עזרה - לטבול או להטביל כלים?

נ. גל

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
"ניתן לטבול/להטביל כלים בין השעות..."
מה הניסוח הנכון?
 

ץ

משתמש צעיר
להטביל זה נכון רק כשזה נסמך למלה הבאה (להטביל את...) אבל שהיא אינה נסמכת צריך לכתוב "לטבול" כך לפי הכללים מה שנראה לענ"ד וכמובן שאפשר לחלוק עלי וכו', ראו דוגמא.
אבל בכל מקרה עדיך לכתוב להטביל וזאת ע"מ למנוע בלבול בין כלים לאנשים
אם חוץ מה"בעיה" הזאת הכל בסדר אתה במצב טוב...
 
נערך לאחרונה ב:

חגי פאהן

משתמש סופר מקוצען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
להטביל זה נכון רק כשזה נסמך למלה הבאה (להטביל את...) אבל שהיא אינה נסמכת צריך לכתוב "לטבול" כך לפי הכללים מה שנראה לענ"ד וכמובן שאפשר לחלוק עלי וכו'
ברוב מוחלט של הטבילות במקרא (16 מול 1) טובלים משהו אחר, ובלשון המדקדקים "פועל יוצא": "ויטבלו את הכתנת בדם", "ולקחתם אגודת אזוב וטבלתם בדם אשר בסף" ועוד ועוד. אם כן תשאלו: אדם בזמן התנ"ך שרצה להכניס כל גופו למים, איך קראו לפעולה הזאת? על כך כותב הבית יוסף או"ח שכ"ו סעיף א': "שדרך רחיצה היא להכניס גופו או אבריו בתוך המים". אז איך הם קראו ל"טוש"? משתטף (שם).
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכד

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד לוּלֵי יְהוָה שֶׁהָיָה לָנוּ יֹאמַר נָא יִשְׂרָאֵל:ב לוּלֵי יְהוָה שֶׁהָיָה לָנוּ בְּקוּם עָלֵינוּ אָדָם:ג אֲזַי חַיִּים בְּלָעוּנוּ בַּחֲרוֹת אַפָּם בָּנוּ:ד אֲזַי הַמַּיִם שְׁטָפוּנוּ נַחְלָה עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ:ה אֲזַי עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ הַמַּיִם הַזֵּידוֹנִים:ו בָּרוּךְ יְהוָה שֶׁלֹּא נְתָנָנוּ טֶרֶף לְשִׁנֵּיהֶם:ז נַפְשֵׁנוּ כְּצִפּוֹר נִמְלְטָה מִפַּח יוֹקְשִׁים הַפַּח נִשְׁבָּר וַאֲנַחְנוּ נִמְלָטְנוּ:ח עֶזְרֵנוּ בְּשֵׁם יְהוָה עֹשֵׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ:
נקרא  8  פעמים

לוח מודעות

למעלה