עזרה בנושא סאונד

  • פותח הנושא BOMBA
  • פורסם בתאריך

BOMBA

משתמש חדש
יש לי שאלה של 'כל התורה כולה על רגל אחת', אולי מישהו יוכל לענו לי. אני יודע שכשעורכים שיר עושים כמה דברים כדי שהקולות של השירה והכלים השונים 'לא יתערבבו'. האחד מהם הוא צידוד, PANNING, כידוע. אבל מה עוד אפשר לעשות חוץ מזה, עם אילו תכונות באקוליזירים צריך לשחק כדי להפריד את הקולות, ואיך גורמים לחלק מהערוצים להיות 'קדימה' ולחלק להיות 'אחורה'? מי שיוכל לענות לי, אפילו באופן כללי, או להפנות אותי לאיז אתר שעוסק בעניין או מקום שאפשר להוריד בו ספרות בענין, אודה לו מאד מאד.
 

פופקו

משתמש סופר מקצוען
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
הדמיות בתלת מימד
עריכה והפקת סרטים
בבסיסי הווליום גורם לקול להתקרב או להתרחק, הפנינג למקם אותו בצדדים, והאיקיו, הגבוה למעלה והנמוך למטה, יש הרבה מה ללמוד. אפשר ב VSTCLUB
 

LA12

משתמש חדש
יש לי ספר שמכיל כ - 500 עמודים בכל הנושא הזה עם הרבה מאמרים מקיפים בנושא המיקס והמסטרינג.

אם תרצה אשלח לך בפרטי קישור להורדה.

נ.ב הספר הוא באנגלית ברמה גבוהה מאוד - כך שהוא לא לילדים...

אגב, אני עובד על תירגום הספר הזה, ועוד ועוד, כך שהספר שיצא יכלול בצורה מקיפה ביותר את כל נושא המיקס המאסטרינג, כשאגמור בל"נ אפרסם חלקים ממנו ברשת.

הרבה הצלחה !
 

BOMBA

משתמש חדש
תודה לכל המשיבים- עדיין חסר לי

קודם כל- לפופקו: סליחה על הבערות, אבל מה זה האיקיו שדיברת עליו? ול KA12 תודה גם כן, אשמח לקבל את הלינק לספר ואשמח עוד יותר לראות את התרגום לכשיתפרסם, אפילו לרכוש אותו, אבל לא הבנתי אם הספר מתאים לעמי ארצות אשר כמוני, כלומר, אני מוכן ללמוד בספר קשה ולהזיע עליו, אבל האם לא צריך בשבילו מושגים מוקדמים? או במילים אחרות, האם הוא מתחיל מאל"ף בי"ת?
 

אבי דהאן

משתמש רשום
יש את הספר "אומנות הרעש" של דני קוריטו.
לדעתי (ולא רק) זה הספר היחיד בעברית שמקיף את כל התורה על "רגל" אחת, משלב התאוריה ועד הפרטים הקטנים בהקלטות.
תוכן העניינים של הספר בקובץ PDF.
 

פופקו

משתמש סופר מקצוען
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
הדמיות בתלת מימד
עריכה והפקת סרטים
בומבה אם אתה ממש מתחיל תלך על מה שאבי אמר בהודעה מעליי, זה ספר למתחילים ביותר.
שווה כל שקל.
046765302 זה הטלפון של הבי"ס של דני קוריטו והוא מוכר את הספר בעצמו.

נ.ב. האיקיו זה המסך שבו "משחקים" בהגדרות של התדרים אם אתה לא יודע מה זה אז חובה שתקרא את הספר הנ"ל.
 

אברימי

מנהל פורום סוכרת
מנהל
מנוי פרימיום
"אי קיו" זה קיצור של "אקולייזר" שתכונתו היא שינוי בעוצמת התדרים הנשמעים. כל צליל שאנו שומעים מורכב מתדרים שונים. ובשפת העם "טון גבוה" (סססס צצצצצצ) ו"טון נמוך" (הבאסים)
כל צליל מורכב מהרבה טונים, והאקולייזר יכול להדגיש או לעמעם את התדרים הבלתי רצויים.
ככלל, השאלה שלך היא יותר "שמיעתית" (לא אומר שאין עליה תשובה תיאורטית) נסה לשחק ולהשתמש בתכונות התוכנה, חשוב לעשות זאת עם אוזניות, ואוזניות טובות. ולהווכח בתוצאות על פי השמיעה.
יש עוד טיפ: הוספת אפקטים שונים כמו למשל ריוורב (הד כמו אולם) על ערוץ מסויים "מרחיקה" אותו מהשאר בהתאמה.
בהצלחה רבה!
 

LA12

משתמש חדש
בומבה -

בשלב זה החומר מאוד מבולגן ולא ניתן להוציאו לרשות הרבים לביינתים.

כמובן הספר נכתב למי שרוצה להתמקצע בתחום, ולכן חייבים ידע קודם, ולא רק ידע, אלא לדעתי צריך גם להיות תקופה מסויימת בתוך אולפן לראות איך העניינים מתנהלים שם, ואז יהיה ניתן להפיק את התועלת המירבית מהספר.

יקח לי הרבה זמן עד שהספר יצא כי : א. אני עסוק מעל הראש בהקלטות ומיקסים, בשעת המנוחה אני יוצא לבקר באתרים שאני מנהל, ובין היתר לראות גם מה קורה פה בפרוג. ב. כשאגמור בעז"ה אני רוצה שאמיתי וחבירי למקצוע [קרי - אומנים ומוזיקאים מהשורה הראשונה בארץ] יתנו את שבט ביקורתם, ורק אז ......

עצה טובה - כדאי מאוד לבקר מדי פעם באולפן אפילו רק כדי להסתכל מהצד, וממילא כל המושגים נהיים ברורים. לדעתי ולדעת שאר המומחים בתחום, אי אפשר ללמוד סאונד דרך ספר, מוזיקה צריך לשמוע, וזה ספר לא יכול לתת, אלא מה? ספר נותן מושגים, אבל כדי לתרגם אותם למעשה צריך לראות ולשמוע. אני חושב שזה פשוט. ספר הסאונד של דני הוא ספר מעולה לדעתי, אני אישית הרבה החכמתי ממנו, וגם לשנן את הדברים לא מזיק אף פעם. [אגב את דני אני מכיר המון שנים הוא בן אדם מקסים !]

מאחל לך הרבה הצלחה בתחום.

LA12

אגב אם יהיה ביקוש העלה לכאן סרט שלי שבו אני מראה איך ניתן ליצור בקיוביס שיר תוך..... חצי שעה.
 

פופקו

משתמש סופר מקצוען
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
הדמיות בתלת מימד
עריכה והפקת סרטים
ומכיוום שהתחלת כבר ללמוד אז העלתי לך קובץ לימוד על אחד הכלים החשובים בסאונד - הקומפרסור

תהנה:
 

קבצים מצורפים

  • 83769.pdf
    KB 118.8 · צפיות: 28

BOMBA

משתמש חדש
תודה רבה לכולם. האם מישהו מכיר גם את הספר 'סאונד' של חיים גוזלי? האם הוא גם כן מומלץ?
 

BOMBA

משתמש חדש
דרך אגב, למה אני לא מצליח להוריד כלום מהאתר? (WINDOWS חוסמת לי את ההורדה)
 

2OR

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
מוזיקה ונגינה
צילום מקצועי
LA12
אשמח לראות את הסרטון!!

תודה רבה!
 

פופקו

משתמש סופר מקצוען
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
הדמיות בתלת מימד
עריכה והפקת סרטים
נכתב ע"י BOMBA;293703:
תודה רבה לכולם. האם מישהו מכיר גם את הספר 'סאונד' של חיים גוזלי? האם הוא גם כן מומלץ?

התחלתי לקרוא אותו, אבל הוא מיועד לדעתי יותר למתקדמים ופחות לכאלה שלא יודעים כלום.
 

LA12

משתמש חדש
2OR - אני יוצא כעת לצפון... אז רק בשבוע הבא בעז"ה.

בומבה - לא שכחתי גם אותך..... אשלח לך קישור בפרטי.

הרבה הצלחה לכולם.

LA12
 

BOMBA

משתמש חדש
אשריך LA12, כל הישועות
 

BOMBA

משתמש חדש
נכתב ע"י פופקו;293005:
בבסיסי הווליום גורם לקול להתקרב או להתרחק, הפנינג למקם אותו בצדדים, והאיקיו, הגבוה למעלה והנמוך למטה, יש הרבה מה ללמוד. אפשר ב VSTCLUB


תגובה: זה אומר שננח אם לכלי אחד אני מגביר את HI ולכלי אחר אני מגביא את ה LO זה יוצר יותר הפרדה ביניהם, נכון?
 

אברימי

מנהל פורום סוכרת
מנהל
מנוי פרימיום
נכתב ע"י BOMBA;294108:
תגובה: זה אומר שננח אם לכלי אחד אני מגביר את HI ולכלי אחר אני מגביא את ה LO זה יוצר יותר הפרדה ביניהם, נכון?
אכן. אבל אם תגביה את הגבוהים לגיטרה בס, ואת הנמוכים של כינור למשל זה יצרום באוזן, ולא יתן כלום.
משחק עם האקולייזר, מדגיש את הצלילים, ו"מחמם" אותם בצורה יפה לאוזן. בדרך כלל כשמגביהים את הגבוהים זה נותן תחושה של "פותח" את הצליל, ולהיפך.
והפרדה אמיתית נעשית בהקלטת ערוצים...
העקרון אומר שבהקלטה - מקליטים FLEET, כלומר ללא כל שינוי של אקולייזר או תוספות אפקטים. אח"כ בשלב העיבוד ניתן להוסיף את הכל לשביעות האוזן וספקטרום הצלילים...
 

LA12

משתמש חדש
בומבה -

לדעתי עדיף לפחות בהתחלה להשתמש בתוכניות המובנות שיש באקולייזר ולעקוב אחר השינויים שיש בין תבנית לתבנית - ז"א תבחר את התבנית הראשונה ותראה איך זה נשמע ואחרי זה תעבור לתבנית השניה ומיד תשים לב לשינוי בסאונד ואז תנסה לראות איזה פרמנטים השתנו ומה הם משנים ולפי זה תמשיך להתקדם הלאה.

הרבה הצלחה.

אני מקווה שכתבתי ברור....
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  56  פעמים

לוח מודעות

למעלה