ואני כן מכירה כמה שהם וכל ילדיהם יושבים בדירות משלהם ללא שקל משכנתאנו נו
גם אני מכירה כמה
ולא מדובר בקנאים החדשים...
ובדקתי זה לא מירושה ולא מלוטו...
אלא משנור קשה בחו"ל על טהרת הקוטג'
ואני כן מכירה כמה שהם וכל ילדיהם יושבים בדירות משלהם ללא שקל משכנתאנו נו
גם אני מכירה כמה
ולא מדובר בקנאים החדשים...
סתם ככה, יש כאלו שתורמים להם ולנכדיהם באופן אישי בגין פעילותיהם הברוכות. יודעת על כמה עסקנים שלפני כל חתונה של בן \ נכד מקבלים סכומים נכבדים כמתנה אישית.ואני כן מכירה כמה שהם וכל ילדיהם יושבים בדירות משלהם ללא שקל משכנתא
ובדקתי זה לא מירושה ולא מלוטו...
אלא משנור קשה בחו"ל על טהרת הקוטג'
אז ככה
...
ג. ישנם עוולות רבות הנעשים בשאר הרשתות כמו גל פיטורים של עובדות מסורות מאוד בכל סוף שנה שחוץ מפגיעה אישית בעובדת שנתנה את נשמתה כפשוטו במשך שנה שלימה עבור משכורת רעב (שנכון היא הלכה לעבוד בזה ע''ד כזאת משכורת, אבל...) וככה להשאיר אותה באויר לחכות לחסדי המפקחות שאולי ישבצו להם מקום וגם זה רק בסוף החופש, והעוול זועק עד לשמים על עינוי דין שכזה, ושלא לדבר על המרדף כל החופש אחרי המנהל/המפקחת/האחראית בשביל בדיל משרה בטוחני שכזה אי בטחון תעסוקתי לא קיים במשק כולו חוץ משוק העבדות א...סליחה הגנים
בתקוה שכל אחד שמכיר או קשור לאחד שיוכל לעזור בזה יעביר את שוועתם של מאות (אולי אלפי) משפחות של אברכים שזה מה שעובר עליהם בכל שנה ושנה
זכותן של נשים שהשכלתן - תהא אשר תהא - מאפשרת להן לעבוד בעבודות מסויימות, לקבל גם הן את התנאים ההוגנים הקבועים בחוק.
זכותן של נשים שחשוב להן לעבוד קרוב לבית ובסביבה חרדית להיות מועסקות בהגינות, בלי ניצול והתעלמות מהחוק.
זכותן של נשים הבוחרות במשרה חלקית לקבל את השכר והתנאים ההוגנים.
הן לא ביקשו להעלות את שכרן במיליונים. הן ביקשו את שמגיע להן תמורת מאמציהן.
לומר להן ללכת לחפש עבודה אחרת, כי הבחירה שלהן פירושה המשוואתי הוא התעללות מצד המעסיק - זו אטימות. זו נתינת לגיטימציה להעסקה לא הולמת. לומר להן שהבחירה שלהן בעבודות אלו מראה מראש על כך שהן לא נאבקות - גם זו אטימות. כמעט אין בנמצא מעסיקים שמודיעים מראש בראיון העבודה על השטיקים שהם הולכים לבצע בתלושים ותנאי ההעסקה. זה לא שהן יודעו מלכתחילה מה (לא) יקבלו והסכימו לכך. הן באו בציפיה לשוב הביתה לאחר חודש עבודה עם שכר כלשהו, ההולם את משרתן והיקפה, בלי שיגרעו ממנו.
גם מי שרוצה לעבוד בחברת אנ"ש ובמשרה מצומצמת זכאי לקבל את שכרו הלא גבוה בזמן, בלי קיזוז, ניכוי לא קביל ולא חוקי, פיגור וגזילה.
איזו שאלה מקוממת.
מה נראה לכם הוא יענה ?!
לא כולם יושבים על סיר הבשר,
ולא לכולם יש אלטרנטיבה.
ואנחנו כציבור צריכים לצעוק על עושק,
ובפרט שעושקים את חברינו ושכנינו !
אבהיר כאן מה מקומם:
ככלות הכל חשוב להבין שאנחנו חיים במדינה דמוקרטית והחוקים שנקבעים נקבעים בהוגנות יחסית. ובמילים אחרות אנחנו הממנים העקיפים את התקציב שמשרד החינוך מעביר לגנים.
כלומר אנחנו מוכנים לשלם מיסים : מס הכנסה, מע''מ על מוצרים שאנו קונים ועוד. כי אנחנו יודעים שאנו חיים במדינה מתוקנת שבסופו של דבר הכסף יוחזר אלינו דרך שירותים שנקבל מהמדינה בצורה הוגנת וחוקית. בין כשירותים ובין כמשרות.
א ב ל
אם ישנה יד באמצע שמועלת ולוקחת את התקציב בטריקים כאלה ואחרים (שממומן מהמיסים שאנחנו משלמים עבור חינוך תקין ומשרות תקינות) לעצמה. היא גורמת נזק לכולנו ומועלת בכספים של כולנו:
1. הסיעות מקופחות ואין משרה תקינה
2. הצוות ממורמר ועובד בצורה מקצועית פחות
3. זוהי מעילה לכל דבר כי בסופו של דבר זה לא תקציב אישי של המנהל אלא של משרד החינוך שמעביר בהתאם לנהלים ותקנים חוקיים שהם מוגדרים מנהג המדינה.
ועוד ועוד.. תוכלו להסיק מסקנות נוספות למה מדובר בעוול לכל דבר
את לא צודקת לחלוטין,אם לא היו משלמים לה בזמן, מעכבים משכורות , משלמים פחות משכר מינימום לשעה- אני מבינה את התרעומת.
כאן מדובר על בחירה בעבודה שהיא 9 חודשים בשנה, ומעט שעות ביום כך שהשכר החודשי נמוך.
לבוא ולהאשים את מנהלי העמותות שבגללם אין לסייעת כסף לחגים ושבקושי הם שורדים ככה כל חודש- זה קצת מוזר בעיני.
לבי על כל אלה הסובלים ממחסור כלכלי, אבל מה מונע מהסייעת ללכת לעבוד יותר שעות במקום אחר?
אף אחד לא ביקש ממנה שתעשה הסבה מקצועית להייטק.
היא יכולה ללכת לעבוד במעון, לפתוח משפחתון וכדו'.
היא יכולה להיות סייעת ובמהלך השנה להפעיל בצהרים צהרונים פרטיים (במגזר הכללי יש בזה המון כסף) ובחופש להפעיל קייטנות.
בסופו של דבר האחריות על משק הבית של הסייעת היא לא על מנהלי העמותות. הם מחויבים לתת להם שכר על פי החוק, אבל *מותר* להם לפטר אותן כדי לא לשלם להם על חודשים בהם הן לא עובדות.
מי שהולכת להיות סייעת בגנים חרדיים יודעת שאלו התנאים...
אולי אינך מודע/ת לחוקיםאם לא היו משלמים לה בזמן, מעכבים משכורות , משלמים פחות משכר מינימום לשעה- אני מבינה את התרעומת.
כאן מדובר על בחירה בעבודה שהיא 9 חודשים בשנה, ומעט שעות ביום כך שהשכר החודשי נמוך.
לבוא ולהאשים את מנהלי העמותות שבגללם אין לסייעת כסף לחגים ושבקושי הם שורדים ככה כל חודש- זה קצת מוזר בעיני.
לבי על כל אלה הסובלים ממחסור כלכלי, אבל מה מונע מהסייעת ללכת לעבוד יותר שעות במקום אחר?
אף אחד לא ביקש ממנה שתעשה הסבה מקצועית להייטק.
היא יכולה ללכת לעבוד במעון, לפתוח משפחתון וכדו'.
היא יכולה להיות סייעת ובמהלך השנה להפעיל בצהרים צהרונים פרטיים (במגזר הכללי יש בזה המון כסף) ובחופש להפעיל קייטנות.
בסופו של דבר האחריות על משק הבית של הסייעת היא לא על מנהלי העמותות. הם מחויבים לתת להם שכר על פי החוק, אבל *מותר* להם לפטר אותן כדי לא לשלם להם על חודשים בהם הן לא עובדות.
מי שהולכת להיות סייעת בגנים חרדיים יודעת שאלו התנאים...
לא מדברים פה על החינוך העצמאי, אלא על הגנים שהם מקבלים תקצוב מלא.אם החינוך העצמאי היה ממומן ב100% כמו החינוך הממלכתי - הכל באמת היה נראה אחרת.
ברגע שיש פער במימון שאותו צריכים מנהלי העמותה למצוא דרך להשלים בעצמם, ומהציבור א"א לגבות את הפער במלואו כי הוא ברובו עני מרוד, זה בא לידי ביטוי גם בשכר הסייעות.
אולי המאבק צריך להיות באמת על מימון 100% של גני ילדים חרדיים.
לגבי חוק אתם צודקיםבשורה האחרונה השאלה ההיא אם זה חוקי או לא והתשובה שלי היא:
אם משרד החינוך מעביר כסף עבור 12 חודשים או 10 לסייעת פרטית
והרשת לא מעבירה את הכסף לסייעת
מכל אמתלה שהיא
אלא משאירה את תקציב של חודש לעצמה
ובהערמה על משרד החינוך.
אז כן. לא בטוחה שזה חוקי בכלל. ולמעשה כמו שפרטתי זו עלולה להיות גזילה מכספי ציבור.
מכל הציבור שמשלם מיסים !
ע"פ דין תורה אתה צודק,לגבי חוק אתם צודקים
לגבי גזילה הלכתית לכו קודם לשאול רב
ע"פ מה שאני שאלתי רב: אם אחד קיבל מישהו לעבודה ע"ב של 10 שח לשעה
אז זכותו לשלם לו 10 שח לשעה
ואם קיבל סייעת ואמר לה שתחזיר לו חלק מהכסף אולי לא מוסרי ולא חוקי
אבל ע"פ ההלכה היא חייבת להחזיר לו את הכסף
ואם היא הולכת אח"כ ומוציאה את הכסף ע"י בית משפט/ערכאות/משרד החינוך זה גזל לכל דבר ועניין
קצת פרופורציות בחיים !!!
לגבי חוק אתם צודקים
לגבי גזילה הלכתית לכו קודם לשאול רב
ע"פ מה שאני שאלתי רב: אם אחד קיבל מישהו לעבודה ע"ב של 10 שח לשעה
אז זכותו לשלם לו 10 שח לשעה
ואם קיבל סייעת ואמר לה שתחזיר לו חלק מהכסף אולי לא מוסרי ולא חוקי
אבל ע"פ ההלכה היא חייבת להחזיר לו את הכסף
ואם היא הולכת אח"כ ומוציאה את הכסף ע"י בית משפט/ערכאות/משרד החינוך זה גזל לכל דבר ועניין
קצת פרופורציות בחיים !!!
א. גם אם אתה אומר נבל אבל לא גזל זה רחוק מזרח ממערבע"פ דין תורה אתה צודק,
אבל האם שמעת על המושג "נבל ברשות התורה"
זה שע"פ דין אי אפשר להוציא ממנו, עוד לא הופך את זה למעשה לגיטימי, ואותו לצדיק.
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
26.09
כ"ג אלול
פתיחת
קורס מאסטר בשיווק דיגיטלי
מלגות גבוהות!
19.11
י"ח חשוון
פתיחת
קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI
קורס מקוצר
25.11
כ"ד
פתיחת
קורס פרסום קופי+
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קיט נ'
קה נֵר לְרַגְלִי דְבָרֶךָ וְאוֹר לִנְתִיבָתִי:קו נִשְׁבַּעְתִּי וָאֲקַיֵּמָה לִשְׁמֹר מִשְׁפְּטֵי צִדְקֶךָ:קז נַעֲנֵיתִי עַד מְאֹד יי חַיֵּנִי כִדְבָרֶךָ:קח נִדְבוֹת פִּי רְצֵה נָא יי וּמִשְׁפָּטֶיךָ לַמְּדֵנִי:קט נַפְשִׁי בְכַפִּי תָמִיד וְתוֹרָתְךָ לֹא שָׁכָחְתִּי:קי נָתְנוּ רְשָׁעִים פַּח לִי וּמִפִּקּוּדֶיךָ לֹא תָעִיתִי:קיא נָחַלְתִּי עֵדְוֹתֶיךָ לְעוֹלָם כִּי שְׂשׂוֹן לִבִּי הֵמָּה:קיב נָטִיתִי לִבִּי לַעֲשׂוֹת חֻקֶּיךָ לְעוֹלָם עֵקֶב: