דרוש מידע סוליקה- הסיפור

DvoraVidman

משתמש סופר מקצוען
באמת זו תופעה בשנים האחרונות בגלל כל הקידמה כביכול וכל המודעות לנפש הילד וכו' (עיין ערך סופרים למיניהם) הכול באהבה ופוצי מוצי וכו'
ושכחנו את הבסיס של כל הדת שהיא שכר ועונש,
וזו היא הדרך ללמד ילדים ונשים כלשון הרמב"ם "ואין עובדים ה' על דרך זה אלא עמי הארץ והנשים והקטנים שמחנכין אותן לעבוד מיראה עד שתרבה דעתן ויעבדו מאהבה:
והסיפור של ללה סוליקה מדגיש לנו יראת העונש הניצחי מהו!!! אין לנו אלא להיצמד לדרכי אבותינו
וכל מי שמנסה לשנות מדרכי אבותינו, רואה את התוצאות בהמשך... שהילדים קצת גדלים וברשות עצמם, ואז מרשים לעצמם להתלבש שלא בצניעות וכו'
בכל הנושאים האלו הכי חשוב לזכור להיצמד למסורת, שאל אביך ויגדך זקינך ויאמרו לך ולא ללכת שבי אחרי מביני חינוך למינהם שלמדו בקורסים שמקורם מהגויים ה"י
שאל אביך ויגדך זקניך ויאמרו לך שלא כל סיפור מתאים לגיל 12.
 

אוריגמי

משתמש סופר מקצוען
עיצוב ואדריכלות פנים
למה נערה ששומעת שבחורים מתים בגלל חוסר צניעות - מתיאשת ונשברת ???
שומעת ממי? כבר אין לנו נביאים שיכולים לומר לנו למה בחורים מתים.
מעודדים אותה לקבל קבלה קטנה ...
לא ככה מעודדים. ככה מיאשים.
הרי היא לא פרוצה חלילה?
אבל אומרים לה שבגלל פריצות מתים, ושהיא צריכה להתחזק. מזה היא מבינה שהיא פרוצה.
 

שלמה זית

משתמש חדש
לכל החוששות מהסיכות.. בסיפור של ללה סוליקה.
ממליץ לספר את הסיפר על 93 בנות בזמן השואה שעל שמם יש את הגן המפורסם בבני ברק "גן 93"
להלן הציטוט מהמכתב שכתבה אחת הבנות "
אינני יודעת מתי יגיע מכתב זה לידיכם, וגם אם כבודו עדיין זוכר אותי. כשמכתב זה יגיע לידיכם כבר לא אהיה בחיים. עוד שעות אחדות והכל יהיה שייך לעבר. היו לנו כאן ארבעה חדרים. אנחנו כאן 93 בחורות מגיל 14 ועד 22. כולנו מורות בית יעקב. ביום 27 ביולי באו סוכני הגסטפו, הוציאו אותנו מדירתנו והשליכו אותנו לחדר אפל. יש לנו רק מים לשתות. הבחורות הצעירות מפחדות מאוד, אבל אני מנחמתן, כי עוד מעט נתראה ונהיה ביחד עם אמנו שרה. אתמול הוציאו אותנו מחדר החושך, רחצו אותנו ולקחו את כל בגדינו. השאירו רק כותנות לבשרנו. אמרו לנו כי היום יבואו החיילים הגרמנים לבקר אותנו. מיד נשבענו כל אחת לעצמה למות ביחד. הגרמנים אינם יודעים כי המרחץ שנתנו לנו היה הטבילה לפני מותנו: כולנו הכינונו סם. כשהחיילים יבואו נשתה את הסם. היום הננו כולנו אומרות וידוי כל היום. אין אנו מפחדות מכלום. יש לנו רק בקשה אחת מכבודו: אמרו קדיש אחרי 93 בנות ישראל! עוד מעט נהיה עם אמנו שרה
 

ריקי שי

משתמש פעיל
לכל החוששות מהסיכות.. בסיפור של ללה סוליקה.
ממליץ לספר את הסיפר על 93 בנות בזמן השואה שעל שמם יש את הגן המפורסם בבני ברק "גן 93"
להלן הציטוט מהמכתב שכתבה אחת הבנות "
אינני יודעת מתי יגיע מכתב זה לידיכם, וגם אם כבודו עדיין זוכר אותי. כשמכתב זה יגיע לידיכם כבר לא אהיה בחיים. עוד שעות אחדות והכל יהיה שייך לעבר. היו לנו כאן ארבעה חדרים. אנחנו כאן 93 בחורות מגיל 14 ועד 22. כולנו מורות בית יעקב. ביום 27 ביולי באו סוכני הגסטפו, הוציאו אותנו מדירתנו והשליכו אותנו לחדר אפל. יש לנו רק מים לשתות. הבחורות הצעירות מפחדות מאוד, אבל אני מנחמתן, כי עוד מעט נתראה ונהיה ביחד עם אמנו שרה. אתמול הוציאו אותנו מחדר החושך, רחצו אותנו ולקחו את כל בגדינו. השאירו רק כותנות לבשרנו. אמרו לנו כי היום יבואו החיילים הגרמנים לבקר אותנו. מיד נשבענו כל אחת לעצמה למות ביחד. הגרמנים אינם יודעים כי המרחץ שנתנו לנו היה הטבילה לפני מותנו: כולנו הכינונו סם. כשהחיילים יבואו נשתה את הסם. היום הננו כולנו אומרות וידוי כל היום. אין אנו מפחדות מכלום. יש לנו רק בקשה אחת מכבודו: אמרו קדיש אחרי 93 בנות ישראל! עוד מעט נהיה עם אמנו שרה
זה סיפור מומצא שהופרך מזמן...
 

אברכית +

משתמש פעיל
איכשהו, לא ברור מתי, התחברו שני הסיפורים, והנערה מהסיפור המשכילי הפכה למרבה הצער ל'סוליקה הקדושה'. הלוואי שמישהו יאיר את עיני המורות המסורות לגבי המקור של הסיפור השני, והן יתלשו אותו מקלסריהן וישליכו אותו למקומו - בפח האשפה
חח לא להאמין שזה לא סוליקה
חייתי בשקר כל השנים o_O
 

DvoraVidman

משתמש סופר מקצוען
לכל החוששות מהסיכות.. בסיפור של ללה סוליקה.
ממליץ לספר את הסיפר על 93 בנות בזמן השואה שעל שמם יש את הגן המפורסם בבני ברק "גן 93"
להלן הציטוט מהמכתב שכתבה אחת הבנות "
אינני יודעת מתי יגיע מכתב זה לידיכם, וגם אם כבודו עדיין זוכר אותי. כשמכתב זה יגיע לידיכם כבר לא אהיה בחיים. עוד שעות אחדות והכל יהיה שייך לעבר. היו לנו כאן ארבעה חדרים. אנחנו כאן 93 בחורות מגיל 14 ועד 22. כולנו מורות בית יעקב. ביום 27 ביולי באו סוכני הגסטפו, הוציאו אותנו מדירתנו והשליכו אותנו לחדר אפל. יש לנו רק מים לשתות. הבחורות הצעירות מפחדות מאוד, אבל אני מנחמתן, כי עוד מעט נתראה ונהיה ביחד עם אמנו שרה. אתמול הוציאו אותנו מחדר החושך, רחצו אותנו ולקחו את כל בגדינו. השאירו רק כותנות לבשרנו. אמרו לנו כי היום יבואו החיילים הגרמנים לבקר אותנו. מיד נשבענו כל אחת לעצמה למות ביחד. הגרמנים אינם יודעים כי המרחץ שנתנו לנו היה הטבילה לפני מותנו: כולנו הכינונו סם. כשהחיילים יבואו נשתה את הסם. היום הננו כולנו אומרות וידוי כל היום. אין אנו מפחדות מכלום. יש לנו רק בקשה אחת מכבודו: אמרו קדיש אחרי 93 בנות ישראל! עוד מעט נהיה עם אמנו שרה
סיפור מומצא.
תשאלו את הרבנית פרבשטיין.
 

ריקי שי

משתמש פעיל
זה סיפור מומצא שהופרך מזמן...
סיפור מומצא.
תשאלו את הרבנית פרבשטיין.
ממש כך. ותודה שנתת שם של אחד המפריכים הבולטים.
וחוץ מהיותו מומצא, מה המסר? להחזיק תמיד בכיס גלולת ציאניד לעת הצורך?!
(וזו, אגב, אחת ההפרכות, בנות בית יעקב לא הסתובבו עם גלולות ציאניד ברחובות הגטו, ולהשיג תשעים ושלוש מנות ציאניד זה.... בלתי אפשרי לאדם רגיל גם בימים רגילים, ק"ו בתקופה כל כך מטורפת שאין אספקה סדירה של מוצרים. ולטענה על שוק שחור- בשוק השחור סחרו בקמח, בסוכר, בשמן, דברים שנותנים עוד ימי חיים, אף בר דעת לא היה מסתכן במכירה בשוק השחור בשביל למכור רעל, ועוד בכמות סיטונאית)
 

דג הכסף

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
זה סיפור מומצא שהופרך מזמן...
זה מופיע בויקיפדיה+מקורות

(את יכולה לדווח להם שהוא מומצא כדי שיורידו את זה)

בכל מקרה היו הרבה סיפורים כאלה במשך הדורות שמופיעים בתנ"ך, לדעתי (בקשר לאשכול) זה לא אומר שצריך לספר את זה לילדות צעירות, גם בלימוד התנ"ך מתאימים לכל גיל את החלק שמתאים לו.
 

חנילוש

משתמש מקצוען
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
גם בויקיפדיה מוזכר שהסיפור ככל הנראה לא התרחש,
בכל סיפורי גבורה יהודית על צניעות חשוב להקפיד לא לערבב את נושא ההתבוללות
סיפורה של סוליקה הוא סיפור של התבוללות
ולא על צניעות,
העיקר כאן הוא שהיא סירבה להמיר את דתה - אין שום קשר לצניעות - לגבי הציון לכך שהיא הייתה יפה - אין שום קשר לסיפור, ואם היא הייתה מכוערת אז כן היה מותר להתבולל???
בכלל מה הקשר לערבב מצוות של נשים יהודיות עם צניעות ויופי - איזה מסר זה מעביר לדורות הבאים?!
 

הלוחשת לתווים

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
הנדסת תוכנה
הדמיות בתלת מימד
זה סיפור מומצא שהופרך מזמן...
אני דווקא שמעתי שהוא אמיתי.
ושבמכתב הם ציינו שהם הולכות בדרך 400 הנערים והנערות מבבל, שהטביעו את עצמם למוות כשלקחו אותם לבלל במטרה להשפיל את בנ"י..
 

חנילוש

משתמש מקצוען
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
אני דווקא שמעתי שהוא אמיתי.
ושבמכתב הם ציינו שהם הולכות בדרך 400 הנערים והנערות מבבל, שהטביעו את עצמם למוות כשלקחו אותם לבלל במטרה להשפיל את בנ"י..
ממי שמעת?
רוב החוקרים הפריכו את הסיפור.
 

הלוחשת לתווים

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
הנדסת תוכנה
הדמיות בתלת מימד
ממי שמעת?
רוב החוקרים הפריכו את הסיפור.
יעזור לך השם? 😎
זו מישהי שבד"כ לא טועה כשהיא אומרת משהו שקשור להיסטוריה.
ובגלל שאני מכירה אותה בשונה מהאנונימים שפה- לא רואה סיבה לא להאמין לה...
 

חנילוש

משתמש מקצוען
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
יעזור לך השם? 😎
זו מישהי שבד"כ לא טועה כשהיא אומרת משהו שקשור להיסטוריה.
ובגלל שאני מכירה אותה בשונה מהאנונימים שפה- לא רואה סיבה לא להאמין לה...
אז פה היא טעתה.
הסיפור ככל הנראה לא התרחש
הרבנית פרבשטיין אחת החוקרות החרדיות הגדולות טוענת שאין היתכנות לקיומו של הסיפור, הרב נויגרשל בסידרה שלו על השואה גם כן אומר שאין היתכנות לקיומו של הסיפור,
בנוסף, התלמידות של שרה שנירר שכן שרדו את השואה וכתבו ספרים לא ציינו את הסיפור - לא כל כך הגיוני שהן היו שם ולא שמעו את הסיפור והן לא מכירות שם של אף אחד חוץ ממי שכביכול כתבה את המכתב,
היכן נקברו הבנות הללו - זה היה לפני הגטו והמחנות?
איך יתכן שקבוצה של כך גדולה של בנות חרדיות נושאות עימן כדורי ציאניד ?
האם הלכתית הן היו צריכות להתאבד - לא בטוח..
מה עשו כל כך הרבה בנות בדירה אחת גדולה - הסמינר נסגר מיד לאחר פלישת הגרמנים והבנות התפזרו לבתיהן,
יש עוד לא מעט טיעונים לעניין המסבירים מדוע אין היתכנות לסיפור.
 

הטעם המושלם

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
3 סיפורים ששמעתי מכלי ראשון
א- מזמנינו- הייתה אישה שהיתה צריכה להגיע לאזור חילוני בשיא הקיץ. עצרה אותה אישה ושאלה אותה- תגידי לי- לא חם לך?
האשה החילונית הייתה עם שיער ארוך ופזור. החרדית אמרה לה- תראי, יש לך שיער ארול ויפה, למה את לא אוספת אותו? לא חם לך ככה?
האשה החילונית- בשביל היופי....
האשה החרדית- מה שאת עושה בשביל היופי אני עושה בשביל ההלכה, והרבה יותר מזה. (אשה סטנדרטית, מורה בבית יעקב).
ב- גם מזמנינו- הייתה בחורה בת 12 שקיבלה על עצמה ללכת עם חולצות לבנות עם צווארון בלבד.
בשבת הראשונה אחרי שהיא קיבלה על עצמה את הקבלה- אח שלה נפל מהחלון בכניסת שבת, בהתחלה הם לא חשבו שקרה משהו מיוחד, אבל באמצע הסעודה הוא נרדם והיא הרימה אותו למיטה, ואז הם גילו שיש לה על הצווארון כתם של דם, מה שהתבר שהילד פתח את הראש רציני, ואפשר היה לתפור רק תוך שלוש שעות, שגמעט עברו! אם היא לא הייתה עם צווארון לא היו יכולים לתפור.
ג- מלפני עשרות שנים. למעשה זה סיפור של כמה דורות- הסבתא רבה רבה הייתה מהנשים הבודדות שכיסו את הראש בקהילה היהודית המקומית בשוויץ (תופת השואה), גם הכלה הלכה בדרכה, הנכדה שלה בארץ- הייתה מהיחידות בשכונה שכיסתה את הברך כמו שצריך.
והיום הנכדות והנינות של אותה נכדה של זאת משוויץ- ידועות בכל רחבי הארץ (וגם חלק גרות בחו"ל, וגם הן) בצניעות המיוחדת שלהן.
 

ריקי שי

משתמש פעיל
זה מופיע בויקיפדיה+מקורות

(את יכולה לדווח להם שהוא מומצא כדי שיורידו את זה)

בכל מקרה היו הרבה סיפורים כאלה במשך הדורות שמופיעים בתנ"ך, לדעתי (בקשר לאשכול) זה לא אומר שצריך לספר את זה לילדות צעירות, גם בלימוד התנ"ך מתאימים לכל גיל את החלק שמתאים לו.
גם סיפורים של המיתולוגיה היוונית מופיעים בויקיפדיה, עם מקורות (כי מי שהמציא את זה-גם תיעד את המצאתו ואנשים גם התייחסו אליה). זה לא הופך אותם לנכונים.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  100  פעמים

אתגר AI

קוביסט • אתגר 144

לוח מודעות

למעלה