בטחוני פיגוע בנווה יעקב

פ.נ

משתמש מקצוען
אשר נתן היה הבן הבכור למשפחתו, אח לשבעה אחים ואחיות. קודם ההלוויה סיפר אביו: "הוא היה לוחם". בהלוויה נכחו השרים יצחק וסרלאוף, מאיר פרוש, יצחק גולדקנופף, עמיחי אליהו וראש עיריית ירושלים משה ליאון. משה, חבר של אשר, סיפר: "הוא אהב ארץ ישראל בכל נפשו. מסר את נפשו למען ארץ ישראל. האמין באמונה שלמה באלוקים. היה טוב לב. תמיד אהב לעזור. היה שמח כל הזמן".

האב אהרון אמר: "אשר לא מת, הוא רק נפרד מהגוף. הנשמה היא נצחית. האחדות שיש כאן היא חיבוק אחד ענק שאשר מחבק אותנו". האב התנצל בפני בנו: "סליחה שלפעמים פגעתי בך ולא ראיתי את הטוב שבך".

הרב דוד בן נעים, מקורב למשפחה, אמר: "אשר בא להזכיר לכולנו שצריך לצעוק להשם יתברך. שכחנו את הקדוש ברוך הוא. חשבנו שאם ניצחנו את הבחירות כבר אפשר לברך שהחיינו. זה שטויות והבלים".

סבו של אשר נתן ספד: "מי שיש לו רגש יהודי כואב לו, כל אחד שיש לו נשמה יהודית זה כואב לו. אבל כואב עוד משהו. כואב שאין ביטחון ברחוב, לא יכולים לצאת מהבית. איך זה יכול להיות? משקיעים מיליארדים בחפירות , אבל אין ביטחון במדינה היהודית. איפה השוטרים? איפה החיליים? אני לא מכיר את הנהלים במדינה, אבל להפסיד ילד שישב לי על הברכיים כשהיה תינוק, ככה לסבול? המדינה לא מתפקדת".

השר מיכאל מלכיאלי הספיד: "אין לנו הבנה בחשבונות שמים כיצד נער זך וישר אשר הקפיד כל כך בבין אדם לחבירו ובבין אדם למקום נפגש בחיית טרף אשר סיים את חייו בעולם ברגע אחד. כאשר גופו של רבי עקיבא נסרק במסרקות של ברזל הוא אמר רק משפט אחד – ״שמע ישראל ה׳ אלוקינו ה׳ אחד".

השר אליהו אמר: "באנו לארץ לא כדי למות על קידוש השם, אלא כדי לחיות על קידוש השם. אנחנו לא מוכנים שהמנוולים האלה יפגעו בנו. אנחנו לא מוכנים שהמרצחים השפלים הללו יפגעו בילדים התמימים שלנו. ילדים בני 13 מסתובבים עם נשקים ומדברים בשם השם. איזה מין אלוקים זה שהוא רוצה מוות? מי נותן לרשעים האלה לפגוע בחיים? מי נותן לרשעים הללו להסתובב ליד בית כנסת?".

ראש העיר ירושלים ליאון ספד ופנה בדבריו להוריו של הנער – חיה ואהרון: "זמן קצר לפני כן ישבתם כולכם יחד סביב שולחן השבת ולא העליתם בעיניי רוחכם שזהו המפגש האחרון, שאתם נפרדים כעת מאשר היקר. רק שעה לפני כן חיה לחשה את התפילה שכל אם יהודייה מתפללת ברגעים של כניסת שבת. כמה שעות לאחר מכן, הנר האישי שלכם כבה".

"אשר היה כל כולו אור. הוא היה מעיין נובע של נדיבות וטוב לב, הוא ראה כל אחד והיה לו אכפת מכל מי שמסביבו. בדרכי לכאן סיפרו לי שלא מזמן עזר מיוזמתו לשכנה שעברה כשראה שקשה לה. אני פונה אליכם אהרון וחיה היקרים, קורבן גדול שילמתם אתמול בלילה ערב שבת קודש. אין מי שיכול לתאר את הכאב הנורא שחשים הורים שצריכים לקבור את בנם. נעשה הכול כדי לא לחזור לימים הנוראים ההם, לא נשוב לימים שבהם החרדה שלטה ברחובות".
 

דיאלוג

מהמשתמשים המובילים!
מה זה יעזור שיבנו שם עוד שכונה יהודית ?
אז יהיו שלוש שכונות במקום שתיים ?יחי ההבדל
ולא שאני לא מעודדת את זה
אבל לא נראה לי כל כך קשור לפיגוע
זה מרתיע ומונע אם יודעים שפיגוע יגרום לעוד שכונה
 

פ.נ

משתמש מקצוען
הלילה הובאו למנוחות בני הזוג שנרצחו בטבח הנורא בנווה יעקב בליל שבת, אלי (48) ונטלי (45) מזרחי בבית העלמין ארץ החיים בבית שמש. בהלוויה השתתפו מאות בני אדם שחלקו כבוד אחרון לנרצחים הי"ד. השר ניר ברקת אמר בדברי ההספד שלו: "שמעון אבא של אלי, תמרה אמא של נטלי. בערב שבת הגיע מחבל בן עוולה לבית כנסת בנווה יעקב. זה היה בידיעה שהוא הולך לרצוח יהודים רק כי הם יהודים. הוא חיפש מקום שבו יהודים מתפללים. כמה רוע ושנאה אוחזים בהם".

עוד ספד: "אלי ונטלי היו בכלל בביתם בעת הפיגוע יושבים סביב שולחן השבת. אלי ירד לרחוב להציל חיים. שם ברחוב הוא חיפש למי הוא יכול להציל, שם המחבל בן העוולה ירה גם בו ורצח אותו. כאשר נטלי אשתו ראתה שנפצע היא ניסתה לטפל בו ואז המחבל רצח גם אותה וכך ברגע מחבל ארור רצח בעל ואישה רק בגלל שהם יהודים".


תמרה, אמה של נטלי, ספדה: "לקחו אותי גם איתה. היא כל יום הלכה לעבודה וחיכיתי לה. היא כל הזמן דאגה לי לתרופות ואוכל. איך זה עכשיו? שניהם? אומרים שלא יהיה יותר ככה? צריך לעשות משהו אחר, לא ככה".

אלי ונטלי מזרחי התחתנו לפני שנתיים, ונורו למוות בפיגוע בנווה יעקב. אביו של אלי, שמעון, סיפר כי הבן ואשתו יצאו לסייע לפצועי הפיגוע – ונרצחו על ידי המחבל. "הוא עמד ליד המכונית שלו וירה בהם. נכנס לאוטו וברח", שחזר האב. "הוא היה אדם צנוע, דתי. רצה לעזור. ראה שיש יריות רצה לעזור לפצועים".
 

אבא ל6

משתמש סופר מקצוען
הלוויתו של רפאל בן אליהו הי״ד שנרצח בפיגוע ב-12 מבית ההספד קהילת י-ם בהר המנוחות. הלווית ר׳ שאול חי הי״ד ב-13.00.
29.1.2023 07:38
ביה״ח ׳הדסה׳: מטופלים אצלינו שניים מפצועי הפיגוע בנווה יעקב. בן ה-20 ובן ה-15.5, שנותחו בשישי בערב לאחר שנפגעו מירי, הם נמצאים במצב בינוני ויציב ומצבם משתפר.
29.1.2023 07:38
הפיגוע המזעזע בירושלים - כותרות העיתונים: ׳ידיעות׳: ״גל טרור: שבת הדמים של ירושלים״. ׳ישראל היום׳: ״השבת השחורה - ימים של טרור״. ׳מעריב׳: ״שבת של טרור״. ׳יתד׳: ״טרור רצחני בשערי ביהכנ״ס - השם יקום דמם״. ׳המבשר׳: ״טרור בירושלים: פיגוע ירי רצחני בליל שבת״.
 

טראמפ 2024

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
עריכה תורנית
כוחות הביטחון ביצעו הלילה את אחת מההחלטות המרתיעות של הקבינט ואטמו את בית המחבל שביצע את הפיגוע בנווה יעקב.
 

הגולם החולם

משתמש מקצוען
ולאחר כל הדיונים על כמה זמן ארך למשטרה להגיע הנה התשובות הברורות על י התיעודים
בשעה שמונה ושלוש עשרה דקות היתה הירייה הראשונה של המחבל, מובן שלקח נאמר כחצי דקה עד להזמנת הניידת.
אנחנו אוחזים בשמונה וארבע עשרה דקות
בשעה שמונה ועשרים הוא כבר היה מחוסל - כקילומטר ממקום הפיגוע, כלומר הספיקו כבר לרדוף אחריו
אני כמובן לא שופט אף אחד שהיה במקום הפיגוע, אז כל שניה נחשבת לנצח
ובכל זאת, יש לי תאוריה קצת שונה, הגיעה ניידת ראשונה מהר יותר ממה שחושבים אלא שהיא לא הגיעה למקום הפיגוע אלא ישר התחילה במרדף אחרי המפגע, והאמת, זו תפקידה של המשטרה, למקום הפיגוע צריכים ובאמת הגיעו כוחות ההצלה!
שאפו גדול למשטרה!
כן, מותר להגיד את זה, דקות ספורות מהזמנת הניידת עד לחיסול אחרי מרדף, בעיני, כל הכבוד!
מצו"ב חיתוך מסך ממצלמות ההבטחה - מקורות : חדשות גי די אן ואתר המחדש (שציטט מחדשות 13רגעי החיסול כקילומטר ממקום הפיגוע!.pngתחילת הפיגוע.png
 

YOM&TOV

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
אוטומציה עסקית
ולאחר כל הדיונים על כמה זמן ארך למשטרה להגיע הנה התשובות הברורות על י התיעודים
בשעה שמונה ושלוש עשרה דקות היתה הירייה הראשונה של המחבל, מובן שלקח נאמר כחצי דקה עד להזמנת הניידת.
אנחנו אוחזים בשמונה וארבע עשרה דקות
בשעה שמונה ועשרים הוא כבר היה מחוסל - כקילומטר ממקום הפיגוע, כלומר הספיקו כבר לרדוף אחריו
אני כמובן לא שופט אף אחד שהיה במקום הפיגוע, אז כל שניה נחשבת לנצח
ובכל זאת, יש לי תאוריה קצת שונה, הגיעה ניידת ראשונה מהר יותר ממה שחושבים אלא שהיא לא הגיעה למקום הפיגוע אלא ישר התחילה במרדף אחרי המפגע, והאמת, זו תפקידה של המשטרה, למקום הפיגוע צריכים ובאמת הגיעו כוחות ההצלה!
שאפו גדול למשטרה!
כן, מותר להגיד את זה, דקות ספורות מהזמנת הניידת עד לחיסול אחרי מרדף, בעיני, כל הכבוד!
מצו"ב חיתוך מסך ממצלמות ההבטחה - מקורות : חדשות גי די אן ואתר המחדש (שציטט מחדשות 13צפה בקובץ המצורף 1300993צפה בקובץ המצורף 1300994
קישור?
 

שלום זכר

משתמש מקצוען
 

זהו שמי!

משתמש סופר מקצוען
צילום מקצועי
הרבו בתפילה: הידרדרות במצבו של הקצין שנפצע קשה בפיגוע בעיר דוד שמו לתפילה: נדב חיים בן אורית חיה לרפו"ש.
בשעה 22:00 תתקיים ברחבת הכותל המערבי 'תפילת רבים' לרפואתו.
 
נערך לאחרונה ב:

זהו שמי!

משתמש סופר מקצוען
צילום מקצועי
 

זהו שמי!

משתמש סופר מקצוען
צילום מקצועי
משפחתו של נדב ויינברג, קצין הצנחנים שהסתער על המחבל בפיגוע בעיר דוד, עדכנה על החמרה במצבו:

"בימים האחרונים נדב עבר מספר בדיקות מקיפות במטרה להבין את חומרת הפגיעה. ב"ה המדדים טובים והמצב של נדבי יציב, אך לצערנו, תוצאות ה-MRI מעידות על סיבוך לא צפוי ולמורכבות שמעלה חשש גדול לפגיעת ראש", נמסר בהודעת המשפחה.

"ככל הנראה, נידרש לתהליך שיקום ארוך. זהו ניסיון קשה מאוד לכולנו ואנחנו סמוכים ובטוחים שהקב"ה יעזור לנו לעמוד בו ויביא רפואה שלמה ומהירה לנדבי. אנו מאמינים שעלינו לצמוח מכל משבר וגם מהמשבר הקשה הזה, תפקידנו לבנות ולהיבנות. אנו מזמינים את כל עם ישראל להצטרף אלינו בבניית קומה נוספת בכל המישורים: בין אדם לעצמו, בין אדם לאומתו, אדם לחברו ואדם למקום".

אנו מודים על החיזוקים ומבקשים להרבות בתפילות ובמעשים טובים לרפואת נדב חיים בן אירית חיה, בתוך שאר חולי ישראל".
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קז

א הֹדוּ לַיי כִּי טוֹב כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:ב יֹאמְרוּ גְּאוּלֵי יי אֲשֶׁר גְּאָלָם מִיַּד צָר:ג וּמֵאֲרָצוֹת קִבְּצָם מִמִּזְרָח וּמִמַּעֲרָב מִצָּפוֹן וּמִיָּם:ד תָּעוּ בַמִּדְבָּר בִּישִׁימוֹן דָּרֶךְ עִיר מוֹשָׁב לֹא מָצָאוּ:ה רְעֵבִים גַּם צְמֵאִים נַפְשָׁם בָּהֶם תִּתְעַטָּף:ו וַיִּצְעֲקוּ אֶל יי בַּצַּר לָהֶם מִמְּצוּקוֹתֵיהֶם יַצִּילֵם:ז וַיַּדְרִיכֵם בְּדֶרֶךְ יְשָׁרָה לָלֶכֶת אֶל עִיר מוֹשָׁב:ח יוֹדוּ לַיי חַסְדּוֹ וְנִפְלְאוֹתָיו לִבְנֵי אָדָם:ט כִּי הִשְׂבִּיעַ נֶפֶשׁ שֹׁקֵקָה וְנֶפֶשׁ רְעֵבָה מִלֵּא טוֹב:י יֹשְׁבֵי חֹשֶׁךְ וְצַלְמָוֶת אֲסִירֵי עֳנִי וּבַרְזֶל:יא כִּי הִמְרוּ אִמְרֵי אֵל וַעֲצַת עֶלְיוֹן נָאָצוּ:יב וַיַּכְנַע בֶּעָמָל לִבָּם כָּשְׁלוּ וְאֵין עֹזֵר:יג וַיִּזְעֲקוּ אֶל יי בַּצַּר לָהֶם מִמְּצֻקוֹתֵיהֶם יוֹשִׁיעֵם:יד יוֹצִיאֵם מֵחֹשֶׁךְ וְצַלְמָוֶת וּמוֹסְרוֹתֵיהֶם יְנַתֵּק:טו יוֹדוּ לַיי חַסְדּוֹ וְנִפְלְאוֹתָיו לִבְנֵי אָדָם:טז כִּי שִׁבַּר דַּלְתוֹת נְחֹשֶׁת וּבְרִיחֵי בַרְזֶל גִּדֵּעַ:יז אֱוִלִים מִדֶּרֶךְ פִּשְׁעָם וּמֵעֲוֹנֹתֵיהֶם יִתְעַנּוּ:יח כָּל אֹכֶל תְּתַעֵב נַפְשָׁם וַיַּגִּיעוּ עַד שַׁעֲרֵי מָוֶת:יט וַיִּזְעֲקוּ אֶל יי בַּצַּר לָהֶם מִמְּצֻקוֹתֵיהֶם יוֹשִׁיעֵם:כ יִשְׁלַח דְּבָרוֹ וְיִרְפָּאֵם וִימַלֵּט מִשְּׁחִיתוֹתָם:כא יוֹדוּ לַיי חַסְדּוֹ וְנִפְלְאוֹתָיו לִבְנֵי אָדָם:כב וְיִזְבְּחוּ זִבְחֵי תוֹדָה וִיסַפְּרוּ מַעֲשָׂיו בְּרִנָּה:כג יוֹרְדֵי הַיָּם בָּאֳנִיּוֹת עֹשֵׂי מְלָאכָה בְּמַיִם רַבִּים:כד הֵמָּה רָאוּ מַעֲשֵׂי יי וְנִפְלְאוֹתָיו בִּמְצוּלָה:כה וַיֹּאמֶר וַיַּעֲמֵד רוּחַ סְעָרָה וַתְּרוֹמֵם גַּלָּיו:כו יַעֲלוּ שָׁמַיִם יֵרְדוּ תְהוֹמוֹת נַפְשָׁם בְּרָעָה תִתְמוֹגָג:כז יָחוֹגּוּ וְיָנוּעוּ כַּשִּׁכּוֹר וְכָל חָכְמָתָם תִּתְבַּלָּע:כח וַיִּצְעֲקוּ אֶל יי בַּצַּר לָהֶם וּמִמְּצוּקֹתֵיהֶם יוֹצִיאֵם:כט יָקֵם סְעָרָה לִדְמָמָה וַיֶּחֱשׁוּ גַּלֵּיהֶם:ל וַיִּשְׂמְחוּ כִי יִשְׁתֹּקוּ וַיַּנְחֵם אֶל מְחוֹז חֶפְצָם:לא יוֹדוּ לַיי חַסְדּוֹ וְנִפְלְאוֹתָיו לִבְנֵי אָדָם:לב וִירֹמְמוּהוּ בִּקְהַל עָם וּבְמוֹשַׁב זְקֵנִים יְהַלְלוּהוּ:לג יָשֵׂם נְהָרוֹת לְמִדְבָּר וּמֹצָאֵי מַיִם לְצִמָּאוֹן:לד אֶרֶץ פְּרִי לִמְלֵחָה מֵרָעַת יֹשְׁבֵי בָהּ:לה יָשֵׂם מִדְבָּר לַאֲגַם מַיִם וְאֶרֶץ צִיָּה לְמֹצָאֵי מָיִם:לו וַיּוֹשֶׁב שָׁם רְעֵבִים וַיְכוֹנְנוּ עִיר מוֹשָׁב:לז וַיִּזְרְעוּ שָׂדוֹת וַיִּטְּעוּ כְרָמִים וַיַּעֲשׂוּ פְּרִי תְבוּאָה:לח וַיְבָרֲכֵם וַיִּרְבּוּ מְאֹד וּבְהֶמְתָּם לֹא יַמְעִיט:לט וַיִּמְעֲטוּ וַיָּשֹׁחוּ מֵעֹצֶר רָעָה וְיָגוֹן:מ שֹׁפֵךְ בּוּז עַל נְדִיבִים וַיַּתְעֵם בְּתֹהוּ לֹא דָרֶךְ:מא וַיְשַׂגֵּב אֶבְיוֹן מֵעוֹנִי וַיָּשֶׂם כַּצֹּאן מִשְׁפָּחוֹת:מב יִרְאוּ יְשָׁרִים וְיִשְׂמָחוּ וְכָל עַוְלָה קָפְצָה פִּיהָ:מג מִי חָכָם וְיִשְׁמָר אֵלֶּה וְיִתְבּוֹנְנוּ חַסְדֵי יי:
נקרא  5  פעמים

אתגר AI

חשבון הנפש • אתגר 17

לוח מודעות

למעלה