עדויות חיצוניות לניסי התורה

בן מיכאל

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עריכה תורנית
נכתב ע"י סנובית;n5038317:

תודה רבה רבה! הקשבתי והיה מרתק, הוא מספר שם על מצבת האסון של יעחמס שלא הכרתי, אך לא מביא מקור, מעניין אותי מאד מה המקור של זה.
נ. ב. ניסיתי להעלות סריקה של סיפור סן אוסיריס שהבאתי בתחילת האשכול, אך לא נתן לי להעלות את הקובץ לא יודע למה.
 

בן מיכאל

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עריכה תורנית
חומר נוסף על מכות מצרים - אסטלת האסון של יעחמאס.
 

קבצים מצורפים

  • צילום מסך (14067).png
    צילום מסך (14067).png
    KB 110.9 · צפיות: 53

בן מיכאל

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עריכה תורנית
הרודוטוס ספר שני
141 אחריו מלך כהן קיפיסטוס ושמוסתיס הוא הקל בכבוד חילי
הצבא המצרי כאילו אין לו צורך בהם כלל, וגם העליב אותם ולקח מהם
שדותיהם אשר ניתנו להם מאת המולים הקודמים לכל אחד שנים-עשר חלקות
שדה מיוחדות אולם אחרי-כן, כאשר הסיע סנחריב, מלך הערבים והאשורים
חיל כבד נגד מצרים לא רצה חיל המצרים לעזור לו. בצרת נפשו נכנס
הכהן אל ההיכל ובכה לפני הפסל על הסכנה הצפויה לו, ובעוד הוא בוכה
נפלה עליו תרדמה ובחלומו נראה לו, כי האל עומד עליו ומעודדו, כי לא יקרהו
כל אסון, אם יצא נגד צבא הערבים, כי הוא בעצמו ישלח לו עוזרים' הוא בטח
בחלום הזה ולקח אתו את אלה מהמצרים אשר רצו ללכת אחריו ותקע מחנהו
בתחפנחס, כי שם מבואות הארץ. מהחילים לא הלך אחריו אף אחד, כי אם
חנונים, בעלי-מלאכה ואספסוף. וכאשר באו לשם, התנפלו בלילה על האויבים
המון עכברי שדה וכרסמו את אשפותיהם, את קשתותיהם ואת אחיזת מגיניהם,
עוד היום עומדת עד אשר למחרת נסו, ובהיותם בלי נשק נפלו רבים מהם
האומר בכתובת את מצבת המלך הוה מאבן במקדש היפיסטוס ובידו עכבר
הדברים האלה : "כהביט איש אלוהי הירא אלהים".
142 'עד הנה ספורי המצרים והכהנים, והם הראו, כי מהמלך הראשון
עד היפיסטוס זה, אשר מלך באחרונה, עברו שלש מאות וארבעים ואחד דורות
בני-אדם, ובמשך העת ההיא היה מספר הכהנים הגדולים כמספר המלכים. והנה
שלוש מאות דורות בני-אדם עולים לשנות רבבה. כי שלשה דורות בני-אדם הם
מאה שנה ארבעים ואחד הדורות אשר נשארו עוד והנוספים לשלש המאות
עולים לאלף שלש מאות וארבעים שנה וכך, אמרו הם, בשנים האלה, אחד-
עשר אלף שלש מאות וארבעים לא נראה כל אל בתמונת אדם, ואמרו, כי
גם לפני מלכי מצרים האחרים ואחריהם לא קרה מקרה כזה. במשך העת ההיא,
ספרו, עלתה השמש ארבע פעמים לא במקומה הרגיל, במקום אשר היא שוקעת
כעת, שם עלתה פעמים, ובמקום אשרהיא עולה כעת, שם שקעה פעמים
וכל
דבר לא נשתנה במצרים במשך העת ההיא לא אשר תוציא האדמה ולא אשר
יוציא היאור, לא אשר למחלות ולא אשר לפגעי מות.
 

יונתן1

משתמש צעיר
עריכה תורנית
מצורף ספר שמקיף את כל נושא הארכיאולוגיה והתנ"ך בצורה מסודרת, כולל הבעיות וההוכחות. תהנו!
 

קבצים מצורפים

  • היסטוריה וארכיאולוגיה והתנ''ך.pdf
    9.3 MB · צפיות: 73

מטאלי

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
ואני חושבת שזו קלישאה.
וידעת היום, והשבות אל לבבך.

במחילה מכבודך!

אבל "והשבות את לבבך" ממש לא כולל את המחקר המגלה אמת ביהדות, כן זה שהיום הכחיש את האמת, מחר גילה בתגלית מרעישה שאכן...היהדות אמת, ועוד יומיים נשמע שנתגלתה חפירה שמכחישה זאת...

אם היהדות הייתה נסמכת על מחקרים, היינו יום מאמינים יומיים לא!

ואגב להזדקק ולהשיב אל הלב על ידי חוקר לא כל כך רחוק מלהזדקק לשמוע משיכור גוי שהוא מאמין שיש אלוקים, בעצם השיכור קצת יותר מחזק...

אגב מחקר מעניין שנערך בארה"ב נשאלו חוקרי מדע מדויק ומדעי הרוח האם הם מאמינים באלוקים, ומדוע?
התשובה הייתה כדלהלן כתשעים אחוזים ממדעני המדע המדויק ענו שהם מאמינים בו, בעוד שקרוב למאה אחוזים ממדעני הרוח ענו שלא, מדוע? כיוון שהמדע (המדויק כמובן) שולל זאת!
הבנתם את האבסורד?
ואז אנחנו צריכים מדענים שישיבו לנו על הלב את האמונה???
 

אלישקף

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
D I G I T A L
יש ספר יפה "סוד המבול" של ד"ר הדסה מלמד.
בשעת הקריאה יש להחליט מה לקחת כאמת במסגרת "המדע מגלה את האמת שבתורה" ומה פרשנות של הד"ר שהולכת קצת רחוק מידיי.
הספר מציע תיאוריה היסטורית שמתאימה את תיאורי המבול ותקופתו בתורה לתיאורים ארכיאולוגיים וגיאולוגיים שונים.
ספר מעניין.
 

בן מיכאל

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עריכה תורנית

אסטרונאוטית

משתמש פעיל
במחילה מכבודך!

אבל "והשבות את לבבך" ממש לא כולל את המחקר המגלה אמת ביהדות, כן זה שהיום הכחיש את האמת, מחר גילה בתגלית מרעישה שאכן...היהדות אמת, ועוד יומיים נשמע שנתגלתה חפירה שמכחישה זאת...

אם היהדות הייתה נסמכת על מחקרים, היינו יום מאמינים יומיים לא!

ואגב להזדקק ולהשיב אל הלב על ידי חוקר לא כל כך רחוק מלהזדקק לשמוע משיכור גוי שהוא מאמין שיש אלוקים, בעצם השיכור קצת יותר מחזק...

היהדות לא מבוססת על מחקרים, אבל גם לא רק על אמונה עיוורת
יהודי הוא לא רק מאמין, יהודי פשוט יודע.
ולרב מרדכי נויגרשל יש סדרה שלמה של הרצאות בנושא הזה,


ותודה לפותח האשכול, זה נושא מעניין מאוד, לא רק מבחינה השקפתית אלא גם אינטלקטואלית
 

מטאלי

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
היהדות לא מבוססת על מחקרים, אבל גם לא רק על אמונה עיוורת
יהודי הוא לא רק מאמין, יהודי פשוט יודע.
ולרב מרדכי נויגרשל יש סדרה שלמה של הרצאות בנושא הזה,


ותודה לפותח האשכול, זה נושא מעניין מאוד, לא רק מבחינה השקפתית אלא גם אינטלקטואלית

אז תבדקו עם הרב נויגרשל, אין ספק שמחקרים אלו לא כלולים בחובת הידיעה, השאלה אם אינם מועילים, או שהם גם מזיקים...

וסתם להשכלה, לעולם אי אפשר לדעת, במשמעות המלאה והאמיתית של המילה, זו תמיד תשאר רק אמונה רק כזו ברמה גבוהה הרבה יותר.
 

בן מיכאל

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עריכה תורנית
כתובת מכנתילת עג'רוד (חמישים ק"מ דרומית מקדש ברנע).
מחציה השני של תקופת בית ראשון המזכירה את מעמד הר סיני בצורה המזכירה את תהילים סח.
ובזרוח קל בר[
וימסון הרים
וידכון גבנ[נ]ים[
ושדש עלי[
לברך בעל ביום מלחמה
לשם קל ביום מלחמה.
מקור: ש. אחיטוב, אסופות כתובות עבריות עמוד 160.
נ. ב. המילים ושדש עלי וכו' שהחוקרים אינן יודעים לפענח, אולי כוונתם (בצירוף השורה הבאה) לכתוב (הושע י, יד) כְּשֹׁ֧ד שַֽׁלְמַ֛ן בֵּ֥ית אַֽרְבֵ֖אל בְּי֣וֹם מִלְחָמָ֑ה.
 

בן מיכאל

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עריכה תורנית
אז תבדקו עם הרב נויגרשל, אין ספק שמחקרים אלו לא כלולים בחובת הידיעה, השאלה אם אינם מועילים, או שהם גם מזיקים...

וסתם להשכלה, לעולם אי אפשר לדעת, במשמעות המלאה והאמיתית של המילה, זו תמיד תשאר רק אמונה רק כזו ברמה גבוהה הרבה יותר.
ויכוח שלעולם לא יוכרע...
 

בן מיכאל

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עריכה תורנית
הימנון הקניבל
אחד ממלכי שושלת ה' היה המלך 'וּני'. על קירות הפירמידה שלו חקוקה כתובת המכונה 'הימנון הקניבל' שבה לועג 'וני' לאלים: "המלך וני בשר אלים יאכל" וכו'. בשיר זה קיימת פסקה המתייחסת לאל ששמו לא מוכר, (כלומר, אל שלא השתייך לפנתיאון המצרי), האחראי לטבח שנעשה בבכורים: "המלך יבא במשפט עם 'אותו ששמו נסתר' ביום טבח הבכורים."
הבכורים נטבחו אם כן ביום מסוים בידי אל שאינו מוכר למצרים. דברים אלו נראים כמקבילה מצרית לסיפור 'מכת בכורות' המסופר בספר שמות (יב, כט).
דניאל משה לוי מקרא וארכאולוגיה עמוד 16.
 

בן מיכאל

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עריכה תורנית

אולי מעניין אותך גם...

לוח לימודים

מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכג

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת אֵלֶיךָ נָשָׂאתִי אֶת עֵינַי הַיֹּשְׁבִי בַּשָּׁמָיִם:ב הִנֵּה כְעֵינֵי עֲבָדִים אֶל יַד אֲדוֹנֵיהֶם כְּעֵינֵי שִׁפְחָה אֶל יַד גְּבִרְתָּהּ כֵּן עֵינֵינוּ אֶל יי אֱלֹהֵינוּ עַד שֶׁיְּחָנֵּנוּ:ג חָנֵּנוּ יי חָנֵּנוּ כִּי רַב שָׂבַעְנוּ בוּז:ד רַבַּת שָׂבְעָה לָּהּ נַפְשֵׁנוּ הַלַּעַג הַשַּׁאֲנַנִּים הַבּוּז לִגְאֵיוֹנִים:
נקרא  8  פעמים

אתגר AI

רישום קווי - חורף • אתגר 22

לוח מודעות

למעלה