בקשה עדויות ניסיות מהמלחמה

מירער

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי

עלומים​

על הקיבוץ עלומים פשטו שלושים מחבלים, שנהדפו על ידי כיתת הכוננות בת 12 תושבים שהרגו עשרה מהמחבלים. הם ניהלו את הקרב לבדם מ-6:30 בבוקר ועד שהגיעו כוחות מיחידת מצדה ויהל"ם בשעה 12. בקרב נרשמו הרוג ופצוע אחד בצד הישראלי. לאחר שהמחבלים כשלו בניסיון החדירה, פנו לרפת, רצחו 16 עובדים זרים מנפאל ומתאילנד וחטפו שמונה מהם, שרפו את הסילו ואת מכון החליבה וחוררו ביריות את מכלי החלב. ב-12:30 הגיעו עשרות מחבלים לאזור בית האריזה של הקיבוץ, נתקלו בכוח צנחנים, ומסוק קרב הרג את מרביתם. ביום שני פונו חברי הקיבוץ לנתניה.[92]

בפקודת הקרב, שהתגלתה על גופות המחבלים שתקפו את עלומים, נכתב "משימת המחלקה - תקיפת קיבוץ עלומים במטרה להשיג מספר גדול ככל האפשר של אבדות בנפש, לתפוס בני ערובה והיערכות בתוך הקיבוץ עד קבלת הוראות נוספות" וכן "משימות הכיתה - טיהור ואבטחת אזור האחריות המחלקה ואיסוף בני הערובה. אבטחה חיצונית, הגנה היקפית של הקיבוץ מפני ניסיונות פריצה של כוחות צה"ל".[93]

סעד​

מספר מחבלים ניסו להיכנס לקיבוץ סעד, אך שער הקיבוץ היה סגור הרמטית, כיתת הכוננות של היישוב ירתה לכיוונם, והם לא הצליחו להיכנס והמשיכו ליישוב אחר[94].

מסמכים שהתגלו לאחר הקרב חשפו את פקודת הקרב של המחבלים שתקפו את הקיבוץ בהם הוצגה התוכנית לתקוף את הקיבוץ במספר כוחות והנחיות "להרוג כמה שיותר" ו"ללכוד בני ערובה" וכן הוראה להקיף את חדר האוכל ולהחזיק בני ערובה.[95] מטרות נוספת אותן סימנו הטרוריסטים היו בית הספר היסודי ומרכז הנוער של הקיבוץ[96]
כמובן הסיפור של סעד ועלומים שהם קיבוצים דתיים ושם לא נכנסו
שלא בטוח שהוא נכון...
 

מתגעגע

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
התפרסם באחד האשכולות
unnamed.jpg
 

מתגעגע

משתמש מקצוען
עריכה תורנית

"שכבנו 7 שעות לצד גופות": 3 בנות שניצלו מהתופת - משחזרות​

בר, יובל ואדר סיפרו: "החמאס חיכו לנו בחוץ. שמענו אותם מטעינים נשקים, מוציאים נצרה של רימונים ומדליקים מדורה. עד שהמחלץ לא אמר 'אבא שלך ברכב', לא חשבנו שאלה אנשים שלנו. אלוקים שמר עלינו"​

בזמן שהמלחמה נגד החמאס נמשכת, נמשכים השחזורים של ניצולים ששרדו את התופת. בר, יובל ואדר הן שלוש ישראליות שהצליחו לשרוד אחרי שמאות מחבלים נכנסו לישראל וטבחו בחברות שלהן. לטענתן, הנס קרה אחרי ששכבו כשבע שעות עם עוד 40 איש במיגונית שמצאו במקרה בזירה, כשרק 10 אנשים יצאו משם בחיים. "אלוהים שמר עלינו", אמרו בסוף השבוע הבנות בשיחת שחזור עם חדשות 12.
יובל הבינה שהסיכוי שלה להינצל הוא קטן. היא התקשרה לאביה והתחננה שישלח לה עזרה. בשיחת הטלפון הזאת, אמר לה אביה דבר אחד: "תתחבאי. תהיי פני מתה, בת שלי".
"הם חיכו לנו בחוץ. הם לא השאירו אותנו לרגע אחד לבד. שמענו אותם מטעינים נשקים, מוציאים נצרה של רימונים, מצפצפים עם הרכבים בחוץ, מדליקים מדורה. כל הזמן היו בתנועה. הם לא השאירו אותנו רגע לבד", סיפרו. "לא היה אפשר לנשום. דאגתי להגיד לכולם לשחק פני מתים, אנחנו מתים עכשיו. אנחנו לא חיים. המילים שלו היו מדויקות. המחבלים כל הזמן היו בתנועה עם הרכבים שלהם. היינו צריכים להיות בדממה".
אחרי מספר שעות, הגיעו אזרחים לחלץ אותן. חברותיה סיפרו כי "גם כשאותו אדם הגיע לחלץ אותנו, וצעק לנו לצאת החוצה, הסתכלנו אחת על השניה ולא האמנו שמישהו הגיע לחלץ, או שזה מחבל שמנסה למצוא טקטיקה להוציא אותנו החוצה. עד שהוא לא אמר 'אבא שלך ברכב', לא חשבנו שאלה אנשים שלנו. באו אזרחים וחילצו אותנו בטנדר. אלה 7 שעות שהיו נצח, שבהן היינו מוקפות בגופות. אלוקים שמר עלינו".​
 

פלמונה

משתמש פעיל
עבור כתבה בעיתון מחפשת עדויות מהשטח של סיפורי ניסים מהמלחמה
תזכו למצוות
כמדומני שטרם פרסום ניסים בשעה קשה זו, יש להתייעץ באדם גדול אם זה הזמן המתאים!
זה זמן לא פשוט ויש לנהוג ברגישות ובטקט
אדם גדול =מישהו אנושי שמילא כרסו בש”ס ופוסקים, לא פרוג
 

מתגעגע

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
כמדומני שטרם פרסום ניסים בשעה קשה זו, יש להתייעץ באדם גדול אם זה הזמן המתאים!
זה זמן לא פשוט ויש לנהוג ברגישות ובטקט
אדם גדול =מישהו אנושי שמילא כרסו בש”ס ופוסקים, לא פרוג
"על ניסך שבכל יום עמנו" - אנו מודים על כך להקב"ה גם בימים אלו ממש
 

חיה.

משתמש מקצוען
עכשיו את רואה שזה נכון
היו עוד מושבים שלא הצליחו לפגוע בתושבים, לא רק בסעד ועלומים.

בנוסף, יש ישובים שכלל לא היה נסיון כניסה אליהם, למרות שסמוכים לישובים שכן נפגעו, כמו כרמיה (סמוך לזיקים), כיסופים (ממש קרוב לגדר, ליד הישוב עין שלושה), מפלסים (בין כפר עזה וסעד לבין ניר עם ושדרות).

ניר עם​

בקיבוץ ניר עם רבשצ"ית הביטחון ענבל ליברמן הציבה את מחלקת הכוננות במארבים לאורך הגדר ברגע שהגיעה ידיעה ראשונה שמשהו מתרחש. חברי הקיבוץ המתינו ל-25 המחבלים שהגיעו וחיסלו אותם על הגדר. הקיבוץ לא נפגע[90][91].

זיקים​

כיתת כוננות בקיבוץ זיקים נלחמה בשישה מחבלים שהגיעו ברכב סוואנה ותקפו את הקיבוץ. לאחר קרב שנמשך כשעה הם הצליחו להרוג את כל המחבלים, לאחר שאחד מחברי כיתת הכוננות הצליח לאגף את המחבלים. שני חברי קיבוץ נפצעו[86]. בהמשך פונו חברי הקיבוץ לקיבוץ מעלה החמישה[87].

ארז​

עם תחילת המתקפה התקשר רבש"ץ קיבוץ ארז, שלא נכח באזור, לקודמו בתפקיד שהקפיץ את כיתת הכוננות לעמדות דקות לפני ניסיון חדירת המחבלים לקיבוץ. שניים מחברי כיתת הכוננות, שהתמקמו בעמדת תצפית גבוהה, פתחו באש לעבר שני טנדרים בכביש הגישה לקיבוץ (לאחר שזוהו כמחבלים) והתפתח במרום קרב יריות. לעזרת כיתת הכוננות הגיעה תגבורת מקיבוץ אור הנר דבר שאיפשר להמשיך הלחימה במשך שלוש שעות עד שרוב המחבלים נפגעו מבלי שהצליחו לחדור לקיבוץ. במהלך הקרב נהרג סרן במילואים אמיר נעים, תושב הקיבוץ ארז וחבר בכיתת הכוננות.
 

מתגעגע

משתמש מקצוען
עריכה תורנית

סיפורים אישיים​

מטלטל: "ביום שישי עזבה הילה את המסיבה, כדי לשמור שבת, כך חייה ניצלו"​

הילה אגמון קיבלה על עצמה לפני שבועיים לשמור שבת במשך החודש הקרוב. בעקבות כך היא עזבה את המסיבה בקיבוץ רעים, וכך ניצלו חייה וחייהם של חבריה. כעת אמה מספרת על כך​

"היה לבת שלי נס גדול, הקב"ה שמר עליה, והכל בזכות השבת", שיראל אגמון מספרת את הדברים בקול חנוק מדמעות. "בתי הילה הייתה אמורה להיות במסיבה בקיבוץ רעים, בה התרחש בשבת הטבח הקטלני. אני עצמי מתגוררת באזור הצפון, אך הילה היא חיילת משוחררת שעובדת באילת. מסתבר שבשבועות האחרונים היה שם פרסום ענק על המסיבה ברעים, וחברים רבים שלה מהעבודה החליטו להצטרף. גם הילה נסעה למסיבה שהתחילה כבר ביום חמישי. היא הגיעה עם עוד כמה חברים והייתה שם עד יום שישי בצהריים, אז היא הודיעה לחברים שהיא עוזבת הכל וחוזרת לאילת".

קולה של שיראל נשנק וקשה לה להמשיך בשיחה. "הילה עזבה את המסיבה כי היא רצתה לשמור שבת. זו החלטה שהיא קיבלה על עצמה לפני בערך שבועיים, כשהשתתפנו שתינו בשבת של חיזוק בירושלים. אני זו שהמרצתי אותה להצטרף לאותה שבת. במשך השנים האחרונות אני מתחזקת ומתקרבת ליהדות, ושכנעתי אותה שיהיה לנו נחמד ביחד. הילה הצטרפה אליי וגם נכנסה לחלק מההרצאות שאחת מהן הייתה הרצאתו של הרב שניר גואטה. הרב שניר דיבר על כך שכדאי שכל אחד ייקח על עצמו חיזוק במשהו קטן, אפילו לתקופה קצרה. הדברים נכנסו לליבה של הילה, וכשיצאנו משם היא הודיעה לי שהיא מקבלת על עצמה לשמור שבת במשך החודש הקרוב".

שיראל מדגישה כי לכאורה לא הייתה שום סיבה שהילה תעזוב את המסיבה, אבל ביום שישי, כבר בשעות הבוקר, היא צירפה אליה לרכב את חבריה ויחד הם חזרו לאילת. "השבת שמרה לא רק על הילה, אלא גם על החברים שלה", היא מתרגשת.

ויש גם פרט נוסף מפעים בכל הסיפור הזה: "במוצאי שבת התקשר להילה ידיד שלה ושאל אותה בפחד גדול מה שלומה. הסתבר שהוא חלם עליה בליל שבת וראה אותה במסיבה ולאחר מכן במצב הכי גרוע שיכול להיות. במשך כל השבת הוא חרד מכך שהולך לקרות לה משהו נורא, וכל זה בזמן שהוא בכלל לא ידע על כך שהיא הייתה אמורה להיות במסיבה. אין שום הסבר אחר לכך שנעשה לה נס עצום בזכות השבת. הקב"ה הוא מלך מלכי המלכים והוא שמר עליה מכל רע".

שוחחת עם הילה אחרי המסיבה?
"בוודאי ששוחחנו, אבל לא נפגשנו, למרות שהדבר שאני הכי רוצה בעולם הוא לחבק אותה. להילה קשה לדבר. חברים רבים שלה נרצחו או נפצעו במסיבה, והיא בעצמה לא מעכלת את מה שקרה, היא המומה לגמרי, אך מרגישה שיש פה השגחה ענקית של בורא עולם. כעת אני מקווה שהיא תמשיך בשמירת השבת, מתוך הבנה ברורה שהשבת שומרת עלינו ומצילה את חיינו".​
 

תמרוז

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
הייתה בשבת נפילה באשקלון, הטיל נפל בחצר של אדם שאני מכירה, בניסים הטיל לא התפוצץ, ולא היו נפגעים (הוא ובנו שהו בממ"ד, והשאר לא היו בבית) ב"ה. בית כנסת שעומד כשבע מטר ממקום נפילת הטיל נותר שלם למעט חלון אחד שהתפוצץ, וזה כשרוב הבתים ברחוב ניזקו הרבה יותר.
 

