חרבות ברזל עזות מצ''ח - חיילים נלקחו לחקירה בטיעון של התעללות בנוח'בות

יענקל בעל עגלה

משתמש סופר מקצוען
פרסום וקופי
עריכה תורנית
יו"ר ועדת החוץ והביטחון, ח"כ יולי אדלשטיין, מכנס בשעה זו דיון דחוף בנושא מעצר הלוחמים והתנהלות הפצ"רית והמשטרה הצבאית, זאת בעקבות פשיטת המשטרה הצבאית על בסיס שדה תימן

חזקי ברוך
 

התותח מאמזון

משתמש מקצוען
עיצוב ואדריכלות פנים
סגן יו"ר הכנסת, וחבר ועדת החוץ והביטחון, ניסים ואטורי בכניסה לדיון בחו"ב בנושא מעצר הלוחמים בשדה תימן, "איזו אנרכיה? התנגדתי לכניסה לבסיס אני לא נכנסתי ויחד עם רבים הגעתי לחזק את לוחמי צה"ל. אני מבין שהפצ"רית והפרקליטות רוצים להשתתף בלחימה אז הם עוצרים חיילים.

אף אחד לא התעלל במחבלי נוח'בה, הם עושים את זה אחד לשני.

חזקי ברוך
 

אפרים יעקובזון

משתמש סופר מקצוען
גלנט לנתניהו: לבדוק אם בן גביר מנע מהמשטרה לפעול נגד המתפרעים

עמית סגל

צפה בקובץ המצורף 1723432
קרעי בקבוצת הממשלה:

לא ראיתי מכתב כזה משר הבטחון כשבמשך שנה שלמה פירקו ופוררו את הצבא מבפנים בסרבנות ובהבערת הרחובות. שלא לדבר על איפה היה שר הבטחון ב-7.10 כשהנוחבות פרצו לבסיסי צה״ל.
 

אפרים יעקובזון

משתמש סופר מקצוען
קרעי בקבוצת הממשלה:

לא ראיתי מכתב כזה משר הבטחון כשבמשך שנה שלמה פירקו ופוררו את הצבא מבפנים בסרבנות ובהבערת הרחובות. שלא לדבר על איפה היה שר הבטחון ב-7.10 כשהנוחבות פרצו לבסיסי צה״ל.
ברייקינג: אחרי אירועי היממה האחרונה - קבוצת הוואטספ של שרי הממשלה נסגרה להודעות (אדמקר).
 

מישהו12

מהמשתמשים המובילים!
הנדסת תוכנה

עמית סגל למואב ורדי: נרמלת את הפגנות הצד השני, מה חשבת שיקרה?​

פרשן חדשות 12 עמית סגל טען לצביעות ביחס להפגנות מימין ומשמאל מצידו של פרשן כאן חדשות מואב ורדי. "אתה לא חש אפילו טיפה אחריות?"​

פרשן חדשות 12 עמית סגל מתח ביקורת חריפה על פרשן כאן חדשות מואב ורדי, תקף את הניסיונות לערב את ראש הממשלה במחאה נגד מעצר החיילים בחשד להתעללות במחבל נוחב'ה וטען לצביעות מצידו של ורדי.

ורדי כתב ברשת X: "מה שקורה בבית ליד זה מאותה משפחה של אירועי הקפיטול בארה"ב. בשלב הזה ב-6 בינואר, לאחר שניסה להימנע מכך בכל דרך, יצא הנשיא טראמפ למצלמות וקרא למתפרעים שפרצו לקפיטול, לחדול ולצאת החוצה. ראש הממשלה נתניהו הוציא בינתיים הודעת גינוי לקונית אחת ב-17 אחה"צ לאירועים בשדה תימן. לא בקולו או מול מצלמה. ההודעה גם לא מופיעה בחשבונות של נתניהו ברשתות החברתיות. עד כה נתניהו לא אמר מילה על הפריצה לבסיס בבית ליד".
סגל כתב לו בתגובה: "מואב ידידי, אתה לא חש אפילו טיפה אחריות על נרמול האלימות הזו והפרת החוק? לפני שלושה חודשים אחרי ערב אלים, רווי הסתה והשלכת לפיד בוער על שוטר יצאת מגדרך ברדיו הממלכתי לנרמל את הקפיטול של הצד השני. מה חשבת שיקרה?".

הוא הזכיר כי ב-3 באפריל התייחס לדברים קשים שאמר ורדי כשהוא מגן על מפגינים שהפרו את החוק. "עכשיו בכאן ב' כתב בכיר במאמצי על לנרמל אלימות שכללה השלכת לפיד על שוטר וזריקת גדר על שוטר אחר. 'השאלה אם אתה מגדיר אלימות כפסיבית או אקטיבית'. 'גם המשטרה השתמשה במכת"זית'. 'לא הייתה שום סכנה למשפחת נתניהו'. קריאות 'ביבי בוגד' ו'בדם ואש נגרש את הרודן' זה 'ללחך את הנורמטיביות'", כתב אז סגל וציין כי הטענה של ורדי הייתה שללא אותן קריאות, כביכול, לא היו מתייחסים ברצינות למפגינים.
(ערוץ 7)
 

אפרים יעקובזון

משתמש סופר מקצוען
יגאל מלכה:

חוץ מתשעת העצורים מאתמול, יושב בבית המעצר בבית ליד גם אברהם בר, לוחם הנדסה קרבית במילואים בן 26, שלחם בעזה מה 7.10 עד שבשני לאפריל בדרכו הביתה לחופשה קצרה מהרצועה, עצר לאכול בשווארמיה ואז משום מקום קפצו על רכבו אנשי ימר ומצאו בו לטענתם שלושה רימונים.
בר נחקר והכחיש כל קשר לרימונים, כשלטענתו מעולם לא נתקל בהם עד לרגע בו נופפו בהם השוטרים. הוא נבדק בפוליגרף ונמצא דובר אמת.
מאז, במשך ארבעת החודשים האחרונים, לוחם המילואים הזה מוחזק במתקן המעצר שבבית ליד כשכל הזמן מופעל עליו לחץ לחתום על עסקת טיעון. מחר, יום רביעי 31.7 בשעה 13:00 הוא יובא להארכת מעצר בקריה המשפטית בבית ליד.
תגיעו
 

אפרים יעקובזון

משתמש סופר מקצוען
גלנט לנתניהו: לבדוק אם בן גביר מנע מהמשטרה לפעול נגד המתפרעים

עמית סגל

צפה בקובץ המצורף 1723432
השר בן גביר לנתניהו:

לבדוק האם השר גלנט ידע על אירועי ה- 7.10 ולא הוריד כוחות ולא עדכן את רוה"מ? האם גיבה את מחוללי הסרבנות והאם ידע על כוונת מצ״ח מאמש להיכנס לבסיס לעצור לוחמים ולפגוע בצבא?



השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר שיגר הבוקר (שלישי) מכתב לראש הממשלה נתניהו ובו ביקש את התייחסותו להתנהלות שר הביטחון גלנט.

במכתבו כותב השר, ״נדהמתי לגלות את מכתבו של שר הביטחון גלנט בתקשורת, ה"מבקש לבדוק" האם השר לביטחון לאומי היה מעורב בפעולת המשטרה אמש. מעבר לעובדה כי מדובר בטענה חסרת כל בסיס, שהרי על השר לביטחון לאומי נאסר ע"י בג"צ להתערב אופרטיבית בהפגנות, וכך הוא מקפיד.

השר בן גביר הוסיף לראש הממשלה נתניהו שאלות על התנהלות השר גלנט, האם השר גלנט קיבל עדכון בליל ה-7.10 על ההתראות הביטחוניות, אולם החליט שלא להוריד כוחות לעוטף עזה, וכמו"כ שלא לעדכן את ראש הממשלה.

בנוסף האם השר גלנט מתואם ומגבה את מחוללי הסרבנות שהובילה לאירועי ה-7.10, בעקבות הגיבוי שהם העניקו לו ב"ליל גלנט".

האם השר גלנט נוהג בדרך קבע לזמן ולנהל "דיונים ביטחוניים" בלא ידיעת ראש הממשלה, ואף לקבל החלטות ביטחוניות חשובות באורח חד צדדי

האם השר גלנט ידע אתמול על כוונת מצ"ח להגיע רעולי פנים לבסיס צה"ל ולבצע מעצרים נרחבים בקרב לוחמי מילואים, בזמן מלחמה, באופן מביש הפוגע בכבודם.

האם השר גלנט ממדר את ראש הממשלה, את חברי הקבינט, ומנהל מדיניות עצמאית בכל הנוגע למדיניות המלחמה והביטחון. ובכמה מקרים התבררו לראש הממשלה בדיעבד החלטות שגלנט הורה מאחורי גבו.

האם השר גלנט הנחה את מערכת הביטחון לבצע פעולות הריסה ראווה ומעצרים מינהליים בקרב המתיישבים ביו"ש, לצורך קידום צרכים זרים שאינם תכלית השמירה על הביטחון והחוק.

לסיום כותב השר בן גביר, ״הטענות דלעיל הינן בנוסף לעמדתי הידועה על תפקודו הכושל כשר ביטחון, על התנהלותו הלעומתית לראש הממשלה, לחלק ניכר מחברי הממשלה, ולתנועת הליכוד מטעמה הוא נבחר, תוך שיתוף פעולה הדוק עם גורמי אופוזיציה, במהלכים שתכליתם הברורה הינה הפלת הממשלה.
נדמה, כי זו העת לבצע חילופים בתפקיד שר הביטחון, להכניס לתפקיד אדם אמיץ, אמין, שיהיה מסוגל להתמודד מול האתגרים הכבירים העומדים בפניה של ישראל בעת הזו״

נדב אלימלך
 

יהודה גל

משתמש מקצוען
ניר דבורי: בצבא מותחים ביקורת על היערכות המשטרה, בעקבות המהומות שפרצו בשדה תימן ובבית ליד. אף אזרח לא נעצר ולא הובא לחקירה. בצה"ל מדגישים כי לחיילים אין סמכות או דרך לעצור את מי שפורץ לבסיס - זה תפקיד המשטרה.
 

איש השדה

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
עריכה תורנית
ח"כ משה סעדה ברשת ב' קורא ליועמ"שית להתפטר בעקבות ההתפרעויות והפריצה לבסיסי צה"ל:
"למדינת ישראל יש יועמ"שית שמאפשרת כאוס, שנה וחצי היא מאפשרת לח"כים להתפרע. לא ראויה לתפקיד".
 

איש השדה

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
עריכה תורנית
דורון קדוש:
בעקבות ההתפרעויות אמש בבסיס בתי הדין הצבאיים בבית ליד - בצה״ל הוחלט לבטל היום דיונים שאינם דחופים או הכרחיים, במטרה לצמצם ככל האפשר נוכחות אזרחים בבתי הדין.
 

איש השדה

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
עריכה תורנית
יעקב ברדוגו על מעצר הלוחמים בשדה תימן:
"הכל מתחיל ונגמר ברפורמה המשפטית. אם צריך לחקור אז שיחקרו אבל מה עם הדרך? מה חשבה לעצמה אותה פצ"רית שהכניסה רעולי פנים לבסיס צה"ל לעצור לוחמי צה"ל כמו מבוקש בטולכרם?! אם היא ידעה או לא ידעה ועשתה את זה - היא לא ראויה לתפקידה"
 

איש השדה

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
עריכה תורנית
השר עמיחי אליהו תקף בחריפות בראיון ל׳רדיו 103׳ את הפרקליטה הצבאית הראשית:
״היא נגד החיילים, היא לא בעד החיילים. היא השחירה את מדינת ישראל אתמול באירוע המכוער והבריוני שהיא עשתה היא השחירה את מדינת ישראל״.
 

איש השדה

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
עריכה תורנית
׳ערוץ 7׳:
חיילים שמשרתים במשטרה הצבאית בבסיס בית ליד התבקשו לצאת ממנו בלי כומתה, בלי תג יחידה ובלי תג עם השם שלהם - או כל סממן אחר שעלול לזהות אותם כחיילים במשטרה הצבאית, מחשש שיפגעו בהם.
 

איש השדה

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
עריכה תורנית
אברהם גרינצייג:
הכי משעשע לראות את ההיתממות של המסבירנים בפיד שמאל ביממה האחרונה:
אנחנו? מה פתאום! רק עזרנו לזקנה לחצות את הכביש באיילון. זה וגם הדלקנו לפיד להאיר לשוטר בחושך. זהו.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק צח

א מִזְמוֹר שִׁירוּ לַיי שִׁיר חָדָשׁ כִּי נִפְלָאוֹת עָשָׂה הוֹשִׁיעָה לּוֹ יְמִינוֹ וּזְרוֹעַ קָדְשׁוֹ:ב הוֹדִיעַ יי יְשׁוּעָתוֹ לְעֵינֵי הַגּוֹיִם גִּלָּה צִדְקָתוֹ:ג זָכַר חַסְדּוֹ וֶאֱמוּנָתוֹ לְבֵית יִשְׂרָאֵל רָאוּ כָל אַפְסֵי אָרֶץ אֵת יְשׁוּעַת אֱלֹהֵינוּ:ד הָרִיעוּ לַיי כָּל הָאָרֶץ פִּצְחוּ וְרַנְּנוּ וְזַמֵּרוּ:ה זַמְּרוּ לַיי בְּכִנּוֹר בְּכִנּוֹר וְקוֹל זִמְרָה:ו בַּחֲצֹצְרוֹת וְקוֹל שׁוֹפָר הָרִיעוּ לִפְנֵי הַמֶּלֶךְ יי:ז יִרְעַם הַיָּם וּמְלֹאוֹ תֵּבֵל וְיֹשְׁבֵי בָהּ:ח נְהָרוֹת יִמְחֲאוּ כָף יַחַד הָרִים יְרַנֵּנוּ:ט לִפְנֵי יי כִּי בָא לִשְׁפֹּט הָאָרֶץ יִשְׁפֹּט תֵּבֵל בְּצֶדֶק וְעַמִּים בְּמֵישָׁרִים:
נקרא  4  פעמים

אתגר AI

ותשובה ותפילה וצדקה • אתגר 111

לוח מודעות

למעלה