עזרה למקור בגמרא או מדרשים

לללי

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
פרסום וקופי
קיים מאמר בחז"ל בשם ריש לקיש, על כך שקיום מצוות כיבוד הורים מביא לגאולה.
מישהו יכול להפנות אותי למקור המדוייק?
 

רוצה טוב

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
עריכה תורנית
את בטוחה שיש כזו אמרה?
יגעתי וחפשתי ולא מצאתי.
 

אלחנן אריאל

משתמש צעיר
עימוד ספרים
מספר ליקוטי שושנים לר' שמשון מאוסטרופוליא:

איתא בילקוט לימודים דהיינו בפליאה דר"ג קרא ז"ל אין ישראל נגאלים אלא בזכות ל"א מצות דהיינו, יחוד השם, בכורים, אהבה להקב"ה, תשובה, ברכה, עומר, דין, יבום, משנה, צדקה, מגילה, חלה, כבוד אב ואם, עשירית איפה, מעשר, עירוב, שכר שכיר, נטילת ידים, כלאים, שעטנז, מצות ראיה, ואהבת, ועבדתם, וידוי, דמעות, יראה, ידיעת השם המיוחד, דם נידה, יין נסך, נתינת העני, והיה אם שמוע, והם ל"א מצות מסוגלים דוקא להוצאות בני ישראל מעבדות לחרות ואלו ל"א מצות לא היו בבני ישראל במצרים ונגאלו למען שמו הגדול עכ"ל.

עיין כאן.
 

לללי

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
פרסום וקופי
נתקלתי במאמר כזה תוך כדי עריכת תוכן.
מאחר ויש צורך במקור, ניסיתי לחפשו ולא מצאתי במקורות המקובלים (אוצה"ח, בר אילן)
כפי שמופיע לי זה ר' אלכסנדרי בשם ריש לקיש.

אשמח אם מישהו יאיר את עיני למקורות אחרים המצביעים על סגולות רוחניות בשכר של כיבוד הורים. כמו ישיבה על אדמת א"י (האבן עזרא), או בנים ת"ח (משנת ר' אליעזר)
 

avraham1

משתמש צעיר
D I G I T A L
אנו מזיכירים בכל בוקר בתפילת שחרית את המשנה בפאה פרק א-א
אֵלּוּ דְּבָרִים שֶׁאָדָם אוֹכֵל פֵּרוֹתֵיהֶן בָּעוֹלָם הַזֶּה, וְהַקֶּרֶן קַיֶּמֶת לוֹ לָעוֹלָם הַבָּא: כִּבּוּד אָב וָאֵם, וּגְמִילוּת חֲסָדִים, וַהֲבָאַת שָׁלוֹם בֵּין אָדָם לַחֲבֵרוֹ; וְתַלְמו
 

NIVDFB

משתמש פעיל
לשון הרד"ק שופטים פרק ו, יא
ובדרש נתעכב שם עד שמצא לו זכות ואחר כן נראה לו אמרו יואש אביו היה חובט חטים אמר לו גדעון אבי זקן אתה הכנס לביתך ואני אהיה חובט שאם יבאו המדינים אין בך כח לנוס אמר המלאך קיימת מצות כבוד וראוי אתה שיגאלו בני על ידיך מיד וירא אליו מלאך ה' וגו' אמר לו גדעון ויש ה' עמנו וגו' אמש קראנו את ההלל והיה אבי מקראני בצאת ישראל ממצרים אם צדיקים היו אבותינו עשה לנו בזכותם ואם רשעי' היו כשם שעשית להם גם כך עשה לנו נס אמר הקב"ה חייך כך למדת סניגוריא על בני כדאי אתה שאדבר עמך מיד ויפן אליו ה' ויאמר לך בכחך זה בכח זכות' שלמדת סניגוריא על בני ונכון הוא זה הדרש שנתן טעם לעכוב המלאך ולמה שאמר ויפן אליו.
ועי' קובץ מצורף ביאור הגר"ח פלאג'י בזה.
בהצלחה.
 

קבצים מצורפים

  • ביאור דברי חז'ל בשופטים.PDF
    KB 133.6 · צפיות: 19
  • 0 ביטים · צפיות: 0
  • 0 ביטים · צפיות: 0

לללי

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
פרסום וקופי
תודה רבה!
עזר לי מאד!
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיב

א הַלְלוּיָהּ אַשְׁרֵי אִישׁ יָרֵא אֶת יי בְּמִצְוֹתָיו חָפֵץ מְאֹד:ב גִּבּוֹר בָּאָרֶץ יִהְיֶה זַרְעוֹ דּוֹר יְשָׁרִים יְבֹרָךְ:ג הוֹן וָעֹשֶׁר בְּבֵיתוֹ וְצִדְקָתוֹ עֹמֶדֶת לָעַד:ד זָרַח בַּחֹשֶׁךְ אוֹר לַיְשָׁרִים חַנּוּן וְרַחוּם וְצַדִּיק:ה טוֹב אִישׁ חוֹנֵן וּמַלְוֶה יְכַלְכֵּל דְּבָרָיו בְּמִשְׁפָּט:ו כִּי לְעוֹלָם לֹא יִמּוֹט לְזֵכֶר עוֹלָם יִהְיֶה צַדִּיק:ז מִשְּׁמוּעָה רָעָה לֹא יִירָא נָכוֹן לִבּוֹ בָּטֻחַ בַּיהוָה:ח סָמוּךְ לִבּוֹ לֹא יִירָא עַד אֲשֶׁר יִרְאֶה בְצָרָיו:ט פִּזַּר נָתַן לָאֶבְיוֹנִים צִדְקָתוֹ עֹמֶדֶת לָעַד קַרְנוֹ תָּרוּם בְּכָבוֹד:י רָשָׁע יִרְאֶה וְכָעָס שִׁנָּיו יַחֲרֹק וְנָמָס תַּאֲוַת רְשָׁעִים תֹּאבֵד:
נקרא  15  פעמים

אתגר AI

דף חדש • אתגר 121

לוח מודעות

למעלה