ניק 4339

משתמש פעיל

ניצלו בזכות כיבוד הורים: "הוציאו לנו את הטיל מתוך המיטה"​

תושב נתיבות שנענה לבקש אמו לסעוד אצלה בשמחת תורה מספר בוידאו על גודל הנס בעת שחזר לביתו בשכונת מנהטן בעיר. "חטפנו פגיעה ישירה בתוך חדר השינה, הוציאו לנו את הטיל מתוך המיטה".​

סיפור מפעים על גודל מצוות כיבוד הורים שבזכותו ניצלה משפחה מנתיבות סיפר תושב העיר שפונה למלון לאונרדו פלאז'ה בירושלים.
ביום חמישי הגיע לשמחת את הפליטים מהדרום הקלידן והזמר מוטי כהן ששימח את תושבי העוטף, כהן מספר כי ניגש אליו אברך מנתיבות וסיפור לו את הנס הגדול שקרה לו בזכות מצוות כיבוד הורים.


ר' מאור תושב נתיבות אב לחמישה ילדים סיפר כך: "היינו אמורים לעשות את חג שמחת תורה בביתנו בשכונת מנהטן בנתיבות, ביום חמישי ערב הושענא רבא הגענו להורים שלי לסעודה, וההורים שלי אמרו לנו אנחנו לבד בבית תהיו אצלנו בשמחת תורה, אנחנו חשבנו כבר לעשות את שמחת תורה בבית כיוון שבחג התארחנו כבר מחוץ לבית".
"אבל אמרנו אם אמא שלי מבקשת נהיה אצלה בחג כתוב כבד את אביך ואת אמך למען יאריכון ימיך, וכך היינו אצל ההורים בחג, כולנו יודעים מה עם ישראל עבר בחג, במוצאי החג שהגענו לבית שלנו ראינו את גודל הנס, הטיל חדר לתוך חדר השינה שלנו, הוציאו לנו את הטיל מהמיטה בחדר שינה, אני לא רוצה לחשוב מה היה קורה אם לא היינו מתארחים, הוציאו את הטיל מתוך המיטה כל הבית שברים, הקב"ה גאל אותו ואנחנו מודים לו על הנס הגדול".

 

מתגעגע

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
עבור כתבה בעיתון מחפשת עדויות מהשטח של סיפורי ניסים מהמלחמה תזכו למצוות
@פסקזמן
רלוונטי עדיין?

"דיברתי עם אלוקים": נורתה 7 פעמים, עמדה פנים מול פנים מול המחבל – וניצלה​

סתיו בן דוד בת ה-21 מצאה את עצמה פעמיים מול מחבלי חמאס במסיבה ברעים, שם ביצעו טבח אכזרי. היא נורתה 7 פעמים והסתתרה בתעלה כשאחד המחבלים לידה, אך בחסדי השם ניצלה​

סתיו בן דוד בת ה-21 מצאה את עצמה פעמיים מול המרצחים בפסטיבל נובה, בו נהרגו כ-260 צעירים וצעירות. 7 כדורים נורו עליה, אך בדרך נס אף אחד מהם לא פגע בעורקים או בעצמות, ולמרות שאיבדה הרבה מאוד דם, היא ניצלה מהתופת.

בן דוד הסתתרה בתעלה וחולצה תחת אש, ובימים אלו היא נמצאת בשיקום בבית החולים בלינסון. את הזוועות שעברה ביום שבת, היום בו פתחו מחבלי חמאס במסע הרג, היא שיתפה עם חדשות 12: "היינו בין הראשונים שיצאו. נוסעות לבד על כביש שומם ולא ברור לאן. משום מקום, מופיעים מולנו 10 אופנועים, 20 מחבלים רכובים בזוגות. 2 טורים של 5 אופנועים מכל צד כביש. הם קולטים אותנו ומתחברים יחד לחצי מעגל מולנו".

"צעקתי על אתי שתלחץ על הגז עד הסוף ואתי צורחת עלינו להתכופף הכי נמוך שאפשר. היא לחצה על הגז הכי חזק שהיא יכולה בלי להסתכל בכלל קדימה והצלחנו לחצות אותם תוך כדי שהם מרססים אותנו בטירוף מכל הכיוונים".

סתיו נפגעה ברגלה מכדור, חברה נוספת לא נפגעה כלל ובחברה השלישית גם פגע כדור בקצה הראש. הרכב נעצר והבנות החלו לרוץ לכל הכיוונים. "נתקלנו בכוח ישראלי כלשהו שבחוסר אונים אומר לנו: 'אין לנו איך לעזור לכן. תברחו'".

בן דוד התפצלה מחברותיה והסתתרה בתעלה עם זוג נוסף, תוך כדי שהיא פצועה ברגלה. בשלב מסוים הזוג ברח והיא נותרה לבדה, כשהיא מחכה לחילוץ. "אחרי דקות ארוכות אני רואה רגליים עוברות ואז שומעת דיבורים בערבית. הם לא חיפשו אנשים".

בפעם השנייה באותו יום, סתיו שוב מצאה את עצמה מול מחבל שהיה לבוש במדי צה"ל. "הוא דיבר בערבית עם מישהו שהלך לפניו ואז התחיל להיכנס לתעלת הניקוז, לכיוון שלי. זה היה עניין של כמה שניות, אני הייתי פצועה".
סתיו אומרת שזה היה "מחבל מפוחד שנכנס לתעלה כדי להתחבא בעצמו, כשאני שם. הוא לא ראה אותי בכלל בהתחלה. שתקתי שם וחיכיתי לראות לאן המזל שלי יוביל אותי. דיברתי עם אלוקים. הסתכלתי וחיכיתי שזה יקרה. הוא זחל עוד פנימה, עד שהרגיש את הרגליים שלו נוגעות בשלי. הוא נבהל, יצא מהר תוך כדי שהוא מרסס אותי בכדורים. הוא ירה בי, זרק את הנשק והטלפון ויצא. הוא אפילו לא וידא שאני מתה".

"הוא ראה שאני בפנים וכיוון אליי את הנשק ופגע בי רק בגפיים ובאגן. הכדור הראשון כאילו לא הרגשתי אותו בגלל האדרנלין, והכדורים האחרים ממש כאבו. ירו בי בכל איבר בגוף. שעתיים וחצי, הייתי בתעלה, לא יודעת איך, אבל לא יצא לי הרבה דם", סתיו אומרת בכאב. "הצלחתי להחזיק מעמד, מחכה שיבואו לקחת אותי, ולא מוותרת. לא עצמתי עיניים".

סתיו דיברה עם אימה בטלפון, בטוחה שהיא לא תשרוד את הפציעה. לאחר שעתיים, הגיעו לחלץ אותה מאיזור התופת. כיום היא נמצאת בשיקום בבית החולים בילינסון, מתאוששת פיזית, אבל הפצע הנפשי ככל הנראה לא יתאחה בקרוב.​
 

זיי געזונט

משתמש צעיר

יצחק77

משתמש מקצוען
תזכורת לרה"מ ההססן והקשקשן שלנו ולכל האחרונים שעוד מאמינים שיש כאן איזו שהיא מדינה או צבא
ציטוט שלו מערב ראש השנה
"אזרחים ישראלים שנוסעים לאוקראינה צריכים לשאת באחריות אישית לנסיעתם בעת הזו", מסר נתניהו שהוסיף כי "הקב"ה לא תמיד הגן עלינו, גם לא על אדמת אירופה ועל אדמת אוקראינה. יש להבין, במדינת ישראל כשנופלים טילים אזרחים נכנסים למקלטים ויש הגנות שם או מקלטים ואין הגנות".
30000 יהודים ועוד מאות אלפי פצועים בגוף ונפש שלמו בחייהם מהשואה על החלום של להקים מדינה על החרב בלב עולם עויין מאז השואה כל מקום אחר בגלובוס יותר בטוח ליהודים
אם ה' לא ישמור עיר שווא שקד שומר
 

הספרן

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
יוצרי ai
בסרטון הזה לוחם מיחידת לוט"ר מספר על כמה ניסים אדירים.
 

פנינה ריימונד

הום סטיילינג מאליאקספרס.
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
הפקות ואירועים
עיצוב ואדריכלות פנים
מישהי הגיעה [מיישוב אחר] לבית הכנסת ברחוב שלנו [נתיבות], בירכה הגומל וסיפרה שהיו 15 מחבלים במרפסת שלה ואינה יודעת איך היא חיה בכלל [בעלי לא רצה לעמוד ולהקשיב, לכן לא שמע את הסיפור המלא]
 
נערך לאחרונה ב:

Morris

משתמש פעיל
עיצוב ואדריכלות פנים
זכויות!... לדון לכף זכות!... לזה אנו זקוקים בעת צרה זו...
לשם העניין כדאי לציין שהאחדות גוברת ואפילו אם ח"ו יש עבודה זרה בעם ישראל כידוע.
בבראשית רבה ל"ח, ו: גדול השלום שאפילו ישראל עובדים ע"ז ושלום ביניהם, אמר הקב"ה כביכול איני יכול לשלוט בהם כיון ששלום ביניהם, שנאמר (הושע ד, י"ז): "חֲבוּר עֲצַבִּים אֶפְרָיִם הַנַּח לוֹ". אבל משנחלקו מה הוא אומר? "חָלַק לִבָּם עַתָּה יֶאְשָׁמוּ" (שם י, ב). הא למדת גדול השלום ושנואה המחלוקת.
 

אחד תם

משתמש צעיר
לשם העניין כדאי לציין שהאחדות גוברת ואפילו אם ח"ו יש עבודה זרה בעם ישראל כידוע.
בבראשית רבה ל"ח, ו: גדול השלום שאפילו ישראל עובדים ע"ז ושלום ביניהם, אמר הקב"ה כביכול איני יכול לשלוט בהם כיון ששלום ביניהם, שנאמר (הושע ד, י"ז): "חֲבוּר עֲצַבִּים אֶפְרָיִם הַנַּח לוֹ". אבל משנחלקו מה הוא אומר? "חָלַק לִבָּם עַתָּה יֶאְשָׁמוּ" (שם י, ב). הא למדת גדול השלום ושנואה המחלוקת.
נכון מאד!
זו לא העת לקטרג (בעצם אף פעם), צריך לחפש זכויות, ולא חסר, אפילו ריקנין שבך וכו'
בשעת צרה יוצא מכל אחד הניצוץ היהודי הטוב שבו.
יש גם בשעה זו חיזוק גדול מאד בכל שדרות העם.
וזה דבר נפלא וגדול מאד.

אבל, גם לא צריך לעצום עיניים, במה שכל כך שקוף וזועק.
זה גם נותן חיזוק ומונע שברון נפש ותחושת חוסר אונים וכו’ כשרואים בעיניים.....

עיין ערך אחאב אליהו וחיאל
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמו

א הַלְלוּיָהּ הַלְלִי נַפְשִׁי אֶת יְהוָה:ב אֲהַלְלָה יְהוָה בְּחַיָּי אֲזַמְּרָה לֵאלֹהַי בְּעוֹדִי:ג אַל תִּבְטְחוּ בִנְדִיבִים בְּבֶן אָדָם שֶׁאֵין לוֹ תְשׁוּעָה:ד תֵּצֵא רוּחוֹ יָשֻׁב לְאַדְמָתוֹ בַּיּוֹם הַהוּא אָבְדוּ עֶשְׁתֹּנֹתָיו:ה אַשְׁרֵי שֶׁאֵל יַעֲקֹב בְּעֶזְרוֹ שִׂבְרוֹ עַל יְהוָה אֱלֹהָיו:ו עֹשֶׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ אֶת הַיָּם וְאֶת כָּל אֲשֶׁר בָּם הַשֹּׁמֵר אֱמֶת לְעוֹלָם:ז עֹשֶׂה מִשְׁפָּט לָעֲשׁוּקִים נֹתֵן לֶחֶם לָרְעֵבִים יְהוָה מַתִּיר אֲסוּרִים:ח יְהוָה פֹּקֵחַ עִוְרִים יְהוָה זֹקֵף כְּפוּפִים יְהוָה אֹהֵב צַדִּיקִים:ט יְהוָה שֹׁמֵר אֶת גֵּרִים יָתוֹם וְאַלְמָנָה יְעוֹדֵד וְדֶרֶךְ רְשָׁעִים יְעַוֵּת:י יִמְלֹךְ יְהוָה לְעוֹלָם אֱלֹהַיִךְ צִיּוֹן לְדֹר וָדֹר הַלְלוּיָהּ:
נקרא  21  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה