עתידות ליתן את הדין...

גלבוע

משתמש סופר מקצוען
לעניות דעתי בלבד, אשכול כזה לא יגרום לשום הורה בפרוג לתת יותר מהר אוכל לילד, אני מניח שגם ככה אנחנו חרדים ודואגים כל הזמן אולי הילד רעב/עייף/חלש וכו' ואם כבר זה רק יעלה את מפלס החרדה שגם ככה גבוה, עיין ערך מטפלים רגשיים/פסיכולוגים באשכולים סמוכים.
לחלוטין!!!!
 

גזעית

משתמש פעיל
עיצוב גרפי
זה רק אומר שגם בזמן ה"פלא יועץ" היו מין "שיטות חינוכיות", שרלטנים למיניהם, בעלי "גישות" ו"מנחים", "יועצים" ו"מטפלים" שלפי "תזות" מסוימות הורו לאמהות להמתין וכו'... והתערבו באינטואיציה האימהית החמה.

אוי זה כל כך נכון!!
ההשחתה הזו, מקהה את האינטאיצה שאנו כל כך גאות בה, ומעינקה תחושת אי שביעות רצון לכל חווית ההורות בגיל הרך, ואחרי זה יש יועצים אחרים בגיל ההתבגרות... גם שם הם מחכים בסיבוב.... (אם כי בגיל ההתבגרות יש יותר מקום לשמוע עצות מכיון שהגם שיש לנו את כל הכלים להיות הורים ולכן ה' הביא לנו ילדים והביא לנו גם את הכוחות לכך, אבל פעמים רבות שאנחנו לא יודעות מה המציאות שאותם חווים הילדים... )
 

יענקי R

ספר יהלום - עימוד נוצץ ברמה אחרת
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
עימוד ספרים
צילום מקצועי
עריכה תורנית
עריכה והפקת סרטים
לא תמיד בכי מראה על רעב.
וחוצמזה שכולנו תחת ההגדרה 'יונקים'....;)
 

מריומה~

מהמשתמשים המובילים!
אני מקבלת קטעים מהפלא יועץ יום יום במייל.
הקטע הנ"ל לא היה מוכר לי, ונראה לי חובה לכל אחת לדעת, אותי הוא אפילו קצת הלחיץ ובודאי עורר:

להלן ציטוט, פלא יועץ, תחת הסעיף יונקים.

צריכים ההורים ליתן דעתם על ילדיהם הקטנים, שלא להניחם רעבים, ואפילו דבר שיש בו צד נדנוד איסור - התירו בזוהר מפני צער התינוק, ובודאי שאותן הנשים שמניחות את ילדיהן שיבכו זמן רב עד שיגמרו עסקיהן, עתידות ליתן את הדין.

ומזמן היותו יונק צריך שתהא דעת אביו ואמו לגדלו על התורה ועל העבודה. ואם בא האב ללמוד - ילמד בצד הילד, כדי שתהיינה אזניו קשובות לדברי תורה. וכמאמר חז"ל על רבי יהושע בן חנניא 'אשרי יולדתו', ופירש רש"י שם שיולדתו גרמה לו שיהא תלמיד חכם, שהיתה מוליכה את עריסתו לבית המדרש כדי שישמע דברי תורה, וכל כיוצא בזה את אשר בכחו לעשות יעשה, כדי שיהא הולד בריא וחזק, ובתורה יתחזק.
יישר כח על הבאת הדברים!
אכפת היה לי ליראות סילוף לפשטות הדברים.
כוונת המאמר לפשוטם ממש.
שאשה לא תתעקב בעשיית דברים הקשורים להכנת/הבאת האוכל.
ואם כתוב ילדיהם הקטנים אז כל מי שנכלל בהגדרה קטן עליו נאמר.
לאנץ להספיק לרחוץ עוד כלי ולא להעמיד מכונה וכו וזה לא משנה אם התינוק יונק או לא.
כל אחד וענינו כי הצער של הילד שתלוי באמו והיא לא מתפנה מידית גדול מאד.
לא חושבת שכוונת הדברים אם האמא מכינה את האוכל וטרודה בזה!
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קנ

א הַלְלוּיָהּ הַלְלוּ אֵל בְּקָדְשׁוֹ הַלְלוּהוּ בִּרְקִיעַ עֻזּוֹ:ב הַלְלוּהוּ בִגְבוּרֹתָיו הַלְלוּהוּ כְּרֹב גֻּדְלוֹ:ג הַלְלוּהוּ בְּתֵקַע שׁוֹפָר הַלְלוּהוּ בְּנֵבֶל וְכִנּוֹר:ד הַלְלוּהוּ בְתֹף וּמָחוֹל הַלְלוּהוּ בְּמִנִּים וְעוּגָב:ה הַלְלוּהוּ בְצִלְצְלֵי שָׁמַע הַלְלוּהוּ בְּצִלְצְלֵי תְרוּעָה:ו כֹּל הַנְּשָׁמָה תְּהַלֵּל יָהּ הַלְלוּיָהּ:
נקרא  7  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה