כללי פונט חדש של פונטייפ מבית רגב

תקוה

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
קהילת הספרנים
אהבתי אותו ממבט ראשון.

גם עליז גם עם טעם ישן.
 

קבצים מצורפים

  • 1-01.jpg
    KB 575 · צפיות: 36

dmm770

משתמש רשום
אני מתלבט אם לקנות.

למה הייתם משתמשים בפונט כזה?
 

ישראלה

ללמוד תוכנות בכייף :)
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
עיצוב פונטים
עימוד ספרים
הסבר שצורף לפונט: קצת על מנחם רגב...
מעצב העל 'מנחם רגב' חבר לפונטייפ.
נסיון והתמחות של כ40 שנה, בתוספת של הצלחות מהדהדות בפרויקטים נחשבים בתחום העיצוב והפונטיקה, מצטופפים ברזומה של מנחם רגב, האיש שהפך למוסד-בזכות-עצמו. מסתבר, שהרבה מהפרסומים והכיתובים, שחרוטים בתודעה הישראלית הקולקטיבית, נהגו ועוצבו על ידי רגב.אומנות העיצוב והפונטיקה, כבשו את רגב מיומו הראשון. התמחות בציור וצילום, הבאתו לקבוצת המעצבים הראשונה שהוכשרה בארץ. מכאן ואילך נפתחו בפניו כל שערי הפרסום, שבמסגרתם שימש ארט-דירקטור בענקיות הפרסום של התקופה (בין השאר במשרד אדלר-חומסקי). ומשם יצא לדרך עצמאית וחדשה בעיצוב הפונטים. בהשראתו של רגב, זכו האותיות העבריות לעשרות פונטים שהצילו אותן מהרזון שממנו סבלו. (רגב, היה הראשון שחילץ את הטיפוגרפיה העברית מההתקבעות ב6 פונטים בודדים).עבודתו של רגב, מושתת על חיבור עמוק לשורשי הטיפוגרפיה היהודית, כשאת השראתו הוא שואב לא מעט ממעצבים קדמוניים, שעימדו את הספר היהודי לכל אורך מאות השנים. ברוב כישרון, זוכים גם פונטים עתיקים לחידוש מודרני, התוצאות, מדברות בעד עצמן. והן משוקעות בתודעתו של כל ישראלי באשר הוא.
'פונטייפ' מגישים לכם בזאת טעימה ראשונה מתוך העושר הרב שבעבודותיו של מנחם רגב.
הפונט רגב זהבה, פונט אומנותי קישוטי, פותח כפונט אופן טייפ תומך ניקוד וטעמים ללא תוספת מחיר.
 

album

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
D I G I T A L
שופט/ת באתגר דריבל
נכתב ע"י dmm770;939137:
אני מתלבט אם לקנות.

למה הייתם משתמשים בפונט כזה?

מצ"ב דוגמא לעיל
ליגטוריה להזמנות
 

קלאסה

משתמש רשום
המשתמש נחסם
זהו המודעה השלמה
 

קבצים מצורפים

  • zv.jpg
    KB 363.6 · צפיות: 21

ראש בריא

משתמש פעיל
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
מה לכתוב? מה שהיית כותבת אם כל פונט מזרחי אחר... זה מתחיל בשם של מסעדה מזרחית, ונגמר בספר קומיקס בדו שיח של ערבים...
ועוד היד נטויה...
 

yaronimus

משתמש רשום
שמתי לב למשהו מעניין -
כשמסתכלים על הטקסט הרץ בפרסומת המצורפת, אפשר לראות כמה הכתב מזכיר במקצבו ובסגנונו את סגנון הכתב של אברהם פריצול, סופר יהודי שחי באיטליה במאה ה-15. הגופן מזכיר גם את תכונות האות האשכנזית.
 

קבצים מצורפים

  • asdf.jpg
    KB 704.2 · צפיות: 16

חיטובים

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
לא אשכנזית אלא איטלקית מובהקת.
 

yaronimus

משתמש רשום
תודה חנוך.
בכל זאת יש קשר לאות האשכנזית. רואים את זה בסיגנוּן של הקונטרסט הגבוה.
זה ברור שישנה השפעה הדדית, מכיוון שהיה קשר בין הקהילות.
 

GOLDRING

משתמש פעיל
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
אתה מעלה כאן נקודה שכבר הרבה זמן חשבתי עליה!
הכתב המקורי האשכנזי וכן האיטלקי היה הרבה יותר עגלגל וסוער, ולעומתו הכתב הספרדי היה הרבה יותר מרובע.
כיום כל האנשים חושבים שכתב עגלגל כדוגמת הגופן הנ"ל הוא כתב ספרדי\מזרחי - כנראה בעקבות הדמין לערבית שהיא עגלגלה.
 

yaronimus

משתמש רשום
זה מזכיר לי שאני צריך לפשפש בכתבי חכמים ("ספר הכתב העברי" של ר' עדה ירדני החכמה) ולרדת לסוף העניין.
בקריאה שטחית - אפשר לראות בעמוד 216 כמה דומה טיפוס האות "כתב ספרדי בינוני מהמאה ה-15" לכתב יד תימני מהמאה ה-14, לכתב האיטלקי של אברהם פריצול.
וההוכחה: "את הכתב האיטלקי החצי־רהוט מן המאה ה-15 מייצג כאן כתב יד של הסופר הנודע אברהם פריצול, שבעקבות נדודיו סיגל לעצמו את סגנון הכתיבה האיטלקי נוסף על סגנון הכתיבה הספרדי שהיה אמון עליו. בשני הסגנונות הללו כתב ידו מרשים ביופיו".
אפשר להגיד - אהה! אז יש שני סגנונות, או שאפשר להודות כי היצירה האנושית היא נזילה, חופשית, פחות נאמנה להגדרות נוקשות.

אפשר לראות את תולדות ההשפעה התרבותית כקשר ישיר בין א' ל-ב', השפעה ישירה וברורה. אבל אפשר, בראיה יותר פוסט מודרניסטית, לראות את העניין כמעין רשת של קשרים. הווי אומר - ספרי כתבי היד (קליגרפיה "מאורגנת" ומאוד מוקפדת) השפיעו על כתבי היד, וכל אלה קשורים לתוצרים שונים של קהילות שונות. כל אלו הושפעו מהתפתחויות כתבי יד לאורך השנים. לכן אי אפשר להצביע על משהו אחד "טהור", אלא יותר על מודלים אבטיפוסיים שנוצרו מתוך הוואריאציות האלו (ולא להיפך) - כלומר מודל האות הספרדית, האשכנזית, האיטלקית וכיוב'.

בקשר לעגלגלות של הערבית והכתב ה"מזרחי" יש בהחלט בסיס, כי אנחנו יודעים שחכמים רבים, ביניהם הרמב"ם, כתבו בעברית בכתב ערבי, ובערבית בכתב העברי, ובשתי השפות היו בקיאים ומלומדים. לכן אפשר בהחלט לקבוע כי היתה השפעה (ייתכן אפילו הדדית, כפי שהיתה בתחומים אחרים בתרבות היהודית-ערבית-מוסלמית).
 

eliezer

מהנדס בינה מלאכותית
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
הנדסת תוכנה
D I G I T A L
הכתב יד האשכנזי ממש לא עגלגל,
כוונתי לאות הספר. הוא מרובע ובעל עוקצים חדים מהנוצה,
לשיא החדות הגיע הכתב היהודי הבזנטי.

ואילו הספרדי נכתב בנוצה, וקיבל שיפועים רכים למשל בעובי הקו הלאכסוני ב"א".

לשיא הרכות הגיע באיטלקי.(שהוא אכן מקורב לאשכנזי דווקא) הקרוב להיות הכתב היחיד בעברית שהוא,במהותו כתב נטוי אמיתי.
רך, חופשי יותר וזורם.

גם השוואה קלה מראה שה'א' האטלקי היא בעצם א של כתיבה קורוסיבית.
 

חיטובים

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
יש להאריך אבל אין לי זמן כעת. אני חוזר על דברי, שמדובר בכתיבה איטלקית מובהקת. לא ספרדית ולא אשכנזית. אני מכיר כתבי יד נוספים.
ההשפעה היתה בתחילה הפוכה - מאיטליה לאשכנז. אחר כך כשנדדו יהודים בחזרה מאשכנז לאיטליה לפני 500-600 שנה, השפיעה אולי אשכנז על איטליה.

מה שאליעזר כתב מדוייק מאוד.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קז

א הֹדוּ לַיי כִּי טוֹב כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:ב יֹאמְרוּ גְּאוּלֵי יי אֲשֶׁר גְּאָלָם מִיַּד צָר:ג וּמֵאֲרָצוֹת קִבְּצָם מִמִּזְרָח וּמִמַּעֲרָב מִצָּפוֹן וּמִיָּם:ד תָּעוּ בַמִּדְבָּר בִּישִׁימוֹן דָּרֶךְ עִיר מוֹשָׁב לֹא מָצָאוּ:ה רְעֵבִים גַּם צְמֵאִים נַפְשָׁם בָּהֶם תִּתְעַטָּף:ו וַיִּצְעֲקוּ אֶל יי בַּצַּר לָהֶם מִמְּצוּקוֹתֵיהֶם יַצִּילֵם:ז וַיַּדְרִיכֵם בְּדֶרֶךְ יְשָׁרָה לָלֶכֶת אֶל עִיר מוֹשָׁב:ח יוֹדוּ לַיי חַסְדּוֹ וְנִפְלְאוֹתָיו לִבְנֵי אָדָם:ט כִּי הִשְׂבִּיעַ נֶפֶשׁ שֹׁקֵקָה וְנֶפֶשׁ רְעֵבָה מִלֵּא טוֹב:י יֹשְׁבֵי חֹשֶׁךְ וְצַלְמָוֶת אֲסִירֵי עֳנִי וּבַרְזֶל:יא כִּי הִמְרוּ אִמְרֵי אֵל וַעֲצַת עֶלְיוֹן נָאָצוּ:יב וַיַּכְנַע בֶּעָמָל לִבָּם כָּשְׁלוּ וְאֵין עֹזֵר:יג וַיִּזְעֲקוּ אֶל יי בַּצַּר לָהֶם מִמְּצֻקוֹתֵיהֶם יוֹשִׁיעֵם:יד יוֹצִיאֵם מֵחֹשֶׁךְ וְצַלְמָוֶת וּמוֹסְרוֹתֵיהֶם יְנַתֵּק:טו יוֹדוּ לַיי חַסְדּוֹ וְנִפְלְאוֹתָיו לִבְנֵי אָדָם:טז כִּי שִׁבַּר דַּלְתוֹת נְחֹשֶׁת וּבְרִיחֵי בַרְזֶל גִּדֵּעַ:יז אֱוִלִים מִדֶּרֶךְ פִּשְׁעָם וּמֵעֲוֹנֹתֵיהֶם יִתְעַנּוּ:יח כָּל אֹכֶל תְּתַעֵב נַפְשָׁם וַיַּגִּיעוּ עַד שַׁעֲרֵי מָוֶת:יט וַיִּזְעֲקוּ אֶל יי בַּצַּר לָהֶם מִמְּצֻקוֹתֵיהֶם יוֹשִׁיעֵם:כ יִשְׁלַח דְּבָרוֹ וְיִרְפָּאֵם וִימַלֵּט מִשְּׁחִיתוֹתָם:כא יוֹדוּ לַיי חַסְדּוֹ וְנִפְלְאוֹתָיו לִבְנֵי אָדָם:כב וְיִזְבְּחוּ זִבְחֵי תוֹדָה וִיסַפְּרוּ מַעֲשָׂיו בְּרִנָּה:כג יוֹרְדֵי הַיָּם בָּאֳנִיּוֹת עֹשֵׂי מְלָאכָה בְּמַיִם רַבִּים:כד הֵמָּה רָאוּ מַעֲשֵׂי יי וְנִפְלְאוֹתָיו בִּמְצוּלָה:כה וַיֹּאמֶר וַיַּעֲמֵד רוּחַ סְעָרָה וַתְּרוֹמֵם גַּלָּיו:כו יַעֲלוּ שָׁמַיִם יֵרְדוּ תְהוֹמוֹת נַפְשָׁם בְּרָעָה תִתְמוֹגָג:כז יָחוֹגּוּ וְיָנוּעוּ כַּשִּׁכּוֹר וְכָל חָכְמָתָם תִּתְבַּלָּע:כח וַיִּצְעֲקוּ אֶל יי בַּצַּר לָהֶם וּמִמְּצוּקֹתֵיהֶם יוֹצִיאֵם:כט יָקֵם סְעָרָה לִדְמָמָה וַיֶּחֱשׁוּ גַּלֵּיהֶם:ל וַיִּשְׂמְחוּ כִי יִשְׁתֹּקוּ וַיַּנְחֵם אֶל מְחוֹז חֶפְצָם:לא יוֹדוּ לַיי חַסְדּוֹ וְנִפְלְאוֹתָיו לִבְנֵי אָדָם:לב וִירֹמְמוּהוּ בִּקְהַל עָם וּבְמוֹשַׁב זְקֵנִים יְהַלְלוּהוּ:לג יָשֵׂם נְהָרוֹת לְמִדְבָּר וּמֹצָאֵי מַיִם לְצִמָּאוֹן:לד אֶרֶץ פְּרִי לִמְלֵחָה מֵרָעַת יֹשְׁבֵי בָהּ:לה יָשֵׂם מִדְבָּר לַאֲגַם מַיִם וְאֶרֶץ צִיָּה לְמֹצָאֵי מָיִם:לו וַיּוֹשֶׁב שָׁם רְעֵבִים וַיְכוֹנְנוּ עִיר מוֹשָׁב:לז וַיִּזְרְעוּ שָׂדוֹת וַיִּטְּעוּ כְרָמִים וַיַּעֲשׂוּ פְּרִי תְבוּאָה:לח וַיְבָרֲכֵם וַיִּרְבּוּ מְאֹד וּבְהֶמְתָּם לֹא יַמְעִיט:לט וַיִּמְעֲטוּ וַיָּשֹׁחוּ מֵעֹצֶר רָעָה וְיָגוֹן:מ שֹׁפֵךְ בּוּז עַל נְדִיבִים וַיַּתְעֵם בְּתֹהוּ לֹא דָרֶךְ:מא וַיְשַׂגֵּב אֶבְיוֹן מֵעוֹנִי וַיָּשֶׂם כַּצֹּאן מִשְׁפָּחוֹת:מב יִרְאוּ יְשָׁרִים וְיִשְׂמָחוּ וְכָל עַוְלָה קָפְצָה פִּיהָ:מג מִי חָכָם וְיִשְׁמָר אֵלֶּה וְיִתְבּוֹנְנוּ חַסְדֵי יי:
נקרא  12  פעמים

אתגר AI

מלכות ה' • אתגר 119

לוח מודעות

למעלה