עזרה ערבוב כיתות בחיידר, קרה לכם? הילד מתוסכל!!

וייס1

משתמש מקצוען
אז הילד הקטן שלי, בן הכמעט 7 נכנס יום שישי בהפתעה גמורה לכיתה כמעט חדשה, ז"א:
עשו ערבוב בין 4 כיתות בשכבה והוא מצא את עצמו בכיתה שרובה לא מהכיתה הקודמת שלו.
היום הראשון עבר בסדר. היום - הוא חזר ב'לא' נחרץ, מחר הוא הולך לכיתה של הר'בה X כי שם רוב החברים שלו.
ניסינו להסביר, לעודד, לחזק ולומר שככה הוא יכיר הרבה חברים וכו'
אבל האזניים אטומות... ילד בכיתה ב' שלא מוכן..(חבל לי שקרה בגיל גדול יחסית...)
שוב, הכנה נפשית לא היתה לו לזה...
האם להלחם שימשיך עם חבריו?
או להשאיר את המצב כמו שהוא?
כן חשוב לומר שכל מי שנמצא איתו מהכיתה הקודמת הם ילדים מעולים! אבל הם בקושי ילדים...לא מכירים את השאר...
 

שימי הכבאי

משתמש מקצוען
לפעמים בגיל כזה מאוד קשה לילד לעזוב חברים
לראות אותם בהפסקה ולדעת שהם בכיתה אחרת
נראה לי שמאוד כדאי לדבר עם ההנהלה,מפקח
ללבן את העניין ולראות מה טובת הילד...
תמיד שדיברנו הבנו יותר טוב את המהלך וזה מאודעזר לילד....
 

חילזון קטן

משתמש פעיל
אז הילד הקטן שלי, בן הכמעט 7 נכנס יום שישי בהפתעה גמורה לכיתה כמעט חדשה, ז"א:
עשו ערבוב בין 4 כיתות בשכבה והוא מצא את עצמו בכיתה שרובה לא מהכיתה הקודמת שלו.
היום הראשון עבר בסדר. היום - הוא חזר ב'לא' נחרץ, מחר הוא הולך לכיתה של הר'בה X כי שם רוב החברים שלו.
ניסינו להסביר, לעודד, לחזק ולומר שככה הוא יכיר הרבה חברים וכו'
אבל האזניים אטומות... ילד בכיתה ב' שלא מוכן..(חבל לי שקרה בגיל גדול יחסית...)
שוב, הכנה נפשית לא היתה לו לזה...
האם להלחם שימשיך עם חבריו?
או להשאיר את המצב כמו שהוא?
כן חשוב לומר שכל מי שנמצא איתו מהכיתה הקודמת הם ילדים מעולים! אבל הם בקושי ילדים...לא מכירים את השאר...
לנו ערבבו כמה פעמים (בכיתות תחילת ג, אמצע ד' ותחילת ו' ) אין מה לומר- טראומה
 

מקצה הארץ-:)

משתמש מקצוען
אז הילד הקטן שלי, בן הכמעט 7 נכנס יום שישי בהפתעה גמורה לכיתה כמעט חדשה, ז"א:
עשו ערבוב בין 4 כיתות בשכבה והוא מצא את עצמו בכיתה שרובה לא מהכיתה הקודמת שלו.
היום הראשון עבר בסדר. היום - הוא חזר ב'לא' נחרץ, מחר הוא הולך לכיתה של הר'בה X כי שם רוב החברים שלו.
ניסינו להסביר, לעודד, לחזק ולומר שככה הוא יכיר הרבה חברים וכו'
אבל האזניים אטומות... ילד בכיתה ב' שלא מוכן..(חבל לי שקרה בגיל גדול יחסית...)
שוב, הכנה נפשית לא היתה לו לזה...
האם להלחם שימשיך עם חבריו?
או להשאיר את המצב כמו שהוא?
כן חשוב לומר שכל מי שנמצא איתו מהכיתה הקודמת הם ילדים מעולים! אבל הם בקושי ילדים...לא מכירים את השאר...
לא מכיר את התופעה כלל!
אצלנו לא מחליפים כיתה לילד מכיתה א ועד ח.
דוגמא - מתחיל בא'1 למשל ממשיך עד ח'1 אלא אם כן יש בעיות כלשהן שצצות עם השנים אז חושבים אלף פעמים אם לעשות את הדבר הזה..
זה מאוד לא בריא לילדים.
למה עושים את זה אצלכם? זה מוכר לכם, זה הנוהל?
 

חילזון קטן

משתמש פעיל
לא מכיר את התופעה כלל!
אצלנו לא מחליפים כיתה לילד מכיתה א ועד ח.
דוגמא - מתחיל בא'1 למשל ממשיך עד ח'1 אלא אם כן יש בעיות כלשהן שצצות עם השנים אז חושבים אלף פעמים אם לעשות את הדבר הזה..
זה מאוד לא בריא לילדים.
למה עושים את זה אצלכם? זה מוכר לכם, זה הנוהל?
ביסודי איפה שאני למדתי העבירו כיתה על כל פיפס קטן
אם עברה על הילדה שנה קשה עם המורה המחנכת שנה אח"כ היא התחילה "דף חדש" בכיתה חדשה כאילו הם לא יודעות שזאת ילדה שובבה
 

שירה 34

משתמש מקצוען
אישית הייתי מבקשת / דורשת להעביר את הילד לאיפה שרוב חבריו.
לא רואה שום ערך לסבל שהוא עובר
מקןבל שעושים סלט יש אח''כ כמה שינויים
 

מקצה הארץ-:)

משתמש מקצוען
אישית הייתי מבקשת / דורשת להעביר את הילד לאיפה שרוב חבריו.
לא רואה שום ערך לסבל שהוא עובר
מקןבל שעושים סלט יש אח''כ כמה שינויים
לכאורה נכון, בכל אופן צריך לבדוק ולדרוש את טובת הילד בהסתכלות אוביקטיבית.
 

brachy 100

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
עריכה והפקת סרטים
לדעתי בגיל קטן זה לא מאוד משמעותי
מהר מאוד הוא ימצא חברים חדשים וזהו
בגיל בוגר זה יותר משמעותי...
שמעתי על סמינר שעושים סלט לעולות ל-ב'...
שישמח שזה בגיל קטן
 

משה 05276

משתמש מקצוען
בד"כ שעושים את זה יש מספיק סיבות להנהלה לדבר
במיוחד בחיידרים שמשש לא אוהבים לעשות סלט
אתם תשדלו לרפד לו כמה שיותר את המעבר ולהנגיש לו את זה בצורה חיובית
הרבה סבלנות ואורך רוח של ההורים יעזור לילד לעבור תקופה זו בהצלחה
וכדי לעזור לכם להסביר את זה לילד אפשר לדבר עם המנהל כדי להבין את הסיבות לדבר עד כמה שאפשר

בהצלחה ושנת לימודים מוצלחת ופורה
 

jump

משתמש פעיל
בבית ספר של אחיות שלי עושים לבנות סלט כל כמה שנים(יש כיתות שערבבו אותם כבר 3 פעמים! מכיתה א')
וכל זה בגלל שלא מסתדר להם עם מספר הכיתות והמורות.
לדוגמא אם יש 3 כיתות במחזור ולשנה הבאה יש להם רק 2 מורות מצמצמים את המחזור לשתי לכיתות.
זה באמת מאד קשה ומתסכל לילד.
אם החברים הטובים שלו בכיתה השניה אולי כדאי לנסות להעביר אותו, זה באמת שיקול רציני...
 

**Moko**

משתמש מקצוען
מאוד חשוב להבין מאיזה סיבה החליטו לערבב בשלב כל כך ראשוני ובלי הכנה מראש,
אם הוא לא נכלל בילדים הבעייתיים יכול להיות שההנהלה רוצה אותו דווקא בתור ילד חזק שישפיע לטובה על הרכב הכיתה החדש , ואז לא יהיו מוכנים להעביר אותו.
בנוסף, האם שווה ההרגשה שיהיה לו כשיעבור לכיתה של החברים- מה יהיה הדימוי שלו בעיניהם? שרק הוא לא הצליח להתמודד מול השינוי? אולי כן עדיף לכם בתור הורים לגבות אותו בשינוי ולא להיכנע לקושי, כי הוא זמני בלבד
 

וייס1

משתמש מקצוען
מאוד חשוב להבין מאיזה סיבה החליטו לערבב בשלב כל כך ראשוני ובלי הכנה מראש,
אם הוא לא נכלל בילדים הבעייתיים יכול להיות שההנהלה רוצה אותו דווקא בתור ילד חזק שישפיע לטובה על הרכב הכיתה החדש , ואז לא יהיו מוכנים להעביר אותו.
בנוסף, האם שווה ההרגשה שיהיה לו כשיעבור לכיתה של החברים- מה יהיה הדימוי שלו בעיניהם? שרק הוא לא הצליח להתמודד מול השינוי? אולי כן עדיף לכם בתור הורים לגבות אותו בשינוי ולא להיכנע לקושי, כי הוא זמני בלבד
הוא ילד טוב מאוד.
אין לי הכרות עם הכיתה החדשה כדי לדעת מה או מי, כן נראית כיתה מצוינת, אפילו מאוד (שמחים על כך)
עבר שבוע והקשיים קיימים, במיוחד שהחברים - הם השכנים...
החלטנו לא להלחם על זה בסוף
לנסות לעטוף את הדרך כמה שאפשר....
ד' יעזור הלאה
 

אופססס ;)

משתמש מקצוען
החלטנו לא להלחם על זה בסוף
לנסות לעטוף את הדרך כמה שאפשר....
ד' יעזור הלאה
לדעתי אתם עושים בשכל.
מספרת מה קרה אצלינו- למרות שזה לא אותו סיפור בדיוק.
הבן שלי עלה לפני שנתיים מגן שפה לכיתה א'. מפסח היה פעם בשבוע במכינה. (יש 2 כיתות בשנתון)
היה ברור לי שהוא יכנס לכיתה שבה עשה את השילוב.
גם זה ילדים מוכרים לו. רוב ילדי האזור שלנו בכיתה הזו. וגם הכיתה הזו עלתה לא' לרבה הרבה יותר ותיק- 15 שנות ניסיון והייתי בטוחה שילד 'מורכב' צריך רבה ותיק.
בפועל יומיים לפני תחילת השנה קיבלנו טלפון מהחיידר שהרבה שלו יהיה הרבה השני- שנה שניה בחינוך...
אני בטיפשותי עוד אמרתי לשכנה שלי שתבדוק טוב אבל הבן שלה כנראה יהיה אצל הרבה החדש יותר כי מבחינתי האופציה היחידה הייתה שהוא יהיה בכיתה של השילוב.
בפועל- הגענו בתחילת השנה לכיתה- הרבה החדש יותר וילדי המכינה השני. הילד כמעט לא הכיר שם אף אחד ואני חזרתי הביתה בוכה ממש שאין מצב ואני הולכת להלחם שיעבור כיתה וכו'. בעלי היה מאד אדיש ואמר לי בואי ננסה. מקסימום נעביר אחרי החגים...
תכלס הוא התחיל עכשיו כיתה ג' ואני כ"כ מודה לה' שלא נלחמתי כי אם הייתי נלחמת הייתי מצליחה להעביר אותו. קודם כל הרבה החדש שחששתי ממנו כ"כ התאים לו מבחינת האופי, הבן שלי ילד מאד מרצה והרבה שבסוף היה לו יותר אבהי לעומת הרבה הוותיק שהוא גם מאד חם אבל עם יותר גבולות וכללים ואני לא יודעת אם הבן שלי היה מצליח רגשית לעמוד בזה. גם בכיתה ב' הוא קיבל רבה שמתאים לו בדיוק- יותר רגוע לעומת הרבה השני שהוא סוחף ותוסס וגם השנה יש לרבה שלו שם מצויין- למרות שאני לא מכירה אותו.
והכי חשוב זה שהכיתה שאליה רציתי שהוא יכנס היא כיתה מאד תחרותית בין הילדים וזה גם לא היה מתאים לו.
יש זמנים שממש קשה לו שהחברים פחות נגישים אבל בשורה תחתונה זה חיסרון קטן לעומת היתרונות.
קיבלתי שיעור כמה העולם לא בידיים שלנו וכמה אנחנו לא יודעים תמיד מה הכי טוב לנו או לילדינו (-כמובן שיש חובת השתדלות ותפילה)
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמז

א הַלְלוּיָהּ כִּי טוֹב זַמְּרָה אֱלֹהֵינוּ כִּי נָעִים נָאוָה תְהִלָּה:ב בּוֹנֵה יְרוּשָׁלִַם יְהוָה נִדְחֵי יִשְׂרָאֵל יְכַנֵּס:ג הָרֹפֵא לִשְׁבוּרֵי לֵב וּמְחַבֵּשׁ לְעַצְּבוֹתָם:ד מוֹנֶה מִסְפָּר לַכּוֹכָבִים לְכֻלָּם שֵׁמוֹת יִקְרָא:ה גָּדוֹל אֲדוֹנֵינוּ וְרַב כֹּחַ לִתְבוּנָתוֹ אֵין מִסְפָּר:ו מְעוֹדֵד עֲנָוִים יְהוָה מַשְׁפִּיל רְשָׁעִים עֲדֵי אָרֶץ:ז עֱנוּ לַיהוָה בְּתוֹדָה זַמְּרוּ לֵאלֹהֵינוּ בְכִנּוֹר:ח הַמְכַסֶּה שָׁמַיִם בְּעָבִים הַמֵּכִין לָאָרֶץ מָטָר הַמַּצְמִיחַ הָרִים חָצִיר:ט נוֹתֵן לִבְהֵמָה לַחְמָהּ לִבְנֵי עֹרֵב אֲשֶׁר יִקְרָאוּ:י לֹא בִגְבוּרַת הַסּוּס יֶחְפָּץ לֹא בְשׁוֹקֵי הָאִישׁ יִרְצֶה:יא רוֹצֶה יְהוָה אֶת יְרֵאָיו אֶת הַמְיַחֲלִים לְחַסְדּוֹ:יב שַׁבְּחִי יְרוּשָׁלִַם אֶת יְהוָה הַלְלִי אֱלֹהַיִךְ צִיּוֹן:יג כִּי חִזַּק בְּרִיחֵי שְׁעָרָיִךְ בֵּרַךְ בָּנַיִךְ בְּקִרְבֵּךְ:יד הַשָּׂם גְּבוּלֵךְ שָׁלוֹם חֵלֶב חִטִּים יַשְׂבִּיעֵךְ:טו הַשֹּׁלֵחַ אִמְרָתוֹ אָרֶץ עַד מְהֵרָה יָרוּץ דְּבָרוֹ:טז הַנֹּתֵן שֶׁלֶג כַּצָּמֶר כְּפוֹר כָּאֵפֶר יְפַזֵּר:יז מַשְׁלִיךְ קַרְחוֹ כְפִתִּים לִפְנֵי קָרָתוֹ מִי יַעֲמֹד:יח יִשְׁלַח דְּבָרוֹ וְיַמְסֵם יַשֵּׁב רוּחוֹ יִזְּלוּ מָיִם:יט מַגִּיד (דברו) דְּבָרָיו לְיַעֲקֹב חֻקָּיו וּמִשְׁפָּטָיו לְיִשְׂרָאֵל:כ לֹא עָשָׂה כֵן לְכָל גּוֹי וּמִשְׁפָּטִים בַּל יְדָעוּם הַלְלוּיָהּ:
נקרא  4  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה