פטרת ציפורניים ביד

נעמי אדלר

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
צילום מקצועי
אוטומציה עסקית
שבוע טוב
מחפשת פתרון או טיפול טבעי
לפטרת ציפורניים ביד
תודה רבה!
גמר חתימה טובה.
 

ישי.כ

משתמש פעיל
שבוע טוב!

אני מאמין שכל חברי הפורום ימליצו על כל מיני משחות למיניהם, אולם במקום לבזבז כספים רבים אפשר לקנות שמן אורגנו ולמרוח על הציפורן, אולם כל עוד לא נטפל בסיבה העיקרית לפטרת היא תחזור.

פטרת
בציפורנים או בידיים זה מעיד בעיקר על בריחת סידן עקב עודף חומציות בגוף.
בציפורנים יש סידן (הצבע הלבן), בריחת סידן נובעת בעיקר עקב צריכת מזון שיוצר חומציות יתר בגוף, כתוצאה מכך החיידקים מתלבשים במקום הפגוע ובכך נוצרת פטרת.

וכעת נסביר יותר לעומק:

לגוף יש שאיפה ליצור איזון בדם בין החומציות לבסיסיות, כאשר רמת החומציות בגופנו גבוה מידי, הגוף ישתמש במינרלים בסיסיים, כגון: נתרן, אשלגן, סידן ומגנזיום, כדי לנטרל חומצות אלו מגופנו.

מינרלים אלו חיוניים ביותר לפעילות הקיומית של גופנו, כשמינרלים אלו עסוקים במלאכת נטרול החומצה נפגעים תפקודי מערכות הגוף, תאי הגוף, שריר, עצב, שלפעילותן התקינה נדרשת אספקה סדירה של מינרלים אלו.

למשל, כשאנו שותים משקאות קלים מוגזים המכילים חומצה קרבונית, ומשקאות כמו "קוקה קולה" המכילים גם חומצה זרחתית, משקאות אלו מרוקנים לנו את מאגרי המינרלים הבסיסים מגופנו.

'סידן' הוא מינרל בסיסי, כשרמת החומציות בדמנו גבוה מידי, גופנו יתחיל לאט לאט להוציא סידן (שהוא בסיסי) מן השיניים הציפורנים או העצמות, וזאת כדי לאזן את החומציות בדם. עקב בריחת הסידן, אזי, בציפורנים תהיה פטרת, ובשיניים עששת, ובעצמות מחלת האוסטאופרוזיס (דלדול העצם).

הגוף בדרך כלל יבחר לקחת סידן ממקום שפחות יזיק לאדם. כך שאין עניין לטפל בפטרת בציפורנים אם לא עוברים לתזונה בסיסית, כי זה יחזור שוב, וגם אם זה לא יחזור אז הגוף יבחר לקחת סידן מהעצמות, תחליטו אתם מה אתם מעדיפים, ציפורן יפה או עצמות חזקות.

עודף חומציות בגוף נמדדת במדד הPH-, סולם ה- PH נע בין 0 ל-14, כאשר הערך - 0 מבטא חומציות חזקה מאוד, ואילו הערך – 14 מבטא בסיסיות חזקה מאוד, הערך 7 מבטא ניטראליות.

בתזונה
המערבית הממוצעת, היחס האופייני בין מזונות חומציים לבסיסיים, הוא 80% מזונות חומציים ו-20% מזונות בסיסיים.

אולם היחס הרצוי הוא, 80%-60% מזונות בסיסיים (בעיקר ירקות חיים ועלים ירוקים) ו-40%-20% מזונות חומציים.

כדי לשמור על רוב בסיסי מול חומצי, יש לאכול יותר מזון מן הצומח אשר גורם לתגובה בסיסית בדם, מזון זה נמצא בעיקר פירות (לא חומציים), ירקות טריים ועלים ירוקים, נבטים, קטניות מונבטות. ומפחיתים מצריכת מזון חומצי: מזון מעובד, חלבון מן החי (בשר, חלב וביצים); סוכר; דגנים; קפאין; אלכוהול; וכו'.

כדי לבדוק את רמת החומציות בגופנו, אפשר לעשות בדיקת דם או לקנות נייר 'לקמוס', שעל ידו אפשר לבדוק את רמת החומציות ברוק ובשתן.

אולם אם לא תקפידו ביום יום על תזונה בסיסית, אף אם בבדיקות הדם ה-PH יהיה מאוזן (7.4), אין זה ראייה שרמת החומציות בגופכם מאוזנת, שכן יתכן שיש לכם חומציות יתר, אלא שהגוף בחר לאזן את החומציות על ידי לקיחת סידן ומינרלים מהגוף.

חלק מהמחלות / תופעות הנפוצות של רמת חומציות גבוה:

  • עייפות כרונית - ככל שגופנו חומצי יותר, הוא עייף יותר. חומציות יתר מפחיתה את אספקת החמצן לתאים ולרקמות בגוף.
  • אוסטאופורוזיס - רמת חומציות גבוהה בדם גורמת ״לגניבת״ סידן (שהוא בסיסי) מהעצמות כדי לאזן את החומציות בדם.
  • עששת בשיניים ופטרת בציפורים - עקב גניבת סידן מהשיניים והציפורנים.
  • אי ספיגת מינרלים וויטמינים בגוף - ובעיקר חוסר בברזל ו-12B (המיוצר בקיבה ממזון צמחי), מה שגורם לעייפות חולשה ועוד.
  • החומציות מייצרת הרבה ליחות בגוף ויכולה ליצור שלל בעיות של שיעול, קושי נשימה, כאבים בחזה, ובעיות בסינוסים.
  • בעיות בקיבה - צרבת, נפיחות, בחילה, ריח רע מהפה, נשירת שיער וגיהוק.
  • בעיות עור - אקזמה, סוגים שונים של דרמטיטיס, אקנה, פריחה, ושאר בעיות עור.
  • דלקות במקומות שונים, כגון במפרקים ובחניכים - דלקת היא תגובה טבעית להחלמה, בתהליך הדלקתי התאים שברקמה נפגעו ויש להחליפם בחדשים כדי שהרקמה תתחדש.
  • פגיעה בלבלב, בכבד ובכליות – החומצות מעמיסות על אברי הגוף.

מזונות המעלים את רמת חומציות הקיבה:
  • ירקות ופירות ממשפחת הסולניים: חצילים, פירות הדר: תפוז, קלמנטינה וכו'. עגבניות ומוצריהן (רסק עגבניות, מיץ עגבניות וקטשופ), גמבה, תות וקיווי, ותפוח אדמה. המעלים את רמת החומציות.
  • קמח לבן ומוצריו - הקמח הלבן חסר את כל אותם המינרלים והויטמינים הנמצאים בקליפת גרגיר החיטה. בנוסף לכך, הקמח הלבן עובר תהליכי הלבנה באמצעות חומרים כימיקלים. הלחם הלבן גורם לתסיסה בקיבה ויוצר חומציות יתר, ומגביר את תופעת הרפלוקס והצרבות, נהפך לגושי בצק (כעין דבק) וגורם לעצירות ולסתימת מעיים.
  • מזונות מטוגנים, כגון: צי'פס, פלאפל, חטיפים מטוגנים, ג'חנון, קיגל - מאכלים אלו עשויים בעיקר מקמח לבן ומשומנים רווים המעלים את רמת החומציות בקיבה ובדם.
  • מזונות מעובדים ומתועשים (ג’אנק פוד) כגון: עוגות שמרים, עוגיות, ממתקים, חטיפים - אלו מזונות המכילים (מלבד הקמח הלבן) מרגינה, שומן טרנס, סוכרים, חומרים משמרים, ועוד מרעין בישין.
  • מוצרי חלב פרה - בשל חמיצותם של מוצרי החלב יש בכוחם ליצור תנאים המעוררים דלקת בקיבה ובריאות. מלבד זאת, מוצרי החלב כיום אינם בריאים כיוון שיש מכילים הורמונים וחומרים.
  • מזונות מלוחים כגון: חטיפים מלוחים, מלפפון בחומץ, דגים מלוחים – מלח זו מולקולה שבנויה משני אטומים נתרן וכלור. שני אטומים אלו נחוצים לגוף, כשהם באים ממקור טבעי בלבד. אולם המלח הרגיל לא מתפרק בגוף, והוא נשאר כמולקולה שלימה שפוצעת כלי דם ואת המעיים, ומחלישה את הכליות עד שהיא יוצאת החוצה.
  • מזונות חריפים, כמו טבסקו, סחוג, סרירצ'ה – חריף חומצה, שום למשל זה חומצה אוקסלית, ולכן הם עושים גירוי לרירית הקיבה.
  • קפה, ומוצרים המכילים קפאין כדוגמת שוקולד, ותה שחור.
  • שתייה אלכוהולית, הגורמת לתסיסה ולעומס יתר על הכליות.
  • עישון סיגריות וסיגרים מכל הסוגים.
  • תרופות נוגדי חומצה - הגורמים לעיפוש וריקבון למזון הדורש חומצה לצורך עיכולו, כגון חלבונים.
  • סוכר לבן ודומיו – הגורמים לעודף חומציות בדם, ניתן להחליפו בדבש, סילאן, סוכר קוקוס.
  • קוקה קולה ושאר משקאות - בסיסם הוא חומצה וסוכר הפוגעים ברירית מערכת העיכול, ובאימייל של השיניים.
רפואה שלימה וגמר חתימה טובה לכל עם ישראל!!
 
נערך לאחרונה ב:

אולי מעניין אותך גם...

אשכולות דומים

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמז

א הַלְלוּיָהּ כִּי טוֹב זַמְּרָה אֱלֹהֵינוּ כִּי נָעִים נָאוָה תְהִלָּה:ב בּוֹנֵה יְרוּשָׁלִַם יְהוָה נִדְחֵי יִשְׂרָאֵל יְכַנֵּס:ג הָרֹפֵא לִשְׁבוּרֵי לֵב וּמְחַבֵּשׁ לְעַצְּבוֹתָם:ד מוֹנֶה מִסְפָּר לַכּוֹכָבִים לְכֻלָּם שֵׁמוֹת יִקְרָא:ה גָּדוֹל אֲדוֹנֵינוּ וְרַב כֹּחַ לִתְבוּנָתוֹ אֵין מִסְפָּר:ו מְעוֹדֵד עֲנָוִים יְהוָה מַשְׁפִּיל רְשָׁעִים עֲדֵי אָרֶץ:ז עֱנוּ לַיהוָה בְּתוֹדָה זַמְּרוּ לֵאלֹהֵינוּ בְכִנּוֹר:ח הַמְכַסֶּה שָׁמַיִם בְּעָבִים הַמֵּכִין לָאָרֶץ מָטָר הַמַּצְמִיחַ הָרִים חָצִיר:ט נוֹתֵן לִבְהֵמָה לַחְמָהּ לִבְנֵי עֹרֵב אֲשֶׁר יִקְרָאוּ:י לֹא בִגְבוּרַת הַסּוּס יֶחְפָּץ לֹא בְשׁוֹקֵי הָאִישׁ יִרְצֶה:יא רוֹצֶה יְהוָה אֶת יְרֵאָיו אֶת הַמְיַחֲלִים לְחַסְדּוֹ:יב שַׁבְּחִי יְרוּשָׁלִַם אֶת יְהוָה הַלְלִי אֱלֹהַיִךְ צִיּוֹן:יג כִּי חִזַּק בְּרִיחֵי שְׁעָרָיִךְ בֵּרַךְ בָּנַיִךְ בְּקִרְבֵּךְ:יד הַשָּׂם גְּבוּלֵךְ שָׁלוֹם חֵלֶב חִטִּים יַשְׂבִּיעֵךְ:טו הַשֹּׁלֵחַ אִמְרָתוֹ אָרֶץ עַד מְהֵרָה יָרוּץ דְּבָרוֹ:טז הַנֹּתֵן שֶׁלֶג כַּצָּמֶר כְּפוֹר כָּאֵפֶר יְפַזֵּר:יז מַשְׁלִיךְ קַרְחוֹ כְפִתִּים לִפְנֵי קָרָתוֹ מִי יַעֲמֹד:יח יִשְׁלַח דְּבָרוֹ וְיַמְסֵם יַשֵּׁב רוּחוֹ יִזְּלוּ מָיִם:יט מַגִּיד (דברו) דְּבָרָיו לְיַעֲקֹב חֻקָּיו וּמִשְׁפָּטָיו לְיִשְׂרָאֵל:כ לֹא עָשָׂה כֵן לְכָל גּוֹי וּמִשְׁפָּטִים בַּל יְדָעוּם הַלְלוּיָהּ:
נקרא  4  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה