שב"כ, לפנות בוקר פשטו לוחמי שב"כ, ימ"מ וצה"ל על הדירה ובחילופי האש נהרגו 2 הרוצחים. בנוסף, נהרג אברהים חורה, סייען בכיר של המבוקשים. בדירת המבוקשים אותרו 2 רובי M16 וקלצ׳ניקוב. כוחות הביטחון ימשיכו לפעול בנחישות לסיכול כל איום טרור המופנה כנגד אזרחים וחיילי צה"ל. תקשורת שב״כ
 

פרוגמטי

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
D I G I T A L
משרד הבריאות הפלסטיני מאשר הגעת 3 גופות לבית החולים בשכם.
יתכן וישנה גופה נוספת עדיין במבנה.
 

פרוגמטי

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
D I G I T A L
מקורות עיתונאיים פלסטינים טוענים כי חיסול השלושה הבוקר בוצע באמצעות כטב"מ מתאבד (אבו עלי).
 

רעיון טוב

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
מוזיקה ונגינה
FvQ03WwWYAA0w2G
 

טאבו

משתמש סופר מקצוען
דוברות המשטרה (מג״ב):
הציל את חיי הלוחמים בגופו. כלב הימ"מ ״ג׳אנגו״ נהרג הבוקר בפעילות בשכם בה חוסלו המחבלים שביצעו את הפיגוע בבקעת הירדן, בו נרצחו לאה, מאיה ורינה די ז״ל

הבוקר, פעלו לוחמי הימ״מ, מג״ב, שב״כ וצה״ל באזור שכם. כאמור, במסגרת הפעילות, תוך חילופי אש כבדים חוסלו המחבלים שביצעו את הפיגוע בבקעת הירדן בתאריך ה- 07.04.23 בו נרצחו לאה, מאיה ורינה די ז״ל.

בפעילות, נהרג כלב הימ״מ ״ג׳אנגו", בן ה-7, אשר מנע בגופו פגיעה בחיי הלוחמים בעת שפתחו המחבלים בירי לעברם.

ג׳אנגו, היה שותף למאות פעילויות של הימ״מ בהם לחם לצד לוחמי היחידה בפעולות לסיכול טרור ומעצר מבוקשים.


מצ״ב תמונה של כלב הימ"מ "ג'אנגו".
קרדיט צילום: דוברות משמר הגבול.
1qOziN.jpg
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

א לְדָוִד אֵלֶיךָ יְהוָה נַפְשִׁי אֶשָּׂא:ב אֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:ג גַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:ד דְּרָכֶיךָ יְהוָה הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ה הַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:ו זְכֹר רַחֲמֶיךָ יְהוָה וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:ז חַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יְהוָה:ח טוֹב וְיָשָׁר יְהוָה עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:ט יַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:י כָּל אָרְחוֹת יְהוָה חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יא לְמַעַן שִׁמְךָ יְהוָה וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יב מִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יְהוָה יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יג נַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:יד סוֹד יְהוָה לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טו עֵינַי תָּמִיד אֶל יְהוָה כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טז פְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יז צָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יח רְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יט רְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כ שָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כא תֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כב פְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  7  פעמים

אתגר AI

פלינדרום • אתגר 52

לוח מודעות

למעלה