עזרה - לטבול או להטביל כלים?

נ. גל

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
"ניתן לטבול/להטביל כלים בין השעות..."
מה הניסוח הנכון?
 

ץ

משתמש צעיר
להטביל זה נכון רק כשזה נסמך למלה הבאה (להטביל את...) אבל שהיא אינה נסמכת צריך לכתוב "לטבול" כך לפי הכללים מה שנראה לענ"ד וכמובן שאפשר לחלוק עלי וכו', ראו דוגמא.
אבל בכל מקרה עדיך לכתוב להטביל וזאת ע"מ למנוע בלבול בין כלים לאנשים
אם חוץ מה"בעיה" הזאת הכל בסדר אתה במצב טוב...
 
נערך לאחרונה ב:

חגי פאהן

משתמש סופר מקוצען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
להטביל זה נכון רק כשזה נסמך למלה הבאה (להטביל את...) אבל שהיא אינה נסמכת צריך לכתוב "לטבול" כך לפי הכללים מה שנראה לענ"ד וכמובן שאפשר לחלוק עלי וכו'
ברוב מוחלט של הטבילות במקרא (16 מול 1) טובלים משהו אחר, ובלשון המדקדקים "פועל יוצא": "ויטבלו את הכתנת בדם", "ולקחתם אגודת אזוב וטבלתם בדם אשר בסף" ועוד ועוד. אם כן תשאלו: אדם בזמן התנ"ך שרצה להכניס כל גופו למים, איך קראו לפעולה הזאת? על כך כותב הבית יוסף או"ח שכ"ו סעיף א': "שדרך רחיצה היא להכניס גופו או אבריו בתוך המים". אז איך הם קראו ל"טוש"? משתטף (שם).
 

חגי פאהן

משתמש סופר מקוצען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
לפי התנ"ך כן. אז למה במשנה יש הרבה "מטבילין"? מה היה רע להם ב"טובלין"?
 
  • תודה
Reactions: ץ

אולי מעניין אותך גם...

אשכולות דומים

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמז

א הַלְלוּיָהּ כִּי טוֹב זַמְּרָה אֱלֹהֵינוּ כִּי נָעִים נָאוָה תְהִלָּה:ב בּוֹנֵה יְרוּשָׁלִַם יְהוָה נִדְחֵי יִשְׂרָאֵל יְכַנֵּס:ג הָרֹפֵא לִשְׁבוּרֵי לֵב וּמְחַבֵּשׁ לְעַצְּבוֹתָם:ד מוֹנֶה מִסְפָּר לַכּוֹכָבִים לְכֻלָּם שֵׁמוֹת יִקְרָא:ה גָּדוֹל אֲדוֹנֵינוּ וְרַב כֹּחַ לִתְבוּנָתוֹ אֵין מִסְפָּר:ו מְעוֹדֵד עֲנָוִים יְהוָה מַשְׁפִּיל רְשָׁעִים עֲדֵי אָרֶץ:ז עֱנוּ לַיהוָה בְּתוֹדָה זַמְּרוּ לֵאלֹהֵינוּ בְכִנּוֹר:ח הַמְכַסֶּה שָׁמַיִם בְּעָבִים הַמֵּכִין לָאָרֶץ מָטָר הַמַּצְמִיחַ הָרִים חָצִיר:ט נוֹתֵן לִבְהֵמָה לַחְמָהּ לִבְנֵי עֹרֵב אֲשֶׁר יִקְרָאוּ:י לֹא בִגְבוּרַת הַסּוּס יֶחְפָּץ לֹא בְשׁוֹקֵי הָאִישׁ יִרְצֶה:יא רוֹצֶה יְהוָה אֶת יְרֵאָיו אֶת הַמְיַחֲלִים לְחַסְדּוֹ:יב שַׁבְּחִי יְרוּשָׁלִַם אֶת יְהוָה הַלְלִי אֱלֹהַיִךְ צִיּוֹן:יג כִּי חִזַּק בְּרִיחֵי שְׁעָרָיִךְ בֵּרַךְ בָּנַיִךְ בְּקִרְבֵּךְ:יד הַשָּׂם גְּבוּלֵךְ שָׁלוֹם חֵלֶב חִטִּים יַשְׂבִּיעֵךְ:טו הַשֹּׁלֵחַ אִמְרָתוֹ אָרֶץ עַד מְהֵרָה יָרוּץ דְּבָרוֹ:טז הַנֹּתֵן שֶׁלֶג כַּצָּמֶר כְּפוֹר כָּאֵפֶר יְפַזֵּר:יז מַשְׁלִיךְ קַרְחוֹ כְפִתִּים לִפְנֵי קָרָתוֹ מִי יַעֲמֹד:יח יִשְׁלַח דְּבָרוֹ וְיַמְסֵם יַשֵּׁב רוּחוֹ יִזְּלוּ מָיִם:יט מַגִּיד (דברו) דְּבָרָיו לְיַעֲקֹב חֻקָּיו וּמִשְׁפָּטָיו לְיִשְׂרָאֵל:כ לֹא עָשָׂה כֵן לְכָל גּוֹי וּמִשְׁפָּטִים בַּל יְדָעוּם הַלְלוּיָהּ:
נקרא  23  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה