אני מניחה שאין מי שלא נחשף פעמיים בשנה לקמפיין הרחב למלון נירוונה בים המלח.
הקמפיין משתרע על עמודים שלמים בעיתונות החרדית לסוגיה, כך שלא ניתן לפספסו בשום פנים ואופן.
משרד הפרסום העומד מאחורי הקמפיין מידי שנה, הוא 'בולטון פוטנציאל'.
למי שלא יודע, הבעלים של בולטון, הוא גם מי שעומד מאחורי הנופש במלון נירוונה...
ועכשיו לניתוח הקמפיין.
מאז ומתמיד, מידי שנה כאשר מודעות 'הכל כלול בחופש בנירוונה' שטפו את העיתונים, הפליאה אותי הפשטות וחוסר ההשקעה של הקמפיין. המודעות היו לרוב צבעוניות להחריד, לא מושקעות, והזכירו יותר מודעה של יריד ארבעה מינים, או משהוא כזה. חבל שאין לי כרגע סריקה של המודעות, אבל כל מי שזוכר אותם מהעבר הלא רחוק, יבין למה אני מתכוונת.
תמיד יגעתי את מוחי הקט בכדי להבין מה עומד מאחורי זה. כיצד ייתכן שמשרד הפרסום בולטון-פוטנציאל, שבעליו הוא גם בעלי הנופש המאורגן בנירוונה, לא יכול להפיק לעצמו קמפיין מושקע יותר? הלא דבר הוא, הסנדלר הולך יחף?
לאחר מחשבה מאומצת, הגעתי למסקנה שזה פשוט לא ייתכן. חייב להיות כאן איזה שהוא מהלך אסטרטגי מאחורי זה. לא יכול להיות אחרת.
דעתי הענייה הייתה, שכנראה בולטון במכוון אינם מעוניינים להשוות אופי מכובד ויוקרתי לנופש בנירוונה, כזה המזמין רק את בעלי היכולת להתארח למלון, כמו שאר מלונות הנופש המותאמים לציבור החרדי בשוייץ ובאוסטריה. מסתבר שקהל היעד של המלון הוא דווקא ה'עמך', שמחפשים גם הם לחפוש, להתרענן ולאגור כוחות. המודעה מעוצבת במכוון בסגנון 'עממי' שקורץ לכל אחד שרואה את המודעה. הנחתי, שכנראה לא רק 'הכל כלול בנירוונה' אלא גם, ובעיקר 'כולם כלולים בנירוונה'...
להפתעתי, בתקופה זו שוב עלתה לאויר הקמפיין של נירוונה, אולם לאחר שנים של אותה מודעה זהה, צבעונית, עממית, כזאת שקוראת לכולם, עתה 'שופצה' המודעה. מי שישווה בין המודעות הקודמות של השנים האחרונות, לבין המודעה המתפרסמת כעת בעיתונות, יגלה הבדל מהותי. הן מבחינת העיצוב של המודעה, והן מבחינת התוכן.
הצבעוניות נעלמה, המודעה סודרה מחדש באלגנטיות, ובמקום הפעלולים והאטרקציות [זמרים, קוסמים, ושאר ירקות] מוצעים עכשיו סדנאות בנושאי כלכלה, פרסום וכו'.
האם התיאוריה שהנחתי נכונה, אלא שפשוט כעת מארגני הנופש בנירוונה, שהם גם בעלי בולטון פוטנציאל, שינו את קהל היעד האסטרטגי של הנופש? או שאולי התיאוריה שהנחתי חסרת כל יסוד, וחוסר ההשקעה במודעות מקורו בסיבה אחרת, תהיה מי שתהיה, וכעת פשוט הכוכב החדש של בולטון, הלא הוא מיודענו נוחעם האגדי, הוא זה שהכניס לחלולית בקמפיין העלוב?
[אגב, לבאי המלון מובטחת סדנה\הרצאה על פרסום ושיווק, מלא אחרת מאשר מנהל אשכול קרייטיב בבולטון פוטנציאל - נוחעם ברזסקי בכבודו ובעצמו (!) אולי יש בכך רמז חבוי לאחראי לשינוי הרענן?]
אנוכי קטנתי מלהכריע בשאלה כבדת-משקל מעין זו.
אולי לגדולים ממני, למקושרים בחלונות הגבוהים, פתרונים...
גילוי נאות: המודעות כעת אינם לפניי, כך שייתכן שלא דייקתי בפרטים, אבל באופן כללי אפשר לראות הבדל תהומי בין המודעות של שנה שעברה למודעות העדכניות. אשמח אם מישהו יעלה אותם לפורום.
הקמפיין משתרע על עמודים שלמים בעיתונות החרדית לסוגיה, כך שלא ניתן לפספסו בשום פנים ואופן.
משרד הפרסום העומד מאחורי הקמפיין מידי שנה, הוא 'בולטון פוטנציאל'.
למי שלא יודע, הבעלים של בולטון, הוא גם מי שעומד מאחורי הנופש במלון נירוונה...
ועכשיו לניתוח הקמפיין.
מאז ומתמיד, מידי שנה כאשר מודעות 'הכל כלול בחופש בנירוונה' שטפו את העיתונים, הפליאה אותי הפשטות וחוסר ההשקעה של הקמפיין. המודעות היו לרוב צבעוניות להחריד, לא מושקעות, והזכירו יותר מודעה של יריד ארבעה מינים, או משהוא כזה. חבל שאין לי כרגע סריקה של המודעות, אבל כל מי שזוכר אותם מהעבר הלא רחוק, יבין למה אני מתכוונת.
תמיד יגעתי את מוחי הקט בכדי להבין מה עומד מאחורי זה. כיצד ייתכן שמשרד הפרסום בולטון-פוטנציאל, שבעליו הוא גם בעלי הנופש המאורגן בנירוונה, לא יכול להפיק לעצמו קמפיין מושקע יותר? הלא דבר הוא, הסנדלר הולך יחף?
לאחר מחשבה מאומצת, הגעתי למסקנה שזה פשוט לא ייתכן. חייב להיות כאן איזה שהוא מהלך אסטרטגי מאחורי זה. לא יכול להיות אחרת.
דעתי הענייה הייתה, שכנראה בולטון במכוון אינם מעוניינים להשוות אופי מכובד ויוקרתי לנופש בנירוונה, כזה המזמין רק את בעלי היכולת להתארח למלון, כמו שאר מלונות הנופש המותאמים לציבור החרדי בשוייץ ובאוסטריה. מסתבר שקהל היעד של המלון הוא דווקא ה'עמך', שמחפשים גם הם לחפוש, להתרענן ולאגור כוחות. המודעה מעוצבת במכוון בסגנון 'עממי' שקורץ לכל אחד שרואה את המודעה. הנחתי, שכנראה לא רק 'הכל כלול בנירוונה' אלא גם, ובעיקר 'כולם כלולים בנירוונה'...
להפתעתי, בתקופה זו שוב עלתה לאויר הקמפיין של נירוונה, אולם לאחר שנים של אותה מודעה זהה, צבעונית, עממית, כזאת שקוראת לכולם, עתה 'שופצה' המודעה. מי שישווה בין המודעות הקודמות של השנים האחרונות, לבין המודעה המתפרסמת כעת בעיתונות, יגלה הבדל מהותי. הן מבחינת העיצוב של המודעה, והן מבחינת התוכן.
הצבעוניות נעלמה, המודעה סודרה מחדש באלגנטיות, ובמקום הפעלולים והאטרקציות [זמרים, קוסמים, ושאר ירקות] מוצעים עכשיו סדנאות בנושאי כלכלה, פרסום וכו'.
האם התיאוריה שהנחתי נכונה, אלא שפשוט כעת מארגני הנופש בנירוונה, שהם גם בעלי בולטון פוטנציאל, שינו את קהל היעד האסטרטגי של הנופש? או שאולי התיאוריה שהנחתי חסרת כל יסוד, וחוסר ההשקעה במודעות מקורו בסיבה אחרת, תהיה מי שתהיה, וכעת פשוט הכוכב החדש של בולטון, הלא הוא מיודענו נוחעם האגדי, הוא זה שהכניס לחלולית בקמפיין העלוב?
[אגב, לבאי המלון מובטחת סדנה\הרצאה על פרסום ושיווק, מלא אחרת מאשר מנהל אשכול קרייטיב בבולטון פוטנציאל - נוחעם ברזסקי בכבודו ובעצמו (!) אולי יש בכך רמז חבוי לאחראי לשינוי הרענן?]
אנוכי קטנתי מלהכריע בשאלה כבדת-משקל מעין זו.
אולי לגדולים ממני, למקושרים בחלונות הגבוהים, פתרונים...
גילוי נאות: המודעות כעת אינם לפניי, כך שייתכן שלא דייקתי בפרטים, אבל באופן כללי אפשר לראות הבדל תהומי בין המודעות של שנה שעברה למודעות העדכניות. אשמח אם מישהו יעלה אותם לפורום.