דרוש מידע סגולת לימוד בספרי אור החיים

היוצרת m

משתמש חדש
שבוע טוב
שמעתי שיש סגולה ללמוד את פירוש האור החיים הקד' לפרנסה ילדים וכדו' משהו יודע על אילו ספרים מדובר?
יש פירוש אור החיים על התורה ויש מוסרי אור החיים ? אשמח אם משהו יודע דבר או שניים על הנושא
 

GRN

משתמש סופר מקצוען
מנהל קבוצה
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
עיצוב ואדריכלות פנים
בלי קשר לסגולות, ללמוד את האור החיים (פירוש על התורה) זה תענוג!


  1. סגולה לטהרת הנשמה כמו לימוד הזוהר הקדוש
הרה"ק רבי דוד משה מטשורטקוב זי"ע סיפר שאביו האדמו"ר הק' מרוז'ין אמר, שכמו שבדורות הראשונים היה הזוה"ק מסוגל לטהרת הנשמה, כן בזמן הזה מסוגל לימוד האוה"ח הקדוש על התורה לטהר את הנשמה. וסיים: "ומעת ששמענו זאת נעשה אצלי כחיוב ללמוד בכל שבוע את האור החיים הקדוש על התורה" (דברי דוד). וכן כתב הרה"ק רבי אברהם מסלונים בעל 'יסוד העבודה': "הזוה"ק ואור החיים הם מאירים עיני ונשמת האדם" (באר אברהם דף שלה).

מהר"י גרינוולד מפאפא (בהסכמה לספר אור הבהיר) כתב, כי הלימוד בספר אור החיים הקדוש מסוגל ליראת שמים. האדמו"ר רבי יעקב יוסף מסקוירא המליץ למחנכים ומדריכים שמתעסקים עם הצריכים חיזוק, שיהגו עמהם בספר אור החיים הקדוש ובאורו יראו אור (בקדושה של מעלה).

הרה"ק רבי משה מקוברין אמר שה'אור החיים' שם כוחו בחיבורו 'אור החיים' ויוכל האדם להתפעל בלימוד ספרו הקדוש כמו שהיה שומע מפורש יוצא מפי קודשו זצ"ל (אמרות טהורות' עמוד ל"ז). וסיפר החסיד רבי משה גבאי מסקווירא בשם הרה"ק רבי מוטל מסלונים, שאמר שאינו יודע כיצד לא נשרף הנייר תחת אותיות הקדושות של חיבור ה'אור החיים' הקדוש, ובפרט בדבריו הקדושים בפרשת יתרו.

הגה"צ רבי חיים הלברשטאם זצוק"ל דומ"צ סאטמאר נכדו של ה'דברי חיים' מצאנז אמר, שמקובל בידו מצדיקי אמת שיש סגולה שלא למות בלא תשובה – ללמוד פירוש אור החיים הקדוש בפרשיות אחרי וקדושים (ספר קיימו וקבלו ח"ב דף מו).

  1. חלומו של הגר"ח פלאג'י על הסגולה שבלימוד 'אור החיים'
רבנו האור החיים הק' בסוף ספרו כתב: "בפירושי תשים בינותיך, במראה מקום תן עינים ויאירו דברי באור החיים, ואז תושע מאלוקי השמים ברוב עושר ושנות חיים, ברכות יחולו על ראשך כאשר תאוה גם נפשך".

הגאון רבי חיים פלאג'י כתב בשם החיד"א ב'שם הגדולים', שראה בצרות פולין שנגלה בהקיץ רבינו מהר"מ אלשיך לחכם אחד להצילו מתוך ההפיכה, מחמת שהיה לומד תמיד דרשותיו. והוסיף על זה הגר"ח פלאג'י: "ומעין כיוצא בזה נגלה אלי בחלום על ספר אור החיים להרה"ק מוהר"ח בן עטר זי"ע" (כף החיים סימן לא אוח נה).

מובא על הרה"ק רבי פנחס מקוריץ זי"ע שפעם אחת חלה בנו וקיבל על עצמו ללמוד כל יום דף אור החיים בחומשים הגדולים דפוס זאלקאו ('אמרי פנחס', תשמ"ח, עניני לימוד תורה אות נ"ח וע"ב).

ובספר אוצר יד החיים (דף שכ"ו בשם ספר עדן ציון) כתב שספר אור החיים הוא שמירה בבית, והלימוד בו סגולה לנשמה כמו זוה"ק, יען שהיה נשמת משיח בדורו כמו רשב"י בדורו.

  1. המאמר המיוחד מספר 'אור החיים' שמסוגל לבנים
הרה"ק בעל אמרי יוסף מספינקא זיע"א הראה להגאון רבי דוד שפרבר זצ"ל בעל אפרקסתא דעניא מאמר אחד מספר אור החיים הקדוש, ואמר לו כי לימוד מאמר זה מסוגל לבנים, וכשיתמיד ללמוד מאמר זה בודאי יוושע בזש"ק. וכן עשה ולמד כל שבוע מאמר זה ונושע.

אחרי תקופה ארוכה שכח איזה מאמר הראה לו הרבי, ושאל את בעל ה'חקל יצחק' בנו של ה'אמרי יוסף' מה הוא המאמר שהוא סגולה לבנים, והשיב לו ה'חקל יצחק' שמעולם לא שמע שנתן אביו סגולה כזו, וכנראה שהיתה סגולה מיוחדת לו לאותה שעה ולאותו ענין.

כן סיפר הגה"צ ר' יעקב בן ציון רוטנר ז"ל אב"ד חליסה, ששמע כן מפי בעל העובדה. ובספר יד אוה"ח (דף נ"ג הערה מ') הוסיף, שהלימוד בספר אור החיים הק' מסוגל לזש"ק כיון שבעל אור החיים לא היו לו בנים וכל כוחו טמון בספרו אור החיים הקדוש.

  1. סגולה לזכות להרגיש את קדושת השבת
הגאון רבי חיים פלאג'י היה לומד בערב שבת קודש קודם מנחה גדולה בספר 'אור החיים' על הסדר בחבורת תלמידי חכמים (צוואה מחיים' אות ס"ז).

הרה"ק ה'בית אהרן' מקאלין הורה לבנו חורגו הרה"ק רבי ירחמיאל משה מקאזניץ שבליל שישי אחר לימוד סדריו הקבועים ילמד אור החיים' על הפרשה. מני אז הונהג בחצר קרלין סטולין ללמוד בצוותא חדא בספר אור החיים' על הפרשה.

ומסופר כי בעת שעלה הרה"ק רבי אברהם אלימלך מקרלין זצ"ל הי"ד לבקר בארץ הקודש עודד את חסידיו ללמוד בכל ליל שישי בספר אור החיים' הקדוש, והוסיף ואמר שזהו סגולה לקבל נועם קדושת שבת. לימים כשחזר ועלה שנית לארץ הקודש שאל אותם אם אכן מרגישים הם את הערבות והמתיקות של קדושת השבת במידה יתירה, על ידי לימוד האור החיים' הקדוש כפי שעודד אותם מקודם.

  1. סיום על ספר 'אור החיים' מדי שנה בשמחת תורה
פעם באו כמה מהחסידים לרבם הרה"ק רבי אברהם יעקב מסדיגורה וסיפרו לו שהם לומדים בצותא מדי שבת בשבתו שיעור בחומש עם 'אור החיים', אולם כשהם מגיעים לחומש ויקרא הם מתקשים בלימוד פירוש זה, על כן הם חושבים ללמוד פירוש אחר במקום 'אור החיים'. השיב להם הרבי: כלום כאשר מתעכבים בלימוד הגמרא במקום מוקשה, מפסיקים בלימוד?

האדמו"ר רבי יעקב יוסף מסקווירא זי"ע היה מסיים מדי שנה בשנה ביום שמחת תורה את ספר 'אור החיים' ומתחיל מחדש מבראשית, והיה מרקד עם הספר בידו כמו עם ספר תורה. פעם אף התבטא ואמר שבזמנים הקשים בימי מלחמת העולם השניה היה מחזיק את עצמו עם הזוהר הקדוש והאור החיים' הקדוש.



(מקורות: ירחון 'יתד המאיר' תמוז תשע"ג; ירחון 'קולמוס' 101)
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמו

א הַלְלוּיָהּ הַלְלִי נַפְשִׁי אֶת יְהוָה:ב אֲהַלְלָה יְהוָה בְּחַיָּי אֲזַמְּרָה לֵאלֹהַי בְּעוֹדִי:ג אַל תִּבְטְחוּ בִנְדִיבִים בְּבֶן אָדָם שֶׁאֵין לוֹ תְשׁוּעָה:ד תֵּצֵא רוּחוֹ יָשֻׁב לְאַדְמָתוֹ בַּיּוֹם הַהוּא אָבְדוּ עֶשְׁתֹּנֹתָיו:ה אַשְׁרֵי שֶׁאֵל יַעֲקֹב בְּעֶזְרוֹ שִׂבְרוֹ עַל יְהוָה אֱלֹהָיו:ו עֹשֶׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ אֶת הַיָּם וְאֶת כָּל אֲשֶׁר בָּם הַשֹּׁמֵר אֱמֶת לְעוֹלָם:ז עֹשֶׂה מִשְׁפָּט לָעֲשׁוּקִים נֹתֵן לֶחֶם לָרְעֵבִים יְהוָה מַתִּיר אֲסוּרִים:ח יְהוָה פֹּקֵחַ עִוְרִים יְהוָה זֹקֵף כְּפוּפִים יְהוָה אֹהֵב צַדִּיקִים:ט יְהוָה שֹׁמֵר אֶת גֵּרִים יָתוֹם וְאַלְמָנָה יְעוֹדֵד וְדֶרֶךְ רְשָׁעִים יְעַוֵּת:י יִמְלֹךְ יְהוָה לְעוֹלָם אֱלֹהַיִךְ צִיּוֹן לְדֹר וָדֹר הַלְלוּיָהּ:
נקרא  21  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה