דרוש מידע עבודה סוציאלית מתאים לבחורה בת עשרים ?

אמודאית

משתמש חדש
מעוניינת לדעת האם לימודי עבודה סוציאלית מתאים לבחורה בוגרת בת עשרים?
ותכל'ס האם העבודה עצמה משפיעה על החיים האישיים של העוסי"ת ועל משפחה.
כל מידע יתקבל בברכה!!!!!
 

ברוכה תהיי

משתמש מקצוען
לדעתי זה לא מומלץ.
נחשפים למקרים -לעיתים מורכבים מאד- בלי התראה מראש. כלומר כבר בעבודה מעשית (במהלך הלימודים) יכול להגיע מקרה שעל פניו נשמע מתאים לבחורה, (וזאת בתקווה שיש מספיק אפשרות במקום ההדרכה לסנן מקרים.) אבל במהלך הטיפול ולאחר שנוצר אמון ייכנסו תכנים מורכבים מאד לתהליך הטיפולי וכבר לא יהיה אפשר לסגת.

על השאלה השניה (מידת ההשפעה) בלתי אפשרי לענות- מי נביא וידע?
יש כאלה שהושפעו מסביבת הלימודים (גם אם כולה מהקשת החרדית), יש כאלה שהושפעו מסביבת העבודה, יש כאלה שהושפעו ממקרים קשים שנחשפו, ויש כאלה שלא נראית עליהם השפעה.
מה זה בכלל נקרא "השפעה"? השפעה נפשית (טראומה בדרגה 2)? השפעה רוחנית? השפעה על התפתחות ראיית העולם והתפתחות האישיות הנפשית-רגשית? כ"כ הרבה רבדים, בגיל שגם ככה הוא עוד לא מגובש דיו.
השאלה היא על השפעה שלילית? השפעה חיובית?
האדם כ"כ מורכב, ועו"ס זה בהחלט תוספת מורכבות משמעותית.
 

אלף אורות

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
D I G I T A L
גם אם הבחורה מסוגלת לשמוע סיפורים קשים, אני חושבת שיש טעם לפגם לכך שבחורה צעירה, ללא כל ניסיון בחיים, מתיימרת לעזור לנשים עם ניסיון חיים קשה שמבוגרות ממנה לפעמים בעשרות שנים.
אולי יהיה עליה להתמקד בטיפול בנוער נושר, כמובן, אם היא במצב שיכול להיחשף לכל מיני מקרים.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמט

א הַלְלוּיָהּ שִׁירוּ לַיהוָה שִׁיר חָדָשׁ תְּהִלָּתוֹ בִּקְהַל חֲסִידִים:ב יִשְׂמַח יִשְׂרָאֵל בְּעֹשָׂיו בְּנֵי צִיּוֹן יָגִילוּ בְמַלְכָּם:ג יְהַלְלוּ שְׁמוֹ בְמָחוֹל בְּתֹף וְכִנּוֹר יְזַמְּרוּ לוֹ:ד כִּי רוֹצֶה יְהוָה בְּעַמּוֹ יְפָאֵר עֲנָוִים בִּישׁוּעָה:ה יַעְלְזוּ חֲסִידִים בְּכָבוֹד יְרַנְּנוּ עַל מִשְׁכְּבוֹתָם:ו רוֹמְמוֹת אֵל בִּגְרוֹנָם וְחֶרֶב פִּיפִיּוֹת בְּיָדָם:ז לַעֲשׂוֹת נְקָמָה בַּגּוֹיִם תּוֹכֵחֹת בַּלְאֻמִּים:ח לֶאְסֹר מַלְכֵיהֶם בְּזִקִּים וְנִכְבְּדֵיהֶם בְּכַבְלֵי בַרְזֶל:ט לַעֲשׂוֹת בָּהֶם מִשְׁפָּט כָּתוּב הָדָר הוּא לְכָל חֲסִידָיו הַלְלוּיָהּ:
נקרא  13  פעמים

לוח מודעות

למעלה