דרוש מידע ערכת הפתעה לבעל לליל שבועות!

mic003

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
עריכה תורנית
כל הגיליונות של חיזוק שמסתובבים בבית כנסת זה שטרי הדיוטות ?
ואם זה גיליון חיזוק מאשתו ?
גיליונות שיש בהם דברי תורה, אינם בכלל שטרי הדיוטות.
אם אין בהם דברי תורה, בפשטות אסור לקרוא אותם. יש כמה קולות בעניין, בפרט לנוהגים כדעת הרמ״א, אבל אין ספק שזה לא לכתחילה.
 

תותית מפונקת

משתמש מקצוען
כנראה שהיא מחפשת בירושלים... במרכז יש המון עבודה!
התבלבלת בפורום? או שלא הבנתי?
הייתי מבקש מאפרה...
ב"ה הוא לא מעשן!! (ה' אוהב אותי! ואותו...)
גיליונות שיש בהם דברי תורה, אינם בכלל שטרי הדיוטות.
אם אין בהם דברי תורה, בפשטות אסור לקרוא אותם. יש כמה קולות בעניין, בפרט לנוהגים כדעת הרמ״א, אבל אין ספק שזה לא לכתחילה.
מה כולל דברי תורה?
פסוק זה מספיק?
 

מירי עוס

משתמש מקצוען
היה פה בשכול תגובה ש"זה החג שלו". לא זוכרת איפה.
אולי זה מוזר, ואף פעם לא חשבתי על זה באופן שונה. אבל זה ממש לא מרגיש לי כהחג שלו.
זה החג של שנינו. החג של הבית שלנו.
נכון שהוא זה שמשקיע, ומתייגע, ולומד.
אבל בהרגשה שלי זו התורה של שנינו (ושוב, אולי אני מצחיקה ועפה על עצמי, אבל זה מה שאני מרגישה, או זה מה שהוא משדר לי..).
השקיעות וההתמדה שלו, ההקרבה, בשמחה!!, והטירחה שהוא יהיה פנוי ללימוד היא לגמרי גם שלי.
לא כותבת את זה ממקום של משגיחה, כלל וכלל לא, אלא של שותפות, של בחירה משותפת איך הבית יראה ויתנהל, איפה מתאמצים ועל מה בוחרים לוותר.
 

תותית מפונקת

משתמש מקצוען
היה פה בשכול תגובה ש"זה החג שלו". לא זוכרת איפה.
אולי זה מוזר, ואף פעם לא חשבתי על זה באופן שונה. אבל זה ממש לא מרגיש לי כהחג שלו.
זה החג של שנינו. החג של הבית שלנו.
נכון שהוא זה שמשקיע, ומתייגע, ולומד.
אבל בהרגשה שלי זו התורה של שנינו (ושוב, אולי אני מצחיקה ועפה על עצמי, אבל זה מה שאני מרגישה, או זה מה שהוא משדר לי..).
השקיעות וההתמדה שלו, ההקרבה, בשמחה!!, והטירחה שהוא יהיה פנוי ללימוד היא לגמרי גם שלי.
לא כותבת את זה ממקום של משגיחה, כלל וכלל לא, אלא של שותפות, של בחירה משותפת איך הבית יראה ויתנהל, איפה מתאמצים ועל מה בוחרים לוותר.
החג שלו כמו שפסח הוא החג שלך..;)
אבל בשניהם שום דבר לא מוחלט
יש גברים שחווים את ניקיונות פסח יותר מהנשים ונשים שחוות את שבועות יותר מבעליהן...
 

שמעון963852741

משתמש פעיל
היה פה בשכול תגובה ש"זה החג שלו". לא זוכרת איפה.
אולי זה מוזר, ואף פעם לא חשבתי על זה באופן שונה. אבל זה ממש לא מרגיש לי כהחג שלו.
זה החג של שנינו. החג של הבית שלנו.
נכון שהוא זה שמשקיע, ומתייגע, ולומד.
אבל בהרגשה שלי זו התורה של שנינו (ושוב, אולי אני מצחיקה ועפה על עצמי, אבל זה מה שאני מרגישה, או זה מה שהוא משדר לי..).
השקיעות וההתמדה שלו, ההקרבה, בשמחה!!, והטירחה שהוא יהיה פנוי ללימוד היא לגמרי גם שלי.
לא כותבת את זה ממקום של משגיחה, כלל וכלל לא, אלא של שותפות, של בחירה משותפת איך הבית יראה ויתנהל, איפה מתאמצים ועל מה בוחרים לוותר.
ברור שזה כך, אגב כתוב שכל האפשרות של הנשים להכנס לגן עדן, זה בזכות שהן שולחות את הבנים והבעלים שלהן ללמוד. (גמרא עד כמה שזכור לי, לא זוכר איפה).
 

מירי עוס

משתמש מקצוען
החג שלו כמו שפסח הוא החג שלך..;)
אבל בשניהם שום דבר לא מוחלט
יש גברים שחווים את ניקיונות פסח יותר מהנשים ונשים שחוות את שבועות יותר מבעליהן...
בעיה.
ולמי שייך סוכות?
הוא על הסוכה והמינים. ואת על הבישולים והאפיות...:)

אני בכלל לא מסתכלת על החגים כשלו/לי.
חגים זה חלק מהיותינו יהודים. כל חג והסגוליות שלו. לכל אחד יש את המשמעות שלו וההוויה שלו בבית..
אבל עזבי, אני סתם במוד נשפך עכשיו...
אולי מהתרגשות מהחג שלי הקרב ובא..:)
 

אברך צעיר (?)

משתמש פעיל
משהו אחד מאוד מציק לי

שבועות הוא לא חג לימוד התורה
שבועות הוא חג קבלת התורה:
קבלת תרי"ג מצוות וכריתת ברית עם הקב"ה

הגברים והנשים שווים בזה לחלוטין
העובדה שהגברים מציינים את החג בלימוד תורה בלילה, והוא מנהג קדום ונאה עד מאד, לא אמורה לגרוע כהוא זה מהשמחה של הנשים בברית עם ה'
(כמו שהעובדה שהנשים מנקות הרבה לפסח לא הופכת את שמחת הפסח בבחירת ה' אותנו לו לעם והוצאתנו ממצרים לנחלת הנשים...)
עם ישראל מציין ביום זה את אהבתו הגדולה לה' בבריתו איתנו, ולכולם ישנם הדרכים לציין את השמחה הגדולה הזו

מאוד צורם לי כל המסרים של 'השותפות של הבנות בשבועות היא דרך העזרה לבנים ללמוד' (כך חזרה בתי אתמול מביה"ס)
וגם מאוד חבל שבעלי בתים (ליטאיים, בעיקר) מרגישים חוסר שייכות ואי-נעימות ביחס לחג הזה

שוב
שבועות הוא (בעיקר) חג מתן תורה
ולא (רק) חג לימוד תורה

נ.ב. אישית אני ער ב"ה כל הלילה והוגה בתורת ה' בשמחה, אבל אני יודע שזהו צד מסויים בשמחת החג ולא הצד הבלעדי. וביותר, כיון שזהו הדבר שממלא את חיי ועיקר עיסוקי בעבודת ה', בוודאי שראוי ומבורך להביע את הפן הזה בשמחת החג
 

mic003

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
עריכה תורנית
היה פה בשכול תגובה ש"זה החג שלו". לא זוכרת איפה.
אולי זה מוזר, ואף פעם לא חשבתי על זה באופן שונה. אבל זה ממש לא מרגיש לי כהחג שלו.
זה החג של שנינו. החג של הבית שלנו.
נכון שהוא זה שמשקיע, ומתייגע, ולומד.
אבל בהרגשה שלי זו התורה של שנינו (ושוב, אולי אני מצחיקה ועפה על עצמי, אבל זה מה שאני מרגישה, או זה מה שהוא משדר לי..).
השקיעות וההתמדה שלו, ההקרבה, בשמחה!!, והטירחה שהוא יהיה פנוי ללימוד היא לגמרי גם שלי.
לא כותבת את זה ממקום של משגיחה, כלל וכלל לא, אלא של שותפות, של בחירה משותפת איך הבית יראה ויתנהל, איפה מתאמצים ועל מה בוחרים לוותר.
אין חג של נשים וחג של גברים.
כל מועדי השנה שווים, הן לאיש והן לאישה.
זה נכון שללומדי התורה יש חיבור מיוחד ליום הזה, אבל אין זה אומר שהחג הוא נחלת חלקם בלבד.
רגילים לקשר את חג השבועות ללימוד התורה, וזה לא מדוייק, כי חג השבועות הוא חג קבלת התורה, והתורה בכללותה כוללת תרי״ג מצוות, שרובן שייכות גם למי שלא זכה להיות לומד תורה, וגם לנשים הפטורות מלימוד תורה.
לכל יהודי ויהודייה יש חלק בחג הזה, כי התורה היא חיי הרוח שלנו.
אילולי אותו היום, יום מתן תורה, לא הייתה לנו ולמעשינו שום משמעות. חיינו היו ריקים מתוכן, ריקים מעומק, ריקים ממשמעות. מדבר שומם של גשמיות, ללא קץ וללא תכלית.
נתינת התורה שינתה סדרי עולם. מרגע נתינתה, התחברו הגשמיות והרוחניות יחד, והיו לדבר אחד.
מיום נתינת התורה, ניתנו משמעויות מרחיקות לכת לכל מעשה ומעשה הנעשה על ידינו. ניתנה לנו מלכות, ניתנה לנו אחריות, התרוממנו מעל כל ברייה. זה שייך לכולנו, כל יהודי ויהודייה המתקיימים על פני העולם.
כל כך לא נכון לקשר את החג הזה רק לאלו שזכו לשבת באוהלה של תורה. וכי רק הם עמדו במעמד הר סיני? רק הם קראו ׳נעשה ונשמע׳ וקיבלו עליהם לקיים את התורה? הלא אותה תורה שציוותה עליהם להגות בה יום ולילה על מנת לקיים את העולם הרוחני, היא שציוותה את נשותיהם לא לעשות כך על מנת לדאוג לקיום העולם הגשמי.
 

mic003

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
עריכה תורנית
משהו אחד מאוד מציק לי

שבועות הוא לא חג לימוד התורה
שבועות הוא חג קבלת התורה
קבלת תרי"ג מצוות וכריתת ברית עם הקב"ה

הגברים והנשים שווים בזה לחלוטין
העובדה שהגברים מציינים את החג בלימוד תורה בלילה, והוא מנהג קדום ונאה עד מאד, לא אמורה לגרוע כהוא זה מהשמחה של הנשים בברית עם ה'
(כמו שהעובדה שהנשים מנקות הרבה לפסח לא הופכת את שמחת הפסח בבחירת ה' אותנו לו לעם והוצאתנו ממצרים לנחלת הנשים...)
עם ישראל מציין ביום זה את אהבתו הגדולה לה' בבריתו איתנו, ולכולם ישנם הדרכים לציין את השמחה הגדולה הזו

מאוד צורם לי כל המסרים של 'השותפות של הבנות בשבועות היא דרך העזרה לבנים ללמוד' (כך חזרה בתי אתמול מביה"ס)
וגם מאוד חבל שבעלי בתים (ליטאיים, בעיקר) מרגישים חוסר שייכות ואי-נעימות ביחס לחג הזה

שוב
שבועות הוא (בעיקר) חג מתן תורה
ולא (רק) חג לימוד תורה

נ.ב. אישית אני ער ב"ה כל הלילה והוגה בתורת ה' בשמחה, אבל אני יודע שזהו צד מסויים בשמחת החג ולא הצד הבלעדי. וביותר, כיון שזהו הדבר שממלא את חיי ועיקר עיסוקי בעבודת ה', בוודאי שראוי ומבורך להביע את הפן הזה בשמחת החג
התנבאנו כמעט באותו הסגנון, רק מצדדים שונים.
 

תמי אחת

משתמש סופר מקצוען
משהו אחד מאוד מציק לי

שבועות הוא לא חג לימוד התורה
שבועות הוא חג קבלת התורה:
קבלת תרי"ג מצוות וכריתת ברית עם הקב"ה

הגברים והנשים שווים בזה לחלוטין
העובדה שהגברים מציינים את החג בלימוד תורה בלילה, והוא מנהג קדום ונאה עד מאד, לא אמורה לגרוע כהוא זה מהשמחה של הנשים בברית עם ה'
(כמו שהעובדה שהנשים מנקות הרבה לפסח לא הופכת את שמחת הפסח בבחירת ה' אותנו לו לעם והוצאתנו ממצרים לנחלת הנשים...)
עם ישראל מציין ביום זה את אהבתו הגדולה לה' בבריתו איתנו, ולכולם ישנם הדרכים לציין את השמחה הגדולה הזו

מאוד צורם לי כל המסרים של 'השותפות של הבנות בשבועות היא דרך העזרה לבנים ללמוד' (כך חזרה בתי אתמול מביה"ס)
וגם מאוד חבל שבעלי בתים (ליטאיים, בעיקר) מרגישים חוסר שייכות ואי-נעימות ביחס לחג הזה

שוב
שבועות הוא (בעיקר) חג מתן תורה
ולא (רק) חג לימוד תורה

נ.ב. אישית אני ער ב"ה כל הלילה והוגה בתורת ה' בשמחה, אבל אני יודע שזהו צד מסויים בשמחת החג ולא הצד הבלעדי. וביותר, כיון שזהו הדבר שממלא את חיי ועיקר עיסוקי בעבודת ה', בוודאי שראוי ומבורך להביע את הפן הזה בשמחת החג
אפשר לדייק אתכם?
היום הזה נהיינו לעם!!
זה מעלת היום הגדול, וזה רלוונטי לאשת אברך, לאשת עובד, לאלמנה, לגרושה, לרווקה. ולגברים, כמובן.
כמובן שחלק ממהות היותינו לעם זה גם הלימוד, ואנו שמחים ומאושרים בכך. אבל חשוב להבין שהיום הזה הוא לא רק לנשים שזוכות לחלק בתורת בעליהן (שוב, למרות שהן ובעליהם זוכים לערך מוסף), אלא לכל יהודי שהוא, שנשמתו נולדה ביום הזה.
 

רבקהנ

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
מה שכתבו פה נכון, אבל זה:
לנשים הפטורות מלימוד תורה
לא מדויק!

נשים פטורות מלימוד תורה יומם וליל (כי זה מצווה שהזמן גרמא) אבל יש להן דברים שהן בהחלט צריכות ללמוד!!!

הלכות הצריכות להן - צניעות, טהמ, כשרות, שבזה האישה היא ה"משגיחה" בבית וצריכה לדעת את כל פרטי הפרטים.
אהבת ה' ויראת ה' - אלן מצוות שגם נשים חייבות בהן ואי אפשר להגיע אליהן בלי ללמוד את התורה הק'.
חינוך הילדים - האמהות צריכות לעזור לילדים בלימודיהם ולדעת מה לענות על שאלותיהם. גם בשביל זה צריך ללמוד תורה.
 

ה'רועה'

משתמש רשום
שמעתי שפעם נשאל הגר"ח קנייבסקי זצ"ל על סתירה בחז"ל שכתוב במדרש על הפסוק 'כה תאמר לבית יעקב ותגיד לבני ישראל' מדוע הוקדמו הנשים לגברים מפני שזריזות הם, ומאידך תוס' בפסחים מביא בשם הירושלמי מדוע לא סומכים על נשים בבדיקת חמץ מפני שעצלניות הם, והשיב הגר"ח שבקבלת התורה שעיקר העניין זה עיסוק התורה של הבעל בזה הם זריזות ואילו לנקות מחמץ שזה יותר תפקידם בזה הם עצלניות...
 

mic003

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
עריכה תורנית
מה שכתבו פה נכון, אבל זה:

לא מדויק!

נשים פטורות מלימוד תורה יומם וליל (כי זה מצווה שהזמן גרמא) אבל יש להן דברים שהן בהחלט צריכות ללמוד!!!

הלכות הצריכות להן - צניעות, טהמ, כשרות, שבזה האישה היא ה"משגיחה" בבית וצריכה לדעת את כל פרטי הפרטים.
אהבת ה' ויראת ה' - אלן מצוות שגם נשים חייבות בהן ואי אפשר להגיע אליהן בלי ללמוד את התורה הק'.
חינוך הילדים - האמהות צריכות לעזור לילדים בלימודיהם ולדעת מה לענות על שאלותיהם. גם בשביל זה צריך ללמוד תורה.
אם כבר לדייק אז עד הסוף.
מצוות תלמוד תורה אינה מצוות עשה שהזמן גרמא, ומקור הפטור לנשים הוא מן הפסוק ״ולמדתם אותם את בניכם״ ולא את בנותיכם.
ואכן, נשים צריכות ללמוד הלכה. אלא שאין להן מצווה ללמוד את התורה לשם לימוד תורה, אלא הן מצוות ללמוד רק את הנוגע להן לשם קיום המצוות וההלכות.
 

מועד לשמחה

משתמש פעיל
כתיבה ספרותית
מן הראוי שאני אכתוב בלת"ק ואת הרעיון, אבל מה לעשות שכבר קראתי את כל האשכול--
רעיון עדיין רלוונטי או בסוף עמוד חמישי של האשכול זה נהיה לא רלוונטי?
עלכולפונים
רעיון ששמעתי: קופסא שקופה עם תחתית בצבע (של עוגות גבוהות מרובעות) ולשים בתוכו עוגת גבינה, אייס קפה,כריות וכו ואז זה ארוז יפה כמו מתנה(מאוד מרשים), ואפשר לכתוב משפטים יפים\מצחיקים\מחזקים(כמו הרעיון עם הכריות שהובא פה)
 

שמעון963852741

משתמש פעיל
ברור שזה כך, אגב כתוב שכל האפשרות של הנשים להכנס לגן עדן, זה בזכות שהן שולחות את הבנים והבעלים שלהן ללמוד. (גמרא עד כמה שזכור לי, לא זוכר איפה).
א"ל רב לר' חייא נשים במאי זכיין באקרויי בנייהו לבי כנישתא ובאתנויי גברייהו בי רבנן ונטרין לגברייהו
עד דאתו מבי רבנן. (ברכות יז)
 

לורנס

משתמש מקצוען
המתנות האלה מהאישה לבעל על לימוד תורה, מרגיש לי כמו מנחה, מתנת פיוס, משהו כזה.
כאילו, הלכת ללמוד תורה כי אתה יודע שאני מאד רוצה, קח פרס.
או ההיפך, קח פרס ולך ללמוד.
העיקר לך! ללמוד!
לדעתי להגיד במילים כל הכבוד, אני שמחה שאתה הולך ללמוד, מתי שאתה עייף יש לך מיטה מוכנה בבית. אתה מוזמן!!!
וכן להכין מטעמים טובים לכבוד החג, לכבוד קבלת התורה, לכבודה של תורה, לכבוד הבנים והבעל שלומדים תורה.
אבל לא ספציפית לבעל. שילך. ללמוד. תורה.
 

מצליחנות

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
המתנות האלה מהאישה לבעל על לימוד תורה, מרגיש לי כמו מנחה, מתנת פיוס, משהו כזה.
כאילו, הלכת ללמוד תורה כי אתה יודע שאני מאד רוצה, קח פרס.
או ההיפך, קח פרס ולך ללמוד.
העיקר לך! ללמוד!
לדעתי להגיד במילים כל הכבוד, אני שמחה שאתה הולך ללמוד, מתי שאתה עייף יש לך מיטה מוכנה בבית. אתה מוזמן!!!
וכן להכין מטעמים טובים לכבוד החג, לכבוד קבלת התורה, לכבודה של תורה, לכבוד הבנים והבעל שלומדים תורה.
אבל לא ספציפית לבעל. שילך. ללמוד. תורה.
כל מילה לגמרי!!
במידה מסיומת זה מקטין את המעשה הגדול
באופן כללי בבית לשדר שזה חג שמכינים בו דברים מיוחדים לכבוד התורה ולומידה וזכינו שיש לנו בבית מי שלומד תורה
בין אם זה קביעת עיתים או לימוד קבוע או אפילו רק בלילה הזה.
בלי להטריד ברמה האישית
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  108  פעמים

אתגר AI

תאומים • אתגר 145

לוח מודעות

למעלה