על קמפיין נירוונה מבית בולטון-פוטנציאל

בְּמוֹצָאֵי מְנוּחָה ... תַּרְאֵם נִסֶּיךָ עוֹשֶׂה גְדוֹלוֹת ... לִשְׁמֹעַ אֶל הָרִנָּה וְאֶל הַתְּפִלָּה

מִזְמוֹר לְתוֹדָה הָרִיעוּ לַיי כָּל הָאָרֶץ: עִבְדוּ אֶת יי בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה: דְּעוּ כִּי יי הוּא אֱלֹהִים הוּא עָשָׂנוּ (ולא) וְלוֹ אֲנַחְנוּ עַמּוֹ וְצֹאן מַרְעִיתוֹ: בֹּאוּ שְׁעָרָיו בְּתוֹדָה חֲצֵרֹתָיו בִּתְהִלָּה הוֹדוּ לוֹ בָּרְכוּ שְׁמוֹ: כִּי טוֹב יְהוָֹה לְעוֹלָם חַסְדּוֹ וְעַד דֹּר וָדֹר אֱמוּנָתוֹ:

ח פוגל

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
פרסום וקופי
אני מניחה שאין מי שלא נחשף פעמיים בשנה לקמפיין הרחב למלון נירוונה בים המלח.
הקמפיין משתרע על עמודים שלמים בעיתונות החרדית לסוגיה, כך שלא ניתן לפספסו בשום פנים ואופן.

משרד הפרסום העומד מאחורי הקמפיין מידי שנה, הוא 'בולטון פוטנציאל'.
למי שלא יודע, הבעלים של בולטון, הוא גם מי שעומד מאחורי הנופש במלון נירוונה...


ועכשיו לניתוח הקמפיין.

מאז ומתמיד, מידי שנה כאשר מודעות 'הכל כלול בחופש בנירוונה' שטפו את העיתונים, הפליאה אותי הפשטות וחוסר ההשקעה של הקמפיין. המודעות היו לרוב צבעוניות להחריד, לא מושקעות, והזכירו יותר מודעה של יריד ארבעה מינים, או משהוא כזה. חבל שאין לי כרגע סריקה של המודעות, אבל כל מי שזוכר אותם מהעבר הלא רחוק, יבין למה אני מתכוונת.

תמיד יגעתי את מוחי הקט בכדי להבין מה עומד מאחורי זה. כיצד ייתכן שמשרד הפרסום בולטון-פוטנציאל, שבעליו הוא גם בעלי הנופש המאורגן בנירוונה, לא יכול להפיק לעצמו קמפיין מושקע יותר? הלא דבר הוא, הסנדלר הולך יחף?

לאחר מחשבה מאומצת, הגעתי למסקנה שזה פשוט לא ייתכן. חייב להיות כאן איזה שהוא מהלך אסטרטגי מאחורי זה. לא יכול להיות אחרת.

דעתי הענייה הייתה, שכנראה בולטון במכוון אינם מעוניינים להשוות אופי מכובד ויוקרתי לנופש בנירוונה, כזה המזמין רק את בעלי היכולת להתארח למלון, כמו שאר מלונות הנופש המותאמים לציבור החרדי בשוייץ ובאוסטריה. מסתבר שקהל היעד של המלון הוא דווקא ה'עמך', שמחפשים גם הם לחפוש, להתרענן ולאגור כוחות. המודעה מעוצבת במכוון בסגנון 'עממי' שקורץ לכל אחד שרואה את המודעה. הנחתי, שכנראה לא רק 'הכל כלול בנירוונה' אלא גם, ובעיקר 'כולם כלולים בנירוונה'...:)

להפתעתי, בתקופה זו שוב עלתה לאויר הקמפיין של נירוונה, אולם לאחר שנים של אותה מודעה זהה, צבעונית, עממית, כזאת שקוראת לכולם, עתה 'שופצה' המודעה. מי שישווה בין המודעות הקודמות של השנים האחרונות, לבין המודעה המתפרסמת כעת בעיתונות, יגלה הבדל מהותי. הן מבחינת העיצוב של המודעה, והן מבחינת התוכן.
הצבעוניות נעלמה, המודעה סודרה מחדש באלגנטיות, ובמקום הפעלולים והאטרקציות [זמרים, קוסמים, ושאר ירקות] מוצעים עכשיו סדנאות בנושאי כלכלה, פרסום וכו'.

האם התיאוריה שהנחתי נכונה, אלא שפשוט כעת מארגני הנופש בנירוונה, שהם גם בעלי בולטון פוטנציאל, שינו את קהל היעד האסטרטגי של הנופש? או שאולי התיאוריה שהנחתי חסרת כל יסוד, וחוסר ההשקעה במודעות מקורו בסיבה אחרת, תהיה מי שתהיה, וכעת פשוט הכוכב החדש של בולטון, הלא הוא מיודענו נוחעם האגדי, הוא זה שהכניס לחלולית בקמפיין העלוב?

[אגב, לבאי המלון מובטחת סדנה\הרצאה על פרסום ושיווק, מלא אחרת מאשר מנהל אשכול קרייטיב בבולטון פוטנציאל - נוחעם ברזסקי בכבודו ובעצמו (!) אולי יש בכך רמז חבוי לאחראי לשינוי הרענן?]

אנוכי קטנתי מלהכריע בשאלה כבדת-משקל מעין זו.
אולי לגדולים ממני, למקושרים בחלונות הגבוהים, פתרונים...
:):confused:

גילוי נאות: המודעות כעת אינם לפניי, כך שייתכן שלא דייקתי בפרטים, אבל באופן כללי אפשר לראות הבדל תהומי בין המודעות של שנה שעברה למודעות העדכניות. אשמח אם מישהו יעלה אותם לפורום.
 

eden7115

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עיצוב ואדריכלות פנים
אז קצת דיוק בפרטים...
המודעות שונו כבר לפני כחצי שנה, הרבה פלני שנוחעם חשב שהוא יעזוב את "נוחעם"..
לדעתי ההנחה שלך לפיה בולטון פוטנציאל פנו לקהל יעד העממי אינה נכונה ולו מן הסיבה הפשוטה שה"עמך" לא יכול להרשות לעצמו לילה הכל כלול במלון נירוונה...
לעניות דעתי היתה זו סתם חוסר השקעה (ואולי גם הבנה מצד הלקוח), ואולי בעקבות פניות בנושא או סתם בעקבות רענון כולל (אולי גרפיקאית חדשה?) החליט בבולטון לתת למודעה קצת יותר מבחינה עיצובית.

והעיקר שהם לא משתמשים עוד ב"אהרוני"... :)
 

ח פוגל

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
פרסום וקופי
נכון שהמחיר אינו זול בהחלט, אבל מידיעה מקרוב -
אופי הנופשים ברובו, בהחלט משתייך ל'עמך'.
גם ההוויי במלון, רחוק מלהיות מלון נופש רגוע ויוקרתי, אי-שם במרומי האלפים...


קצת נראה לי מעליב, וגם גובל באי-הסתברות, להסביר את סגנון המודעות בחוסר השקעה בלבד. בכל זאת מדובר במשרד הפרסום הגדול בציבור החרדי, ובכל זאת מדובר בפרסום למלון שבבעלות בעל המשרד בכבודו ובעצמו. הסנדלר הולך יחף, כבר אמרנו?:)
 

מכלול

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
לא ראיתי את המודעות החדשות (ואשמח לראות שבאמת יש שינוי סופסוף..)
אבל הנה המודעות הישנות למי שלא מצליח להזכר...
 

קבצים מצורפים

  • נרוונה1.jpg
    KB 324.5 · צפיות: 19
  • נרוונה2.jpg
    KB 250.2 · צפיות: 19

ח פוגל

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
פרסום וקופי
הוא שאמרתי: נראה לכם שכך אמורים להיראות מודעות של משרד הפרסום הגדול במגזר החרדי? ועוד מודעות שהם מפרסמים על עצמם?

הן אפילו יותר גרועות ממה שזכרתי...
 

obyektiv

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
מוזיקה ונגינה
צילום מקצועי
הפקות ואירועים
D I G I T A L
לי נראה שהסיבה היא אחרת.
הם פתחו בסוג של מודעה עם קו בריאותי בלי הצטעצעות והצליחו. הביאו בעיקר ציבור מבוגר שגם יכול לצאת לחופשות בתאריך הזה.
כ-5 שנים נצמדו למודעה כי ראו שגם הציבור נצמד לאותו הנופש, וכנראה חשבו שלמודעה יש בכך חלק.
אבל---
כנראה שהחליטו לשדרג את המודעה ולרענן אותה, כי כנראה האנשים המנוים על הנופש רצו גם שינוי וכו.
אז הלכו על איזו פשרה----
חידוש על בסיס עיצוב קיים ושמרני.

לא נראה לכם?
 

אלי אלימלך

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
נירוונה

לא שאני מכיר את הבריף וכו',

אבל אני משער שהטון היה מכוון לסגנון מודעה גנרית כזו, כשעיקר הכובד הוא על הארט והמידע.

וכך גם נראה משוק רווי כזה, בשעה שכל האחרים מגלים את כל התוכניות לנייר העיתון, ייתכן שיקשה עליהם להוציא מודעה נקייה ללא פרטים.

(ועדיין, לפחות כותרת כמו הקרחון האוסטרי חסירה)
 

קברניט

משתמש צעיר
באזני שמעתי, בעבר הרחוק, מבעל הענין (קרי: בעל המיזם והמשרד), שהסיבה להישארות בסגנון הזה, הוא הרצון להישאר עם אותו קהל מסוים של הנופשים הקיימים, בבחינת: אל תזיז, אתה לא יודע מה יפול.
"טוב לי עם הקהל הזה בדיוק שמגיע כיום, מי שמודעה כזו מדברת אליו, כאלו אנשים בדיוק אני רוצה, כמו אלו שהגיעו עד עכשיו. לא מעוניין בקהלים מסוג חדש".
המודעות החדשות של השנה, לא באמת עברו שינוי משמעותי. הטקסט השתייף קצת, העיצוב שופר ונוקה טיפה, אבל לא יותר. כנראה מאותה סיבה.
 

ח פוגל

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
פרסום וקופי
נכתב ע"י קברניט;880362:
באזני שמעתי, בעבר הרחוק, מבעל הענין (קרי: בעל המיזם והמשרד), שהסיבה להישארות בסגנון הזה, הוא הרצון להישאר עם אותו קהל מסוים של הנופשים הקיימים, בבחינת: אל תזיז, אתה לא יודע מה יפול.
"טוב לי עם הקהל הזה בדיוק שמגיע כיום, מי שמודעה כזו מדברת אליו, כאלו אנשים בדיוק אני רוצה, כמו אלו שהגיעו עד עכשיו. לא מעוניין בקהלים מסוג חדש".

מעניין מאוד. אם אכן כך שמעת מבעל הענין בכבודו ובעצמו, - כנראה שאין צורך לחפש השערות אחרות. מה לנו יותר מהודאת בעל דין?...
ובמילים אחרות, זה מחזק את ההנחה שלי, שהמודעה עוצבה במכוון לקהל יעד מסויים, לא כך?

נכתב ע"י קברניט;880362:
המודעות החדשות של השנה, לא באמת עברו שינוי משמעותי. הטקסט השתייף קצת, העיצוב שופר ונוקה טיפה, אבל לא יותר. כנראה מאותה סיבה.

אכן אם רק מבחינת השינוי בעיצוב, עדיין לא הייתי פותחת את האשכול.
אבל אם שמת לב, לא רק העיצוב שונה, אלא גם התוכן. במקום שלל האטרקציות, קוסמים, זמרים ושאר ירקות, שהובטחו במודעות של השנים האחרונות, - השנה הכיוון שונה לחלוטין. סדנאות והרצאות בנושאי כלכלה, פרסום ושיווק וכו' [המודעה לא לפניי כך שאני לא זוכרת במדוייק].
הצירוף של העיצוב החדש, יחד עם התוכן השונה, - כבר מעורר למחשבה שיש כאן כיוון חדש, קהל יעד אחר, אסטרטגייה שונה.
וזו הסיבה שפתחתי את האשכול.
 

חסיד

משתמש פעיל
עיצוב גרפי
תסלחו לי חברים, אבל לפי דעתי עד לפני שנוחעם נכנס לשם החברה שם בבולטון כלל לא טרחו להוציא מודעות יפות, האסטרטגיה שלהם תמיד היתה להפציץ כמה שיותר, וע"פ רוב זה עובד.

מי שקצת מכיר את השוק אצלנו יודע שהזוכים במכרזים השונים הם לאו דווקא היעילים ביותר אלא בעיקר בעלי הקשרים הטובים ביותר, ובזה האחים בריסק לבית בולטון באמת גדולים וחזקים ביותר.

כך גם בנירוונה הם הפציצו כ"כ הרבה פרסום שלא היה מצב שזה לא יעשה משהו, ואל תתפלאו מהיכן התקציב, על המושג 'ברטר' בטח שמעתם, עכשיו לכו תבררו אצל העיתונים אם יש אחד שקיבל כסף עבור המודעות של נירוונה (כשמדובר בעניין אישי של הביג בוס של בולטון לך תגיד לו שאתה לא מעוניין...)

אותי הרבה יותר מעניין מה קרה פתאום שבבולטון החליטו לרענן כוחות ולהכניס את נוחעם, בהתחלה חשבתי שהוא מפחד מהשינויים בענף בעקבות המיזוג של טריו עם אפיקים ופתיחת משרדו של מוטי קוטיינר, אבל עם הזמן מתברר שעדיין הכח השולט והמכריע הם בעלי הקשרים. יכול להיות אולי שזה פשוט היה תוצאה של הסיפור עם נוחעם כשהוא פרש מהמשרד ואז פשוט חיפש בית חדש היכן לבטא את עצמו (ואם כן, הם פשוט זכו מההפקר).
 

רימונה

משתמש חדש
בולטון - דוגמא למשרד שמצליח רק בזכות הקשרים שלו ולא בגלל הרמה המקצועית
 

ח פוגל

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
פרסום וקופי
על כללי המשחק במגרש הפרסום החרדי

נכתב ע"י חסיד;883528:
מי שקצת מכיר את השוק אצלנו יודע שהזוכים במכרזים השונים הם לאו דווקא היעילים ביותר אלא בעיקר בעלי הקשרים הטובים ביותר, ובזה האחים בריסק לבית בולטון באמת גדולים וחזקים ביותר.

אין ספק שיש בכך הרבה מן האמת, אמת עצובה...

וכאן הבן שואל, מה נשתנה?

כפי שהדגשת זהו המצב בשוק אצלנו, כלומר בשוק הפרסום החרדי בלבד, בניגוד למצב במגזר הכללי, שם הכללים שונים, וההצלחה נמדדת בהתאם לרמת הקריאייטיב, המקוריות, הנועזות ועוד. השאלה הבסיסית היא, מדוע? האם יש לכך סיבה שרק אצלנו בעלי הקשרים הם אלו שמובילים את השוק? למה במגזר שלנו אין הערכה לקריאייטיב, ליצירתיות, לחדשנות? כיצד ייתכן שאותם מכרזים שבציבור הכללי נקבעים לפי רמת הקריאייטיב, כאשר הם מיועדים למגזר החרדי הם נקבעים לפי חוזק הקשרים של המשרד?

ייתכן והסיבה לכך נעוצה בשמרנות האופיינית למגזר החרדי, האמון על פתגמו הידוע של החתם סופר 'חדש אסור מן התורה', ומסתייג מכל סממן של חדשנות. משכך, כנראה שחבל להשקיע בפרסום קריאייטיבי נועז ומקורי, למגזר שאינו מעריך זאת, ואולי אפילו מתנגד לכך בתת-מודע. גם אם נניח וסיבה זו הייתה נכונה עד לא מכבר, ייתכן וכיום מתרחש תהליך של פתיחות מסויימת, שמשנה את התמונה כולה. ואולי הסיבה קשורה לוותק והניסיון הרב שצברו המשרדים הגדולים והמובילים בענף, שמונע וחוסם מכל משרד צעיר ובועט להתקדם ולקבל תקציבים מכובדים.


כך או כך, אין ספק שלרבים בינינו מפריע המצב בשטח, בו אנו עדים לרדידות, לשטחיות ולחדגוניות של הפרסום במגזר. אולי כדאי שנפתח כאן דיון פורה בנושא חשוב זה, על סיבותיה, גורמיה והשלכותיה של התופעה.

לאחר שנבין את גורמי התופעה לאשורה, מעניין לדעת האם יש סיכוי לשינוי יסודי של מוקדי השליטה בפרסום החרדי, או שהמשרדים המובילים לעת עתה, בעלי הקשרים המסועפים בחלונות הגבוהים, הם אלה שימשיכו להוביל לתמיד את הפרסום במגזר? אולי כניסתו של השחקן הצעיר למגרש, הלא הוא יקיר הפורום ר' נוחעם, מסמלת תחילתו של עידן חדש, בו יושם דגש יותר על הקריאייטיב, יצירתיות וחדשנות, במגרש הפרסום החרדי?
 

chanichen

משתמש רשום
יאלה, מי שעולה על הסיבה האמתית, שבוע חינם בנירוונה....
 

shoshi

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
למה במגזר שלנו אין הערכה לקריאייטיב, ליצירתיות, לחדשנות?

עצוב, כמה שזה כואב...
 

פ. 770

משתמש רשום
נכתב ע"י ח פוגל;883779:
אין ספק שיש בכך הרבה מן האמת, אמת עצובה...

וכאן הבן שואל, מה נשתנה?

כפי שהדגשת זהו המצב בשוק אצלנו, כלומר בשוק הפרסום החרדי בלבד, בניגוד למצב במגזר הכללי, שם הכללים שונים, וההצלחה נמדדת בהתאם לרמת הקריאייטיב, המקוריות, הנועזות ועוד.

ממש לא
כל ה"מדינה" הזו מתגלגלת על בסיס איתן של "שמור לי ואשמור לך"
שמחזיק אותה על כרעי תרנגולת כבר ששים ומשהו שנה
הכלכלה, הביטחון, מערכת המשפט וגם עולם העיתונות והפרסום - יד רוחצת יד
לאחרונה יצא החוק על שקיפות ברכש מדיה
האם זה בגלל משרדי הפרסום החרדים שפועלים על "קשרים"?
או בגלל תקציבי ענק הרבה יותר משמעותיים שגילגלו מחלקות המדיה המנופחות במשרדים החילוניים?
 

ח פוגל

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
פרסום וקופי
נכתב ע"י פרסומניק;883855:
ממש לא
כל ה"מדינה" הזו מתגלגלת על בסיס איתן של "שמור לי ואשמור לך"
שמחזיק אותה על כרעי תרנגולת כבר ששים ומשהו שנה
הכלכלה, הביטחון, מערכת המשפט וגם עולם העיתונות והפרסום - יד רוחצת יד
לאחרונה יצא החוק על שקיפות ברכש מדיה
האם זה בגלל משרדי הפרסום החרדים שפועלים על "קשרים"?
או בגלל תקציבי ענק הרבה יותר משמעותיים שגילגלו מחלקות המדיה המנופחות במשרדים החילוניים?

אין ספק שבכל תחום מעורבים הקשרים של המושכים בחוטים מאחורי הפרגוד.
השאלה היא עד כמה, עניין של פורפורציה.
כמובן שגם בעולם הפרסום במגזר הכללי יש השפעה רבה לבעלי הקשרים, אבל גם גם משרדי הפרסום בעלי הקשרים, חייבים להוכיח את עצמם. הקשרים משפיעים, אבל הם לא הכל. מה שאין כן אצלינו... אין מה להשוות בין היצירתיות שבפרסום במגזר הכללי לרדידות והחדגוניות בפרסום במגזר החרדי.
 

בנים

משתמש צעיר
חחח

הלוואי שהיו משקיעים כל כך הרבה בניתוח המודעה שם בבולטון לפחות כמו שמשקיעים פה.

ככה זה כשכל המודעות הינן בברטר, וככה זה שציבור הנופשים חוזר על עצמו שנה אחרי שנה.
 
ק

קופירייט

אורח
נכתב ע"י חסיד;883528:
מי שקצת מכיר את השוק אצלנו יודע שהזוכים במכרזים השונים הם לאו דווקא היעילים ביותר אלא בעיקר בעלי הקשרים הטובים ביותר, ובזה האחים בריסק לבית בולטון באמת גדולים וחזקים ביותר.

אותי הרבה יותר מעניין מה קרה פתאום שבבולטון החליטו לרענן כוחות

אם יש לך קצת זכרון, אתה יודע שהרבה פרינטים של בולטון עד לא מזמן היו מתחת לכל ביקורת, אסטרטגית ורעיונית עוד איכשהו, אבל ויזואלית?
בריסק, שיש לו הגיון עסקי הבין שעד כאן היה אפשר למתוח את ה'קשר', ואם הוא ימשיך כך כשהמשרדים הצעירים התחילו לנשוף לו בעורף עם רמת עיצוב גבוהה פי כמה, הוא יצטרך לעבוד מאד קשה לחזק את ה'קשרים' והחליט לשדרג את מחלקת הקריאטיב, במהלך חיפושו הוא מצא את תמיר & נוחעם שעושים שם יחד עבודה טובה מאד, בין היתר זה שדרוג המודעות הנוסטלגיות של נירוונה.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


קהילת פרוג מודה לקב"ה יחד עם כלל ישראל על חיסולו של רב המרצחים מלבנון

בְּמוֹצָאֵי מְנוּחָה ... תַּרְאֵם נִסֶּיךָ עוֹשֶׂה גְדוֹלוֹת ... לִשְׁמֹעַ אֶל הָרִנָּה וְאֶל הַתְּפִלָּה

א מִזְמוֹר לְתוֹדָה הָרִיעוּ לַיי כָּל הָאָרֶץ:ב עִבְדוּ אֶת יי בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה:ג דְּעוּ כִּי יי הוּא אֱלֹהִים הוּא עָשָׂנוּ (ולא) וְלוֹ אֲנַחְנוּ עַמּוֹ וְצֹאן מַרְעִיתוֹ:ד בֹּאוּ שְׁעָרָיו בְּתוֹדָה חֲצֵרֹתָיו בִּתְהִלָּה הוֹדוּ לוֹ בָּרְכוּ שְׁמוֹ:ה כִּי טוֹב יְהוָֹה לְעוֹלָם חַסְדּוֹ וְעַד דֹּר וָדֹר אֱמוּנָתוֹ:
נקרא  9  פעמים

אתגר AI

תחל שנה וברכותיה • אתגר 117

לוח מודעות

למעלה