עזרה סייעת שניה? לכי הבייתה! תחזרי אחרי החגים, עד אז אין משכורת!!!

מצב
הנושא נעול.

מנוחהלה

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
הדמיות בתלת מימד
ואני כן מכירה כמה שהם וכל ילדיהם יושבים בדירות משלהם ללא שקל משכנתא
ובדקתי זה לא מירושה ולא מלוטו...
אלא משנור קשה בחו"ל על טהרת הקוטג'
סתם ככה, יש כאלו שתורמים להם ולנכדיהם באופן אישי בגין פעילותיהם הברוכות. יודעת על כמה עסקנים שלפני כל חתונה של בן \ נכד מקבלים סכומים נכבדים כמתנה אישית.

אני מנסה להעביר בראש רשימה של מנהלים,
רובם מגלגלים גמח"ים ושקועים עד צוואר בחובות שהמוסד גורר.
מיעוטם מנהלים מוסדות 'מבוססים' - כאלו שיש להם מבנה שלהם ותורמים קבועים. שם גם הצוות מקבל שכר מצוין.
 

nc

משתמש סופר מקצוען
אז ככה
...
ג. ישנם עוולות רבות הנעשים בשאר הרשתות כמו גל פיטורים של עובדות מסורות מאוד בכל סוף שנה שחוץ מפגיעה אישית בעובדת שנתנה את נשמתה כפשוטו במשך שנה שלימה עבור משכורת רעב (שנכון היא הלכה לעבוד בזה ע''ד כזאת משכורת, אבל...) וככה להשאיר אותה באויר לחכות לחסדי המפקחות שאולי ישבצו להם מקום וגם זה רק בסוף החופש, והעוול זועק עד לשמים על עינוי דין שכזה, ושלא לדבר על המרדף כל החופש אחרי המנהל/המפקחת/האחראית בשביל בדיל משרה בטוחני שכזה אי בטחון תעסוקתי לא קיים במשק כולו חוץ משוק העבדות א...סליחה הגנים
בתקוה שכל אחד שמכיר או קשור לאחד שיוכל לעזור בזה יעביר את שוועתם של מאות (אולי אלפי) משפחות של אברכים שזה מה שעובר עליהם בכל שנה ושנה


אפשר לשאול מדוע אשתך נשארת לעבוד בתנאים כאלה?
למה אנשים אמורים להתגייס למאבק על שינוי תנאי השכר של הסייעות כשהן עצמן לא טורחות להאבק על כך?
 

ארבע

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
הפקות ואירועים
זכותן של נשים שהשכלתן - תהא אשר תהא - מאפשרת להן לעבוד בעבודות מסויימות, לקבל גם הן את התנאים ההוגנים הקבועים בחוק.
זכותן של נשים שחשוב להן לעבוד קרוב לבית ובסביבה חרדית להיות מועסקות בהגינות, בלי ניצול והתעלמות מהחוק.
זכותן של נשים הבוחרות במשרה חלקית לקבל את השכר והתנאים ההוגנים.
הן לא ביקשו להעלות את שכרן במיליונים. הן ביקשו את שמגיע להן תמורת מאמציהן.

לומר להן ללכת לחפש עבודה אחרת, כי הבחירה שלהן פירושה המשוואתי הוא התעללות מצד המעסיק - זו אטימות. זו נתינת לגיטימציה להעסקה לא הולמת. לומר להן שהבחירה שלהן בעבודות אלו מראה מראש על כך שהן לא נאבקות - גם זו אטימות. כמעט אין בנמצא מעסיקים שמודיעים מראש בראיון העבודה על השטיקים שהם הולכים לבצע בתלושים ותנאי ההעסקה. זה לא שהן יודעו מלכתחילה מה (לא) יקבלו והסכימו לכך. הן באו בציפיה לשוב הביתה לאחר חודש עבודה עם שכר כלשהו, ההולם את משרתן והיקפה, בלי שיגרעו ממנו.

גם מי שרוצה לעבוד בחברת אנ"ש ובמשרה מצומצמת זכאי לקבל את שכרו הלא גבוה בזמן, בלי קיזוז, ניכוי לא קביל ולא חוקי, פיגור וגזילה.
 

קפוצון

משתמש מקצוען
זכותן של נשים שהשכלתן - תהא אשר תהא - מאפשרת להן לעבוד בעבודות מסויימות, לקבל גם הן את התנאים ההוגנים הקבועים בחוק.
זכותן של נשים שחשוב להן לעבוד קרוב לבית ובסביבה חרדית להיות מועסקות בהגינות, בלי ניצול והתעלמות מהחוק.
זכותן של נשים הבוחרות במשרה חלקית לקבל את השכר והתנאים ההוגנים.
הן לא ביקשו להעלות את שכרן במיליונים. הן ביקשו את שמגיע להן תמורת מאמציהן.

לומר להן ללכת לחפש עבודה אחרת, כי הבחירה שלהן פירושה המשוואתי הוא התעללות מצד המעסיק - זו אטימות. זו נתינת לגיטימציה להעסקה לא הולמת. לומר להן שהבחירה שלהן בעבודות אלו מראה מראש על כך שהן לא נאבקות - גם זו אטימות. כמעט אין בנמצא מעסיקים שמודיעים מראש בראיון העבודה על השטיקים שהם הולכים לבצע בתלושים ותנאי ההעסקה. זה לא שהן יודעו מלכתחילה מה (לא) יקבלו והסכימו לכך. הן באו בציפיה לשוב הביתה לאחר חודש עבודה עם שכר כלשהו, ההולם את משרתן והיקפה, בלי שיגרעו ממנו.

גם מי שרוצה לעבוד בחברת אנ"ש ובמשרה מצומצמת זכאי לקבל את שכרו הלא גבוה בזמן, בלי קיזוז, ניכוי לא קביל ולא חוקי, פיגור וגזילה.

צודקת ב- 100%
צריך למסגר את דבריך ולשלוח לכל מנהלי העמותות !!
 

ארבע

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
הפקות ואירועים
עוד לפני המעסיקים, בא לי לשרש תפיסות מתנשאות שכאלו מקרב המון העם.
יש אנשים שבטוחים שהם שיצרו לעצמם את היכולות השכליות בהן נתברכו, הקשרים, המזל, כל מה שלא יהיה והביא אותן למקומות תעסוקתיים נוחים ונעימים יותר, ומביטים מלמעלה למטה בכל האחרים.
 

ריש בית

משתמש פעיל
אבהיר כאן מה מקומם:

ככלות הכל חשוב להבין שאנחנו חיים במדינה דמוקרטית והחוקים שנקבעים נקבעים בהוגנות יחסית. ובמילים אחרות אנחנו הממנים העקיפים את התקציב שמשרד החינוך מעביר לגנים.

כלומר אנחנו מוכנים לשלם מיסים : מס הכנסה, מע''מ על מוצרים שאנו קונים ועוד. כי אנחנו יודעים שאנו חיים במדינה מתוקנת שבסופו של דבר הכסף יוחזר אלינו דרך שירותים שנקבל מהמדינה בצורה הוגנת וחוקית. בין כשירותים ובין כמשרות.

א ב ל

אם ישנה יד באמצע שמועלת ולוקחת את התקציב בטריקים כאלה ואחרים (שממומן מהמיסים שאנחנו משלמים עבור חינוך תקין ומשרות תקינות) לעצמה. היא גורמת נזק לכולנו ומועלת בכספים של כולנו:

1. הסיעות מקופחות ואין משרה תקינה
2. הצוות ממורמר ועובד בצורה מקצועית פחות
3. זוהי מעילה לכל דבר כי בסופו של דבר זה לא תקציב אישי של המנהל אלא של משרד החינוך שמעביר בהתאם לנהלים ותקנים חוקיים שהם מוגדרים מנהג המדינה.

ועוד ועוד.. תוכלו להסיק מסקנות נוספות למה מדובר בעוול לכל דבר
 

ריש בית

משתמש פעיל
וכחלק מחוקי המדינה זכותה של סייעת לעבוד במשרה תקינה ולא המנהל, השכיר של המדינה בסופו של דבר יכול להחליט על כך.
 

ריש בית

משתמש פעיל
אם יש למנהל תקציב מיותר על חשבון תקנים כאלה ואחרים הוא צריך להחזיר אותו לציבור ולא לשתות אותו בקשית עבור אף סעיף אחר ללא הסכמה של הציבור - חוקי המדינה
 

nc

משתמש סופר מקצוען
איזו שאלה מקוממת.
:mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad:
מה נראה לכם הוא יענה ?!
לא כולם יושבים על סיר הבשר,
ולא לכולם יש אלטרנטיבה.
ואנחנו כציבור צריכים לצעוק על עושק,
ובפרט שעושקים את חברינו ושכנינו !

אם לא היו משלמים לה בזמן, מעכבים משכורות , משלמים פחות משכר מינימום לשעה- אני מבינה את התרעומת.

כאן מדובר על בחירה בעבודה שהיא 9 חודשים בשנה, ומעט שעות ביום כך שהשכר החודשי נמוך.
לבוא ולהאשים את מנהלי העמותות שבגללם אין לסייעת כסף לחגים ושבקושי הם שורדים ככה כל חודש- זה קצת מוזר בעיני.

לבי על כל אלה הסובלים ממחסור כלכלי, אבל מה מונע מהסייעת ללכת לעבוד יותר שעות במקום אחר?
אף אחד לא ביקש ממנה שתעשה הסבה מקצועית להייטק.
היא יכולה ללכת לעבוד במעון, לפתוח משפחתון וכדו'.
היא יכולה להיות סייעת ובמהלך השנה להפעיל בצהרים צהרונים פרטיים (במגזר הכללי יש בזה המון כסף) ובחופש להפעיל קייטנות.
בסופו של דבר האחריות על משק הבית של הסייעת היא לא על מנהלי העמותות. הם מחויבים לתת להם שכר על פי החוק, אבל *מותר* להם לפטר אותן כדי לא לשלם להם על חודשים בהם הן לא עובדות.
מי שהולכת להיות סייעת בגנים חרדיים יודעת שאלו התנאים...
 

nc

משתמש סופר מקצוען
אבהיר כאן מה מקומם:

ככלות הכל חשוב להבין שאנחנו חיים במדינה דמוקרטית והחוקים שנקבעים נקבעים בהוגנות יחסית. ובמילים אחרות אנחנו הממנים העקיפים את התקציב שמשרד החינוך מעביר לגנים.

כלומר אנחנו מוכנים לשלם מיסים : מס הכנסה, מע''מ על מוצרים שאנו קונים ועוד. כי אנחנו יודעים שאנו חיים במדינה מתוקנת שבסופו של דבר הכסף יוחזר אלינו דרך שירותים שנקבל מהמדינה בצורה הוגנת וחוקית. בין כשירותים ובין כמשרות.

א ב ל

אם ישנה יד באמצע שמועלת ולוקחת את התקציב בטריקים כאלה ואחרים (שממומן מהמיסים שאנחנו משלמים עבור חינוך תקין ומשרות תקינות) לעצמה. היא גורמת נזק לכולנו ומועלת בכספים של כולנו:

1. הסיעות מקופחות ואין משרה תקינה
2. הצוות ממורמר ועובד בצורה מקצועית פחות
3. זוהי מעילה לכל דבר כי בסופו של דבר זה לא תקציב אישי של המנהל אלא של משרד החינוך שמעביר בהתאם לנהלים ותקנים חוקיים שהם מוגדרים מנהג המדינה.

ועוד ועוד.. תוכלו להסיק מסקנות נוספות למה מדובר בעוול לכל דבר

אם החינוך העצמאי היה ממומן ב100% כמו החינוך הממלכתי - הכל באמת היה נראה אחרת.
ברגע שיש פער במימון שאותו צריכים מנהלי העמותה למצוא דרך להשלים בעצמם, ומהציבור א"א לגבות את הפער במלואו כי הוא ברובו עני מרוד, זה בא לידי ביטוי גם בשכר הסייעות.

אולי המאבק צריך להיות באמת על מימון 100% של גני ילדים חרדיים.

(האמת שהרישא של דבריך משעשע. בשיחות הגינה שאני שומעת נשמע שרוב הציבור מקפיד ביותר שלא לשלם מע"מ לנותני שירותים המאפשרים תשלום שחור, להוציא הנחות בדרכים הגונות יותר ופחות ממשרד התמ"ת ומהעיריה, ושבגדול עצמאי שמשלם מיסים במלואם הוא פראיר).
 

מקצועי בלבד

Moderator
מנהל
מנוי פרימיום
אם לא היו משלמים לה בזמן, מעכבים משכורות , משלמים פחות משכר מינימום לשעה- אני מבינה את התרעומת.

כאן מדובר על בחירה בעבודה שהיא 9 חודשים בשנה, ומעט שעות ביום כך שהשכר החודשי נמוך.
לבוא ולהאשים את מנהלי העמותות שבגללם אין לסייעת כסף לחגים ושבקושי הם שורדים ככה כל חודש- זה קצת מוזר בעיני.

לבי על כל אלה הסובלים ממחסור כלכלי, אבל מה מונע מהסייעת ללכת לעבוד יותר שעות במקום אחר?
אף אחד לא ביקש ממנה שתעשה הסבה מקצועית להייטק.
היא יכולה ללכת לעבוד במעון, לפתוח משפחתון וכדו'.
היא יכולה להיות סייעת ובמהלך השנה להפעיל בצהרים צהרונים פרטיים (במגזר הכללי יש בזה המון כסף) ובחופש להפעיל קייטנות.
בסופו של דבר האחריות על משק הבית של הסייעת היא לא על מנהלי העמותות. הם מחויבים לתת להם שכר על פי החוק, אבל *מותר* להם לפטר אותן כדי לא לשלם להם על חודשים בהם הן לא עובדות.
מי שהולכת להיות סייעת בגנים חרדיים יודעת שאלו התנאים...
את לא צודקת לחלוטין,
זה שזה בחירה שלהם איפה לעבוד, זה דבר אחד, אבל הצעקה פה, זה על כך שהמנהלים שמקבלים תקצוב מלא לשלם לעובדות, [וגונבים בדרך את הרוב] ולא בשביל שתהיה להם משכורת יותר שמנה.
 

ריש בית

משתמש פעיל
בשורה האחרונה השאלה ההיא אם זה חוקי או לא והתשובה שלי היא:

אם משרד החינוך מעביר כסף עבור 12 חודשים או 10 לסייעת פרטית
והרשת לא מעבירה את הכסף לסייעת
מכל אמתלה שהיא
אלא משאירה את תקציב של חודש לעצמה
ובהערמה על משרד החינוך.

לא בטוחה שזה חוקי בכלל. ולמעשה כמו שפרטתי זו עלולה להיות גזילה מכספי ציבור.

וזה בכללל לא קשור למאבק על תיקצוב.
זה קשור ליושר בסיסי, גזל או לא גזל מהעובדים ומהציבור.

תרוץ של תיקצוב זה קש שמאכילים בו את הציבור במקום הלחם שמגיע להם.

וגם אם יהיה תקצוב של 100%, גם אז, מי שמרמה היום יוכל דרך לשתות בקשית את משכורת העובדים כמו בדוגמאות שהובאו בהרחבה באשכול.

 
נערך לאחרונה ב:

good things

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
אם לא היו משלמים לה בזמן, מעכבים משכורות , משלמים פחות משכר מינימום לשעה- אני מבינה את התרעומת.

כאן מדובר על בחירה בעבודה שהיא 9 חודשים בשנה, ומעט שעות ביום כך שהשכר החודשי נמוך.
לבוא ולהאשים את מנהלי העמותות שבגללם אין לסייעת כסף לחגים ושבקושי הם שורדים ככה כל חודש- זה קצת מוזר בעיני.

לבי על כל אלה הסובלים ממחסור כלכלי, אבל מה מונע מהסייעת ללכת לעבוד יותר שעות במקום אחר?
אף אחד לא ביקש ממנה שתעשה הסבה מקצועית להייטק.
היא יכולה ללכת לעבוד במעון, לפתוח משפחתון וכדו'.
היא יכולה להיות סייעת ובמהלך השנה להפעיל בצהרים צהרונים פרטיים (במגזר הכללי יש בזה המון כסף) ובחופש להפעיל קייטנות.
בסופו של דבר האחריות על משק הבית של הסייעת היא לא על מנהלי העמותות. הם מחויבים לתת להם שכר על פי החוק, אבל *מותר* להם לפטר אותן כדי לא לשלם להם על חודשים בהם הן לא עובדות.
מי שהולכת להיות סייעת בגנים חרדיים יודעת שאלו התנאים...
אולי אינך מודע/ת לחוקים
קודם כל משכורת על סיעת (גם שניה) היא 12 חודשים ומעוגנת בחוק
שנית כל עובד הוראה שעבד עבודה קבוע במשך חודשי השנה זכאי וצריך לקלב משכורת גם בחופש!!!! זה עושק וגזילה אה...וגם עבירה על החוק
 

מקצועי בלבד

Moderator
מנהל
מנוי פרימיום
אם החינוך העצמאי היה ממומן ב100% כמו החינוך הממלכתי - הכל באמת היה נראה אחרת.
ברגע שיש פער במימון שאותו צריכים מנהלי העמותה למצוא דרך להשלים בעצמם, ומהציבור א"א לגבות את הפער במלואו כי הוא ברובו עני מרוד, זה בא לידי ביטוי גם בשכר הסייעות.

אולי המאבק צריך להיות באמת על מימון 100% של גני ילדים חרדיים.
לא מדברים פה על החינוך העצמאי, אלא על הגנים שהם מקבלים תקצוב מלא.
 

sl הנהלת חשבונות וחשבות שכר

משתמש סופר מקצוען
בשורה האחרונה השאלה ההיא אם זה חוקי או לא והתשובה שלי היא:

אם משרד החינוך מעביר כסף עבור 12 חודשים או 10 לסייעת פרטית
והרשת לא מעבירה את הכסף לסייעת
מכל אמתלה שהיא
אלא משאירה את תקציב של חודש לעצמה
ובהערמה על משרד החינוך.

אז כן. לא בטוחה שזה חוקי בכלל. ולמעשה כמו שפרטתי זו עלולה להיות גזילה מכספי ציבור.
מכל הציבור שמשלם מיסים !
לגבי חוק אתם צודקים
לגבי גזילה הלכתית לכו קודם לשאול רב
ע"פ מה שאני שאלתי רב: אם אחד קיבל מישהו לעבודה ע"ב של 10 שח לשעה
אז זכותו לשלם לו 10 שח לשעה
ואם קיבל סייעת ואמר לה שתחזיר לו חלק מהכסף אולי לא מוסרי ולא חוקי
אבל ע"פ ההלכה היא חייבת להחזיר לו את הכסף
ואם היא הולכת אח"כ ומוציאה את הכסף ע"י בית משפט/ערכאות/משרד החינוך זה גזל לכל דבר ועניין

קצת פרופורציות בחיים !!!
 

מקצועי בלבד

Moderator
מנהל
מנוי פרימיום
לגבי חוק אתם צודקים
לגבי גזילה הלכתית לכו קודם לשאול רב
ע"פ מה שאני שאלתי רב: אם אחד קיבל מישהו לעבודה ע"ב של 10 שח לשעה
אז זכותו לשלם לו 10 שח לשעה
ואם קיבל סייעת ואמר לה שתחזיר לו חלק מהכסף אולי לא מוסרי ולא חוקי
אבל ע"פ ההלכה היא חייבת להחזיר לו את הכסף
ואם היא הולכת אח"כ ומוציאה את הכסף ע"י בית משפט/ערכאות/משרד החינוך זה גזל לכל דבר ועניין

קצת פרופורציות בחיים !!!
ע"פ דין תורה אתה צודק,
אבל האם שמעת על המושג "נבל ברשות התורה"
זה שע"פ דין אי אפשר להוציא ממנו, עוד לא הופך את זה למעשה לגיטימי, ואותו לצדיק.
 

ריש בית

משתמש פעיל
לגבי חוק אתם צודקים
לגבי גזילה הלכתית לכו קודם לשאול רב
ע"פ מה שאני שאלתי רב: אם אחד קיבל מישהו לעבודה ע"ב של 10 שח לשעה
אז זכותו לשלם לו 10 שח לשעה
ואם קיבל סייעת ואמר לה שתחזיר לו חלק מהכסף אולי לא מוסרי ולא חוקי
אבל ע"פ ההלכה היא חייבת להחזיר לו את הכסף
ואם היא הולכת אח"כ ומוציאה את הכסף ע"י בית משפט/ערכאות/משרד החינוך זה גזל לכל דבר ועניין

קצת פרופורציות בחיים !!!


פשוט לא נכון!

אם אני מקבלת כסף מהציבור על מנת לתת לו שירות.
לדוגמא בלבד: מקבלת כסף לקנות 10 פרחים וקנה 9 פרחים - ומכניסה את התקציב הנותר לעצמי - אז זה גזלה מהציבור חד וחלק!

בדומה לכך המשכורות שניתנות לעובדות ניתנות על התקציב שמועבר מהמדינה - מהציבור - לעובד.

ואם מנהל הארגון מנכס כסף של העובד, הוא גוזל מהציבור שמשלם לעובד. הוא יכול להחזיר את הכסף לציבור על פי החוק, אם הוא לא שלם לעובד אבל אסור אסור אסור לו להשתמש בכסף הזה לדברים אחרים
 

sl הנהלת חשבונות וחשבות שכר

משתמש סופר מקצוען
ע"פ דין תורה אתה צודק,
אבל האם שמעת על המושג "נבל ברשות התורה"
זה שע"פ דין אי אפשר להוציא ממנו, עוד לא הופך את זה למעשה לגיטימי, ואותו לצדיק.
א. גם אם אתה אומר נבל אבל לא גזל זה רחוק מזרח ממערב

ב.גם נבל "ממש לו"
כבר כתבו למעלה וגם בדיונים אחרים שהמדינה מתקצבת את החינוך החרדי פחות מ100% ולכן חלק מהמנהלים לפעמים (אם אין מקור תקציבי אחר) נאלצים לא לשלם את הכל (גם זה לא נחמד אבל אין מה לעשות אנחנו בחרנו בחינוך החרדי השמור בלי התערבוית ואנו גם נספוג את העלויות)
יש לפעמים אנשים שלא פועלים על פי מוסר והלכה ויש אותם בכל תחום, אבל ללכת להגיד על כל מנהל שעושה כל מיני פעולות כדי למנוע את קריסת המוסד שהוא נבל שהוא גנב וכו' וכו'....

יש גבול לשיימינג שעושים לכל המנהלים, רוב המנהלים עושים את עבודתם נאמנה גם אם לפעמים נאלצים לעשות דברים לא כל כך חוקיים.

בהצלחה
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט נ'

קה נֵר לְרַגְלִי דְבָרֶךָ וְאוֹר לִנְתִיבָתִי:קו נִשְׁבַּעְתִּי וָאֲקַיֵּמָה לִשְׁמֹר מִשְׁפְּטֵי צִדְקֶךָ:קז נַעֲנֵיתִי עַד מְאֹד יי חַיֵּנִי כִדְבָרֶךָ:קח נִדְבוֹת פִּי רְצֵה נָא יי וּמִשְׁפָּטֶיךָ לַמְּדֵנִי:קט נַפְשִׁי בְכַפִּי תָמִיד וְתוֹרָתְךָ לֹא שָׁכָחְתִּי:קי נָתְנוּ רְשָׁעִים פַּח לִי וּמִפִּקּוּדֶיךָ לֹא תָעִיתִי:קיא נָחַלְתִּי עֵדְוֹתֶיךָ לְעוֹלָם כִּי שְׂשׂוֹן לִבִּי הֵמָּה:קיב נָטִיתִי לִבִּי לַעֲשׂוֹת חֻקֶּיךָ לְעוֹלָם עֵקֶב:
נקרא  6  פעמים

לוח מודעות

למעלה