מידע שימושי עולים לירושלים

מצב
הנושא נעול.

רבקהא

משתמש מקצוען
כמה שידוע לי זה היה הופעה לבחורי הישיבות בירושלים בלבד, לא לתושבי חוץ, אם לא מטעם העיריה אז מטעם מי?
אההה... את מתכוונת לגברים.
ראיתי כבר שכתבו לפני על הדרת הנשים.
באמת גם בשכונה יש טיולים מדהימים לבחורים וכד' דרך העיריה, והבנות- נגרע חלקן.
אני לא מגיעה חלילה ממקום של תלונה על מה שיש, אלא בהשוואה לאחוזים שלנו בציבור ולהשקעה בהשוואה לחילונים. (ולא ממקום של נחיתות אלא בקשה לחלוקה הוגנת של עוגת התקציב).
 

ייחיאל

משתמש פעיל
הפקות ואירועים
איפה יש סרטון?
אגב, @ייחיאל המופע היה כ"כ מושקע, חבל שהזמר לא שר באמת אלא פלייבק
אגלה לכם סוד קטן. כל המופע היה מוקלט למעט שתיים וחצי קטעים.
לא שייך בכזה מופע שחוזר על עצמו 22 פעמים ונתמך במסכים, סאונד, וידאו ותאורה להשאיר דברים לא סגורים מראש (רק תחשבו מה היה קורה עם שחקן ראשי מתגלה כמאומת)
 

שימיגם

משתמש מקצוען
פרסום וקופי
מוזיקה ונגינה
הנדסת תוכנה
אגלה לכם סוד קטן. כל המופע היה מוקלט למעט שתיים וחצי קטעים.
לא שייך בכזה מופע שחוזר על עצמו 22 פעמים ונתמך במסכים, סאונד, וידאו ותאורה להשאיר דברים לא סגורים מראש (רק תחשבו מה היה קורה עם שחקן ראשי מתגלה כמאומת)

מאמין שהקטע הראשון של וויגל לא היה מוקלט

וחוץ מזה, שחקנים כמו שחקנים יודעים לשחק
זמרים פחות

ושוב כל הכבוד על ההשקעה לא מובן מאליו שאתם מגיבים לאחר מעשה בפורום ציבורי
 

ייחיאל

משתמש פעיל
הפקות ואירועים
מאמין שהקטע הראשון של וויגל לא היה מוקלט

וחוץ מזה, שחקנים כמו שחקנים יודעים לשחק
זמרים פחות

ושוב כל הכבוד על ההשקעה לא מובן מאליו שאתם מגיבים לאחר מעשה בפורום ציבורי
תמיד נחמד להגיב כשיש בעיקר מחמאות, אבל אנחנו לא בורחים גם מביקורות. אני רשום כחבר בפורום כבר מלא שנים וכתבתי את כל המופעים שהיו בעולים לירושלים עד עכשיו אבל זה פעם ראשונה שאני מגיב.
ולאור ההיענות נשמח לקבל כל הערה (על כל המתחם ולאו דווקא על המופע) עוד לפני שנעשה אצלינו הפקת לקחים כדי שנוכל לשפר בל''נ לפעמים הבאות.
 

אורח חיים

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי

חנה תהילה

משתמש מקצוען
ייחיאל
מי היה הזמר במופע? הוא שר מדהים!
אנחנו השנה היינו פעם ראשונה ב'עולים'
המופע היה נדיר ומיוחד במינו
והכל היה ממש טוב, נהננו מאוד מאוד
 

לעת עתה

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
@ייחיאל
לפני שאני פותחת במסע קיטורים.
אני חייבת לציין שמאז הפעם הראשונה שביקרנו בעולים לירושלים.
אנחנו מבקרים מידי שנה ונהנים מאד, מאד!.
ההשקעה ניכרת.
וכמו שכתבו כאן 99% מהאירוע היה מושלם.
בעיני צורת הלבוש של הלוליין בהופעה - צריכה התייחסות דחופה.
וכן שירות V.I.P לתושבי ירושלים - שזה אומר תוספת ימים עבורם - ולהפחתת העומס בכלל.
מעבר לזה הכל תקין, יפה, מושקע, שווה. שאפו גדול!

אבל תאמר לי בכנות.
מה בקשר להודעה המצוטטת שלהלן:
לגברים, יש יחסית הרבה היצע.
לנשים.... הייתי קוראת לזה הדרת נשים מהתרבות הירושלמית.
אין!
אין!
אין!
לנשים הירושלימיות היצע תרבותי ברמה. משהו מושקע ושווה. אין!!
אנחנו עיזות?
מה בדיוק?
למה?
למה אין לנשים מופעים תרבותיים ברמה?
למה?
תביאו לנו סוללת זמרות לבנייני האומה לקוללם - מטריף. מה יזיק?
תעשו לנו כמה מופעי ערב במגדל דוד.
פנקו אותנו. את הנשים הירושלמיות.

אני יודעת על מפיקות שפנו לאגף.
ובלומנשטוק הצדיק זרק אותם מאחד לשני ולשלישי ולרביעי.

אם אתה כאן. ספר לנו מה לעשות כדי לשנות את המצב.
תודה.
 

סחלבית

משתמש מקצוען
בעיני צורת הלבוש של הלוליין בהופעה - צריכה התייחסות דחופה.
גם אני מצטרפת למאוכזבים מההופעה של הלוליין!
זה היה ממש צורם ולא יהודי.
@אייזיק למה לנסות "לחרד" ביצועים כאלו? שישארו שם, במקום ממנו הם הגיעו...

חוץ מזה הכל היה מקסים. הילדים מאוד נהנו. תודה רבה!
 

ייחיאל

משתמש פעיל
הפקות ואירועים
@ייחיאל
לפני שאני פותחת במסע קיטורים.
אני חייבת לציין שמאז הפעם הראשונה שביקרנו בעולים לירושלים.
אנחנו מבקרים מידי שנה ונהנים מאד, מאד!.
ההשקעה ניכרת.
וכמו שכתבו כאן 99% מהאירוע היה מושלם.
בעיני צורת הלבוש של הלוליין בהופעה - צריכה התייחסות דחופה.
וכן שירות V.I.P לתושבי ירושלים - שזה אומר תוספת ימים עבורם - ולהפחתת העומס בכלל.
מעבר לזה הכל תקין, יפה, מושקע, שווה. שאפו גדול!

אבל תאמר לי בכנות.
מה בקשר להודעה המצוטטת שלהלן:

אנחנו עיזות?
מה בדיוק?
למה?
למה אין לנשים מופעים תרבותיים ברמה?
למה?
תביאו לנו סוללת זמרות לבנייני האומה לקוללם - מטריף. מה יזיק?
תעשו לנו כמה מופעי ערב במגדל דוד.
פנקו אותנו. את הנשים הירושלמיות.

אני יודעת על מפיקות שפנו לאגף.
ובלומנשטוק הצדיק זרק אותם מאחד לשני ולשלישי ולרביעי.

אם אתה כאן. ספר לנו מה לעשות כדי לשנות את המצב.
תודה.
כמו שכבר אמרתי, אני לא אומר לעירייה איפה להשקיע ולמי לתת, אני יודע לקחת תקציב של אירוע ולהשתדל להוציא ממנו את המיטב.
ולגופו של עניין, ברוב האירועים גם מה שהעירייה נותנת לגברים (מופעים ואירועי תרבות וכו' וכו') היא לא עושה אירוע ומזמינה את מי שרוצה. זה עובד בצורה כזאת: גוף או ארגון עושה / יוזם אירוע, והעירייה מממנת את האירוע (לדוגמא: איגוד בני הישיבות עושה אירוע במימון העירייה). את מי העירייה מחליטה לממן ואת מי לא זה כבר שיקולים של מסדרונות העירייה.
לכן מפיק/ה שפונה לעירייה לקיום אירוע ללא גוף או ארגון מאחוריו, זה ברכה לבטלה.
ובקיצור: העירייה ממממנת לא יוזמת.
(זה לא תמיד כך, אבל ברוב המקרים זה כך)
יש גם מושג של פעולות משותפות אבל הוא קצת יותר מסובך וחבל לי להלאות אתכם.
 

לעת עתה

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
כמו שכבר אמרתי, אני לא אומר לעירייה איפה להשקיע ולמי לתת, אני יודע לקחת תקציב של אירוע ולהשתדל להוציא ממנו את המיטב.
ולגופו של עניין, ברוב האירועים גם מה שהעירייה נותנת לגברים (מופעים ואירועי תרבות וכו' וכו') היא לא עושה אירוע ומזמינה את מי שרוצה. זה עובד בצורה כזאת: גוף או ארגון עושה / יוזם אירוע, והעירייה מממנת את האירוע (לדוגמא: איגוד בני הישיבות עושה אירוע במימון העירייה). את מי העירייה מחליטה לממן ואת מי לא זה כבר שיקולים של מסדרונות העירייה.
לכן מפיק/ה שפונה לעירייה לקיום אירוע ללא גוף או ארגון מאחוריו, זה ברכה לבטלה.
ובקיצור: העירייה ממממנת לא יוזמת.
(זה לא תמיד כך, אבל ברוב המקרים זה כך)
יש גם מושג של פעולות משותפות אבל הוא קצת יותר מסובך וחבל לי להלאות אתכם.
בקיצור אם המינהל השכונתי יחליט שהוא מעוניין להרים ערב רציני, בבניני האומה - נניח.
העירייה תשתף פעולה ותממן.
או שמינהל - זה לא זה?
וצריך נניח להקים איזה איגוד הסמינרים או שדולת נשים לענייני תרבות ומשהו יזוז - הבנתי נכון?
 

ייחיאל

משתמש פעיל
הפקות ואירועים
בקיצור אם המינהל השכונתי יחליט שהוא מעוניין להרים ערב רציני, בבניני האומה - נניח.
העירייה תשתף פעולה ותממן.
או שמינהל - זה לא זה?
וצריך נניח להקים איזה איגוד הסמינרים או שדולת נשים לענייני תרבות ומשהו יזוז - הבנתי נכון?
מינהל יכול, אבל הוא צריך סיבה אמתית וכח מניע' כי הוא יכול לעשות פעילות אצלו ולקבל את חלקו מהתקציב ולמה לו להשקיע בפעילות בחוץ ולעבוד יותר קשה. (למרות שהמנהלים שאני מכיר נותנים את כל כולם למען התושבים)
 

סחלבית

משתמש מקצוען
סליחה סליחה התבלבלתי בשמות הניקים..
התכוונתי ל@ ייחיאל
 

שעשוע

משתמש פעיל
שלום לכולם
ול @ייחיאל
קודם חשוב לומר תודה. היה מדהים וגם הורגש שהפיקו לקחים משנים קודמות
אנחנו מגיעים כל פעם לעולים לירושלים...
היו המון פעילויות ונהננו מאוד
היה דוחס, אבל לא נורא. התורים למתקנים בחוץ היו סבירים בהחלט .
(היינו ביום שהצלחת מעופפת לא עבדה, וחבל
ומה קרה לטנדר עם המופע התלת מידד?)
התערוכה של שטעטעל היתה מדהימה, הקליקרים, הזוחלים...

לגביי המופע המרכזי

לא מספיק הבנתי על מה קמה הצעקה דוקא הפעם
מאז שהתחילו המופעים האלו , היה להם (לטעמי) סגנון מאוד מאוד גויי
האורות, הפיצוצים, הדפיקות, וכמובן גם הפעלולים...
לי זה תמיד הפריע
ואני שמחה לשמוע שגם לעוד אנשים
אבל באמת אני שואלת: רק השנה הפריע לכם, בעבר לא הפריע לכם??
דוקא הרגשתי שיחסית לעבר, מנסים לעדן את זה
(מי היה במופע הראשון של "ויבן חזקיהו ערים ויבצרם?" המקצב והסגנון היו נוראים בעיני. לפחות הפעם היה זמר ששר בסגנון חסידי אמיתי)
גם הציור בחול בסוף היה מדהים ולא צורם
והזמר על הירח (לא, לא קישרנו בכלל לגזירה של היונים על ראש חודש. סליחה...)
לא שאי אפשר לעשות משהו ברמה. אפשר, וגם כדאי להכניס חדשנות... אבל אולי לסנן יותר? או לעדן יותר?

יש לי כמה שאלות ליחיאל בבקשה ותודה מראש על הפניות לענות:
א. לגביי הקבוצה שמציגה (10 גברים ו10 ילדים): האם חובה להביא כל שנה בדיוק את אותם אנשים שחוזרים על אותם תנועות והבעות בצורה קבועה ? זה ממש נמאס ומשעמם (במחילה, אבל צחקנו על אחד מהם שהוא השמין מלפני שנתיים...)
ב. אולי אפשר להביא שחקנים חרדיים? גם פרנסה לחרדים אבל גם תחושה יותר "היימיש"? ממש צורם התנועות האינסופיות שהם עושים עם הידיים . מילא פעלולים חרדים לא יודעים לעשות, אבל הצגה??
ג. האם יש עניין לקחת כל פעם חג מחגי השנה ועליו לעשות מופע? לי זה צורם כי האוירה והמסר העקיפים לא תומכים בד"כ במה שצריכים להרגיש כלפי החג (כמו שאמרו פה שהפעלולנים ביטאו את יון ולא את היהודים...). למה לא לקחת איזו עלילה או סיפור... במקום לקחת את הדבר הכי קדוש לנו וקצת .. אולי... לחלל אותו. לא? להציג אותו נבוב מאוד ...
וזה גם יכול להיות קצת יותר מעניין.. כי הפעם היה די משעמם... (אולי גם בגלל שהיו פחות פעלולים משנים קודמות, אבל אפשר להשלים את זה עם עלילה קצת יותר מעניינת)
ובלי קשר הייתי בטוחה שהשנה המופע יהיה על שמיטה... במיוחד שההתחלה היתה בכיוון הזה. מה הקשר חנוכה באמצע בין הזמנים?

ועניין אחרון, לגביי הסרט שהיה בקומת כניסה בצד שמאל
כמדומני שקראו לזה "ירושלימה"
היה מאוד מאוד יפה!
נהניתי ממנו יותר מאשר מהמופע המרכזי. סוף סוף הפקה טובה עם מסר איכותי וטעם יהודי!
כל הכבוד!
האם יש אפשרות לראות את זה שוב / לשכור לקבוצות?
וכמה זה מבוסס על סיפורים אמיתיים? (היה חסר לי קצת האוטנטיות הזו. אולי לציין פרטים וכו'. )

תודההה
 

שעשוע

משתמש פעיל
ל @ייחיאל
כנראה נמאס לך לענות, וזה בסדר גמור
אני לא מצליחה לכתוב לך הודעה פרטית
אז אולי אפשר רק תשובה לגביי זה:
האם יש דרך להשיג/לשכור את הסרט "ירושלימה" ?
 

ייחיאל

משתמש פעיל
הפקות ואירועים
שלום לכולם
ול @ייחיאל
קודם חשוב לומר תודה. היה מדהים וגם הורגש שהפיקו לקחים משנים קודמות
אנחנו מגיעים כל פעם לעולים לירושלים...
היו המון פעילויות ונהננו מאוד
היה דוחס, אבל לא נורא. התורים למתקנים בחוץ היו סבירים בהחלט .
(היינו ביום שהצלחת מעופפת לא עבדה, וחבל
ומה קרה לטנדר עם המופע התלת מידד?)
התערוכה של שטעטעל היתה מדהימה, הקליקרים, הזוחלים...

לגביי המופע המרכזי
לא מספיק הבנתי על מה קמה הצעקה דוקא הפעם
מאז שהתחילו המופעים האלו , היה להם (לטעמי) סגנון מאוד מאוד גויי
האורות, הפיצוצים, הדפיקות, וכמובן גם הפעלולים...
לי זה תמיד הפריע
ואני שמחה לשמוע שגם לעוד אנשים
אבל באמת אני שואלת: רק השנה הפריע לכם, בעבר לא הפריע לכם??
דוקא הרגשתי שיחסית לעבר, מנסים לעדן את זה
(מי היה במופע הראשון של "ויבן חזקיהו ערים ויבצרם?" המקצב והסגנון היו נוראים בעיני. לפחות הפעם היה זמר ששר בסגנון חסידי אמיתי)
גם הציור בחול בסוף היה מדהים ולא צורם
והזמר על הירח (לא, לא קישרנו בכלל לגזירה של היונים על ראש חודש. סליחה...)
לא שאי אפשר לעשות משהו ברמה. אפשר, וגם כדאי להכניס חדשנות... אבל אולי לסנן יותר? או לעדן יותר?

יש לי כמה שאלות ליחיאל בבקשה ותודה מראש על הפניות לענות:
א. לגביי הקבוצה שמציגה (10 גברים ו10 ילדים): האם חובה להביא כל שנה בדיוק את אותם אנשים שחוזרים על אותם תנועות והבעות בצורה קבועה ? זה ממש נמאס ומשעמם (במחילה, אבל צחקנו על אחד מהם שהוא השמין מלפני שנתיים...)
ב. אולי אפשר להביא שחקנים חרדיים? גם פרנסה לחרדים אבל גם תחושה יותר "היימיש"? ממש צורם התנועות האינסופיות שהם עושים עם הידיים . מילא פעלולים חרדים לא יודעים לעשות, אבל הצגה??
ג. האם יש עניין לקחת כל פעם חג מחגי השנה ועליו לעשות מופע? לי זה צורם כי האוירה והמסר העקיפים לא תומכים בד"כ במה שצריכים להרגיש כלפי החג (כמו שאמרו פה שהפעלולנים ביטאו את יון ולא את היהודים...). למה לא לקחת איזו עלילה או סיפור... במקום לקחת את הדבר הכי קדוש לנו וקצת .. אולי... לחלל אותו. לא? להציג אותו נבוב מאוד ...
וזה גם יכול להיות קצת יותר מעניין.. כי הפעם היה די משעמם... (אולי גם בגלל שהיו פחות פעלולים משנים קודמות, אבל אפשר להשלים את זה עם עלילה קצת יותר מעניינת)
ובלי קשר הייתי בטוחה שהשנה המופע יהיה על שמיטה... במיוחד שההתחלה היתה בכיוון הזה. מה הקשר חנוכה באמצע בין הזמנים?

ועניין אחרון, לגביי הסרט שהיה בקומת כניסה בצד שמאל
כמדומני שקראו לזה "ירושלימה"
היה מאוד מאוד יפה!
נהניתי ממנו יותר מאשר מהמופע המרכזי. סוף סוף הפקה טובה עם מסר איכותי וטעם יהודי!
כל הכבוד!
האם יש אפשרות לראות את זה שוב / לשכור לקבוצות?
וכמה זה מבוסס על סיפורים אמיתיים? (היה חסר לי קצת האוטנטיות הזו. אולי לציין פרטים וכו'. )

תודההה
קצת באיחור אבל לא נורא, אשתדל לענות עד כמה שניתן.
ראשית, תודה על המחמאות.
לגבי השאלות:
א. כמות השחקנים לא קבועה והיא נגזרת משיקולי תקציב (דווקא השמן יש דרישה שנביא אותו כי הוא מעניין) ובהחלט העדיפות שלנו להשתמש עד כמה שניתן באותם שחקנים מכיוון שהם כבר יודעים לעשות את העבודה ולא צריך ללמד אותם את כל התורה מחדש, את התנועות לא הם קובעים אלא הכוריאוגרף אולי אותו צריך להחליף ולרענן (אין הרבה בשוק ובתכלס הוא עושה עבודה טובה ומתאימה למגזר וד"ל).
ב. כל השחקנים (למעט הלוליינים) חרדים או חרד"לים, אין בכלל שחקנים חילוניים בהצגה גם בדמויות הרעות.
ג. אנחנו שוברים על זה את הראש כל שנה מחדש. בשנים הראשונות לקחנו אוסף סיפורים על ירושלים ויצקנו איזה חוט מקשר כדי לחבר ביניהם זה מצריך המון בימוי ופירוטכניקה וההקשר לא תמיד מובן. אחרי, שלפני שנתיים עשינו את יציאת מצרים ראינו שהציבור מתחבר לסיפור מוכר שרק צריך להלביש עליו מופע והוא זורם בהצלחה ולכן הלכנו על הכיוון הזה השנה. כנראה, שהאמת מונחת איפשהוא באמצע וננסה להתמודד את זה בשנים הבאות. (רק לשבר את האוזן, תוכן המופע הוחלט כעשרה ימים לפני קיומו, כשבדרך עלו וירדו הרבה אופציות כדוג': יוסף הצדיק, בריאת העולם וכדו'). המופע לא יכול להתבסס על סיפור לא מוכר, נמצאים בו גם ילדים קטנים והם יאבדו עניין מהר. גם השמיטה נכללת בבעיה זו בכל אופן שילבנו אותה בנגיעה קלה, אולי בשביל לצאת אויבער חכמים (-:
לגבי הסרט ירושלימה:
שמו של הסרט הכל מעלין לירושלים והוא שודר לצפייה באינטרנט בשנת הקורונה (בה לא התקיים עולים לירושלים) במסגרת עולים לירושלים LIVE. לא ניתן להשיג את הסרט כרגע בשל שיקולים עירוניים והוא מבוסס בחלקו על סיפורים אמיתיים
 

שעשוע

משתמש פעיל
קצת באיחור אבל לא נורא, אשתדל לענות עד כמה שניתן.
ראשית, תודה על המחמאות.
לגבי השאלות:
א. כמות השחקנים לא קבועה והיא נגזרת משיקולי תקציב (דווקא השמן יש דרישה שנביא אותו כי הוא מעניין) ובהחלט העדיפות שלנו להשתמש עד כמה שניתן באותם שחקנים מכיוון שהם כבר יודעים לעשות את העבודה ולא צריך ללמד אותם את כל התורה מחדש, את התנועות לא הם קובעים אלא הכוריאוגרף אולי אותו צריך להחליף ולרענן (אין הרבה בשוק ובתכלס הוא עושה עבודה טובה ומתאימה למגזר וד"ל).
ב. כל השחקנים (למעט הלוליינים) חרדים או חרד"לים, אין בכלל שחקנים חילוניים בהצגה גם בדמויות הרעות.
ג. אנחנו שוברים על זה את הראש כל שנה מחדש. בשנים הראשונות לקחנו אוסף סיפורים על ירושלים ויצקנו איזה חוט מקשר כדי לחבר ביניהם זה מצריך המון בימוי ופירוטכניקה וההקשר לא תמיד מובן. אחרי, שלפני שנתיים עשינו את יציאת מצרים ראינו שהציבור מתחבר לסיפור מוכר שרק צריך להלביש עליו מופע והוא זורם בהצלחה ולכן הלכנו על הכיוון הזה השנה. כנראה, שהאמת מונחת איפשהוא באמצע וננסה להתמודד את זה בשנים הבאות. (רק לשבר את האוזן, תוכן המופע הוחלט כעשרה ימים לפני קיומו, כשבדרך עלו וירדו הרבה אופציות כדוג': יוסף הצדיק, בריאת העולם וכדו'). המופע לא יכול להתבסס על סיפור לא מוכר, נמצאים בו גם ילדים קטנים והם יאבדו עניין מהר. גם השמיטה נכללת בבעיה זו בכל אופן שילבנו אותה בנגיעה קלה, אולי בשביל לצאת אויבער חכמים (-:
לגבי הסרט ירושלימה:
שמו של הסרט הכל מעלין לירושלים והוא שודר לצפייה באינטרנט בשנת הקורונה (בה לא התקיים עולים לירושלים) במסגרת עולים לירושלים LIVE. לא ניתן להשיג את הסרט כרגע בשל שיקולים עירוניים והוא מבוסס בחלקו על סיפורים אמיתיים
תודה רבה על התשובה ה מפורטת
מעניין לדעת שהשחקנים לא חילונים... (זה לא נראה כך)
אגב, התכוונתי לדמויות רקע ולא לשחקנים הראשיים , כלומר אלו שנמצאים גם בחלק של השירים
לגביי ג. לא כל כך הבנתי... ילדים אוהבים את העלילות של חבורת תרי"ג וכו'... אבל נשמע שאתם עושים מה שאתם יכולים אז בע"ה שתגיעו למסקנות הנכונות ...
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  108  פעמים

אתגר AI

תאומים • אתגר 145

לוח מודעות

למעלה