אם הסדרה הזאת תצא מהסופרת מיה קינן, ובעצם גם אם לא, עדיין יש לחשוש שרוב הביקורות יהיו השוואות בין הסדרות.אבל בתור סופרת חובבת אני חושבת שנעשתה עבודה מעולה, וכמו שאומרים - הייתי שמחה לעוד ממלכה במבחן/סתם סדרת סיפורים אקזוטית, מעניינת, ברמה וחרדית
אם הסדרה הזאת תצא מהסופרת מיה קינן, ובעצם גם אם לא, עדיין יש לחשוש שרוב הביקורות יהיו השוואות בין הסדרות.אבל בתור סופרת חובבת אני חושבת שנעשתה עבודה מעולה, וכמו שאומרים - הייתי שמחה לעוד ממלכה במבחן/סתם סדרת סיפורים אקזוטית, מעניינת, ברמה וחרדית
וזה בגלל שאין כאלו בציבור שלנואם הסדרה הזאת תצא מהסופרת מיה קינן, ובעצם גם אם לא, עדיין יש לחשוש שרוב הביקורות יהיו השוואות בין הסדרות.
היום משווים לסדרות לא חרדיות (אפילו מז'אנרים שונים), אז ישוו בין הסדרות החרדיות.וזה בגלל שאין כאלו בציבור שלנו
אם יהיו הרבה ובהרבה סגנונות (לאוו דווקא ממלכה מרוחקת...)
יפסיקו להשוות
בנו של אבי הכוזרים- המלך איסתרק השלישי ירום הודו...אגב מישהו הבין מיהו הילד שנזרק אל אלרון?
הכיר את הוריו וכו'- הייתי בטוחה שיהיה הבן של...X?
אופס נכון! שכחתיבנו של אבי הכוזרים- המלך איסתרק השלישי ירום הודו...
באחד הגיחות שלו אל מחוץ לארמון הוא לקח איזה שומר ראש צעירצ'יק שלקח קשה את התפקיד שלו (התלהב כנראה מזה שיש לו חרב) וברגע שהילדון הקטן חמד לכייס את המלך המרומם- הוא נבהל ותקף אותו.
כשראה זאת המלך הוא נבהל וחבש את הילד ורצה לפצות אותו. אולם לא יכל לחשוף את זהותו. לכן טמן בבגדו של הילד 7 פראררך וחיפש אדם נאמן שידאג לו ושהאדם הזה, במחילה, יגור בקרבת מקום.
ומכיוון שאלרון מיודענו אכן גר קרוב- הוא טמן בבגדו גם פתק שיגרום לאלרון לדאוג לילד ברצינות. ובמקביל שלא יחשוף אותו.
לא יהיו הרבה סדרות אל דאגה...וזה בגלל שאין כאלו בציבור שלנו
אם יהיו הרבה ובהרבה סגנונות (לאוו דווקא ממלכה מרוחקת...)
יפסיקו להשוות
לא הבנתי כך. איפה הילד חמד לכייס אותו? זה לא היתה סתם תקרית? גם ממתי בן של מלך יוצא לבד? איך יצא בדיוק שהם נפגשו יחד ברחוב?בנו של אבי הכוזרים- המלך איסתרק השלישי ירום הודו...
באחד הגיחות שלו אל מחוץ לארמון הוא לקח איזה שומר ראש צעירצ'יק שלקח קשה את התפקיד שלו (התלהב כנראה מזה שיש לו חרב) וברגע שהילדון הקטן חמד לכייס את המלך המרומם- הוא נבהל ותקף אותו.
כשראה זאת המלך הוא נבהל וחבש את הילד ורצה לפצות אותו. אולם לא יכל לחשוף את זהותו. לכן טמן בבגדו של הילד 7 פראררך וחיפש אדם נאמן שידאג לו ושהאדם הזה, במחילה, יגור בקרבת מקום.
ומכיוון שאלרון מיודענו אכן גר קרוב- הוא טמן בבגדו גם פתק שיגרום לאלרון לדאוג לילד ברצינות. ובמקביל שלא יחשוף אותו.
סתם ילד דר רחוב שניסה לכייס מוכר מטאטאים, אלא שבמקרה מוכר המטאטאים היה מלווה באיזה חייל ממשמר הארמון חמום מוח (שאולי התחפש לשוליית מוכר מטאטאים), ופגע קשות בילדון. אז המלך המחופש ועבדו הנאמן טיפלו בילד, חבשו אותו ושלחו אותו לאדם הכי מתאים בעיניהם לגדל אותו- אלרון וציידו את הילד בסכום שלדעתם יספק בתור פיצוי.לא הבנתי כך. איפה הילד חמד לכייס אותו? זה לא היתה סתם תקרית? גם ממתי בן של מלך יוצא לבד? איך יצא בדיוק שהם נפגשו יחד ברחוב?
אבל זה לא כמו שכתבהסתם ילד דר רחוב שניסה לכייס מוכר מטאטאים, אלא שבמקרה מוכר המטאטאים היה מלווה באיזה חייל ממשמר הארמון חמום מוח (שאולי התחפש לשוליית מוכר מטאטאים), ופגע קשות בילדון. אז המלך המחופש ועבדו הנאמן טיפלו בילד, חבשו אותו ושלחו אותו לאדם הכי מתאים בעיניהם לגדל אותו- אלרון וציידו את הילד בסכום שלדעתם יספק בתור פיצוי.
בשביל להבטיח את טיפולו של אלרון בילד איסתרק כתב לאלרון שהוא מכיר את אביו, וכשאלרון בירר את העניין אז נאיתן הסביר לו שהמלך מכונה אבי הכוזרים ועל כן הילד נחשב לילדו.
זה לא בן שלו ממשבנו של אבי הכוזרים- המלך איסתרק השלישי ירום הודו...
באחד הגיחות שלו אל מחוץ לארמון הוא לקח איזה שומר ראש צעירצ'יק שלקח קשה את התפקיד שלו (התלהב כנראה מזה שיש לו חרב) וברגע שהילדון הקטן חמד לכייס את המלך המרומם- הוא נבהל ותקף אותו.
כשראה זאת המלך הוא נבהל וחבש את הילד ורצה לפצות אותו. אולם לא יכל לחשוף את זהותו. לכן טמן בבגדו של הילד 7 פראררך וחיפש אדם נאמן שידאג לו ושהאדם הזה, במחילה, יגור בקרבת מקום.
ומכיוון שאלרון מיודענו אכן גר קרוב- הוא טמן בבגדו גם פתק שיגרום לאלרון לדאוג לילד ברצינות. ובמקביל שלא יחשוף אותו.
נכון, רק איסתרק שלוקח את התפקיד שלו מידי ברצינות (פנרס אמר, לא אני), החליט שמתוקף הגדרתו כ'אבי הכוזרים' הוא גם אביו של הילדון הכייס.זה לא בן שלו ממש
היא התכוונה שהילד אינו בנו של איסתרק כאיש פרטי, אלא בנו של איסתרק אבי הכוזרים .בנו של אבי הכוזרים- המלך איסתרק השלישי ירום הודו...
וואו. בדיוק כשהתכוונתי לשלוח את אותה תשובה ענית אותה בעצמך...נכון, רק איסתרק שלוקח את התפקיד שלו מידי ברצינות (פנרס אמר, לא אני,) החליט שמתוקף הגדרתו כ'אבי הכוזרים' הוא גם אביו של הילדון הכייס.
או כמו ש @רוח פרצים כתבה:
היא התכוונה שהילד אינו בנו של איסתרק כאיש פרטי, אלא בנו של איסתרק אבי הכוזרים .
הסוף הרגיש לי קליל מידי, מאושר מאד ואוורירי.אהבתי מאוד את הסוף - מספק מאוד ובלתי צפוי ובאופן מפתיע גם מאוד אמין. (דבר שנדיר מאוד בספרים, וקל וחומר בסדרות).
ואולי הנושא הוא התהליך הפנימי שעבר ולא בפועל מה קרה ומה יקרה? מה יקרה זה נחמד וטוב וגם מאפשר אמון ואיזה סגירת מעגל לכל הספור עליו, אבל חושבת שמעבר ממש לא צריך.סוף סוף סיימתי לקרוא!
אהבתי מאוד את הסוף - מספק מאוד ובלתי צפוי ובאופן מפתיע גם מאוד אמין. (דבר שנדיר מאוד בספרים, וקל וחומר בסדרות).
לדעתי הבעיה בספר היא לא שאין סיפור (כפי שנאמר פה) אלא בעיה מבנית בלבד.
אם נניח היא הייתה ממחיזה בתחילת הספר בפועל איך לוקחים מפדאל את הנחלה, את הכבוד וכו' ושולחים אותו לגלות, כשלאורך כל הספר הוא מנסה לתקן את העוול, מתמודד עם שחיתויות, ולבסוף מצליח, הוא היה מתקבל טוב יותר כי זה היה מציב בתחילת הסיפור שאלה דרמטית שמקבל תשובה בסוף הסיפור (האם פדהאל יצליח להחזיר את הצדק על כנו?).
זה שמיה בחרה להזכיר את זה בתור סיפור רקע בלבד יוצר מצב שהסוף לא עונה על שום שאלה שהוצגה בתחילת הסיפור (חוץ מהתהליך הפנימי שלו שנפתר).
וגם את החטיפה של רעואל היה צריך להתחיל מוקדם יותר בסיפור מפני אותה סיבה בדיוק. (להציב בהתחלה את השאלה הדרמטית של הסדרה כולה: מי ינצח, איסתרק או הנבל מאלקן? ולענות עליה בסוף).
איזה סוף היית רוצה לראות?הסוף הרגיש לי קליל מידי, מאושר מאד ואוורירי.
הרבה אנשים בכוזר לא זכו להגיע ליום הזה, שהכריע מלחמה בת עשור בקפיצה ממרפסת. המון דם נשפך בגבולות והרבה חרבות קהו והושחזו מחדש עד שאלקן התכסתה בתכלת. נכון, גם גדולות שבמלחמות יכולות להיפתח או להסתיים בשריקת כדור אחד. אבל הסיום עדיין אוטופי מאד.
למעט יוסף דיאלידאן שמותו היה צפוי לא שילם איש מן הגיבורים הוותיקים בחייו ושאול, בן דודו של יוזבד בנטיליאן אינו יכול להיחשב כקורבן מכאיב במיוחד על מזבח הניצחון.
כמה שזה נשמע נורא, אני ציפיתי לכמה אנשים מוכרים שימותו.
בעיני מוות משמעותי היה הופך את הסוף לאמין הרבה יותר.
שאלה טובה, אולי קרב אמתי ואחרון בין הממלכות, מפגש של גיבורים ישנים, מוות של כמה מהם.איזה סוף היית רוצה לראות?
וזה לא היה קרב אמיתי?שאלה טובה, אולי קרב אמתי ואחרון בין הממלכות, מפגש של גיבורים ישנים, מוות של כמה מהם.
ברור שהנושא הוא התהליך הפנימי של פדהאל.ואולי הנושא הוא התהליך הפנימי שעבר ולא בפועל מה קרה ומה יקרה?
אז הסברתי למה לדעתי לא באמת חסר.ברור שהנושא הוא התהליך הפנימי של פדהאל.
בדיוק כמו שבמהללאל ואיסתרק הנושא הוא התהליך הפנימי שלהם.
אבל שם יש גם תהליך עלילתי חיצוני, וזה מה שהקוראים והמעריצים מצפים גם מפדהאל.
ודרך אגב, כתבתי את מה שכתבתי לא כביקורת על הסופרת אלא כסנגוריה - הבעיה היא לא שאין סיפור, אלא בסך הכל בעיה מבנית.
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
19.11
י"ח חשוון
פתיחת
קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI
קורס מקוצר
25.11
כ"ד
פתיחת
קורס פרסום קופי+
מלגות גבוהות!
26.11
כ"ה חשוון
אירוע שיתופים ייחודי
בוטים מספרים על עצמם
בואו לשמוע בוגרים מובילים שלנו משתפים אתהסיפור מאחורי הבוטים הייחודיים שהם פיתחו.הצצה מרתקת לעולמות האוטומציה, החדשנות והפתרונות החכמים,עם הזדמנות ללמוד איך גם אתם יכולים לקחת חלק במהפכה הטכנולוגית.
הכניסה חופשית!
27.11
כ"ו חשוון
נפתחה ההרשמה!
קורס צילום חוץ, אירועים וסטודיו - עם בינה מלאכותית!
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קכו
א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו: